0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. T.

Ynt: Niye kiralık tekneler daha ucuz...
« Yanıtla #15 : Temmuz 30, 2020, 12:49:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bazen soruyorlar Hırvatta Yunanda niye kiralık tekneler daha ucuz diye. Dilim döndüğünce oradaki rüzgarların daha sert, manevraların daha zor olduğunu ve teknelerin çok hasar gördüğünü anlatmaya çalışıyorum. 1 yaşında tekneler bile oradan buradan vuruk. Firmanın bakımlarını iyi yapıyor olması pek birşey değiştirmiyor. Tabii anlatmakla olmuyor. Görmek lazım. Bizim Yunanda, özellikle rüzgarlı limanlarda çokça gördüğümüz bir sahneyi filme çekmişler. Filmdeki 4 teknenin dördü de kiralık. Yorumları size bırakıyorum....





Tunc korsan karayiplerde de bir cok boyle vukuat oluyor... usta denizciler bu tarz acemi kaptanlara “ kredi karti kaptani “ adini takmislar.

Youtube’da bir cok video var. Bir keresinde bir tekne ana yelken acik koya girdi, tonozda 5-6 tekneye carpti.. bu sure boyunca da yelkeni indirmeyi akil etmedi...


*

    i. t.

Ynt: Niye kiralık tekneler daha ucuz...
« Yanıtla #16 : Temmuz 30, 2020, 16:04:07 »
tunc kaptanin dusuncesine maglesef katilamiyicagim
biraz subjektif bir bakis acisi olmus.
dilimin dondugunce neden ucuz konusuna aciklik getirim.
avrupa ulkelerinin cogunda yaygin olan bir sistem var leasing sistemi!!!
nedir bu sistem?
bir urunu 3 ile 5 sene araliginda satin alma secenekli  kiralama yontemidir...
ayrica yapilan sozlesme seceneklerinde 
urunun bakimi onarimida uretici firma tarafindan karsilanma sartiylada yapila biliniyor.
ozelikle otomobilerde bu cok yaygin kulanilan bir yontemdir.....
siz 3 yil sifir bir araci bakim her turlu tamir olayi firmaya ait belirlenen aylik kira uzerinden kiraliyorsunuz.
3 yil sonra ister geri verirsiniz...
isterseniz sozlesmede belirlenen fiyati vererek satin alirsiniz...
ayni zamanda araci geri verip tekrar ayni sartlarda baska bir sifir araci kiralayak
bu durumu surdure bilirsiniz...
peki bu sistem neden kulaniliyor?
uretici firma bu yontemle nakit akisi saglayip maliyetleri odeme ve ekonomsini dondurmeyi saglarken....
kiralayicida bu hizmetle hic bir seye karismadan yeni sifir araca binip keyfini cikariyor.
bu tekneler icinde gecerli olan bir yontem.
tekne kiralama firmalari 5 yil,lik sozlesmeler yaparak
bu yontemle bir cok acidan avantajlar olusturuyorlar kendi adlarina
bunlardan biride  odedikleri KDV,yi geri alma..
fransada bir sirket bir arac satin aldiginda odedigi KDV,eyi yine 5 yil icinde geri aliyor.
yukarda uretici firmanin neden bu yontemi kulandigini anlatim
peki kiralik firmalara ne avantajlar sagliyor bu sistem.
1.odedigi KDV,yi bu sure zarfinda geri aliyor o cepte...
2.yaptigi anlasma geregi aylik odeyecegi kira bedelenin kat ve kat ustunde kiralama yaparak para kazaniyor...
3.bu sure zarfnda teknenin her turlu bakiminida firmaya yaptirmis olmasi sebebiyle
hic bir masraf yapmadan ve risk almamis oluyor...
tekne kiralama firmalari 5 yilin sonunda tekneyi satin aliyor
cunki satin almaya odedigi paradan daha fazlasina iknci el olarak satip ordanda kar ediyor.....
yani uretici firma her sene belirli bir sayida tekneyi satma garantisiyle
uretimini ve surudurebilirligini saglamis olurken..(karda ediyorlar tabi)
kiralama firmalarida etliye sutluye karsimadan yine kiralik olan tekneleri kiralayarak para kazandigi gibi
hic bir bakim ve onarimlada ugrasmiiyorlar..
 ayni zamanda satin alma opsuyonuyla tekrar satin alip karla satarak ekstra para kazanmis oluyor KDV  olayida cabasi.
yani kazan kazan sistemi desek yeridir.
bu arada satin aldigi tekneyi cabucak elden cikarmak icin (yinede kar ederek) uygun bir meblaga(tabi biraz ucuza) satisa koyuyor.
yani kiralama sirketlerinin piyasaya gore "ucuz" satmasnin nedeni tunc kaptanin soyledigi nedenden degil..
bu sistemden dolayi oluyor kanaatimce...

ha bu arada yayinlanan videoda olay kesinlikle acemilik ve hava sartlarinin yaninda
etraftakilerin bagirtisiyla buyuk bir panik sonucu diye tahmin ediyorum..
yada adam sugurunu kaybedicek kadar sarhosmus yani....
burdan sunuda soylemeden edemiyicegim
bir denizcinin ilk once kazanmasi gereken yada sahip olmasi gereken ozelik
her olay karsisinda sakin  kala bilmeyi becerisini gostere bilmesidir...
denizde olan kazalarin yada aksakliklarin en buyuk sebebi
bu yetinin her keste yeterince olmamasi diye dusunuyorum...
panik yapan kaybeder her zaman..
siradan bir sorunu bile buyute bilir bu hali....
ancak sakin kalanlar akilci davranarak zor durumlarin ustesinden gele bilir bir denizci...

tunc korsan her seferinde yunanistan ve adalarinin oldugu alanin(acik akdeniz) ruzgarli olusuna dem vuruyor....
bence bu sekilde soylemler yeni denizcilerin gozunu korkutup anca deniz gol gibi olunca seyre cikmasina sebebiyet veriyorki...
bu durumda ulkemizde amator denizcilgin neden ilerleyemedigini gosteriyor..
eee yelkenlinin varliginin sebebi bu degilmi ruzgar olunca anca gidiyor....
ruzgardan firtinadan korkmayin dostlar onlara kafa tutmadan
uyumlu olma becerisi kazaninki denizci olabilin.....
bana gore denizci olmanin yegane kosulu budur...
sakin sularda her kes denizci olur zaten..... 

sevgiler saygilar   
« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2020, 16:21:42 Gönderen: Ismail Tas »


*

    M. T.

Ynt: Niye kiralık tekneler daha ucuz...
« Yanıtla #17 : Temmuz 31, 2020, 05:58:22 »
Ismail korsan arac kiralama olayi Turkiye’de de var yillardir... ancak fiyatlar EUR olarak ve bayagi yuksek...

Tekne leasingi de var Turkiye’de... Burgan Leasing diye bir firma var. Sartlari, detaylari nasil bilmiyorum. Yapi Kredi de tekne leasing i yapiyor sanirim.

Avrupa’da sistem nasil isliyor? Leasing firmalari lease sonunda 2. El tekneyi aliyorlar mi? Yoksa Lease to Buy mi?

Avrupa’da VAT den dolayi ozel kullanim teknelerde hesap sasiyor... 40-42 feet bir tekne biraz da donanimliysa... 40-50 bin EUR civari bir VAT odemek durumunda... 

Videodaki adam acemi mi sarhos mu ? Bence acemi... hatta cok acemi..  teknenin dumenini bir tarafa cevirince kicinin da oteki tarafa gidecegini bilmiyor sanirim. Ilk tekneye vurduktan sonra kurtuluyor gibi... ama tekrar vuruyor.

Videonun ilk baslarinda zaten civardakiler bow thruster diye bagiriyorlar. Sonra biraz calistiriyor bow thrusteri.. Geri geri cikarken bir daha kullanmayip tekrar teknelerin uzerine dusuyor, orda da ileri sert gaz verip dumeni sola cevirince diger teknenin bas tarafina takiyor... Bir de halat var sanki arkadan takilan...

Yuzdesel olarak boyle kazalarin cok oldugunu dusunmuyorum...kiralayanlar tecrubesiz olsalar dahi.


*

    A. Ç.

Ynt: Niye kiralık tekneler daha ucuz...
« Yanıtla #18 : Temmuz 31, 2020, 07:23:37 »
Kiralık tekneler göreceli olarak ucuzdur ve bu doğaldır. Bir tekne sahibi teknesini yaz süresince bir kaç ay kullanır, hatta genellikle bir kaç hafta ile süreyi kısıtlayabiliriz. Bir charter teknesi tüm sezon boyunca kullanılır ve değişik kişiler tarafından kullanılır. Bir kiralık tekne  maldır, hizmet vermesi için satın alınır  ve hizmetin sonunda (genellikle 5 yıl) satılır, bunun nedeni o süre içinde bakımla ayakta zor tutulur hale gelmesidir. Satılır ve yerine yenisi alınır. Özel tekne ise genelde aşktır. Bakımları yapılır, dikkat edilir. Diğer taraftan kiraalık tekneler sürekli hizmet vermeleri için sürekli bakım altında tutulur, sezon içinde arızalı kısımları sürekli düzeltilir ki bir sonraki müşteriye teslim edilebilsin, denizde kalmasın ki hem kiralayan firmaya sürekli iş çıkmasın hem de kullanıcısı memnun kalsın. Ben iyi bakılmış bir kiralık tekneyi satın almayı, kötü bakılmış bir şahıs teknesine tercih ederim. Ödeyeceğiniz düşük ücretten artanla, şahıs teknesinin seviyesinin üstüne çıkarmak daha kolay olur. Genelde Türkiye'de alıcıların sörveyöre verilen ücreti sokağa atılmış para gibi görmeleri nedeni ile sörvey yaptırmadığına inanıyorum. İyi bir sörveyde göze kolay görünmeyen bir çok arıza ortaya çıkarılabilir. Çevrenize baktığınızda otomobil sektöründe ne kadar çok oto ekspertiz firmasının olduğunu görürsünüz. Otomobil gibi arızalandığında kenara çekip bırakabileceğiniz bir araca bu kadar ihtimam gösterirken denizin ortasında hiç korunmasız bir ortamda içinde siz de varken kalabileceğiniz bir tekne için sörvey hizmeti almamayı maalesef anlamıyorum. Sanırım tüm sektörler bunun sorumlusu, sigorta şirketleri sigorta bedeli belirleyebilmek için sörvey talep etmiyor, arızalı bir tekne denizde kaldığında sahil güvenlik denize tekrar çıkabilmesi için sörvey talep etmiyor, gibi gibi...Gelişmiş dünyada teknenizi sigortalayabilmek için sigorta sörveyi şart koşulur. Yunanistanda bir limana arızalı olarak girerseniz ve bundan sahil güvenliğin haberi olursa ki genelde olur, evrakınıza el koyar, teknenin onarımı bittikten sonra bir sörveyör çağırıp rapor almanızı şart koşar ve evraklarınızı sörvey raporu sonrası verir.

Bir sörveyör sadece tekne satın alırken satın alma sörveyi için değil, teknenin her sorunu için yardımcı olabilir. Bu hizmetten faydalanmayı genellikle gereksiz bir masraf olarak görüyor, ustalarımıza gereğinden fazla güveniyoruz, örneğin Anadol otomobil tamirinden fiberglas tamirini öğrenmiş bir ustayı teknemizdeki fiberglas tamiri için yeterli görüyoruz, bu konuda bir sörveyörün fikrini almayı düşünmüyoruz.
 


*

    E. D.

Ynt: Niye kiralık tekneler daha ucuz...
« Yanıtla #19 : Eylül 15, 2023, 16:33:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
tunc kaptanin dusuncesine maglesef katilamiyicagim
biraz subjektif bir bakis acisi olmus.
dilimin dondugunce neden ucuz konusuna aciklik getirim.
avrupa ulkelerinin cogunda yaygin olan bir sistem var leasing sistemi!!!
nedir bu sistem?
bir urunu 3 ile 5 sene araliginda satin alma secenekli  kiralama yontemidir...
ayrica yapilan sozlesme seceneklerinde 
urunun bakimi onarimida uretici firma tarafindan karsilanma sartiylada yapila biliniyor.
ozelikle otomobilerde bu cok yaygin kulanilan bir yontemdir.....
siz 3 yil sifir bir araci bakim her turlu tamir olayi firmaya ait belirlenen aylik kira uzerinden kiraliyorsunuz.
3 yil sonra ister geri verirsiniz...
isterseniz sozlesmede belirlenen fiyati vererek satin alirsiniz...
ayni zamanda araci geri verip tekrar ayni sartlarda baska bir sifir araci kiralayak
bu durumu surdure bilirsiniz...
peki bu sistem neden kulaniliyor?
uretici firma bu yontemle nakit akisi saglayip maliyetleri odeme ve ekonomsini dondurmeyi saglarken....
kiralayicida bu hizmetle hic bir seye karismadan yeni sifir araca binip keyfini cikariyor.
bu tekneler icinde gecerli olan bir yontem.
tekne kiralama firmalari 5 yil,lik sozlesmeler yaparak
bu yontemle bir cok acidan avantajlar olusturuyorlar kendi adlarina
bunlardan biride  odedikleri KDV,yi geri alma..
fransada bir sirket bir arac satin aldiginda odedigi KDV,eyi yine 5 yil icinde geri aliyor.
yukarda uretici firmanin neden bu yontemi kulandigini anlatim
peki kiralik firmalara ne avantajlar sagliyor bu sistem.
1.odedigi KDV,yi bu sure zarfinda geri aliyor o cepte...
2.yaptigi anlasma geregi aylik odeyecegi kira bedelenin kat ve kat ustunde kiralama yaparak para kazaniyor...
3.bu sure zarfnda teknenin her turlu bakiminida firmaya yaptirmis olmasi sebebiyle
hic bir masraf yapmadan ve risk almamis oluyor...
tekne kiralama firmalari 5 yilin sonunda tekneyi satin aliyor
cunki satin almaya odedigi paradan daha fazlasina iknci el olarak satip ordanda kar ediyor.....
yani uretici firma her sene belirli bir sayida tekneyi satma garantisiyle
uretimini ve surudurebilirligini saglamis olurken..(karda ediyorlar tabi)
kiralama firmalarida etliye sutluye karsimadan yine kiralik olan tekneleri kiralayarak para kazandigi gibi
hic bir bakim ve onarimlada ugrasmiiyorlar..
 ayni zamanda satin alma opsuyonuyla tekrar satin alip karla satarak ekstra para kazanmis oluyor KDV  olayida cabasi.
yani kazan kazan sistemi desek yeridir.
bu arada satin aldigi tekneyi cabucak elden cikarmak icin (yinede kar ederek) uygun bir meblaga(tabi biraz ucuza) satisa koyuyor.
yani kiralama sirketlerinin piyasaya gore "ucuz" satmasnin nedeni tunc kaptanin soyledigi nedenden degil..
bu sistemden dolayi oluyor kanaatimce...

ha bu arada yayinlanan videoda olay kesinlikle acemilik ve hava sartlarinin yaninda
etraftakilerin bagirtisiyla buyuk bir panik sonucu diye tahmin ediyorum..
yada adam sugurunu kaybedicek kadar sarhosmus yani....
burdan sunuda soylemeden edemiyicegim
bir denizcinin ilk once kazanmasi gereken yada sahip olmasi gereken ozelik
her olay karsisinda sakin  kala bilmeyi becerisini gostere bilmesidir...
denizde olan kazalarin yada aksakliklarin en buyuk sebebi
bu yetinin her keste yeterince olmamasi diye dusunuyorum...
panik yapan kaybeder her zaman..
siradan bir sorunu bile buyute bilir bu hali....
ancak sakin kalanlar akilci davranarak zor durumlarin ustesinden gele bilir bir denizci...

tunc korsan her seferinde yunanistan ve adalarinin oldugu alanin(acik akdeniz) ruzgarli olusuna dem vuruyor....
bence bu sekilde soylemler yeni denizcilerin gozunu korkutup anca deniz gol gibi olunca seyre cikmasina sebebiyet veriyorki...
bu durumda ulkemizde amator denizcilgin neden ilerleyemedigini gosteriyor..
eee yelkenlinin varliginin sebebi bu degilmi ruzgar olunca anca gidiyor....
ruzgardan firtinadan korkmayin dostlar onlara kafa tutmadan
uyumlu olma becerisi kazaninki denizci olabilin.....
bana gore denizci olmanin yegane kosulu budur...
sakin sularda her kes denizci olur zaten..... 

sevgiler saygilar

İsmail bey charter firmaları tekneleri KDV siz mi alıyor,  yoksa sizin dediğiniz gibi KDV li alıp daha sonra iadesini mi alıyor ?
I