0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    D. E.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #30 : Kasım 01, 2014, 01:04:33 »
   Metin Korsan'ım,
Yeni tekneniz şimdiden hayırlısı olsun.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Sigorta konusuna gelirsek:
Poliçeyi iyi okuyun, neyi kapsayıp, neyi kapsamadığını iyi anlayın !! diyorsunuz ... 10 yıldan buyana tekne sigortası yaptırıyorum, allaha şükür okuma yazmam da var,,, Ama, bugüne kadar daha anlayamadım...
   Daima , Türkçe ve İngilizce nüsha veriyorlar . Ama , Türkçe nüshada en önemli kısımları ingilizce yazıyorlar, anla anlıyabilirsen, sanki anlamamızı istemiyorlar...  Örneğin : ( Türkçe nüshada ) :
   1.ci ve 2.ci sayfa ile 3.cü sayfanın yarısı Türkçe, 3.cü sayfanın sonunda; -INSTITUTE POLLUTION HAZARD CLAUSE
  gavurca anlatılıyor!! 4.cü sayfada: İHTARLAR başlığını türkçe yazıp,devamında :
   - GUEST MEDİCAL LIABİLITIES
   -TOWİNG AND LABOR COVERAGE
   -UNINSURED BOATER COVERAGE
 Başlıklarını ingilizce açıklamış...
    5.ci sayfa tamamen ingilizce, 6.cı sayfanın  önemli olan ilk yarısı gene ingilizce.
   7.ci sayfanın tamamı ve 8.ci sayfanın tamamı İngilizce. Sonunda:YAT ASİSTANS HİZMET PAKETİ başlığında tırıvırı şeyleri anlıyalım diye lütfedip Türkçe yazmışlar .( anlamasak da olur...)
   
   Sigorta teminatları olan: INST.YACHT CLAUSES ve SRCC ' nin Türkçe açıklamalarının tarafımıza verilerek  ; Sigortalı'nın neyi aldığını ve neye para verdiğini anlaması gerekmezmi ??
   Türkiyede tamamen Türkçe Poliçe ( bi nevi sözleşme) yapılması gerekmezmi??


*

    M. T.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #31 : Kasım 01, 2014, 03:40:52 »
Demir korsan öncelikle teşekkür ederim  tekneye tam sahip olamadık ama kasım 15 ne kadar alım işini bitireceğim.
Sigorta genel ve özel şartların anlamı ve neyi kapsadığı (veya neyi kapsamadığı) konusunda eleştirinde son derece haklısın.Bu genel ve özel şartları bide sana sigortacı mantığı ile neden bu şekilde olduğunu anlatmaya çalışayım dilim döndükçe.
Biraz geçmişten alacağım konuyu umarım sıkılmazsın okurken.
1800 yıllarda Osmanlı zamanında geldi sigorta ülkemize.Gelme sebebi ülkemizde yaşayan ve Türklerle iş yapan yabancıların sigorta ihtiyacı karşılamak için.Osmanlı-müslümanlar dini yönden pek sıcak bakmıyordu sigortayı haram sayıyorlar , Allahın verdiği  veya kader-kısmet de var olan elem keder sıkıntının yine Allah tarafından giderileceğini inanıp her tarafa nazar boncuğu ve Maaşallah yazarlar ve asarlar bir şey olmaz diye düşünüyorlardı.(Hala asar ve taşırız) Bu gibi hasarlada osmanlıda ahilik sistemi vardı zora düşene diğerleri yardım ediyordu.Yabancılar ülkemizde ilkönce kendi ülkelerinin şubeleri veya irtibat büroları olarak açtılar.Pazarın büyüklüğünü gören şirketler bu sefer şirket kurarak bu işi yapmaya başladılar.Fakat bu işlerin kanunları ülkemizde olmadığı için kendi kanunlarını (genel şartları ve özel şartları ) getirdiler .Hala bu genel şartların gelişmiş halini kullanırız.(Geliştirmeyi de biz yapmayız onlar geliştirdiği zaman bizde de otomatikman değişir) .Neyse şirketler ülkemize geldi kanunları da var fakat Osmanlılara bir türlü sigorta satamıyorlar Ne yapsınlar ne etsinler  düşünüyorlar sonunda o devirdeki şeyhülislam durumu anlatıp gerekli teşviki de verdiklerin de anında hadislerde bir söz bulunuyor. Peygamberimiz bir hadisinde " Eşeğinizi sağlam kazığa bağlayın" demiş.Şeyhülislam da bu hadisin yorumunu "Kazık ile eşek arasında bağı kuran iptir bu ipte işte SİGORTA anlamına gelir" der.Tarih farklı yazar ama bunu bize çok değerli duayen bir sigorta hocamız anlatmıştı.Bundan sonro ülkemizde SİGORTACILIK gelişir fakat kanunlar hep yabancılar tarafında yazıldı ve yazılmaya devam ediyor.Sadece ülkemize uyarlanır.köken ingiliz LOYD dudur.Özellikle nakliyat ve tekne sigortalarında.Çünkü onlarda sigortacılık 1300 yıllara uzanır yani yaklaşık 500 senelik sigorta geçmişleri vardır osmanlıya kadar.
Reüserans denen (sigortacının sigortacısı anlamına gelir) kuruluşların çoğu yabancıdır.Bizdeki şuan 2 şirket harici toplam sigorta şirketlerinin hepsi teknik olarak yabancıdır.Kuruluş türkdür ama sermayederlerin hepsi yabancıdır.Doğal olarak onların düdüğü çalar genel şart olarak.Kafamıza göre çıkartığımız ve kanunlarını kendimiz yazdığımız sigorta çeşitlerinin hiçbirini reüsere edemeyiz.Reüsere edemeyince risk elimizde patlar.Onun için onlara danışmadan bir şey yapamayız.Onların dediklerini yapmak zorundayız ki riski satabilelim.Örneğin senin Teknenin sigortasını türkiyede XXXX sigorta şirketi yapmakta ve sen öyle biliyorsun.Fakat senin xxxx sigorta şirketin senin teknenin riskini satmakta (reüsere etmekte) sadece senin riskinin bin birini veya 5 ni üzerinde tutmaktadır.Türk sigorta şirketleri sene sonları genelde kasım aylarında reüsür şirketlerle anlaşmaya varır , örnek olarak bir reüsür şirket derki 2015 yılında bana vereceğin tekne risklerin de tekne yaşı 10 yaşının üstünde olmamalı ve mutlaka marinaya bağlı olmalı bu şartı sağlarsan riski alırım der.Diğeri 20 yaşına kadar olanları kabul edebilirim der.Böylece şirketin poliçe satabileceği tekne sigortaların özel şartları belirir.Herkez zannediyor ki Türk sigorta şirketleri zorluk çıkarıyor aslın da böyle bir şey yok. Tamamen reüsörün risk talebi ile ilgilidir.
Buraya kadar sana şunu anlatmak istedim " Riski almak isteyen kanunu koyar şartları belirler " onun için genel şartlar yarım yamalak yarı türkçe farsça ve ingilizcedir.
Şimdi de biraz Genel şartları anlatmak istiyorum.Genel şartlarda ve hukuk kurallarında bir yazılanlar var(hıfzı ) bi de yazılanlardan çıkarılan yorum ve anlamlar (lafzı) vardır.Bazen genel şablon klozlar türkçeye çevrildiğinde anlam bütünlüğü bozulur bu yüzden şablon kullanılması zorunludur.Örneğin ferdi kaza sigortası madde 8, B paragraf 26 bentte der ki "Amudi fikarinin bariz inhına ile müterafik hareketsizliği " (evet aynen böyle yazar hala)
farsçadan geçmiştir ve karşılığı tam olarak bulunamamıştır.Açıklaması kısaca şöyledir " bir kaza neticesinde belin iki büklüm olması" ama tam karşılık olarak çevirirsen "dikey omurun eğilme sonucu meydana gelen hareketsizliği"
kısaca Suna Pekuysal (allah rahmet eylesin ) hastalığı.Yani anlayacağın bazen tam olarak çevrilemez onun için kanunen şablon olarak kullanılır yabancı kelimeler.Bazen de bazı teminatların isimleri dünya genelinde  o şekilde
olduğu için aynen tercüme edilir ve yazılır.Buna örnek olarak Deprem ve Yanardağ püskürmesi Teminatıdır.
Ülkemizde aktif yanardağ olmadığı halde mecburen Yanardağ Püskürmesi ibaresini yazmak zorundayız.Sonuç olarak sigortacılık global olması nedeniyle tamamen Türkçe bir genel şart yapılamaz.
Bir tekne sigortasında tüm genel şartlar a şirket b şirket fark etmez aynıdır.Fakat özel şartlar farklı olabilir. benim okuyun inceleyin dediğim bu özel şartlardı.Ama bu sizin yazmış olduğunuz ingilizce klozları bu forumda zamanım elverdiğince türkçelerini yazıp yorumlayacağım ki herkez faydalansın haklarının ne olduğunu bilsin.Neyse konu uzun yazdıkça yazasım geliyor fakat yarın erken kalmak durumundayım.Sigortayla ilgili kafanı bozan ne varsa yaz açıklamaya çalışayım.iyi geceler.
syg.


*

    D. E.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #32 : Kasım 02, 2014, 00:19:36 »
   Açıklamalarınız çok aydınlatıcı oluyor Metin korsan'ım, teşekkürler...


*

    İ. S.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #33 : Haziran 28, 2015, 17:02:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Peygamberimiz bir hadisinde " Eşeğinizi sağlam kazığa bağlayın" demiş.Şeyhülislam da bu hadisin yorumunu "Kazık ile eşek arasında bağı kuran iptir bu ipte işte SİGORTA anlamına gelir" der.




Bunun hadis olduğuna emin misiniz ? Ben atasözü diye biliyorum.


*

    B. A.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #34 : Nisan 26, 2017, 10:48:44 »
Herkese selam,
Yeni aldığım 79 model tekneme sigorta yapacak şirket bulmakta zorlanıyorum. Şimdiye kadar bir şirketin verdiği (Hakan zorlu korsanın aracılığı ile) çok yüksek teklif haricinde ötekiler yapamayacaklarını söylediler. Yurtdışından da ünlü Pantaenius sigorta şirketi Türk adrese sigorta yapamayacağını yazdı. Bu konuda önerisi olan çıkarsa çok sevinirim.

*

    Z. K.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #35 : Mayıs 01, 2017, 23:57:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben yaptirmama karari aldim gecen senelerde yunanistana cikmak icin yaptiriyordum.Artik cikmayi dusunmuyorum.Kisisel birsey risk alirim derseniz yaptirmayin.ancak ergo yasa bakmiyor.Sigortaliyor.
Ali Tekeli. Korsanım,
Bildiğim kadarıyla tüm marinalar sigortasız tekneleri kabul etmiyorlar,her halde sizde bir marinayı birkaç gün olsa dahi kullanmayı düşünmüyorsunuz.
*

    H. A. T.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #36 : Mayıs 02, 2017, 19:26:02 »
Zeki korsan biz alargaciyiz.tekne barinakta duruyor.gunubirlik koylara gidiyoruz.Bence luzumsuz
*

    İ. D.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #37 : Ekim 03, 2018, 13:37:44 »
Erdinç Bey Merhaba
1989 yapımı oceans320 tekne 25 bin dolar bedelle özellikle yangın ve deniz kazalarına karşı sigorta prim bedeli nekadar tutar.
*

    M. S.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #38 : Ocak 02, 2019, 13:46:39 »
Arkadaşlar Enezden bakıma ihtiyacı olan bir tekne aldık 2005 model vinçle kamyona koyup İstanbul a getirdik üst geçitlere çarpa çarpa Samatya barınağına gidemeyeceğimizi anlayınca zor bela ambarlı limana kadar geldik West Marina var burada neyse buradan suya indirip denizden gidelim dedik sorduk soruşturduk neyse burdaki arkadaşlar sigorta olmadan asla indiremeyeceklerini söylüyor bize indirme işimizi görecek bir sigorta lazım burda mahsur kaldım tekne kamyonda marinanın kapısında acil yardıma ihtiyacım var. Tel 0555 636 58 11
İki gündür yaşlandım burda acil yardım lütfen
*

    B. O.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #39 : Ocak 03, 2019, 01:14:16 »
Selam,
yazınızı şimdi okudum. Teknenin devam eden bir sigortası varsa elde değiştirse en azından aynı şirket poliçe yapardı ama korkarım yoktur. İşiniz biraz zor belki dandik bir şirketten(ben bilmem o şirketlerin adını) yüksek muafiyetli bir poliçe yaptırabilirsiniz. Marina muafiyete falan bakmaz anlamazlarda zaten. Daha çok onları ilgilendiren ayağı üçüncü şahıslara vereceğiniz zararları karşılayan teminatlarıdır. Nazınız geçen yıllardır size başka sigorta branjlarında hizmet etmiş bir sigorta acenteniz varsa o na rica edin. benim teknenin hasarını ödemeyecek kadar yüksek bir muafiyette ama 50.000 tl falan üçüncü şahıslara karşı teminat verebilen bir poliçe talep edin.
Bu arada tekneyi toparladıktan sonra geriye dönük bir ağır hasar kaydı falan yoksa sigorta şirketinden eksper görüşüalınarak  kendinize düzgün bir poliçe yaptırmanızı tavsiye ederim. zira en azından herhangi bir marinaya girebilmenize yarayacaktır.
Kolay gelsin,
*

    Y. T.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #40 : Ocak 03, 2019, 12:28:04 »
Teknem 1985 Beneteau First 24 Hem marina sigortası hemde tam ziya sigortası yaptırdım geçen hafta . İkisi ayrı poliçeler. Tabi ilk defa değil her sene yeniliyorum.
« Son Düzenleme: Ocak 03, 2019, 12:29:25 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »
*

    S. A.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #41 : Ocak 03, 2019, 18:59:33 »
Yusuf kaptanım
acentalar 30 yaşından büyük teknelere sigorta yapmıyorlar diye biliyorum
siz tam ziyan sigortasını
" nasıl, nereye ve kaç liraya yaptırdınız " eğer mahsuru yoksa
saygılarımla
suat ateş
*

    U. K.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #42 : Ocak 28, 2019, 18:06:05 »
4 gündür tanıdık bir acente aracılığı ile sormadığım sigorta şirketi kalmadı.

Almayı düşündüğüm yabancı bayraklı (ABD, 1980) bir tekne için soruşturuyorum.
Kesinlikle 20, bazılarında ise 10 yaşından büyük teknelere sigorta yapmıyorlar.

Hala arıyorum.

Sigorta yaptıramadığım için almaktan vazgeçmek üzereyim.


« Son Düzenleme: Ocak 28, 2019, 18:12:16 Gönderen: Uğur Kale »
*

    C. Ü.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #43 : Ocak 28, 2019, 18:15:53 »
Bu yaşlı teknelerin sigortalanma probleminde, fiber, sac, ya da ahşap olması fark ediyor mu acaba ?
*

    U. K.

Ynt: Tekne yaşından dolayı sigorta yapılmaz mı ?
« Yanıtla #44 : Ocak 28, 2019, 18:24:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu yaşlı teknelerin sigortalanma probleminde, fiber, sac, ya da ahşap olması fark ediyor mu acaba ?


tekne detayında belirtmiş olsam da bu tür bir ayrıntı hakkında bilgi verilmedi