0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. Y.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #30 : Ağustos 04, 2019, 08:46:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Can Korsan,

Bu hikaye ekik,

Satırlar arasında terlerken hep şunu okumayı bekledim:

“Birden motor iki öksürdü, bir tekledi ve daha sonra full sessizlik. Şimdi işin yoksa in separı temizle, motorun havasını al...”

Geçmiş olsun bu arada..
artik bu da son nokta olurdu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Herkese teşekkürler


*

    Ü. Ö.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #31 : Ağustos 05, 2019, 12:51:15 »
Yanındaki tecrübesiz arkadaş ne durumda? Yaşıyor mu? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    B. O.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #32 : Ağustos 06, 2019, 00:05:17 »
Çok geçmiş olsun Can korsan.
Uykumu kaçırdın valla.
Sancak vasattan açmaz alma imkanı yoktu değilmi?


*

    T. A.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #33 : Ağustos 08, 2019, 00:24:54 »
bugün gemide LRIT testini kontrol ederken INMARSAT tan gelen mesajlara bakıyordum çarşaf çarşaf korsanlık adam kaçırma mesajları çıkıyordu. yalnız bir tanesi canımı sıktı Panama da bir korsanlık olayı olmuş özel yattaki 4 kişiden biri silahla öldürülmüş ve diğeri yaralanmış
mad max derken bir de water world deki 'smokers''lar  çıkacak sanırım
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. Ş.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #34 : Ağustos 08, 2019, 01:02:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bugün gemide LRIT testini kontrol ederken INMARSAT tan gelen mesajlara bakıyordum çarşaf çarşaf korsanlık adam kaçırma mesajları çıkıyordu. yalnız bir tanesi canımı sıktı Panama da bir korsanlık olayı olmuş özel yattaki 4 kişiden biri silahla öldürülmüş ve diğeri yaralanmış
mad max derken bir de water world deki 'smokers''lar  çıkacak sanırım
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Cok mu sira disi?

Para icin oralarda operler

*

    A. D.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #35 : Ağustos 08, 2019, 13:07:52 »
Nefes almadan okudum. Çok geçmiş olsun. Tecrübeler genelde bi tarafımıza kaçanların toplamıdır derler ama bu ciddi ciddi sürtünerek iz bırakmış.
*

    H. B.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #36 : Ağustos 08, 2019, 14:18:56 »
Çok geçmiş olsun. Ben 20 metreye demir atma noktasında kaldım. Sanırım 20 metreye demir atacağına hiç atma sabaha kadar dolan dur. çok daha hayırlı olur. çok geçmiş olsun tekrar. insan bilmediği liman ve demir yerlerinde evrensel demir atma kurallarına tam olarak uymalı. çok bildiğimiz yerlrde bile başımız her an tehlikeye girebiliyor.
*

    B. E.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #37 : Ağustos 08, 2019, 15:13:03 »
Geçmiş olsun.
Sıkı macera, mutlu son.
*

    O. E.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #38 : Ağustos 18, 2019, 10:36:01 »
Can Kaptan


Hikayeni harika anlatmışsın. Yaşadığın her anı, heyecanını hissettim. Geçmiş olsun.
*

    H. T.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #39 : Ağustos 18, 2019, 12:46:09 »
Tekne hala yüzüyor ya, sorun yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çok geçmiş olsun. Level atlamak mı bilmem ama edinilen çok değerli bir deneyim. Keyfiniz daim olsun.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    V. U.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #40 : Ağustos 18, 2019, 15:56:07 »
Vay anasına...
Biraz korku birazda heyecanla okudum...
(Daha çok korku sanırım...)

Peki bundan çıkarılacak dersler neler???

Kendimce bir liste yaptım...

1) Kum değilse demir atma... Diyeceğim ama diyemiyorum, kum olmayan çok yer var...

2) Kıçtan kara mutlaka yap...

3) Windy iyi tahmin yürütüyor. Gecelemeden hava durumunu kontrol et mutlaka. .

4) Zor şartlar için özel bir can yeleği bulundurmakta fayda var...

5) Gerekirse zinciri atabilmek ve kıç halatı kesebilmek için şartlar uygun olmalı...

6) Sanırım el telsizinin önemi (tekneyi terk etmeniz durumunda lazım olabilir di)


Kıdemli korsanlarım başka?Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #41 : Ağustos 18, 2019, 16:05:33 »
1) Değişik zeminler için değişik çapalar kullan, teknende en az iki çapan olsun.
2) Teknenin bir ucu demirli ise alargada kalmak karaya koltuk almaktan daha emniyetlidir. Demir tararsa ve karaya bağlı iseniz, mutlaka karaya oturursunuz. Canlar kaybedilmez ama tekne kaybı olasılığı yüksektir.
3) Hiç bir hava tahmin sitesine güvenme, birden çok siteye bak, kendi tahminini de yap
5) Hırça mapasına, zincir serbest bırakıldığıda, güvertenin üstüne kadar çıkabilecek bir halatla bağlanır. Zinciri bırakacaksan salarsın, güverteye halat geldiğinde kesersin.
*

    Ö. Ö.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #42 : Ağustos 18, 2019, 16:46:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

5) Hırça mapasına, zincir serbest bırakıldığıda, güvertenin üstüne kadar çıkabilecek bir halatla bağlanır. Zinciri bırakacaksan salarsın, güverteye halat geldiğinde kesersin.

Çelenoğlu'nun önerdiği bu son bağlantı şekli sayesinde hırça mapası zincirligin tabanındamı yoksa tavanındamı olmalı ikileminden de sıyrılmış olursunuz.

Bizim zincirlikte sapından ip ile zincirlige bağlı 2 kg bir çekiç var ve beyzbol sopası cesametinde düzgün  bir odun var.  Bu kaptanın da çekice ihtiyacı olmuş ancak olmadığı için  yedek çapayı kullanmak gibi zor bir uğraşı ile halletmiş. Zincirlikte çekiç ve odun şarttır. 

Zincirlikte ayrıca fırtına çapamız var olaki motor gücümüz kaybolursa diye.   Ucunda 40 mt halat ve halat ucu da babaya geçirmeye kasa hazır şekilde.

 Acil şartlarda başvurulacak önlemler şipşak olacak şekilde hazır tutulmalıdır.  Yoksa 3 mt dalgada bordolayan bir teknenin ucunda ne halat baglayabilirsiniz ne de babaya volta edebilirsiniz.

Bazı flybridgesiz motoryatlarin radar arm üzerinde can salı görüyorum ve felaket durumunda nasıl ulaşılır düşünüyorum ki mümkün değil.  Ancak tekne battığında  su yüzeyine çıkmasını beklersin,  tabi ki uygun şekilde bağlandı ve bağlantıdan kurtulabilecekse.

Bu vesile ile bunları da gözden ve elden geçirmeniz tavsiye olunur.
« Son Düzenleme: Ağustos 18, 2019, 16:48:42 Gönderen: Ömer Öge »
*

    A. Ç.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #43 : Ağustos 18, 2019, 16:59:34 »
Yelkenli teknelerde can salını havuzluktaki dolaplarda saklamak neredeyse standart haline geldi. Marinada ken yani tekne sağlam iken ve hiç sallanmazken can salını o dolaptan çıkarmayı deneyin, zorluğunnu gördükten sonra elinizin altında bir yere bağlamaya karar verebilirsiniz.

Hırça mapasının yeri çok önemli değildir. Hırça mapasına bağlayacağınız halat, zinciri serbest bıraktığınızda, güvertede kesebileceğiniz bir yere çıksın yeter. Zinciri hırça mapasına bağlamanız ise eğer zinciri ve çapanızı kaybetmek istemiyorsanız şarttır. Caddebostan'da tonozda kaldığımda tüm tonoz çapalarımı Neandros güneyinden seçerek çıkarırdım. Demirleyip kıçtan koltuk alarak bağlanırlardı. O adanın  güneyinde Marmara'nın en derin çukurlarından biri vardıer, bin metrenin üzerindedir. Adanın güneyi duvar gibi dibe doğru iner. Zincir sesi değişene kadar demir atıp, zinciri sabitlemeye alışmış kaptanlarımız, demir atar ve sesin değişmesini beklerlerdi, o ses genellikle zinvir bitince gelirdi ve çapa ve zinciri 30-40 metre derinlikte veya daha derinde yığılmış halde kalırdı. Hırça mapasına zincirinizi bir halatla bağlayın.
*

    S. Ç.

Ynt: May day may day
« Yanıtla #44 : Ağustos 18, 2019, 17:09:44 »
Halatı 2 mt gibi tutup bir de yüzen cinsinden koyarsanız..zincirinizi daha sonra dipten bulma şansınız artar..