0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ş.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #90 : Şubat 17, 2019, 15:55:24 »
Sevgili korsanlar, koylarda kıçtankara olduğumda, gece kalacaksam ve bordadan rüzgar bekliyorsam, rüzgarüstünden aşağıdaki dingi çapasını atıp saplandığından emin olup elimle gerdirdikten sonra, baştaki koç boynuzuna voltalıyorum halatını. Ama iki kişi falan asılıp sağlam saplıyoruz. Bu şekilde zincire yanal istikamette binecek yükü alıyorum.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #91 : Şubat 17, 2019, 16:02:23 »
Çapaların boyları tekne boyutuna göre belirlenir. Bir bot çapasının rüzgar üstünden atılıp tekneyi rüzgarda hem de yandan alınan rüzgarda taşımasını beklemek biraz fazla iyimserlik olur.


*

    A. Ş.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #92 : Şubat 17, 2019, 16:24:52 »
Ahmet korsanım doğru söylüyorsunuz. Ancak 'tekneyi tutma' ifadesini kullanmak için, o ürünü tek başına - tekneyi rüzgarda yerinde tutmak için - kullanmak gerektiğini düşünüyorum. Buradaki senaryoda tekne kıç halatları ile kıyıya bağlı, ayrıca baştan da demirli. Sadece zincire binen yanal istikametteki baskıyı azaltıyoruz ve bu ürün yanal yükü net bir şekilde azaltıyor. Yaşarak görüyorum zira.


*

    A. A.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #93 : Şubat 17, 2019, 18:31:56 »
Bu fizik ilimidir (Konumuz dahilinde vektörel kuvvetler)

Rüzgar bordodan geliyorsa (tekneye zairi 90 derece) Baş ve  kıç bağlantısı  (0 ve 180 derece ise) demir ve kara bağlantısı ilk başta yük almaz. Rüzgar basıp , tekne konumunu (üstüne aldığı rüzgar yükünden dolayı) değiştirip, vektörel açı değişmeye başladıkça yük almaya başlar. Tekne konumu yer değiştirdiği için. Akıntı dan dolayı yükler hesap dışı. Bi de onlara girersek iş daha da karışır. Niglected.

Demir saplanma noktası, sahil kıç halatı derece,  konumu, bunlara zairi tekne konumu, mevcut rüzgar yönü,  drese rüzgar, vs vs.

Fizik bilen adam için kolay işlerdir. Kolay derken hesap edilebilir olmasını kast ettim.



*

    B. O.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #94 : Şubat 17, 2019, 21:18:15 »
Ben kayıkta genellikle yalnız veya acemilerle birlikte olduğumdan hemen hemen her işi kendim yapıyorum. Demir atacağım yere gelirken başa gidip demirin emniyet bağını çözüp, dümen başına geliyorum, tanımadığım bir yerde isem haritadan ve gezerek derinlik ve dip kontrolunu yapıyorum. demirliyeceğim derinlikten 2.mt kısa kalacak şekilde gözüm derinlik göstergesinde zincir sayıcı marifeti ile funda ederken demir yerine yaklaşıyorum (genelde tornistan ile ve derinden sığ bölgeye doğru ) hedefe gelince geri kalan 2 mt zinciri de funda ediyorum. hemen temas gerçekleşiyor,  sermeye devam ederek planladığım kolama yı tamamlamaya yakın sermeyi kesip tutup tutmadığını kestiriyorum. Tuttuysa kolomayı tamamlayıp yüksek devirde yüklenerek tuttuğundan emin oluyorum. Hava sert değilse yani kayık mıh gibi düşük devir tornistan da yerinde duruyorsa dümeni kilitleyip  atlayıp bağlıyor ve geri geliyorum, biri varsa yanımda ben denizdeyken bir terslik olursa ne yapması gerektiğini tembih ediyorum. Hava sertse ve yalnızsam komşu teknelerden yardım istiyorum (zaten son derece gönüllü olarak heyecanla yardım etmek istiyorlar sağ olsunlar ) beni bağlamaları için. Sonrada 2. koltuk halatını bağlıyorum tabiki gece kalacaksam.

*

    Ö. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #95 : Mayıs 17, 2019, 14:19:37 »
Merhaba. Forumda ilk mesajım. Hadi bismillah  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kaptanlık deneyimlerimin başlarında koylarda önce hep tek halat ile kıçtan kara kalıyordum. Nasılsa 2 gün kalıp gideceğim, zaten koy içeresindeyim, fırtına filan da yok diye tek halat yeter diye düşünüyordum. Ama yetmiyormuş, deneyerek öğrendik. Demiri de iyi döşememe rağmen akşam üstü çıkan meltemlerde hep "yavaştan sürükleniyoruz", "kayıyoruz" "ya demir kurtulursa" diye heyecanlar yaşadım. Bir kaç kez de demir taradım.

En sonunda kıçtan çift halat bağlamayı akıl ettim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)  Hep gözlükle tüm zinciri demire kadar görebildiğimce kontrol ederdim. Tek halat attığımda zincirdeki kaymaları hep görüyordum. Çift koltuk alınca kayma filan kalmadı. İçim bir rahatladı ki sormayın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Akşam yemeklerini rahat rahat yemeye başladım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selamlar   
*

    T. Ö.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #96 : Mayıs 17, 2019, 18:24:31 »
Peki bir soru..

Bizler çift kıç halatı ile bağlanırken, guletler nasıl tek kıç halatı ile zıpkın gibi duruyorlar ?


TANER
*

    S. Ş.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #97 : Mayıs 17, 2019, 18:57:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki bir soru..

Bizler çift kıç halatı ile bağlanırken, guletler nasıl tek kıç halatı ile zıpkın gibi duruyorlar ?


TANER

Dana gibi çapaları var desem
*

    H. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #98 : Mayıs 17, 2019, 19:15:25 »
Ben de,
Gulet kaptanlarının çocukluktan beri her karışını ve rüzgarlarını bildiği koylar desem Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar,,
*

    H. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #99 : Mayıs 17, 2019, 19:28:16 »
Bir anektod;
Bodrum belediye marinaya kıçtan kara olacak guletteyim
biz tornistana başlamadan evvel karaya baktığımda girebileceğimiz yer yoktu
bizim kaptan gemiciye ırgatı boşla dediğinde ben sordum,kaptan nereye gireceksin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
aha şuraya dedi (bir yer gösterdi) pruvaya göre 120' gibi, tekrar sordum demir niye buraya
diğerlerinin demirlerini almamak için dedi(hakim rüzgara ve çıkarken liman ağzına doğru neta olmak içinmiş)
İyi akşamlar,,
*

    A. Ç.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #100 : Mayıs 17, 2019, 19:41:40 »
Guletlerin tek veya çift kıç halatı ile her zaman sabit kaldıkları doğru değildir. Vakti zamanında Göcek'te bir mavi yolculukta  kıçtan koltuk alarak birkaç gulet bağlandık. Rüzgarın gece bordadan geleceği öngörümü,  kaptan kabul etmedi, biz gurada hep böyle bağlanırız dedi. sabaha karşı bir gürültü ile uyandık, Hepimiz birden taramaya başlamışız, tekneler üstüste. Kıç koltukları çözüp karmaşanın içinden çıkmak için ciddi uğraş vermiştik.
*

    H. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #101 : Mayıs 17, 2019, 20:08:51 »
Sn. Çelenoğlu,
yani?
*

    H. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #102 : Mayıs 17, 2019, 20:14:14 »
İstisnalalar kaideyi bozmaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Paradoksun dan(günümüzde yaşadığımız için yazdım) yola çıkarsak,
En kötüsü halat kaybetmek olurdu o da botla telafi edilirdi diye düşünüyorum.
Saygılar,,,
*

    H. A.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #103 : Mayıs 17, 2019, 21:56:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki bir soru..

Bizler çift kıç halatı ile bağlanırken, guletler nasıl tek kıç halatı ile zıpkın gibi duruyorlar ?


TANER
Demir'leri çok iyi tutuyor, zinciri ve koltuk halatını sonuna kadar geriyorlar. Tekne kımıldanamaz durumda kalıyor. Bende gergin bağlanmayı severim.
*

    T. Ö.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #104 : Mayıs 18, 2019, 09:27:19 »

Çok gergin bağlanıyorlar diyorsunuz fakat ben de genelde tek koltukla ve guletler gibi çok gergin  bağlanıyorum amma rüzgar tersledi mi patates oluveriyorum.
Mutlaka şiddetli rüzgarda onlar da oluyorlardır.
Buna rağmen bu şekilde bağlanıyorlar.

TANER