0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Y. T.

Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #75 : Temmuz 09, 2018, 14:33:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu is pratik yapmadan cozum bulunacak bir is degil.Ben her capa attigimda dalar bakarim ne oluyor,capayla zincir nasil davraniyor diye.Ona gore irgati kullanarak kastiriyorum zinciri ve kictan ne kadar mesafe istenirse veriyorsunuz irgati kullanarak.Tabiki seri olmak sart bunun icinde pratik yapmak lazim.
Irgatla değil de motoru tornistan yaparak kastırmak daha mantıklı değil mi? Yoksa karadan koltuk aldıktan sonra mı yapıyorsunuz bu işlemi Öyleyse tamam tabii ki


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
« Son Düzenleme: Temmuz 09, 2018, 14:35:32 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »


*

    Ö. Ö.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #76 : Temmuz 09, 2018, 14:39:48 »
Konu yeniden açılmışken daha önce yukarıda paylaştığım görselin az geliştirilmiş halini de paylaşayım;

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Y. T.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #77 : Temmuz 09, 2018, 16:05:50 »
 Özgür Korsanım çizimden gördüğüm kadarıyla Danforth tavsiyesi doğru mu?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Temmuz 09, 2018, 16:07:24 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »


*

    Ö. Ö.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #78 : Temmuz 09, 2018, 17:53:36 »
Yoo! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yerli malı, yurdun malı, herkes Ultra kullanmalı! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (tapatalk)



*

    H. A. T.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #79 : Temmuz 09, 2018, 20:13:06 »
Bende first 29 var.Tekneyi donatan 16 kg ultra takmis.Bence cok buyuk.Capayi atip iskele veya karaya yaklastigimda ister istemez zincirde s seklinde serilme oluyor.Tekneyi iskeleye veya karaya baglayip irgata(quick 800w) bir dayaniyorum tekne yerinden kipirdamiyor.Mandrake'de iki tekne arasina tek seferde bir serdim zinciri ayni sekilde sonraki iki gun tik oynamadi yerinden.Sen irgatla bosunu almazsan olmaz zaten.

*

    Y. T.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #80 : Temmuz 30, 2018, 13:28:51 »
Merhaba, 10 kg Danforth ve 12metre galvaniz kalibre 6mm zincir ile takım yaptım. Zaten Çeşme çevresinde gittiğimiz 3 adet koy var hepsi kumluk derinlik max 6 metre. İki haftadır deniyorum gayet iyi tutuyor . Irgat olmadığı için çekmek için de üst ağırlık limiti olduğunu düşünüyorum. Yorumlar için teşekkürler.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 
« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2018, 13:30:24 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »
*

    D. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #81 : Temmuz 30, 2018, 14:56:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konu yeniden açılmışken daha önce yukarıda paylaştığım görselin az geliştirilmiş halini de paylaşayım;

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Son Göcek tatilimizde Mehmet kaptanın ve Özgür kaptanın bu konu başlığında "fazla kaloma bırakılmasa da olur" ana fikrinde yazdıkları kafamdaydı, öncelikle yaptıklarımı ve sonucu anlatayım. (Teknede eşim vardı ama çocukla ilgilenmek zorunda olduğu için tek sayılırım.)

1. yöntem: açıkta derinliğin 15-20 metre civarı olduğu yerlerde tekneyi manevraya hazırlayıp, tam durdurup ırgatın başına gidip zinciri 20 metre kadar apiko vaziyette salıyorum (bu rakamı deneyerek buldum). Ondan sonra tornistanla istediğim yönden karaya yaklaşıyorum yani çapayı sürterek, taratarak gelmiş oluyorum, derinlik azaldıkça çapa artık biryerlere takılıp tekneyi durduruyor, sonra ya ben ya eşim atlayarak arkadan bağlıyoruz. Ancak Bedri Rahmi koyunda çok sağlam yan rüzgarlar yedim ve maalesef 2 defa demir taradım bu yöntemle, bir süre sonra arka koltuklar tam boşaldılar, halbuki uzun kalomalarla demir taradığımı hatırlamam daha önce ve daha sonra da bir gulet kaptanının uyarısı ile bu yönteme soğudum ve vazgeçtim.

2. yöntem: klasik "zincir dolabında duracağına denizde dursun" prensibi. Öyle ya ekstradan 150-200 kiloluk zincir tekne ile beraber rüzgar kuvvetine maruz kalıp olumsuz atalet yaratacağına tekneden eksilsin tam tersine denizde tekneyi durdurma ve esneme kabiliyeti olarak olumlu atalet yaratsın. Kapı koyunda kıçtan iki koltukla bağlı iken yandaki gulet kaptanı gözlükle yüzüyordu, abi az bırakmışsın, ben askerliğimi burada yaptım gece havası belli olmaz, topla demirini ne varsa sal tekrar gel, bırak hesabı kitabı, yardımcı olurum koltuklarda ben sana dedi, (sağolsun, varolsun bu arada...) Koltukları atıp zinciri topladım ve daha açıktan 45 metre kadar döşeye döşeye geri geldim, bağladık, son aşamada koltukların boşu el ile alındıktan sonra ırgattan zincir kasılana (hatta ırgat zorlanana kadar) boşunu almak önemli bir aşama bence, kıç koltuklar da geriliyor böylece, stabilite sağlanıyor. Burada zincirin suya girdiği açı güzel bir kriter üzerindeki gerginliği anlamak için, 45 derece filan olmasına dikkat ediyorum. O gece zaten esmedi ama müteakip günlerde bu yöntemle çok rahat ettim, sert rüzgar da yedim bana mısın demedi tekne, konumu esnedi ancak sağanak bitince yerine geri döndü, esnemesi iyi birşey zaten, halatın zincirin uzun olması bu avantajı da sağlıyor.

Yani sonuç olarak demem o ki kaloma aman eksik olacağına fazla olsun zarar gelmez, Özgür kaptan ve Mehmet kaptan tecrübeli isimler elbette ne yaptıklarını bilerek yapıyorlardır, benim gibi nispeten acemi iseniz kalomayı bol bol bırakın derim nacizane...

« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2018, 15:09:25 Gönderen: Doğan Erbahar »
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #82 : Temmuz 30, 2018, 17:35:31 »
Mantık doğru (dik yamaca kısa kaloma) ama sizin uygulama (20m salıp geri gitmek) yanlış.

Zira 20m salıp geri gittiğinizde çapa ilk zemine değdiği yerde muhtemelen tutunamayacak kadar dik bir açı ile değiyor ve hareketinizle taramaya başlıyor, şansınız varsa açı biraz düştüğü zaman veya sert birşeye takıldığında tutunma sağlayabilir, ama büyük ihtimalle bir kere taramaya başlayan çapa bir daha tutunmaz. (Gagası dolar veya hareket nedeni ile dibe doğru hamle yapacak anı bulamaz, açısı sürekli değişir)

Her zaman çapa ilk atıldığı yerde durmalı, teknenin tornistanda katettiği mesafe verdiğiniz kalomayı geçmemeli. Tornistanda çapayı önünüzde sürüklememelisiniz.

En son kıçı bağlarken ırgatı durdurup motor gücü ile zinciri germek veya kıçı bağladıktan sonra ırgat gücü ile zinciri germek gerekir.

Hareket halindeyken çekiştirilen çapanın tutunması çok küçük bir şans. Yanlış.

Ama tüm bunlar tek kişi ile çok zor manevralar, sizi tüm bunları derin ve rüzgarlı Göcek koylarında başardığınız için ayrıca tebrik ederim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (tapatalk)

*

    D. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #83 : Temmuz 30, 2018, 17:40:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mantık doğru (dik yamaca kısa kaloma) ama sizin uygulama (20m salıp geri gitmek) yanlış.

Zira 20m salıp geri gittiğinizde çapa ilk zemine değdiği yerde muhtemelen tutunamayacak kadar dik bir açı ile değiyor ve hareketinizle taramaya başlıyor, şansınız varsa açı biraz düştüğü zaman veya sert birşeye takıldığında tutunma sağlayabilir, ama büyük ihtimalle bir kere taramaya başlayan çapa bir daha tutunmaz. (Gagası dolar veya hareket nedeni ile dibe doğru hamle yapacak anı bulamaz, açısı sürekli değişir)

Her zaman çapa ilk atıldığı yerde durmalı, teknenin tornistanda katettiği mesafe verdiğiniz kalomayı geçmemeli. Tornistanda çapayı önünüzde sürüklememelisiniz.

En son kıçı bağlarken ırgatı durdurup motor gücü ile zinciri germek veya kıçı bağladıktan sonra ırgat gücü ile zinciri germek gerekir.

Hareket halindeyken çekiştirilen çapanın tutunması çok küçük bir şans. Yanlış.

Ama tüm bunlar tek kişi ile çok zor manevralar, sizi tüm bunları derin ve rüzgarlı Göcek koylarında başardığınız için ayrıca tebrik ederim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (tapatalk)

Ne çektim rüzgardan bilseniz...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. T. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #84 : Ağustos 22, 2018, 16:54:04 »
Doğan kaptan aynı sorunları ben de yaşadım ve ne yalan söyleyeyim demirleyip kıçtan  bağlanmaya korkar oldum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Belki de charter tekneleri, göcek gibi, derinliğin hızla arttığı bölgelerde 60 metre değil de 80-90 metre zincire sahip olurlarsa, benim gibi tecrübesiz denizciler için daha iyi olur. Ya da 60 metre zincirden sonra 20-30 metre halat da iş görebilir. Benim 2 Göcek gezimde de teknelerde sadece 60 metre zincir vardı ve pek çok kez 20 metreye demir atıp koltuk alma denemem başarısızlıkla sonuçlandı. Demir anında taradı. 20 metrelik derinliği kıyıya oldukça yakın yerlerde bulup,demir atmadan pas geçmişliğim de oldu.Burada tabii ki benim yaptığım yanlışlar ve tecrübenin olmaması da var.
*

    D. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #85 : Ağustos 22, 2018, 21:16:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Doğan kaptan aynı sorunları ben de yaşadım ve ne yalan söyleyeyim demirleyip kıçtan  bağlanmaya korkar oldum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Belki de charter tekneleri, göcek gibi, derinliğin hızla arttığı bölgelerde 60 metre değil de 80-90 metre zincire sahip olurlarsa, benim gibi tecrübesiz denizciler için daha iyi olur. Ya da 60 metre zincirden sonra 20-30 metre halat da iş görebilir. Benim 2 Göcek gezimde de teknelerde sadece 60 metre zincir vardı ve pek çok kez 20 metreye demir atıp koltuk alma denemem başarısızlıkla sonuçlandı. Demir anında taradı. 20 metrelik derinliği kıyıya oldukça yakın yerlerde bulup,demir atmadan pas geçmişliğim de oldu.Burada tabii ki benim yaptığım yanlışlar ve tecrübenin olmaması da var.

Ben şahsen yeterince tecrübe kazanana kadar uzun kalomadan vaz geçmem Tuna kaptanım...
*

    B. T.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #86 : Ağustos 28, 2018, 18:13:52 »
Kaş gibi derinliğin birden arttığı kıyılarda kendimce bir yöntem bulmuştum; Özgür korsanın verdiği çizimle aynı mantık.
Gene de başarı oranım %50 falan. Kayıkta 50m kadar zincirim var sanırım; o da bir handikap oluşturuyor.

Öte yandan tornistandayken hanımı denize atmak konusunda şüphelerim var Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 
*

    A. Ö.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #87 : Şubat 16, 2019, 04:00:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ağaçlara mümkün olduğu kadar bağlanmayın, mutlaka bağlanmanız gerekiyorsa izbarço yerine çifte kazık bağı gibi ağaç gövdesine sıkı sarılıp, hareket nedeni ile ağaç gövdesini yıpratmayacak bir bağ kullanın.  Deniz dibinde tekneyi tutan bir çapa karada da iyi gömülürse işe yarar. Buradaki ana sorun rüzgarın yönüdür. Tekne rüzgarı bordadan alırsa, hangi bağlantı sağlamsa diğeri ayrılacak ve tekne sağlam olan üzerinde baş kıç istikametinde kalmaya yönelecektir. Genellikle şartların çok elverişli olmadığı yerlerde kıçtan sağlam bir koltuk alındığında demir tarar ve tekne kıyıya doğru yönelir.
Bu durumda kıyıya tekneyi oturtmamak için yada kıyı kayalıkta olabilir tekneyi sağlama almak için koltuk halatı kıç taraftan sökülüp baş tarafa alınmalıdır.bu şekilde tekne rüzgar üstüne dönmüş olacak v şeklinde iskele ve sancaktan koltuk ve çapa ile sabit kalacaktır.

Demirleme konusunda forumdaki en tecrübesiz üye olmam kuvvetle muhtemel. Bu nedenle de her bir çözümü ve yöntem önerisini dikkatlice ve gözümde canlandırarak okudum.

Koltuk halatının baş tarafa bağlanması sonrasında teknenin baş taraftan demire ve koltuk halatına bağlı vaziyette V şeklinde sabit kalması çözümü için, rüzgar gece yön değiştirirse şayet, teknenin koltuk halatı üzerinden yön değiştirme ihtimali neticesinde baş tarafa bağlı bulunan koltuk halatından ötürü çapariz olma ihtimali yok mu?
*

    H. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #88 : Şubat 16, 2019, 09:21:20 »
Var.
*

    A. Ö.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #89 : Şubat 17, 2019, 02:26:53 »
Neredeyse her koyda kıçtankara yaparım.Şöyleki ;
1.   Önce,harita üzerinden kaç metreye demir atılacağını  tesbit et.Mesela 15m
2.   Güvertede 17 m (iki metre fazla) kaloma ayarlayıp bosaya vur.
3.   Koltuk alacağın taşa kadar yaklaş.
4.   Eşini koltuk halatıyla birlikte dingiye bindir, halatı ağaca bağlayıp tekrar dingiye binerek sana doğru kürek çekmesini alargada bekle.(zira bu eylem uzun sürer)
5.   Eşine doğru Ağır yol tornistan
6.   Demir yerine gelince bosa fora, kastanyola laçka.(elektrikli ırgatın onar santimlik mıymıntı kalomasına hayır.Devamlı ve harbiden laçka)
7.   lagalagalaga (laçka vaziyette zincir döşeniyor)
8.   Eşinin getirdiği koltuk halatını volta et
9.   İkinci koltuk halatını muhakkak alıp çapraz volta et.
10.   Zincirin ve halatın boşunu al.
11.   İkinci demirini rüzgar dirise ederse  sancak veya iskele başomuzdan koltuk almak üzere hazır et.
12.   İyi uykular