0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kız arkadasının ilk çıkışıysa bence sen dümende dur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDemir bol kalomalı serilir , motor boşa atılırO sırada arkadas ucunda halat bağlı usturmacayla kıyıya yüzer halatı bağlarmotorla sürekli mesafe ayarlanır, kontrol edilir.arkadas usturmaçaya bağlı halatla gelirken motor boşa atılır.Halat ve zincir dengelenir.En son sen atlayıp sahildeki halat bağını kontrol edersin Ama motorda malum sebeplerden dolayı tecrubeli kişi olmak kaydıyla.
Aklınızda olsun herşeyi kendinizin yapacağı durumlarda teknenin oraya buraya gitmemesi için en iyi yol arkadan kısa zincirli demir atmaktır . Böylece baştan sağlam tutan demir ve kıçtan tekneyi yerinde tutan (fazla kaloma yok) demir size zaman kazandırır. Bu arada halatı baglamaya gidersin
...sonra kolumuzun yettiği kadar uzaktaki baklaya bosa kancası (hatta katamaranda bunu da yüzerek yapmaya karar verdim, ayıp değil ya), 1,5 tur falan ırgat boşaltma...
Katamaranlarda bosa kancası/halatı her iki gövdeye bağlı ve sabit oluyor.Zincir loçasında duran kancasını/kilidini/karabinasını zincire geçirip zinciri boşladınız mı tüm yük iki gövdeye eşit biner.Kıçtankarada olmasa da rüzgarlı havalarda alargada bunu takmazsanız tekne her salınım yaptığında zincir gövdelere değer. Bu yüzden tek bosa halatı kullanılmıyor katamaranlarda.. (halat da gövdeye sürtüp zarar veriyor..)Loçadan uzanıp bu kanca işi ile uğraşmak biraz zor olur genelde, elinizden düşürdüğünüzde kenardan ağların deliklerinden tek tek tutarak ortaya kadar ilerletmeniz gerekir filan.. gıcık iş..
...Kendi kendime şöyle bir çözüm geliştirdim; zincirin boşunu gerekenden biraz fazla alıp devamında suya atladım, hanım loça deliğinden bosa halatını serbest düşüşe bıraktı, onu alıp gücüm yettiği kadar ilerideki baklaya taktım; sonrası aynı, yine 1,5 tur ırgat boşlayınca oldu...