0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.017
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Tonozdaki veya demirdeki tekneye aborda olmak?
« Yanıtla #15 : Ocak 07, 2020, 20:24:57 »
Kıçtan kara teknelerin yer sıkıntısı veya benzeri sorunlar yoksa birbirine aborda olması çok doğru değildir. Birden çok tekne birbirine bağlandığı zaman demirlerinin ve kıç koltuklarının birbirinden güç alacağı varsayılır, aslında bu yanlış bir düşüncedir, Yükün büyük çoğunluğu rüzgar üstü teknededir ve bir şekilde demir tararsa diğer teknelerin üstüne düşer ve tüm grup demir tarayarak ciddi tehlikeye girer. Kıç koltuk ve demiriniz dışında bir de teknelere bağlı koltuklarla ve üzerinize düşen tekne ile ilgilenmek zorunda kalırsınız, bu da kıymetli olan kaçıp kurtulma  zamanınızdan çalar. Bordadan şiddetli rüzgar alan kıçtan koltuklu bir tekne için en sağlıklı yöntem kıç koltuklarını boşlayarak sadece demir üstünde (alargada) kalabilir. Üst üste bağlanmış teknelerde böyle bir şansınız olmaz. Motor çalıştırıp açığa çıkmanız gerekir.   

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*

    Çevrimdışı Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.644
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Ynt: Tonozdaki veya demirdeki tekneye aborda olmak?
« Yanıtla #16 : Ocak 07, 2020, 21:20:25 »
Ahmet bey,
Bordalamaya bende karşıyım ama çoklu teknenin aborda olması durumunda kıçtan kara dışında
grup başı ve sonu teknelerin koyun her iki yakasından açmaz alması hem taramayı önlüyor hemde stabilize sağlıyor..
Neta pruva
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.384
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: Tonozdaki veya demirdeki tekneye aborda olmak?
« Yanıtla #17 : Ocak 08, 2020, 17:32:03 »
Kıçtan kara tekneye aborda olmak, aborda olunan teknenin Demir’i sağlamsa uygulanabilir. Biz son bir kaç senedir Tuzla koyunda 10—12 tekne kıçtankara ve guruplar halinde (4—5) li kıçtankara ve aborda oluyoruz. Guruplar arasıda  1—3 metre. Önce bir tekne Demir atıp kıçtankara oluyor, ikinci tekne Demir atıp birinciye önce aborda oluyor ve sonra koltuk halatlarını bağlıyor.  Bu şekilde  koyu kapatıyoruz. Çokda keyifli oluyor. Özellikle rüzgar altında  koltuk almada büyük kolaylık sağlıyor.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 612
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight
Ynt: Tonozdaki veya demirdeki tekneye aborda olmak?
« Yanıtla #18 : Ocak 08, 2020, 17:39:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kıçtan kara tekneye aborda olmak, aborda olunan teknenin Demir’i sağlamsa uygulanabilir. Biz son bir kaç senedir Tuzla koyunda 10—12 tekne kıçtankara ve guruplar halinde (4—5) li kıçtankara ve aborda oluyoruz. Guruplar arasıda  1—3 metre. Önce bir tekne Demir atıp kıçtankara oluyor, ikinci tekne Demir atıp birinciye önce aborda oluyor ve sonra koltuk halatlarını bağlıyor.  Bu şekilde  koyu kapatıyoruz. Çokda keyifli oluyor. Özellikle rüzgar altında  koltuk almada büyük kolaylık sağlıyor.

Hakkı kaptan, koyda marina keyfi diyorsunuz ...

*

    Çevrimdışı Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.644
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Ynt: Tonozdaki veya demirdeki tekneye aborda olmak?
« Yanıtla #19 : Ocak 08, 2020, 20:43:26 »
Ömer hocam,
İnanın marina keyfine yakın keyif alınıyor,
Jeneratörü olan tekneleride ortaya alıyorlar hatta kaçmasın diye Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neta pruva