0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. D.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #30 : Ağustos 13, 2020, 15:12:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir ara yine bir tekne kıyıdan video çekilecek kadar yakında battığında kendi kendime "tekneyi terk etmeden usturmaçaları kabine alıp, can salını, botu ve varsa tüm şişme deniz oyuncaklarını baş ve kıç kamaraların içinde şişirselerdi bari" diye düşünmüştüm... Zaten tekneler fiber, pek çok yeri de plastik, yani tam su dolunca dahi yüzerliğinden çok fazla uzaklaşmış olmuyor; içinde bu şekilde 1-2 m3 hava kalırsa batmaz herhalde...


Elan mıydı Delphia miydi; şu teknenin depolama amaçlı kullanılamayacak her hacmini üretim aşamasında bir tür köpükle doldurup sonra o köpük katmanın üzerini de kaplayarak kayığı tamamen su alsa dahi batmaz şekilde yapan marka... Bence standart o olmalı... En kötü tekne denize sıfır hale gelince dinghy ile bağlayıp güç yettiğince çekilir bir kuytuya...

    Bahsettiğiniz tekne ETAP. Çift cidarlı üretiliyor, iki cidar arası köpük. İçini tamamen su doldurarak Manş'ı geçmişlerdi. Belki de hem çift cidar hem de su geçirmez bölmelerle tekne üretilse bize denizde ölüm olmaz. Ama cüzdan ölebilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.


*

    A. K.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #31 : Ağustos 13, 2020, 18:37:38 »
Teknelerde çift cidar ve yeni hava bölmeleri yapamayacağımıza göre airbag gibi balon  sistem mi yapalım diyorsunuz.

Teknik destek verebilirseniz araştıralım ve teknelerde fazla yer kaplamayan gözel görüntülü bir şey yapalım derim.
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2020, 18:50:38 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    E. D.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #32 : Ağustos 13, 2020, 21:44:03 »
   Aslında teknelere sonradan airbag yapılabilir. Teknenin her iki yanına küpeşteye yakın boydan boya tüp airbag monte edilebilir. Yani fiber taban şişme bot gibi. Sönük duracak ve yumru içine gizlenmiş olacak. Tehlike anında manuel ya da duruma göre otomatik şişecek. Kim üretir kim yapar bilemem. Aslında bunu alüminyum olarak ve sabit, Altan Girl isimli teknesinde, Erkan Gürsoy uygulamıştı.
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2020, 21:45:18 Gönderen: Erdal Duran »


*

    Ö. Ö.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #33 : Ağustos 13, 2020, 22:51:58 »
Demirden korkan trene binmesin.  Batan tekneler genelde bakımsız teknelerdir yada kaza yapanlar.

Yapılacak en önemli faaliyet tekneyi batırma potansiyeli en yüksek noktalara maksimum önem ve bakımı vermektir,  mesela denize bağlantılı vanalar  ve hortumlar.

Daha sonra suyu tekneden atacak unsurları sağlıklı ve yeterli tutmak;  yeterli sayıda ve güçte sağlıklı çalışan sintine pompaları. Teknenin enerji gücü yeterliyse ilave bir seyyar 220 volt dalgıç pompa bulundurulmak lazım olduğunda ele yapışır.

Su girişini engellemeye yönelik ürünlerin teknede bulundurulması;  ağaç tıkaclar, stay afloat gibi sentetik tıkaclar,  kontraplak ve plastik levha parçaları.

Teknede can pazarına neden olan yangına karşı maksimum önlemin teknede bulunması.

Sigortası yapılmış bir tekneye salim kafayla binmek malı korumanın en etkin yoludur.

Maalesef  bazen tekneler batar ve batacaktir.

Ama esas olan canı korumaktır;  Çalışan bir telsiz,  mümkün olan en iyi dingi ve en önemlisi ulaşılabilir yerde can yelekleri ve CAN SALI.

Eger batmayan tekne rasyonel bir şey olsaydı şu anda akıl yoruyor değil biniyor olurduk.




*

    E. D.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #34 : Ağustos 13, 2020, 23:08:39 »
   
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Demirden korkan trene binmesin.  Batan tekneler genelde bakımsız teknelerdir yada kaza yapanlar.

Yapılacak en önemli faaliyet tekneyi batırma potansiyeli en yüksek noktalara maksimum önem ve bakımı vermektir,  mesela denize bağlantılı vanalar  ve hortumlar.

Daha sonra suyu tekneden atacak unsurları sağlıklı ve yeterli tutmak;  yeterli sayıda ve güçte sağlıklı çalışan sintine pompaları. Teknenin enerji gücü yeterliyse ilave bir seyyar 220 volt dalgıç pompa bulundurulmak lazım olduğunda ele yapışır.

Su girişini engellemeye yönelik ürünlerin teknede bulundurulması;  ağaç tıkaclar, stay afloat gibi sentetik tıkaclar,  kontraplak ve plastik levha parçaları.

Teknede can pazarına neden olan yangına karşı maksimum önlemin teknede bulunması.

Sigortası yapılmış bir tekneye salim kafayla binmek malı korumanın en etkin yoludur.

Maalesef  bazen tekneler batar ve batacaktir.

Ama esas olan canı korumaktır;  Çalışan bir telsiz,  mümkün olan en iyi dingi ve en önemlisi ulaşılabilir yerde can yelekleri ve CAN SALI.

Eger batmayan tekne rasyonel bir şey olsaydı şu anda akıl yoruyor değil biniyor olurduk.



    Ömer hocam, batmayan tekne rasyoneldir. Tekneler batmasın, suyun üzerinde kalsın diye üretilir. Batabilir o başka. Siz bile "Demirden korkan trene binmesin" dedikten sonra alt alta bir sürü tedbir sıralamışsınız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Üretmemelerinin nedeni maliyetler olabilir. Belki de batsında biz yeni tekne satalım düşüncesindedirler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

*

    Ö. Ö.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #35 : Ağustos 13, 2020, 23:20:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Demirden korkan trene binmesin.  Batan tekneler genelde bakımsız teknelerdir yada kaza yapanlar.

Yapılacak en önemli faaliyet tekneyi batırma potansiyeli en yüksek noktalara maksimum önem ve bakımı vermektir,  mesela denize bağlantılı vanalar  ve hortumlar.

Daha sonra suyu tekneden atacak unsurları sağlıklı ve yeterli tutmak;  yeterli sayıda ve güçte sağlıklı çalışan sintine pompaları. Teknenin enerji gücü yeterliyse ilave bir seyyar 220 volt dalgıç pompa bulundurulmak lazım olduğunda ele yapışır.

Su girişini engellemeye yönelik ürünlerin teknede bulundurulması;  ağaç tıkaclar, stay afloat gibi sentetik tıkaclar,  kontraplak ve plastik levha parçaları.

Teknede can pazarına neden olan yangına karşı maksimum önlemin teknede bulunması.

Sigortası yapılmış bir tekneye salim kafayla binmek malı korumanın en etkin yoludur.

Maalesef  bazen tekneler batar ve batacaktir.

Ama esas olan canı korumaktır;  Çalışan bir telsiz,  mümkün olan en iyi dingi ve en önemlisi ulaşılabilir yerde can yelekleri ve CAN SALI.

Eger batmayan tekne rasyonel bir şey olsaydı şu anda akıl yoruyor değil biniyor olurduk.



    Ömer hocam, batmayan tekne rasyoneldir. Tekneler batmasın, suyun üzerinde kalsın diye üretilir. Batabilir o başka. Siz bile "Demirden korkan trene binmesin" dedikten sonra alt alta bir sürü tedbir sıralamışsınız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Üretmemelerinin nedeni maliyetler olabilir. Belki de batsında biz yeni tekne satalım düşüncesindedirler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

Batmayan tekne ancak bitmeyen viski kadar rasyoneldir. Düşmeyen uçak,  çarpışmayan araba gibi gibi.


Denizaltilar bile batıyor yeri geldiğinde.  Batmayan tekne yapılabilir belki ama o bizim tekne diye tanımladığımız nesneden çok farklı bir şey olur muhtemelen.

 Benim demem ve ardından tedbirleri sıralamamın Türkçe meali aslında : "Eşeğini sağlam kazığa bağla sonrası Allah kerim" .
Sıraladığım tedbirlerin hepsi bizim teknede mevcut, ama her limana bağladıgimızda geçmiş olsun derim ekibe.  Çünkü az ihtimalde olsa denize açılırken mutlaka bir oranda risk alıyoruz ve o risk gerçekleşmeden limana dönüyorsak mutlu oluyoruz.
 
Sevgiyle ve suyun üstünde kalın.  İyi geceler.
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2020, 23:32:36 Gönderen: Ömer Öge »
*

    S. T.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #36 : Ağustos 13, 2020, 23:30:56 »
''Eger batmayan tekne rasyonel bir şey olsaydı şu anda akıl yoruyor değil biniyor olurduk.''
Batmayan tekneler asıl olarak filikalardır..Özel teknelerde de bir iki marka var,birisi etapının 20 feeti sanırım(köpük), birde bölmelerle ayrılmış daha büyük bir yelkenli şimdi ismini anımsayamadım..Filikaların iskele,sancak kıçtan,başa bütün alanı mürettebat ,su,yiyecek vb hesabı yapılarak köpükle doldurulur..özel teknelerin motor yada yelkenli böyle köpükle doldurulması için yaşam ve depolama alanlarından vaz geçmeniz lazım.!! bundan vaz geçebiliyormusunuz? su geçirmez bölmelerle teknenin bölünmesi/ayrılması sanırım çok rasyonel degil kullanılan boylarla ilintili olarak ki, bir marka dışında uygulayan yok.
*

    Ö. Ö.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #37 : Ağustos 14, 2020, 00:00:35 »
Belki gelecekte nanoteknoloji ile kendi yarasını,  yırtığını kendisi onarabilen bir tekne gövde malzemesi geliştirilerse su alıp batma vakalarında ciddi azalma görülür.  Ama nano mühendisler böyle bir malzemeyi geliştirinceye kadar ahşap ve fibere iyi bakmalıyız.
*

    B. E.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #38 : Ağustos 14, 2020, 09:18:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Demirden korkan trene binmesin.  Batan tekneler genelde bakımsız teknelerdir yada kaza yapanlar.

Yapılacak en önemli faaliyet tekneyi batırma potansiyeli en yüksek noktalara maksimum önem ve bakımı vermektir,  mesela denize bağlantılı vanalar  ve hortumlar.

Daha sonra suyu tekneden atacak unsurları sağlıklı ve yeterli tutmak;  yeterli sayıda ve güçte sağlıklı çalışan sintine pompaları. Teknenin enerji gücü yeterliyse ilave bir seyyar 220 volt dalgıç pompa bulundurulmak lazım olduğunda ele yapışır.

Su girişini engellemeye yönelik ürünlerin teknede bulundurulması;  ağaç tıkaclar, stay afloat gibi sentetik tıkaclar,  kontraplak ve plastik levha parçaları.

Teknede can pazarına neden olan yangına karşı maksimum önlemin teknede bulunması.

Sigortası yapılmış bir tekneye salim kafayla binmek malı korumanın en etkin yoludur.

Maalesef  bazen tekneler batar ve batacaktir.

Ama esas olan canı korumaktır;  Çalışan bir telsiz,  mümkün olan en iyi dingi ve en önemlisi ulaşılabilir yerde can yelekleri ve CAN SALI.

Eger batmayan tekne rasyonel bir şey olsaydı şu anda akıl yoruyor değil biniyor olurduk.



    Ömer hocam, batmayan tekne rasyoneldir. Tekneler batmasın, suyun üzerinde kalsın diye üretilir. Batabilir o başka. Siz bile "Demirden korkan trene binmesin" dedikten sonra alt alta bir sürü tedbir sıralamışsınız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Üretmemelerinin nedeni maliyetler olabilir. Belki de batsında biz yeni tekne satalım düşüncesindedirler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

Batmayan tekne ancak bitmeyen viski kadar rasyoneldir. Düşmeyen uçak,  çarpışmayan araba gibi gibi.


Denizaltilar bile batıyor yeri geldiğinde.  Batmayan tekne yapılabilir belki ama o bizim tekne diye tanımladığımız nesneden çok farklı bir şey olur muhtemelen.

 Benim demem ve ardından tedbirleri sıralamamın Türkçe meali aslında : "Eşeğini sağlam kazığa bağla sonrası Allah kerim" .
Sıraladığım tedbirlerin hepsi bizim teknede mevcut, ama her limana bağladıgimızda geçmiş olsun derim ekibe.  Çünkü az ihtimalde olsa denize açılırken mutlaka bir oranda risk alıyoruz ve o risk gerçekleşmeden limana dönüyorsak mutlu oluyoruz.
 
Sevgiyle ve suyun üstünde kalın.  İyi geceler.

Tekneyi bilmem ama viski için rasyonel olsa iyi olur.Hatta Macallan olsa daha iyi olur.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. D.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #39 : Ağustos 14, 2020, 10:59:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneyi bilmem ama viski için rasyonel olsa iyi olur.Hatta Macallan olsa daha iyi olur.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aslında bitmeyen scotch icat etti Macallan, uzun süre "yıllanmayan, dinlenmeyen" viskinin reklamını yapıp, yakın zamanda 150 milyon dolarlık yatırımla yeni fabrika kurdular, fabrikadan halka damping gibi neredeyse, beklemediği icin bitmiyor da. Keşke bitenini yapmaya devam etselerdi...
*

    Ö. Ö.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #40 : Ağustos 14, 2020, 11:04:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneyi bilmem ama viski için rasyonel olsa iyi olur.Hatta Macallan olsa daha iyi olur.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknede bir şişe var, ilk fırsatta açalım seninle bakalım bitecek mi ??
*

    B. E.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #41 : Ağustos 14, 2020, 11:07:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneyi bilmem ama viski için rasyonel olsa iyi olur.Hatta Macallan olsa daha iyi olur.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aslında bitmeyen scotch icat etti Macallan, uzun süre "yıllanmayan, dinlenmeyen" viskinin reklamını yapıp, yakın zamanda 150 milyon dolarlık yatırımla yeni fabrika kurdular, fabrikadan halka damping gibi neredeyse, beklemediği icin bitmiyor da. Keşke bitenini yapmaya devam etselerdi...

Tüm iskoçlarda moda, yıl belirtilmeyen yeni ekspresyonlar.
Yine de Macallan ,Macallandır.
Bulamazsanız Famous Grouse alın.kalbini Macallan oluşturur.
*

    B. E.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #42 : Ağustos 14, 2020, 11:09:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneyi bilmem ama viski için rasyonel olsa iyi olur.Hatta Macallan olsa daha iyi olur.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknede bir şişe var, ilk fırsatta açalım seninle bakalım bitecek mi ??

Uzun zamandır İrlanda takılıyorum.İyi olur ...
Sana Jameson İPA edition'u getireyim.Son zamanlarda en beğendiğim.
*

    Ö. Ö.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #43 : Ağustos 14, 2020, 11:14:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneyi bilmem ama viski için rasyonel olsa iyi olur.Hatta Macallan olsa daha iyi olur.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknede bir şişe var, ilk fırsatta açalım seninle bakalım bitecek mi ??

Uzun zamandır İrlanda takılıyorum.İyi olur ...
Sana Jameson İPA edition'u getireyim.Son zamanlarda en beğendiğim.
Geçen hafta Selimiye'de normal Jameson bulamayınca hasbelkader aldım ondan, şiddetle tavsiye ederim Irish sevenlere.
*

    N. A.

Ynt: bu tekne neden batmış
« Yanıtla #44 : Ağustos 14, 2020, 13:16:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekneyi bilmem ama viski için rasyonel olsa iyi olur.Hatta Macallan olsa daha iyi olur.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknede bir şişe var, ilk fırsatta açalım seninle bakalım bitecek mi ??

Uzun zamandır İrlanda takılıyorum.İyi olur ...
Sana Jameson İPA edition'u getireyim.Son zamanlarda en beğendiğim.

Biz de fotolarına bakıyoruz uzun zamandır tüketilen İrlandanın... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap