Cenova sarma sistemleri son derece basit ve çapariz çıkarma ihtimali düşük olan sistemler. Tamburu sezonda 2 kere sıcak tatlı suyla yıkamak, yelkeni indirdiğinizde ise üst parçanın rulmanını wd40 ile temizlemek yetiyor.
Bu gün Klasik Ana yelkeni olan çoğu tekne lazy bag, lazy jack, havuzluğa gelen mandar ve iskota halatları olmasına rağmen sadece cenova ile seyir yapıyor çünkü ana yelkeni basması, indirmesi yeri geldiğinde camadan vurması "keyifçi" ye angarya geliyor, acelesi de yok. 10 saniyede açtığı Cenova ile teknesi gayet iyi yol yapıyor. Bu noktada tasarımcılar direk içi sarma sistemlerini geliştirdiler, teoride iş çok kolaylaştı, istediğin oranda camadan vurma opsiyonu da gerçekten harika lakin sistem cenova furling gibi açıkta sarılmadığı için problem çıkarmaya çok müsait. Hele hele "bu yelken daha idare eder" kafası ile 8-10 yaşında, torbalaşmış(formu bozulmuş) ana yelken kullanan yelkenciler için durum vahim. Düzgün sarılıp sarılmadığını göremediğin için her an takılma riski var. Takılınca direğe tırmanmak gerekiyor veya en iyi ihtimalle tekrar açarak baştan sarmak gerekiyor ki bazen açarken de sıkışıyor. Bu çaparizler de genelde havanın sıkıntılı olduğu marina giriş çıkışlarında, manevra hassasiyeti isteyen durumlarda yaşanır Murphy yüzünden:). Direk içi sarma sistemlerine küfürü boca eden çok kaptan gördüm.
Hem sarma sisteminin kolaylığını barındıran hem de sorunsuz bir işleyişi olan, balen kullanımına imkan tanıyan Bumba üstü sarma sistemleri de mevcut ancak maliyeti (nedense) fazla olduğu için çok yaygınlaşamadı.
Bu şartlar altında en düşük maliyetli ve problem çıkarma olasılığı en düşük olan sistem" sarma cenova ve klasik ana yelken" ikilisi gibi görünüyor. Cüzdanınızdaki kalınlık rahatsızlık veriyorsa 2-3 yılda bir anayelkeni yenileyerek sarma ana yelken de kullanabilirsiniz.