0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. G.

Tekne Sigortaları
« : Kasım 09, 2010, 12:56:55 »
          Üç yaşında teknem var.Her yıl sigorta poliçesini yenilemeye gidince soruyorum.Hasarsızlık indiriminin olmadığı söyleniyor.Tekne sigortalarında , araba sigortaları gibi hasarsızlık indirimi uygulanmıyor mu?Bilgisi olan arkadaşlar yardım lütfen..


*

    H. Z.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #1 : Kasım 09, 2010, 17:42:21 »
Çoğu şirket hasarsızlık indirimi vermiyor Eşref korsan. Verenlerin çoğu da ilk yıl sonunda %10 veriyor ve %10 artmadan hasar olmadığı müddetçe devam ediyor.


*

    E. A.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #2 : Kasım 09, 2010, 17:54:17 »
Yurt disinda yaygin bir uygulama, ilk sigorta yaptirdiginizda 40% indirim veriyorlar. Hasar olmadigi müddetce indirimli tarife devam ediyor. Aksi takdirde priminiz yükseliyor.

Tekneniz "tanidik" bir sigortaci kardesimizce sigortalanmissa eger, "yaa gaz kolu takilip duruyo, korkuyorum bir gün kalamistaki, sürekli pontonda duran teknelerden "birine" bodoslamadan girecegim" seklinde tehditvari bir yaklasimla bir miktar indirim alinabilir belki Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    K. A.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #3 : Kasım 10, 2010, 21:03:42 »
Bildiğim kadarıyla, tekne poliçelerinde konu hasarsızlık indiriminden ziyade, muafiyet oranlarıdır.

İlk sigorta yaptırdığınızda poliçedeki muafiyetiniz %10'a kadar çıkabilir. Önemli olan daha sonra bu oranın gittikçe azalmasıdır. Örneğin birkaç yıl hiç hasarı olmayan bir teknede, sahibi de değişmemişse, muafiyet oranı %1'e kadar düşebilir. 

Bir örnek verirsek, poliçe değeri 100.000 Avro olan bir teknede, bir kazadaki hasar miktarınız 15.000 Avro ise, sigortadan talep ettiğinizde 15.000 Avro'nun tamamını alamazsınız.

    - Muafiyetiniz %10 ise, sigortadan 15.000-100.000X0.10=5.000 Avro,
    - Muafiyetiniz %1 ise 15.000-100.000X0.01=14.000 Avro alırsınız.

Dolayısıyla, yıllar içinde poliçede indirimden ziyade sizin muafiyetinizi düşürüyorlar.
 


*

    H. Z.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #4 : Kasım 11, 2010, 01:12:23 »
Malesef çok katılamayacağım Kadir abi korsanım. Teknelerde %10 muafiyet oranı hemen hemen hiç olmadı. Tekne çok eski ve trete gereği sigortalanamaz bir yaşı varsa belki ama bu muafiyet oranı da genelde %3 ü geçmez ya da sigortalanmaz. Fiyat çok yüksek geliyorsa (ki kabaca örnekle 70.000 Avroluk bir tekneni yıllık sigorta primi 35.000 Avroluk arabanın kasko priminden bile neredeyse daha ucuzdur) müşteri muafiyet oranının arttırılmasını prim düşürmek açısından özel olarak isteyebilir ki zaten değmeyecek kadar ufak bir rakkamdır bu.

Ayrıca muafiyetler aynı kişide kalma şekliyle değişmez, gelişen sigorta rekabet şartlarına göre düşebilir. Günümüzde muafiyet oranları şirketten şirkete değişmekle, korunaklı ve korunaksız yerlerde barındırılan teknelere göre %1 ve %0.5 arasında değişmektedir. Son 3 yıldır neredeyse tüm sigorta şirketleri marina benzeri güvenli yerlerde barınan teknelerde %0.5 uyguluyor muafiyeti. Tabi ki siz bir şey demezseniz işlerine gelip %1 muafiyeti veren olur mu bilemem Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Araç kaskolarından farklı olarak tekne sigortasını kalan gün hesabından yeni alan kişiye de devredebilirsiniz. Tekne poliçenizde kısmi hasarları istemeyip "Total Loss" yani "Tam Ziya" olarak alınan teminatlarda ise muafiyet uygulanmaz. Bu teminat zaten kısmi değil teknenin bilinen tabirle "Pert" yani "kullanılamaz" hale gelmesinde devreye girer.

Özel yat ve tenezzüh teknelerinin sigortaları pek yaygın olmadığından çoğu sigortacı arkadaşlar da bu konuda çok bilgi sahibi değiller malesef. Belki bilgi sahibi olmamaları da doğal çünkü tekne ve gemi sigortaları hala şirketlerin "Nakliyat" branşının bir alt bölümü gibi çalışmakta. Neyse ki yeni poliçelerde Yat Asistans, çekme hizmetleri gibi bir takım ücretsiz hizmetler eklenmeye başladı. Genelde 3. şahıs mali mesuliyet teminatları tekne bedeli kadar verilir. Ek prim ile bu oran arttırılabilir.

Çok enteresan bir örnek. Bizim yelkenli tekneler 17 mil altı sürat yaparlar. Yani bu durumda sigortalarda Institute Yat Klozu'na tabiler. 17 mil üzeri sürat yapan tekneler Speed Boat Kloz hükümlerine tabi olurlar. Diyeceksiniz ki bana ne! Benim teknemle 9 mili görsem keyiften uçarım. Ama teknenizin servis botu da tekneniz ile birlikte sigortalı ise ve sürati 17 mil/saat üzeri ise ve artı teknenizden gayrı kendi tahriki ile seyir halinde hasar görmüş ise hasarınızı tazmin edememeniz kuvvetle muhtemel. Burada diyebilirsiniz ki; ben servis botumla 5 mil sürat yaparken hasar gördüm. Cıkk o teknenin azami kurulu sürati 17 mil üzeri ise sigorta şirketi istemez ise ödemez hasarı. Fakar bu servis botu hasarı botun tekne arkasından çekilirken, matafora üzerinde veya güvertede başına gelmiş ise o durumda hasar ödenmesinde mani yoktur.(gibi, malesef gri konu)  Yani kendi tahrik gücü ile gitmez iken hasar görmüştür. Bu durumu bertaraf etmek için poliçe üzerine botunuzun hızı 17 mil üzeri ise yazdırmakta fayda vardır. Bu arada bir çok şirket servis bot ve motorlarına %10 oranında tenzili muafiyet uygulamakta bazıları ise uygulamamaktadır.

Foumda bir yerlerde Institute Yat Klozu olacaktı. İsteyenlere maille yollayabilirim.

Daha konuşulabilecek, ekipman, donanım, seyrü sefer sahası konuları falan da var.


*

    K. A.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #5 : Kasım 11, 2010, 10:50:24 »
Hakan Bey, Söylediklerinizin çoğuna katılıyorum, bunlar daha çok işi bilen sigorta şirketleri için geçerli.

Ancak tekne sigorta olayı birçok sigorta şirketi için pek bilinmiyor. Bu konuda teklif istediğiniz şirketler "bunu bir de biz çalışalım" deyip çok farklı şartlarda çok farklı fiyatlar verebiliyorlar.

Örneğin benim muafiyetim %0.5 (servis botu dahil). Bu teknemi aldığım kişi için de böyle idi. Ben de böyle. Yani sizin de belirttiğiniz gibi tekne el değiştirdiğinde değişmedi.

Ama ben tekneyi aldığımda, sorduğum bir başka sigorta şirketi bana daha düşük prime karşılık %5 muafiyet önerdi.

Bu ay sigortam doluyor. Yine başka bir sigorta şirketinden teklif alayım dedim, yeni görüştüğüm şirket %0.5 muafiyet vermekten kaçındı. Servis botu için de bazı koşullar istedi. Mevcut sigorta şirketi ise, aynı koşullarda devam dedi.

Benim bunlardan çıkarttığım sonuç, eğer sigorta şirketine yeni gidiyorsanız, muafiyeti çok düşürmek istemiyorlar, risk teşkil eden (servis botu vs.) konularına sıcak bakmıyorlar, ama "tekne nasılsa çoğunlukla güvenli yerde" mantığı ile primlerde rekabetçi fiyat verebiliyorlar. Bu şirkette birkaç yıllık olmaya başladığınızda, size daha güvenle bakabiliyorlar. Özellikle muafiyeti yıllar içinde düşürmeyi tercih ediyorlar. Genel bir kural olmasa bile benim yaşadığım bu. Belki de bazı sigorta şirketleri bu alana pek girmek istemiyorlardır, kimbilir.
*

    E. K.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #6 : Mart 31, 2014, 00:47:25 »
Diyelimki 5mt boyunda 20000 tl degerindeki fiber bir tekneyi sigorts yaptirmak istedim,
balikci barinaginda duruyor.Calinmaya karsi sigorta asil hedefim,
primleri cok ucuk rakamlarmidir yoksa?
*

    T. G.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #7 : Mart 31, 2014, 22:27:00 »
yılda 400 tl tutar
*

    E. K.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #8 : Mart 31, 2014, 23:51:15 »
Cok tesekkur ederim , zahmet verdim.
*

    M. C.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #9 : Nisan 09, 2014, 17:22:18 »
merhaba;
benimde sormak istediğim 2 konu var
1) tekne marinada yada farklı bağlama yerinde olması sigorta için hasarda fark ediyormu?örneğin kışın güneyde uygun koylarda  restoran iskelelerinde kısıtlama varmı?
2)teknede takip sistemi, su alarmı gibi güvenlik sistemi olması pirimi etkilermi?
bu konularda net cevap alamadım,bilen varmı ,teşekkürler.
 
*

    A. S.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #10 : Ekim 15, 2017, 21:05:57 »
Değerli Korsanlar,teknem ahşap ve 36 yaşında,yelkenli.
Sigorta yapmıyorlar ,hadi kendimi bıraktım 3.şahıslara da yapmıyorlar.
Bakımlı sayılabilecek durumda.
Ne yapmam gerekiyor ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. Ö.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #11 : Ekim 15, 2017, 23:50:20 »
Sizin için geç bir tarih olabilir ama Aralık ayında, ''Yat&Tekne Sigortaları, Klozlar ve Teminatlar'' sunumu olacak.
Tekne sahipleri için çok önemli bir konu. Dilerim o tarihe kadar probleminizi çözmüş olursunuz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #12 : Ekim 16, 2017, 00:19:27 »
Gezgin korsan bünyesinde ise çok geç bir tarih değil,şu an tekne karaparkta,6 ay karada,fakat marina sigorta olmadığı için mesuliyet yazısı aldı benden,bu da hoş birşey değil,sebebinin benim olduğum bir yangın varsayarsak,çok tekneye sıçrarsa al başına belayı,bir anda herşeyinizi kaybedebilirsiniz ...
*

    S. Ş.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #13 : Ekim 16, 2017, 03:38:04 »
Mis gıbı tekne sııznkını gectım , en azından karsı tarafa olan klozları saglasalar...
« Son Düzenleme: Ekim 16, 2017, 03:38:40 Gönderen: Semih Sener »
*

    N. B.

Ynt: Tekne Sigortaları
« Yanıtla #14 : Ekim 16, 2017, 08:28:32 »
Sildim.