Kiralık tekneler göreceli olarak ucuzdur ve bu doğaldır. Bir tekne sahibi teknesini yaz süresince bir kaç ay kullanır, hatta genellikle bir kaç hafta ile süreyi kısıtlayabiliriz. Bir charter teknesi tüm sezon boyunca kullanılır ve değişik kişiler tarafından kullanılır. Bir kiralık tekne maldır, hizmet vermesi için satın alınır ve hizmetin sonunda (genellikle 5 yıl) satılır, bunun nedeni o süre içinde bakımla ayakta zor tutulur hale gelmesidir. Satılır ve yerine yenisi alınır. Özel tekne ise genelde aşktır. Bakımları yapılır, dikkat edilir. Diğer taraftan kiraalık tekneler sürekli hizmet vermeleri için sürekli bakım altında tutulur, sezon içinde arızalı kısımları sürekli düzeltilir ki bir sonraki müşteriye teslim edilebilsin, denizde kalmasın ki hem kiralayan firmaya sürekli iş çıkmasın hem de kullanıcısı memnun kalsın. Ben iyi bakılmış bir kiralık tekneyi satın almayı, kötü bakılmış bir şahıs teknesine tercih ederim. Ödeyeceğiniz düşük ücretten artanla, şahıs teknesinin seviyesinin üstüne çıkarmak daha kolay olur. Genelde Türkiye'de alıcıların sörveyöre verilen ücreti sokağa atılmış para gibi görmeleri nedeni ile sörvey yaptırmadığına inanıyorum. İyi bir sörveyde göze kolay görünmeyen bir çok arıza ortaya çıkarılabilir. Çevrenize baktığınızda otomobil sektöründe ne kadar çok oto ekspertiz firmasının olduğunu görürsünüz. Otomobil gibi arızalandığında kenara çekip bırakabileceğiniz bir araca bu kadar ihtimam gösterirken denizin ortasında hiç korunmasız bir ortamda içinde siz de varken kalabileceğiniz bir tekne için sörvey hizmeti almamayı maalesef anlamıyorum. Sanırım tüm sektörler bunun sorumlusu, sigorta şirketleri sigorta bedeli belirleyebilmek için sörvey talep etmiyor, arızalı bir tekne denizde kaldığında sahil güvenlik denize tekrar çıkabilmesi için sörvey talep etmiyor, gibi gibi...Gelişmiş dünyada teknenizi sigortalayabilmek için sigorta sörveyi şart koşulur. Yunanistanda bir limana arızalı olarak girerseniz ve bundan sahil güvenliğin haberi olursa ki genelde olur, evrakınıza el koyar, teknenin onarımı bittikten sonra bir sörveyör çağırıp rapor almanızı şart koşar ve evraklarınızı sörvey raporu sonrası verir.
Bir sörveyör sadece tekne satın alırken satın alma sörveyi için değil, teknenin her sorunu için yardımcı olabilir. Bu hizmetten faydalanmayı genellikle gereksiz bir masraf olarak görüyor, ustalarımıza gereğinden fazla güveniyoruz, örneğin Anadol otomobil tamirinden fiberglas tamirini öğrenmiş bir ustayı teknemizdeki fiberglas tamiri için yeterli görüyoruz, bu konuda bir sörveyörün fikrini almayı düşünmüyoruz.