0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. E.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #105 : Mayıs 18, 2019, 12:44:05 »
Siz 10 tonluk bir tekneyi bağlıyorsunuz, onların sadece mazot ve su tankı toplamı 10 ton. Karşılaştırmak çok anlamlı gelmiyor. 

Bakmanız gereken koy içinde yakınınızda size paralel 20 yelkenli var ise bir tek siz demir tarıyorsanız, o zaman ya demiriniz zemine uygun değil yada düzgün demir atamadınız, yada yanlış yere bağlanıyorsunuz(Gulet demirliyor diye sizin için en uygun yer demek değil).  Eğer hepiniz birden tarıyorsanız sıkıntı yok hava sert =)

Genelde gece kalıcaksam çift yapıyorum, gündüz kalacaksam tek yapıyorum. Çift yaptığımda koltuk halatlarının mümkün olduğunca çapraz olmasına dikkat ediyorum imkan varsa, hakim rüzgar tarafını sonuna kadar gerdirip, rüzgar altını el ile gerdirip en son demiri biraz daha çekerek rüzgar altını gerdiriyorum. Eğer bilgim yok ise ikisini birden demir ile gerdiriyorum.

Yeteri kadar gerdirince tek çift çok fark hissetmedim. Teknenin kıçı belki biraz daha fazla oynak oluyor o kadar.

Dirsek bükünde bir geceyarısı 6 tekne birden taramıştık. İki yelkenli birbirine hafif girdi, bir taneside bir gulete yapıştı öyle uyandılar. Ben koltuk halatlarını bıraktım, koy ortasına zinciri serdim, sabaha kadar öyle durduk, 1-2 saat bağırış çığırış dinledik. Biraz uykudan feragat ettik ama diğerleri gibi en azından gece yarısı kıçtan kara yapmaya çalışmakla uğraşmadık. Sabah koltuk halatlarını alıp çıktık.



*

    S. G.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #106 : Temmuz 22, 2020, 11:43:01 »
Kıyıya draftın izin verdiği kadar iyice yanaşıp uzunca koltuk halatını kıyıya bağlamak, sonra sonra demir atılacak yere kadar kıyıdan uzaklaşıp demir atmak çözüm olabilir mi?


*

    Y. T.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #107 : Temmuz 22, 2020, 11:46:16 »
Teknede kaç kişi olduğu çok önemli bu başlık altında ama önce demir atmak tornistanda tutturup koltuk almak en mantıklısı gibi


*

    E. Ç.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #108 : Temmuz 22, 2020, 12:44:48 »
Merhabalar Sunay bey, Nasıl bir tesadüfse aynı şey bu sabah benimde aklıma geldi ama halatın uzunluğunu ayarlayamamak, halatın elden kaçma ihtimali, tornistanda pervaneye gelme ihtimali veya birinin atlayıp alması gibi şeyler bu taktiği tereyağından kıl çeker gibi bir taktik kılamıyor:)

Eğer rüzgar varsa en basit sistem tekneden bir kişi botla halatı bağlayıp teknenin demir işlemini bitirmesini beklemesi ve ortada buluşunca halatın bağlanması. Bunun için min. 3 kişi gerekiyor.Kokpitten ırgat kontrolu yoksa. Bu tereyağından kıl çeker gibi oluyor 80%.

İki kişi ruzgarlı bir havada nasıl olur dersek eğer, önümüzdeki hafta kız arkadaşımla göcekte olacağız. kendisinin ilk çıkışı olacak. Benimde 2 kişi olarak ilk deneyimim olacak. Göcek in havasına güveniyorum ama ilk defa bu kadar heyecanlandım.
Varsa tavsiyelerinizi okumaktan memnuniyet duyarım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim bunun için 3 planım var;

1-Ben dümende, kız arkadaşım ırgatta, demir atıldı ve kız arkadaşım bağlamaya gitti (Yavaş yüzer)
2-aynı sistem ama bu sefer ben dümeni kitledim tekneyı 20% tornistan bırakıp bağlamaya kendim giderim(hızlı yüzerim)Kız arkadaşım voltalar.(*teknenin kayma ihtimali*)
3- Koyda tekneyi kız arkadaşıma emanet ederim tekneyi oyalar. Ben botla halatı bağlar, ucuna usturmaça bağlar ve tekneye döner demir atarım.(Bunu bu konuda okumuştum mantıklı geldi)

Hiç olmadı Boynuzbükünde alargada kalırım yer bulursam. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. K.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #109 : Temmuz 22, 2020, 13:08:24 »
Kız arkadasının ilk çıkışıysa bence sen dümende dur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Demir bol kalomalı serilir ,
motor boşa atılır
O sırada arkadas ucunda halat bağlı usturmacayla kıyıya yüzer halatı bağlar
motorla sürekli mesafe ayarlanır, kontrol edilir.
arkadas usturmaçaya bağlı halatla gelirken motor boşa atılır.
Halat ve zincir dengelenir.
En son sen atlayıp sahildeki  halat bağını kontrol edersin

Ama motorda malum sebeplerden dolayı tecrubeli kişi olmak kaydıyla.

*

    E. Ç.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #110 : Temmuz 22, 2020, 16:15:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kız arkadasının ilk çıkışıysa bence sen dümende dur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Demir bol kalomalı serilir ,
motor boşa atılır
O sırada arkadas ucunda halat bağlı usturmacayla kıyıya yüzer halatı bağlar
motorla sürekli mesafe ayarlanır, kontrol edilir.
arkadas usturmaçaya bağlı halatla gelirken motor boşa atılır.
Halat ve zincir dengelenir.
En son sen atlayıp sahildeki  halat bağını kontrol edersin

Ama motorda malum sebeplerden dolayı tecrubeli kişi olmak kaydıyla.


Evet dümende kalmak en mantıklısı gibi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birazda spontane hareket edilecek sanırım artık.
Allah yardımcım olsun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. Ç.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #111 : Temmuz 22, 2020, 16:21:06 »
Bu arada akdeniz usülü bağlanma konusunda dünya çapında bilgi bulunabilecek tek yer burası sanırım. Birkaç yazı haricinde hiçbir şey bulamadım. Yelken eğitim firmalarının bu konuda özen göstermesi gerekiyor bence. Hatta önce yanaşma-bağlanma sonra yelken öğretilmeli. Uçağı indiremeyen pilot olur mu ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   4 defa tekneyle çıkabildim öğrendiğimden beri. Sadece 2 kere alargada kalma şansım oldu.Kalanı kıçtan kara. Bence önemli bir konu.
*

    S. K.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #112 : Temmuz 22, 2020, 17:12:18 »
Dirsek gibi Bozukkale gibi Bencik gibi rüzgara göre çoktan seçmeli kıç yönü belirleme şansı bulunan koylarda bu iş (bu yaz göreceli sükunette) daha kolay... Özellikle de saat 1500-1700 arası lokal rüzgar kendi pik noktasındayken bağlanınca... Ben eşimin araba kullanışını bildiğim için, o kadar çok ve sık köşeli hareketler yapan birine dümen/gaz teslim etmektense; kıyıyı, rüzgarı ve mesafeyi önceden hesaplayıp, mümkün oldukça hızlı yüzerek ırgat dışında her şeyi kendim yapıyorum... 50mt halatı tekne tarafında çımaya yakın voltalayıp hızla kıyıya önceden gözüme kestirdiğim bir asil bir de yedek talihli kayaya yüzüyorum.. Bu sırada tekne gereğinden fazla (1'e 6 - 1'e 7 gibi) zincir sermiş şekilde, hanım ırgat başında, motor çalışır vites boşta bekliyor oluyor... Teknenin gideceği yer nihayetinde gitmesini istediğimiz yer olacak sonuçta... Tekneye dönüp ilk koltuğun boşunu biraz alıp bu defa ters taraftan 30'luk halatla uygun açıdaki diğer kayaya yüzüp işlemi tekrarlıyorum... iki koltuk da bağlandıktan sonra ben onların açılarını ve teknenin kıyıya mesafesini ayarlarken hanım da zincirin boşunu alıyor; zincir iyice gerildikten sonra kuvvetlice (1800rpm gibi) bir tornistanla demirin tuttuğundan emin olurken aynı gazla boşalır gibi olan koltuklara da son bir trim; sonra kolumuzun yettiği kadar uzaktaki baklaya bosa kancası (hatta katamaranda bunu da yüzerek yapmaya karar verdim, ayıp değil ya), 1,5 tur falan ırgat boşaltma, istiklal marşı ve kapanış...
*

    A. K.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #113 : Temmuz 22, 2020, 17:47:27 »
Aklınızda olsun  herşeyi kendinizin yapacağı  durumlarda teknenin  oraya buraya gitmemesi için en iyi yol arkadan kısa zincirli demir atmaktır . Böylece baştan sağlam tutan demir ve kıçtan tekneyi yerinde tutan (fazla kaloma yok) demir size zaman kazandırır. Bu arada halatı baglamaya gidersin
*

    E. S.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #114 : Temmuz 22, 2020, 19:05:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aklınızda olsun  herşeyi kendinizin yapacağı  durumlarda teknenin  oraya buraya gitmemesi için en iyi yol arkadan kısa zincirli demir atmaktır . Böylece baştan sağlam tutan demir ve kıçtan tekneyi yerinde tutan (fazla kaloma yok) demir size zaman kazandırır. Bu arada halatı baglamaya gidersin

Teknede yalnızsanız veya miçolar beceriksiz ise Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap en basit çözüm Atilla Korsanın önerisi. Önce ana demiri baştan atıp tornistanda yol verip tuttuğuna emin olduktan sonra, kıç taraftan rüzgar üstü tarafa 3-5 metre zinciri olan mümkünse katlanır tipte bir şemsiye çapa atarsın. Onunda tuttuğunu görünce suya atlar güle oynaya koltuklarını karaya bağlar gelirsin. Tekne yana kaydı, yandaki tekneye çok yaklaştı diye gerilim yapmazsın.

Sedat Korsanım sizin teknikte kıç omuzlukları bağladıktan sonra, 1800 devirde tornistanda  gerdirme yaparken baş demirinin tutmadığını yada taradığını fark edince, en başa dönüyorsunuz. Tekrar geriye git omuzluk halatlarını çöz, demir al, vs vs...
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #115 : Temmuz 22, 2020, 19:26:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...sonra kolumuzun yettiği kadar uzaktaki baklaya bosa kancası (hatta katamaranda bunu da yüzerek yapmaya karar verdim, ayıp değil ya), 1,5 tur falan ırgat boşaltma...
Katamaranlarda bosa kancası/halatı her iki gövdeye bağlı ve sabit oluyor.

Zincir loçasında duran kancasını/kilidini/karabinasını zincire geçirip zinciri boşladınız mı tüm yük iki gövdeye eşit biner.
Kıçtankarada olmasa da rüzgarlı havalarda alargada bunu takmazsanız tekne her salınım yaptığında zincir gövdelere değer.
Bu yüzden tek bosa halatı kullanılmıyor katamaranlarda.. (halat da gövdeye sürtüp zarar veriyor..)
Loçadan uzanıp bu kanca işi ile uğraşmak biraz zor olur genelde, elinizden düşürdüğünüzde kenardan ağların deliklerinden tek tek tutarak ortaya kadar ilerletmeniz gerekir filan.. gıcık iş..

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #116 : Temmuz 22, 2020, 20:49:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Katamaranlarda bosa kancası/halatı her iki gövdeye bağlı ve sabit oluyor.
Zincir loçasında duran kancasını/kilidini/karabinasını zincire geçirip zinciri boşladınız mı tüm yük iki gövdeye eşit biner.
Kıçtankarada olmasa da rüzgarlı havalarda alargada bunu takmazsanız tekne her salınım yaptığında zincir gövdelere değer. Bu yüzden tek bosa halatı kullanılmıyor katamaranlarda.. (halat da gövdeye sürtüp zarar veriyor..)
Loçadan uzanıp bu kanca işi ile uğraşmak biraz zor olur genelde, elinizden düşürdüğünüzde kenardan ağların deliklerinden tek tek tutarak ortaya kadar ilerletmeniz gerekir filan.. gıcık iş..

Ayrıca alargada değil ama kıçtan karada şöyle de bir problemi var Özgür korsan; demir loçası ve ırgat 41' bir katamaranda bodoslamalardan yaklaşık 2,5mt geride... Bosa kancasını orada baklaya geçirince, önce o 2,5 metreyi gidecek, e en az 1,5 metre de yükseklik var denize kavuşmasına; bitmedi, sonra da yükü alacak kadar daha demir salacaksınız - ki bosa işe yarasın.. Toplamda oluyor size 5mt... koltuk halatları zargana formunda yüzmeye başlıyor, demirin boşu alınmamış oluyor falan filan... saçma bir durum oluşuyor... Kendi kendime şöyle bir çözüm geliştirdim; zincirin boşunu gerekenden biraz fazla alıp devamında suya atladım, hanım loça deliğinden bosa halatını serbest düşüşe bıraktı, onu alıp gücüm yettiği kadar ilerideki baklaya taktım; sonrası aynı, yine 1,5 tur ırgat boşlayınca oldu...
*

    A. A.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #117 : Temmuz 23, 2020, 00:24:01 »
Katameran sıkıntılı demek. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #118 : Temmuz 23, 2020, 11:04:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...Kendi kendime şöyle bir çözüm geliştirdim; zincirin boşunu gerekenden biraz fazla alıp devamında suya atladım, hanım loça deliğinden bosa halatını serbest düşüşe bıraktı, onu alıp gücüm yettiği kadar ilerideki baklaya taktım; sonrası aynı, yine 1,5 tur ırgat boşlayınca oldu...
haklı sıkıntılar..
Ben de sırf bu bosa için fazla boşlama ihtiyacı nedeni ile katamaranla bir yere kıçtan kara yaptığımda, su çekiminin az olması sayesinde kıyıya daha yakın durabilecekken daha uzak durmayı tercih ediyorum..

Çok gövdelin mi var, çok derdin var arkadaş!.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. İ.

Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #119 : Temmuz 23, 2020, 11:50:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aklınızda olsun  herşeyi kendinizin yapacağı  durumlarda teknenin  oraya buraya gitmemesi için en iyi yol arkadan kısa zincirli demir atmaktır . Böylece baştan sağlam tutan demir ve kıçtan tekneyi yerinde tutan (fazla kaloma yok) demir size zaman kazandırır. Bu arada halatı baglamaya gidersin

Çok yerinde bir uygulama... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tek sorun yedek çapa...Charter teknemde yoktu..Diğer charter teknelerde yedek çapa oluyor mu?