0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. K.

Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« : Ekim 02, 2018, 16:43:45 »
Değerli Korsanlar,
Bir yandan bu yıl tekne sigortamızı yenilerken yaşadığım tecrübeleri ( henüz neticelenmedi hala yaşamaya da devam ediyorum ) sizlerle paylaşmak bir yandan da hala kafamda soru işareti olan konuları da mümkün olursa konuya yetkin korsanlarımızdan öğrenmek istiyorum.

Bir tekne sigortası poliçesinde olması gereken ya da olursa çok iyi olur diyebileceğimiz klozlar:

-Enstitü Yat Klozları 1/1!85 CL 328
-Enstitü Yat Klozları  1/1/85 CL 329 / Harp- Grev- Ayaklanma-Terör
-Enstitü Yat Klozları 1/1/85 CL 322 / Makina Kırılması
-3. Şahıs Mali Mesuliyet Teminatı
-Sigortasız Tekne Teminatı
-Elektronik Cihazlar Teminatı
-Çevre Kirliliği Teminatı
-Yunanistan Zorunlu 3. Şahıs Sorumluluk Teminatı
-Ferdi Kaza Teminatı
-Tekne Çekme Kurtarma Teminatı
-Kişisel Eşyalar Teminatı
-Balıkçılık Ekipmanları Teminatı
-Yargılama Masrafları Teminatı
-Asistans Teminatı

olarak biliyorum. Doğru mudur ?     
 


*

    M. K.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #1 : Ekim 02, 2018, 17:15:43 »
Konuları adım adım ilerletirsek bir diğer önemli konu ise poliçeye yazılacak tekne rayiç bedeli. Benim tecrübeme gore olası bir hasarda eksik veya aşkın sigorta bedeli kapsamında bir işleme tabi olmamak için mutlaka tekne bedeli 'Mutabakatlı Kıymet ' olarak yazdırılmalıdır. Doğru mudur?


*

    M. K.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #2 : Ekim 02, 2018, 17:57:23 »
Enstitü Yat Klozu 1/11/85 CL328 teminatında yıldırım riskleri teminat altında olmakla birlikte bu teminat yıldırımın sigortalı tekneye direkt düşmesi neticesinde oluşan hasarları kapsam altına almaktadır. Teknenin yanına düşen yıldırım nedeniyle oluşan manyetik alanın etkisiyle oluşacak elektronik cihazların hasarlanması kapsam dahilinde değildir.
Doğru mudur ?
Doğruysa; sıkça rastlayabileceğimiz bu durumu nasıl teminat altına alabiliriz ?


*

    M. K.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #3 : Ekim 02, 2018, 18:28:27 »
' Sigortasız Tekne ' teminatı sektörün önde gelen bazı sigorta firmalarına gore :

-Sigortalının, sigortasız bir tekne kullanıcısı veya işleteni nedeni ile ödemekle yükümlü kalacağı maddi hasar riskleri 3.şahıs sorumluluk klozu çerçevesinde ve belirtilen yıllık limit ile sınırlı olarak teminat altındadır.

Diğer bazı önde gelen sigorta firmalarına gore :

- Sigortasız bir tekne kullanıcısı veya işleteni nedeni ile sigortalı teknede bulunan kişilerin uğrayacağı yaralanma ölüm vs. gibi riskleri teminat altına almaktadır.

Bunlardan hangisi doğrudur ?

Her iki durumu da yani sigortasız tekne kullanıcısı veya işleteni nedeniyle hem teknemizde oluşacak hasarları hem de o anda teknemizde bulunan kişilerde oluşacak yaralanma, ölüm vs. risklerini teminat altına alacak bir kloz var mıdır ?
 


*

    M. K.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #4 : Ekim 02, 2018, 19:29:27 »
Enstitü Yat Klozu 1/11/85 CL328'in maddelerinden bir tanesi:

-Rıhtım, liman, aygıt, donanım, kara taşıtları, hava taşıtları veya benzeri şeylerle temas veya onlardan düşen şeyler nedeniyle teknenin uğrayacağı zararları teminat altına almaktadır. Ancak burada deniz taşıtlarıyla oluşacak temastan bahis bile edilmemektedir.

Deniz taşıtlarıyla oluşacak temas nedeiyle teknemizde oluşacak hasarlar bu kloz ile teminat altında mıdır değil midir ?

Eğer değilse hangi kloz ile teminat altına alabiiriz ?   
 

*

    M. U.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #5 : Ekim 03, 2018, 09:23:17 »

Merhaba,

Aşağıdaki sorunuza istinaden; söz konusu riziko "Deniz, göl ve seyrüsefer yapılabilir suların tehlikeleri" kapsamında değerlendirilmektedir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Enstitü Yat Klozu 1/11/85 CL328'in maddelerinden bir tanesi:

-Rıhtım, liman, aygıt, donanım, kara taşıtları, hava taşıtları veya benzeri şeylerle temas veya onlardan düşen şeyler nedeniyle teknenin uğrayacağı zararları teminat altına almaktadır. Ancak burada deniz taşıtlarıyla oluşacak temastan bahis bile edilmemektedir.

Deniz taşıtlarıyla oluşacak temas nedeiyle teknemizde oluşacak hasarlar bu kloz ile teminat altında mıdır değil midir ?

Eğer değilse hangi kloz ile teminat altına alabiiriz ?   
 
*

    M. U.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #6 : Ekim 03, 2018, 09:29:10 »

Merhaba,
Mutabakatlı kıymet takdiri olmasına rağmen, hasar anında teknenin piyasa rayiç bedeli dikkate alınır. (Bu hususta yargıtay kararı var.)  Dolayısı ile teknenin sigorta bedelini, piyasa rayiç bedeline uygun döviz cinsinden yaptırmanız faydalı olacaktır.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konuları adım adım ilerletirsek bir diğer önemli konu ise poliçeye yazılacak tekne rayiç bedeli. Benim tecrübeme gore olası bir hasarda eksik veya aşkın sigorta bedeli kapsamında bir işleme tabi olmamak için mutlaka tekne bedeli 'Mutabakatlı Kıymet ' olarak yazdırılmalıdır. Doğru mudur?
*

    M. K.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #7 : Ekim 03, 2018, 10:43:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Merhaba,
Mutabakatlı kıymet takdiri olmasına rağmen, hasar anında teknenin piyasa rayiç bedeli dikkate alınır. (Bu hususta yargıtay kararı var.)  Dolayısı ile teknenin sigorta bedelini, piyasa rayiç bedeline uygun döviz cinsinden yaptırmanız faydalı olacaktır.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konuları adım adım ilerletirsek bir diğer önemli konu ise poliçeye yazılacak tekne rayiç bedeli. Benim tecrübeme gore olası bir hasarda eksik veya aşkın sigorta bedeli kapsamında bir işleme tabi olmamak için mutlaka tekne bedeli 'Mutabakatlı Kıymet ' olarak yazdırılmalıdır. Doğru mudur?
Mustafa Korsanım,
Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
*

    M. K.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #8 : Ekim 03, 2018, 11:55:56 »
Elektronik Cihazlar teminatı ile yıllık XX Euro limit ile ve ' Elektronik Cihaz Sigortaları Genel Şartları ' hüküm ve istisnaları çerçevesinde tekneye ait elektronik cihazlar teminat altına alınmaktadır.

Kişisel görüşüm günümüz teknelerinin elektronik donanımları göz önünde bulundurulduğunda tekne sigortamızın olmazsa olmazlarındandır.

Daha once yazdığım gibi çoğu sigorta firması teknenin yanına düşen yıldırım nedeniyle oluşan manyetik alanın etkisiyle oluşacak elektronik cihazların hasarlanmasını ensttitü yat klozları 1/11/85 CL328 kapsamındaki hasarlardan saymamaktadır. Bu nedenle bu ek klozun satın alınması önem taşımaktadır. Çünkü elektronik cihazlar ek teminatı genel şartlar hükümleri çerçevesinde yıldırım hasarlarını da kapsamak zorundadır. Ancak ne var ki bir teknede yıldırımın manyetik alan etkisiyle oluşabilecek toplam arıza bedeli 15-20 bin Euro'ları bulabilirken sigorta firmaları bu teminatı 5-10 bin Euro'larla sınırlandırmaya çalışmaktadırlar. Bazı sigorta firmaları da elektronik cihazlara yaş sınırı koymaya çalışmaktadırlar. Örneğin 8 yaşındaki bir teknenin sigorta poliçesini düzenlerken elektronik cihaz ek teminatı istediğinizde elektronik cihazlara maksimum beş yaş sınırı getirmek istemektedirler.

Doğru mudur ?     
*

    M. K.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #9 : Ekim 03, 2018, 18:03:18 »
Asistans ( nedense poliçelerde böyle yazılıyor !!! ) teminatı hemen hemen tüm sigorta firmalarının poliçelerinde standart olarak sundukları bir teminat.

Bu kloz altında sunulan teminatların çoğu karasal aktiviteleri ihtiva eden bağlantı ve organizasyon işlerinden oluşan biraz makyaj teminatlar. Bence bize gereken asistans teminatlarını belirleyip talepte bulunmaya başlamalıyız.

Kendi adıma sektörde gerçek asistans teminatları oluşuncaya kadar hiç değilse olası bir ihtiyaç halinde çekme-kurtarma ek teminatını almak taraftarıyım.

Çekme ve kurtarma ek teminatı ile policede sigortalı olarak belirtilmiş teknenin faturalandırılmış çekilme ve kurtarılma masrafları yıllık XX Euro ile sınırlı olarak teminat altına alınıyor.   
*

    Ö. T.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #10 : Ekim 03, 2018, 21:50:03 »


bu konuda Gezgin korsan sunumu da yapılmıştı, konuya katkısı olacağını düşünüyorum
*

    M. K.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #11 : Ekim 04, 2018, 12:12:32 »
Püf noktası sorularıma devam !

Teknemizle hareket halindeyken duran veya hareket halindeki bir başka tekne ile çatışma yaşarsak ve tamamen suç bizdeyse:

-Kendi teknemizin hasar ödemesini teminat altına alabilir miyiz ? Alabilirsek hangi kloz altında teminat altına alabiliriz ?
-Karşı teknenin hasar ödemesini teminat altına alabilir miyiz ? Alabilirsek hangi kloz altında teminat altına alabiliriz ?
 
*

    M. K.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #12 : Ekim 04, 2018, 20:25:00 »
Belirttiğim püf noktalarında bizleri aydınlatmak isteyen kimse çıkmadı.

Sigortacı korsanlarımız neden suskun ?

Teminatlar konusunda bizleri aydınlatsalar iyi olmaz mı ?
Bilgili tüketiciler olabilsek ve sadece prim fiyatına bakmak yerine poliçede ne aldığımızı da değerlendirebilecek duruma gelsek kötü mü olur ?     
*

    D. T.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #13 : Ekim 04, 2018, 21:46:51 »
Klozlar bahane Sigortacınız şahane olsun . Bazen öyle olaylar oluyorki izahı mümkün degil . 2010 da yeni bir 42 ds yelkenli aldıım . Tekne çoğu çok ciddi 17 arıza ile geldi fransadan . Marmariste mahkemeye kayıtlı 4 Y E M İ N L İ    eksperin hepsi bir köşeye kaçıştı , abi bana gelme , ben onlara şunu veriyorum  bunu veriyorum danışmanlık yapıyorum diyerek . Halende çok güvendiğim Sigortacım dahi exper veremedi . Sonunda iade  ettim ama  maddi manevi  kayıplarım  oldu . Konu  çok geniş  ve her türlü niyete  ve yoruma  açık .
*

    İ. G.

Ynt: Tekne Sigortalarının Püf Noktaları
« Yanıtla #14 : Aralık 09, 2018, 14:57:00 »
benim teknem 1983 model .İzmir deki sigortacılar yaşı duyunca kaçıyor.Marmaris ten tekneyi aldığımda ki(3 sene evvelki) sigorta firması da ne veriyorsa onu almak zorunda kalıyorum.bu çaresizlik te beni üzüyor ama yapabileceğim bir durum yok.benim durumumda olan yaşlı tekne sahipleri sizler ne yapıyorsunuz.