0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu is pratik yapmadan cozum bulunacak bir is degil.Ben her capa attigimda dalar bakarim ne oluyor,capayla zincir nasil davraniyor diye.Ona gore irgati kullanarak kastiriyorum zinciri ve kictan ne kadar mesafe istenirse veriyorsunuz irgati kullanarak.Tabiki seri olmak sart bunun icinde pratik yapmak lazim.
Konu yeniden açılmışken daha önce yukarıda paylaştığım görselin az geliştirilmiş halini de paylaşayım;Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mantık doğru (dik yamaca kısa kaloma) ama sizin uygulama (20m salıp geri gitmek) yanlış.Zira 20m salıp geri gittiğinizde çapa ilk zemine değdiği yerde muhtemelen tutunamayacak kadar dik bir açı ile değiyor ve hareketinizle taramaya başlıyor, şansınız varsa açı biraz düştüğü zaman veya sert birşeye takıldığında tutunma sağlayabilir, ama büyük ihtimalle bir kere taramaya başlayan çapa bir daha tutunmaz. (Gagası dolar veya hareket nedeni ile dibe doğru hamle yapacak anı bulamaz, açısı sürekli değişir)Her zaman çapa ilk atıldığı yerde durmalı, teknenin tornistanda katettiği mesafe verdiğiniz kalomayı geçmemeli. Tornistanda çapayı önünüzde sürüklememelisiniz.En son kıçı bağlarken ırgatı durdurup motor gücü ile zinciri germek veya kıçı bağladıktan sonra ırgat gücü ile zinciri germek gerekir.Hareket halindeyken çekiştirilen çapanın tutunması çok küçük bir şans. Yanlış.Ama tüm bunlar tek kişi ile çok zor manevralar, sizi tüm bunları derin ve rüzgarlı Göcek koylarında başardığınız için ayrıca tebrik ederim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapöZgür (tapatalk)
Doğan kaptan aynı sorunları ben de yaşadım ve ne yalan söyleyeyim demirleyip kıçtan bağlanmaya korkar oldum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Belki de charter tekneleri, göcek gibi, derinliğin hızla arttığı bölgelerde 60 metre değil de 80-90 metre zincire sahip olurlarsa, benim gibi tecrübesiz denizciler için daha iyi olur. Ya da 60 metre zincirden sonra 20-30 metre halat da iş görebilir. Benim 2 Göcek gezimde de teknelerde sadece 60 metre zincir vardı ve pek çok kez 20 metreye demir atıp koltuk alma denemem başarısızlıkla sonuçlandı. Demir anında taradı. 20 metrelik derinliği kıyıya oldukça yakın yerlerde bulup,demir atmadan pas geçmişliğim de oldu.Burada tabii ki benim yaptığım yanlışlar ve tecrübenin olmaması da var.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAğaçlara mümkün olduğu kadar bağlanmayın, mutlaka bağlanmanız gerekiyorsa izbarço yerine çifte kazık bağı gibi ağaç gövdesine sıkı sarılıp, hareket nedeni ile ağaç gövdesini yıpratmayacak bir bağ kullanın. Deniz dibinde tekneyi tutan bir çapa karada da iyi gömülürse işe yarar. Buradaki ana sorun rüzgarın yönüdür. Tekne rüzgarı bordadan alırsa, hangi bağlantı sağlamsa diğeri ayrılacak ve tekne sağlam olan üzerinde baş kıç istikametinde kalmaya yönelecektir. Genellikle şartların çok elverişli olmadığı yerlerde kıçtan sağlam bir koltuk alındığında demir tarar ve tekne kıyıya doğru yönelir. Bu durumda kıyıya tekneyi oturtmamak için yada kıyı kayalıkta olabilir tekneyi sağlama almak için koltuk halatı kıç taraftan sökülüp baş tarafa alınmalıdır.bu şekilde tekne rüzgar üstüne dönmüş olacak v şeklinde iskele ve sancaktan koltuk ve çapa ile sabit kalacaktır.
Ağaçlara mümkün olduğu kadar bağlanmayın, mutlaka bağlanmanız gerekiyorsa izbarço yerine çifte kazık bağı gibi ağaç gövdesine sıkı sarılıp, hareket nedeni ile ağaç gövdesini yıpratmayacak bir bağ kullanın. Deniz dibinde tekneyi tutan bir çapa karada da iyi gömülürse işe yarar. Buradaki ana sorun rüzgarın yönüdür. Tekne rüzgarı bordadan alırsa, hangi bağlantı sağlamsa diğeri ayrılacak ve tekne sağlam olan üzerinde baş kıç istikametinde kalmaya yönelecektir. Genellikle şartların çok elverişli olmadığı yerlerde kıçtan sağlam bir koltuk alındığında demir tarar ve tekne kıyıya doğru yönelir.