0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. A.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #15 : Nisan 19, 2011, 15:04:43 »
Gündemimizde bir konu oldugu icin, paylasmak istedim.

Ücüncü sahislara verilecek hasarlari kapsayan mali mesuliyet sigortasi, Hirvatistan, Yunanistan, Italya, Fransa, Ispanya'da istenen bir police. Türkiyede su andaki mevzuatta zorunlu degil ama yaptirilmasinda ve ibraz edilmesinde fayda var.  

Kemal Albayrak korsan'in bahsettigi sigorta da kendi teknemizdeki hasari sigortaladigimiz kasko sigortasi.

Ücüncü sahislar mali mesuliyet sigortasinda primi etkileyen iki etken var.

Biri mali mesuliyetin meblagi. Digeri de teknenin özellikleri.

Meblag konusunda yaygin uygulama 2,5 mio ya da 5 milyon Euro mali mesuliyet. Bu konuda Italya'nin aktuel mesuliyet tabani, kisiye verilen hasarlarda en az 2,5 mio Euro. Objelere verilen hasarlarda (baska tekneler, iskeleler, pontonlar, fenerler, samandiralar vs.) 500bin Avro. 11.06.2012'den itibaren Italya sahsa verilen hasarlari € 5.000.000'a, digerini € 1.000.000'ya cikaracagini beyan etmistir.

Ikinci nokta da tekneyle ilgili faktörler priminizi etkileyecektir. Teknenin sürati, yakit tipi, yasi, yapim malzemesi vs. olusturacagi riskin farkli olmasi sebebiyle primi etkileyen faktörlerdir.

Ortalama olarak 2,5 mio-5 mio Euro araligindaki mali mesuliyet sigortalari, 80 ile 150 Euro arasinda bir primle yapilmaktadir.

Bir hasar olustugunda, karsi tarafa verdiginiz hasar bu sigortadan karsilanir, sizin teknenizde olusan hasar da kaskonuzdan karsilanir.

Sigortaci arkadaslarin ekleyecekleri/ düzeltecekleri noktalar muhakkak vardir.
 



  
« Son Düzenleme: Nisan 19, 2011, 15:06:24 Gönderen: Erhan Abay »


*

    A. M.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #16 : Nisan 19, 2011, 18:09:50 »
Erhan korsan,80-150 EU arsı primle sigrtalayan şirketin ismini de yazarmısınız?


*

    E. A.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #17 : Nisan 19, 2011, 18:27:24 »
Örnek olarak 5 yasinda, 80bin Avro degerinde 100m2'ye kadar yelken alani olan, Avrupa ve Akdenizde seyreden yelkenliyi aldim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Nationale Suisse 2 Mio Euro icin 91,70 Euro / 5 mio Euro icin 113,88 Euro

Mannheimer ve Gothaer 130 Euro civari.

Bunlarin disinda ADAC üzerinden Alper'in Why Not'u da buna yakin bir meblag ile sigortalamistik (5 mio Euro kapsamli)

Bu siteden de karsilastirma yapilabilir:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


 


*

    m.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #18 : Nisan 19, 2011, 19:13:30 »
Herhangi bir hasar oluşursa bu adamları Türkiye de bulabilecezmi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    T. G.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #19 : Nisan 19, 2011, 20:46:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
arkadaşlar yurt dışına tekne ile çıktığımızda tekne sigortamız yok ise ne olur?

bizim memlekette yaşlı tekneleri sigortalamıyorlar o nedenle soruyorum ne yapmak lazım

Beni ara benim sigortadan yaptıralım

*

    T. G.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #20 : Nisan 19, 2011, 20:53:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Institute Yacht Klozu (Enstitü Yat Klozu)

AŞAĞIDA BELİRTİLEN YARDIMCI TERCÜME METNİ SADECE TEMİNATLARIN
ANLAŞILMASI AMACINA YÖNELİK OLUP TEMİNATIN UYGULANMASINDA
ORJİNAL KLOZ METİNLERİ GEÇERLİDİR.





1 GEMİ‘Gemi’ tabiri tekne, makineler; bot(lar) ve gemi el değiştirecek olursa normal olarak gemi
ile birlikte satılacak olan donanım ve teçhizatı ifade eder.
2 HİZMETTE OLMA VE HİZMETTEN ALINMIŞ VAZİYETTE BAĞLI OLMA(YATMA)
DURUMU
2.1) İşbu sigorta hükümlerine tabi olmak kaydıyla Gemi aşağıdaki hallerde teminat
altındadır:
2.1.1) Denizde veya iç sularda seferde iken veya limanda, havuzlarda, yat limanlarında
kızaklarda, sahile çekme araçlarında (gridiron), dubalarda veya sert zemin veya
çamurda veya sahildeki depo mahallinde iken (kaldırma veya kızağa çekme ve
denize indirme dahil).
Gemi kılavuzlu veya klavuzsuz sefere çıkmaya, seyretmeye, deneme seferlerine
çıkmaya ve tehlikeye maruz veya zor durumdaki gemi veya teknelere yardım
etmeye ve yedeğe almaya mezundur. Ancak şu şartlaki; Gemi, yardıma muhtaç
olduğu haller veya mutad yedeğe almalar dışındaki çekilmeyecek, veya
donatanlar, kaptanlar, gemi müdürleri veya kiracılar tarafından evvelce
düzenlenmiş bir mukavele tahtında römorkaj veya kurtarma hizmetleri deruhte
atmayacaktır.
2.1.2) Aşağıda 4.madde de öngörüldüğü şekilde işten çekilmiş vaziyette yatmakta iken
(kaldırılması veya kızağa çekilmesi, denize indirilmesi dahil): tersanede veya yat
limanında armadan soyulması, donatılması, bakım kontrolleri, normal bakım
sırasında veya ekspertizi yapılırken (ayrıca havuzlama ve havuzdan çıkarma ile
geminin yatması veya donatılması sebebiyle muattal kaldığı süreler de dahil olup,
gemi bağlama rıhtımına veya rıhtımından –yattığı liman veya yerin sınırları
dışına çıkmamak kaydıyla- yedekte veya diğer bir şekilde hareket etmeye mezun
olacaktır.) Ancak, Sigortacılara bilgi verilip buna ilişkin ek prim sigortacılar
tarafından kararlaştırılmadıkça, geminin ev olarak kullanıldığı veya gemide
büyük bir tamirat veya tadilat yapılan süreler teminattan hariçtir.
2.2) Yukarıdaki (2.1) paragrafına bakılmaksızın, geminin dıştan takma motorlar dahil tüm
donanımı kıyıdaki depolama veya tamir yerinde bulunduğu sırada da işbu sigorta şeraiti
müvacehasinde teminat altındadır.
3 SEYİR VE KİRA KOŞULLARI
3.1) Gemi, poliçe eki Slip’de belirtilen hudutların dışında seyretmeyecek veya, Sigortacılara
önceden bildirilmek kaydıyla, kararlaştırılacak şartlarla teminat altında (held covered)
olacaktır.
3.2) Gemi sadece özel gezinti maksatları için kullanılacak ve sigortacılar tarafından özellikle
kabul edilmiş olmadıkça, kira veya ücret karşılığı kullanılmayacktır.
4 YATMA KOŞULU
Gemi, poliçe eki Slip’de belirtildiği şekilde hizmetten çekilmiş vaziyette yatacak, veya
Sigortacılara haber verilmek kaydıyla kararlaştırılacak şartlarla teminat altında (held covered)
olacaktır.
5 HIZ KOŞULU
5.1) Geminin, veya botu (botları) olan bir gemi ise Ana Geminin planlanmış azami hızının 17
deniz milini aşmaması şarttır.
5.2) Sigortacıların bu şartın kaldırılmasını kabul etmeleri halinde, aşağıdaki 19 No.lu Sürat
Teknesi Klozunun hükümleri de uygulanacaktır.
6 TEMİNATIN DEVAM ETTİRİLMESİ
İşbu sigortanın hitamı anında Geminin açık denizde, veya tehlikede, veyahut sığınma veya
uğrak limanında veya mahalinde olması halinde;
Sigortacılara derhal ihbarda bulunulması şartıyla, Gemi bir sonraki uğrak limanına salimen
demirleyinceye veya bağlayıncaya kadar, kararlaştırılacak bir prim mukabilinde teminat
devam edecektir.
7 DEVİR (CİRO)
Bu poliçenin veya bu poliçedeki herhangibir menfaatin veyahut poliçe tahtında ödenebilir veya
ödenebilecek olan paralardaki menfaatin devri Sigortacıları bağlamayacak veya onlarca
tanınmayacaktır; meğerki bu ferağ veya menfaat devri Sigortalı (ve müteakip bir devir halinde
temlik eden) tarafından imzalı ve tarihli olarak bu poliçeye şerh edilmiş ve bu poliçe herhangi
bir hasar tediyesinden veya prim iadesinden önce ibraz edilmiş olsun.
8 MÜLKİYET DEĞİŞİKLİĞİ
İşbu 8 No.lu Kloz, poliçede aksine yazılı veya basılı herhangi bir hükme bakılmaksızın, geçerli
olacaktır.
8.1) Geminin satılması veya yeni bir mülkiyetin devri halinde veya, Gemi bir şirkete ait ise ve
şirket idaresinde yetkili pay sahiplerinde bir değişiklilk olması halinde; Sigortacılar
sigortanın devamına yazılı olarak muvafakat etmedikçe, işbu poliçe satış, devir veya
değişiklik tarihi itibariyle münfesih olacak ve çalışma ve/veya yatma süreleri için
tahakkuk ettirilmiş olan prim üzerinden gün esasıyla net bir iade prim tediyesi
yapılacaktır.
8.2) Ancak, eğer Gemi satış veya devir tarihinde bağlandığı yerden ayrılmış ise veya açık
denizde ise, Sigortalının talebi halinde bu fesih işlemi Gemi varış limanı veya mahalline
ulaşana dek ertelenecektir.
9 MUHATARALAR
Daima işbu poliçedeki istisnalara tabi olmak kaydıyla
9.1) İşbu poliçe, sigorta mevzuunun aşağıdaki muhataralardan ileri gelen zarar ve ziyanı
temin eder:
9.1.1) Denizlerin, nehirlerin, göllerin veya seyire elverişli diğer suların muhataraları
9.1.2) Yangın
9.1.3) Tehlike anında fazlalıkların denize atılması
9.1.4) Korsanlık
9.1.5) Liman veya rıhtım tesis veya teçhizatı, kara aracı, hava taşıtı veya benzeri
nesnelerle çatışma veya bunlardan düşen şeylerle temas
9.1.6) Deprem, volkan, indifaı veya yıldırım.
9.2) Sigortalının, Donatanların veya Gemi Müdürlerinin gereken ihtimamı göstermemiş
olmasından ileri gelmedikçe, işbu sigorta aşağıda belirtilen ziya ve hasarları da temin
eder;
9.2.1) Sigorta mevzuunun aşağıdaki sebepler dolayısıyla ziya veya hasara uğraması:
9.2.1.1) Kumanya vb. gibi gemi gereçlerinin, donanımın, makinelerin veya
yakıtın yüklenmesi, boşaltılması veya bir yerden bir yere nakli
sırasında olabilecek kazalar
9.2.1.2) İnfilak
9.2.1.3) Kötü niyetli hareketler
9.2.1.4) Geminin tamamının veya botunun (botlarının), veya dıştan takma
motorunun (motorlarının) motorların gemiye sıkıca tesbit edilmiş
olması veya botlarının normal usulde bağlanmanın yanısıra hırsızlığı
önleyici bir cihazla sağlamlaştırmış olması şartıyla, çalınması veya
Gemiye veya depolama veya tamir mahilline zor kullanarak girilmek
suretiyle makinelerin, dıştan takma motorun (motorların) donanımın
çalınması.
9.2.2) Motor ile bağlantıları (destek, şaft ve pervane dışında) ve elektrik teçhizatı ve
bataryalar ile bağlantıları hariç olmak kaydıyla, sigorta mevzuunun aşağıdaki
sebeplerden ileri gelen ziya ve hasarları:
9.2.2.1) Tekne veya makinelerdeki gizli kusurlar, şaftların kırılması veya
kazanların patlaması (kusurlu parçaların, kırılan şaftın veya patlayan
kazanın değiştirilmesi veya tamiri ile ilgili ücret ve masraflar hariçtir.)
9.2.2.2) Herhangi bir şahsın ihmali; ancak Sigortalı ve/veya donatanlar
hesabına yapılan herhangibir tamirat veya tadilat işlemi ile veya
Geminin bakımı ile ilgili ihmal veya mukavele ihlalinden ileri gelen
herhangi bir kusurun düzeltilmesi masrafları hariçtir.
9.3) İşbu sigorta, bir karaya oturma olayını müteakip gemi karinesinin kontrol ve
incelenmesi masraflarını (sonuçta herhangi bir hasar olmadığı anlaşılsa dahi, masraf
özellikle bu maksatla ve makul ölçülerde yapılmışsa) temin eder.
10) İSTİSNALAR
Aşağıdaki hususlarla ilgili hiçbir hasar talebi kabul edilmeyecektir:
10.1) Düşürülen veya gemiden denize düşen dıştan takma motorlar:
10.2) Geminin planlanmış azami hızı 17 deniz milinin üzerinde olan botu (botları):
(Ancak bu bot (botlar) aynı zamanda aşağıdaki 19 No.lu Sürat Teknesi Klozu şartlarına
tabi olmak kaydıyla bu poliçede özellikle teminat altına alınmışsa veya ana geminin
üzerinde ise veya sahilde yatmakta ise teminat altındadır.)
10.3) Ana geminin adını daima surette taşımayan gemi botu (botları):
10.4) Rüzgar etkisiyle paralanan veya açılmış vaziyette iken uçup giden yelkenler ve koruyucu
örtüler (brandalar); ancak bu paralanma veya uçma olayı, yelkenlerin bağlı olduğu
direklerin hasara uğraması veya geminin sudan başka harici bir madde (buz dahil) ile
çarpışması teması sonucunda oluşursa teminata dahildir;
10.5) Geminin yarışırken yelkenlere, direklere, yelken direklerine veya sabit ve hareketli
donanıma vaki olacak ziya veya hasarlar; ancak bu ziya veya hasar Geminin karaya
oturması, batması, yanması, yangın çıkması, sudan gayri harici herhangi bir madde ile
(buz dahil) çarpışması veya teması neticesinde husule gelirse teminata dahildir;
10.6) Zati eşyalar:
10.7) Kumanya, balık avı gereçleri veya bağlama ve demirleme gereçleri:
10.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Kaplamalar veya bunların tamiri; ancak ziya veya hasar Geminin karaya oturmasından,
batmasından, yanmasından, yangın çıkmasından, sudan gayri harici bir madde (buz
dahil) ile çarpışmasından veya temasından ileri gelmişse teminata dahildir;
10.9) Bir dizayn veya yapım hatasını düzeltmek için, veya dizayn veya yapıyı daha iyi bir hale
getirmek veya değiştirmek amacıyla yapılan masraf ve harcamalar:
10.10) Motor ve bağlantıları (destek, şaft veya pervane hariç), elektrik teçhizatı ve bataryalar
ile bağlantılarının kötü hava şartları nedeniyle uğradıkları ziya ve hasarlar; ancak bu
ziya veya hasar geminin suya batmasından ileri gelmişse teminata dahildir ve işbu
(10.10.) No.lu Kloz geminin karaya oturmasından, bir başka gemi veya rıhtım veya
iskele ile çarpışmasından veya temasından ileri gelen ziya veya hasarları teminat harici
bırakmayacaktır. Geminin suya batmasından ileri gelmişse teminata dahildir ve işbu
(10.10) No.lu Kloz geminin karaya oturmasından, bir başka gemi veya rıhtım veya iskele
ile çarpışmasından veya temasından ileri gelen ziya veya hasarları teminat harici
bırakmayacaktır.
11) ÜÇÜNCÜ ŞAHIS MALİ MESULİYETİ
Bu kloz ancak poliçe eki Slip’de bu amaçla bir meblağ belirtilmişse uygulanır.
11.1) Sigortacılar Sigortalının, sigortalı gemi ile olan ilgisinden ötürü işbu sigortanın cari
olduğu süre zarfında vukua gelen kazalar dolayısıyla hukuken ödemek zorunda kalacağı
ve ödeyeceği, aşağıdaki hususlar ile ilgili meblağ veya meblağları tazmin etmeyi kabul
eder:
11.1.1) Bir başka gemi veya mallara vaki ziya veya hasar
11.1.2) Gemide veya Gemi yakınında veya diğer bir gemide sebebiyet verilen
can kaybı, yaralanma veya hastalık (hayat kurtarmak için yapılan
harcamalar dahil)
11.1.3) Sigortalı Gemi enkazının veya yükünün bilfiil çıkarılması, bir yerden
bir yere götürülmesi veya imhası veya bu işlemlere teşebbüs edilmesi
veya bu işlemlerin ihmal edilmesi veya yapılmaması.
11.2) HUKUKİ MASRAFLAR
Sigortacılar önceden muvafakatlarının alınmış olması kaydıyla, aşağıda belirtilen
masrafları da ödeyeceklerdir:
11.2.1) Sigortalının sorumluluğa itiraz etmek veya sorumluluğu sınırlandırma
girişimlerinde bulunmak için yaptığı veya yapmak zorunda
kalabileceği hukuki masraflar
11.2.2) Sebebi meçhul ölümlerin tahkikatında veya ölümcül kaza
soruşturmasında temsilci bulundurma masrafları.
11.3) AYNI DONATANA AİT GEMİLER (SISTERSHIP)
Bu poliçe ile sigorta edilen gemi, tamamen veya kısmen aynı Donatanlara ait veya idare
altında bulunan diğer bir gemi ile çarpışır veya böyle bir gemiden kurtarma hizmeti
görürse; Sigortalı diğer gemi bu mukavele ile sigortalanmış olan gemi ile hiçbir ilgisi
olmayan donatanların malı olsa idi bu poliçeyle ne gibi haklara sahip olacak idiyse, aynı
haklara sahip olacaktır. Fakat böyle hallerde çarpışmadan mütevellit mesuliyetin veya
yapılan hizmet için ödenecek meblağın tesbiti, Sigortacılar ile Sigortalı arasında
kararlaştırılacak tek bir hakeme tevdi edilecektir.
11.4) GEMİNİN DİĞER ŞAHISLAR TARAFINDAN SEFERE ÇIKARILMASI
İşbu 11 No.lu Kloz hükümleri, bu poliçede adı geçen sigortalının izni ile sigortalı gemiyi
sevkeden veya gemiden sorumlu olan ve bu sevk ve sorumluluğu sırasında işbu 11 No.lu
Klozun teminatına giren herhangibir olay neticesinde poliçede anılan Sigortalıdan gayrı
bir şahıs veya Şahıslara herhangibir meblağ veya meblağları ödemek mecburiyetinde
kalacak veya ödeyecek olan herhangibir şahsa da teşmil edilecektir. (ancak bu şahsın bir
tersane, tamir tersanesi, onarım kızağı, yat limanı, yat klubü, satış acenteliği veya
benzeri bir kuruluş işleten veya işleticisinin istihdam ettiği şahıstan gayri bir kimse
olması şarttır.) Bununla beraber bu kloz tahtındaki tazminat Sigortalı’nın lehine
işleyecek ve Sigortalı’nın acentesi vasıtasıyla yazılı talebi halinde yalnızca yukarıda
tanımlandığı şekilde gemiyi sevkeden veya gemiden sorumlu olan şahıs için geçerli
olabilecektir. Bu teşmildeki hiçbir şey Sigortacıların sorumluluğunu 11.8 No.lu Klozlar
ile getirilmiş olan sorumluluk sınırının fevkinde arttırmayacak ve bu teşmil işbu
sigortanın diğer bütün hüküm, kayıt ve şeraitine tabi olacaktır.
Bu 11.4 No.lu Klozdaki hiçbir şeyin yukarıdaki 3.2. No.lu Kloz hükümlerinin üzerinde
hüküm ifade ettiği telakki edilmeyecektir.
11.5) ENKAZIN KALDIRILMASI
İşbu sigorta, sigortalı gemi enkazının Sigortalının maliki bulunduğu kiralamış olduğu
veya işgal ettiği herhangibir yerden kaldırılması masraflarını da, sovtaj gelirlerinin
tenzilini müteakip, ödeyecektir.
11.6) MALİ MESULİYET BÖLÜMÜ İSTİSNALARI
İşbu 11 No.lu Kloz hükümlerine bakılmaksızın, bu sigorta aşağıdaki hususlardan ileri
gelen sorumluluk, veya harcamaları kapsamaz:
11.6.1) Bu poliçe ile sigortalı gemide veya gemi dolaylarında veya gemi ile ilgili olarak
veya geminin yükü, malzemeleri veya tamiratı ile ilgili olarak; Sigortalı
tarafından veya yukarıdaki 11 No.lu Kloz hükümleri gereğince bu sigortanın
sağladığı himayeden yararlanan diğer bir şahıs tarafından her ne görevle olursa
olsun istihdam edilmiş olan işçilerin veya diğer şahısların maruz kalacakları
kazalar veya hastalıklar nedeniyle Sigortalının, işçi tazmini veya işveren mali
mesuliyeti Kanunları muvacehesinde veya diğer yazılı veya yazılı olmayan hukuki
sorumluluklar tahtında yapacağı direkt veya dolaylı ödemeler
11.6.2) Geminin planlanmış azami hızı 17 deniz milinin üzerinde olan botları (ancak bu
botlar aynı zamanda aşağıdaki 19 No.lu Sürat Teknesi Klozu şeraitine tabi olmak
kaydıyla bu poliçede özellikle teminat altına alınmışsa veya ana geminin üzerinde
ise veya kıyıda yatmakta ise teminat altındadır.)
11.6.3) Su kayağı veya su kızağı yapan herhangibir şahsa karşı, Gemi tarafından
çekildiği veya çekilmeye hazırlandığı sırada veya çekilmesini müteakip Gemiye
veya karaya salimen çıkana kadar olan sorumluluklar, veya aynı durumlarda bu
şahsın maruz kalacağı sorumluluklar
11.6.4) Su kayağı veya su kızağından gayrı bir faaliyet veya spor yapan herhangibir
şahsa karşı, bu şahsın Gemi tarafından çekildiği veya çekilmeye hazırlandığı
sırada veya çekilmesini müteakip Gemiye veya karaya salimen çıkana kadar olan
sorumluluklar, veya aynı durumlarda bu şahsın maruz kalacağı sorumluluklar
11.6.5) Hangi tür ve şekilde olursa olsun, ceza veya ibret olsun diye verilen zararlar.
11.7) SU KAYAKÇILARININ SORUMLULUĞU
Yukarıdaki 11.6.3. ve/veya 11.6.4. No.lu Klozların iptal edilmesi halinde: Bu
Kloz(lar)daki sorumluluklar işbu sigortanın hüküm, şart ve limitlerine tabi olmak
kaydıyla işbu poliçe tahtında temin edilecektir.
11.8 ) SORUMLULUK LİMİTİ
Sigortacıların herhangibir kaza veya aynı olaydan ileri gelen kazalar serisi ile ilgili
olarak işbu 11 no.lu Kloz tahtındaki sorumluluğu hiçbir şekilde poliçe eki Slip’de bu
maksatla belirtilen meblağı aşmayacaktır. Ancak, Sigortacıların yazılı muvafakatı ile
Sigortalının sorumluluğuna itirazda bulunulmuş olması halinde, Sigortacılar
Sigortalının bu maksatla yapacağı veya yapmak zorunda kalacağı masrafları da aynı
oranda ödeyeceklerdir.
12) TENZİLİ MUAFİYET
12.1) Her bir münferit kaza veya olaydan ileri gelen hasar taleplerinin toplamı (11, 14 ve 15
No.lu Klozlardaki hasarlar dahil) poliçe eki Slip’de bu maksatla belirtilen meblağı
aşmadığı sürece, teminata giren herhangibir muhataradan ileri gelen herhangibir hasar
bu poliçe tahtında ödenmeyecektir. Aştığı takdirde ise sözkonusu meblağ hasar
miktarından indirilir. Bu 12.1 No.lu Kloz Geminin tam ziyaı veya hükmi tam ziyaı ile
ilgili hasar taleplerine, veya böyle bir hasar halinde aynı kaza veya olaydan ötürü 15
No.lu Kloz muvacehesinde yapılacak tali hasar taleplerine uygulanmayacaktır.
12.2) Yukarıdaki 12.1 No.lu Kloz uygulanmadan önce ve buna ilaveten,
12.2.1) Koruyucu örtüler (brandalar), yelkenler ve hareketli donanıma
12.2.2) Bu sigorta tahtında ayrı bir değerlendirme ile temin edilmiş olsun veya olmasın,
dıştan takma motorlara
vaki ziya veya hasarlarla ilgili olarak Sigortacılar istediği takdirde, 1/3’ü aşmayan
eski/yeni indirimi yapabilir.
13) HASAR İHBARI VE TEKLİF ALMA
13.1) İşbu sigorta tahtında herhangi bir tazminat talebine yol açabilecek herhangi bir olay
halinde Sigortacılara derhal ihbarda bulunulacak ve hırsızlık ile kötü niyet hasarlarında
ayrıca polise de derhal bilgi verilecektir.
13.2) Ziya veya hasar vukuunda Sigortacılara ekspertizden önce ihbarda bulunulacak ve
şayet Gemi yurt dışında ise, Sigortacıların isteği halinde kendilerini temsil etmek üzere
bir eksper tayin edilebilmesi için, en yakın Lloyd Acentesine de ayrıca ihbarda
bulunulacaktır.
13.3) Sigortacılar, Geminin havuzlama veya tamir için gideceği limanı tayin etmeye yetkili
olacaklar (ancak Sigortacıların isteğine uyulması sonucunda ortaya çıkacak ek yol
masrafları Sigortalıya ödenir) ve tamir mahallini veya tamiri yapacak firmayı veto
hakkına sahip olacaklardır.
13.4) Sigortacılar, ayrıca, Geminin tamiri için teklif mektubu alabilir veya teklif alınmasını
isteyebilirler.
14 KURTARMA MASRAFLARI
Bu sigorta tahtındaki her türlü sarih hükme tabi olmak kaydıyla, sigorta kapsamına giren
muhataraların neden olabileceği bir hasarı önlemek maksadıyla yapılan kurtarma masrafları,
bu muhataradan ileri gelmiş bir hasarmışcasına tazmin edilebilir.
15 SİGORTALININ VECİBELERİ
15.1) Herhangibir hasar veya kaza halinde bu sigorta tahtında ödenebilecek bir hasarı
önlemek veya azaltmak maksadıyla alınabilecek olan önlemleri almak Sigortalının,
hizmetindekilerin ve acentelerinin görevidir.
15.2) Bu önlemlerin alınması için Sigortalı ve hizmetindekiler ile acenteleri tarafından uygun
ve makul ölçüde yapılan masraflara Sigortacılar aşağıdaki hükümler ile 12 No.lu Kloz
hükümlerine tabi olmak kaydıyla katılacaklardır. Umumi Avarya, kurtarma masrafları,
çarpışma ile ilgili savunma ve hak arama masrafları ile Sigortalı tarafından yapılan ve
11.2 No.lu Kloz teminatına giren sorumluluğa itiraz masrafları işbu 15 No.lu Kloz
tahtında tazmin edilemez.
15.3) Sigortacılar bu sigorta teminatına giren herhangibir konu ile ilgili olarak bir üçüncü
şahıstan tazminatı istirdat etmek veya bir tazminat almak için (masrafları ve kazancı
kendilerine ait olmak üzere) Sigortalı namına dava açmak istedikleri takdirde, Sigortalı
bilgi ve delil toplamak hususunda Sigortacılara kabil olan hertürlü yardımı
sağlayacaktır.
15.4) Sigortalı veya Sigortacılar tarafından sigorta mevzunu kurtarmak, korumak veya eski
haline getirmek amacıyla alınan tedbirler, terkininferagat edildiği veya terkin kabul
edildiği anlamına gelmeyecek veya tarafların haklarına diğer bir şekilde halel
getirmeyecektir.
15.5) İşbu No.lu Kloz gereğince ödenebilecek tazminat, bu poliçe tahtında diğer şartlarda
ödenebilecek olan hasar miktarına ek olarak ödenecek, ancak 15.2 No.lu Kloz gereğince
ödenebilecek meblağlar hiçbir şekilde bu poliçedeki gemi ile ilgili Sigorta Bedelini
aşamayacaktır.
16 TAMİR EDİLMEMİŞ HASAR
16.1) Tamir edilmemiş hasarlar ile ilgili tazminatın miktarı, Geminin poliçe hitam tarihindeki
piyasa değerinde söz konusu tamir edilmemiş hasar dolayısıyle husule gelecek makul
kayıt miktarı olacak, ancak bu meblağ makul tamirat masrafını aşmayacaktır.
16.2) Sigortacılar, işbu poliçe ile temin edilen süre içinde veya bunun temdidinde bir tam ziyaa
maruz kalınması halinde (bu sigorta teminatına girsin veya girmesin) evvelce husule
gelmiş ve fakat tamir edilmemiş olan hasarlardan hiçbir şekilde sorumlu
olmayacaklardır.
16.3) Tamir edilmemiş hasar konusunda Sigortacılar, bu poliçenin hitamı tarihindeki sigortalı
değerden daha yüksek bir meblağdan sorumlu olmayacaklardır.
17 HÜKMİ TAM ZİYA
17.1) Geminin bir hükmi tam ziya olup olmadığının tesbitinde, sigortalı kıymet tamir edilmiş
haldeki kıymeti olarak kabul edilecek ve Geminin hasarla veya hurda değeri veya enkazı
ile ilgili hiçbir husus nazarı itibara alınmayacaktır.
17.2) Geminin kurtarma ve/veya tamir masrafına istinad ettirilen hiçbir hükmi tam ziya talebi
bu sigorta tahtında ödenemez, meğer ki bu masraf sigortalı kıymeti aşmış olsun. Bu
tesbit yapılırken, sadece tek bir kaza ile ilgili veya aynı kazadan ileri gelen hasarlar dizisi
ile ilgili masraflar nazarı itibara alınacaktır.
18 DISBURSEMENTS (EK SİGORTALAR) KOŞULU
Geminin sigorta bedeli 50.000.-Sterlin’in üzerinde olmadıkça Sigortalı, İpotekli Alacaklılar
veya Donatanlar hesabına Masraflar (Disbursements) Komisyon, Karlar veya diğer menfaatler
veya tekne veya makinelerin Excess (Fazla) veya Increased (artan değerleri üzerinde PPI
(Poliçe Menfaatin Delilidir) veya FIA (Tam Menfaat kabul edilmiştir) şeraiti ile herhangibir
meblağ sigorta edilmeyecektir. Geminin sigorta bedelinin 50.000.-Sterlin’in üzerinde olması
halinde ise, poliçe eki Slip’de gemi için belirtilen toplam sigorta bedelinin % 10’unu aşmayacak
bir meblağa kadar teminat verilebilir.
Şurası meşuttur ki, yukarıdaki şartın ihlali, bu poliçeyi böyle bir ihlalin mevcudiyetinden
habersiz olarak kabul etmiş olan bir ipotekli Alacaklının herhangibir tazminat talebine karşı
Sigortacılara bir müdafaa imkanı sağlamayacaktır.
19 SÜRAT TEKNESİ KLOZU
BU 19 NOLU KLOZ UYGULANDIĞINDA, YUKARIDAKİ KLOZLARDA AKSİNE
MEVCUT HÜKÜMLERİN ÜZERİNDE HÜKÜM İFADE EDECEKTİR.
19.1) İlgili Gemi yola çıktığında poliçe eki Slip’de adı geçen Sigortalının veya diğer ehil
şahsın/şahısların Gemide olması ve Gemiye kumanda etmesi bu sigortanın bir şartıdır.
19.2) Aşağıda belirtilen hasarlar ile ilgili hiçbir tazminat talebi kabul edilmeyecektir.
19.2.1) Geminin açık (muhafazasız) bir kumsal veya sahil açıklarında bağlı veya
demirlenmiş olarak ve nezaretçi olmaksızın bırakıldığı bir sırada karaya
oturması, dibe batması, su dolması, suya batması veya süreklenerek açılmasından
ileri gelen veya bunların sebep olduğu
19.2.2) Geminin bir yarışa veya sürat denemesine veya bunlarla ilgili herhangibir
tecrübeye katılması esnasında husule gelen
Gemiye vaki ziya veya hasar veya herhangi bir üçüncü şahsa karşı sorumluluk veya
herhangi bir kurtarma hizmeti.
19.3) Dümen yelpazesi, destek, şaft veya pervane ile ilgili olarak
19.3.1) 9.2.2.1. ve 9.2.2.2. No.lu Klozlar tahtındaki talepler ile
19.3.2) Fırtına ve su hasarlarında veya diğer gemi, rıhtım veya iskeleden gayrı bir cisimle
temasın neden olduğu ziya veya hasarlara ait talepler kabul edilmeyecektir.
Ancak bu 19.3.2. No.lu Kloz Geminin fırtına neticesinde suya batmasından ileri
gelen hasarları temant harici bırakmaz.
19.4) Şayet Gemi içten takma makinelerle donatılmışsa; Geminin makine dairesi, (tank
mahalli yakıt deposu mahalli) ve mutfağı otomatik olarak çalışan veya dümen mevkiinde
kontrol düğmeleri bulunan usulüne uygun olarak tesis edilmiş ve tam anlamıyla çalışır
durumda muhafaza edilen bir yangın söndürme sistemi ile teçhiz edilmiş olmadıkça,
yangın veya infilaktan ileri gelen veya bunların neden olduğu herhangibir hasar ile ilgili
olarak bu poliçeye hiçbir sorumluluk düşmeyecektir.
20 FESİH VE PRİM İADESİ
İşbu sigorta, Sigortacılar tarafından Sigortalıya 30 gün öncesinden ihbarda bulunulmak
kaydıyla veya müştereken kararlaştırılmak suretiyle herhangibir tarihte feshedilebilir. Bu
taktirde hizmetteki süre ve/veya yatma süresi için tahakkuk ettirilen prim üzerinden
hesaplanacak bir prorata günlük net prim iadesi yapılacaktır.
AŞAĞIDAKİ KLOZLAR ÜSTÜNLÜK TAŞIYACAK OLUP, BU SİGORTADA AKSİNE MEVCUT
HERTÜRLÜ HUSUSU GEÇERSİZ KILACAKTIR.
21 HARP İSTİSNASI
İşbu sigorta aşağıdaki hususların sebep olduğu ziya, hasar, sorumluluk veya masrafları hiçbir
şekilde temin etmeyecektir.
21.1) Harp, iç harp, ihtilal, isyan, kıyam veya bunlardan doğan dahili çekişmeler, veya
muharip bir devlet tarafından veya böyle bir devlet aleyhine yapılan herhangibir
hasmane fiil
21.2) İğtinam, müsadere, teykif, mümanaat veya alıkoyma (baratarya veya korsanlık hariç),
ve bunların neticeleri ile bunlara teşebbüs
21.3) Başıboş mayın, torpido ve bombalar ile diğer terkedilmiş harp silahları.
22 GREVLER İLE POLİTİK FİİLLER İSTİSNASI
İşbu sigorta aşağıda belirtilen hususların sebebiyet verdiği ziya, hasar, sorumluluk ve
masrafları hiçbir şekilde temin etmeyecektir:
22.1) Grevciler, lokavt edilmiş işçiler veya işçi hareketlerinde rol alan şahıslar, kargaşalık ve
hak hareketleri
22.2) Politik bir amaçla hareket eden herhangibir şahıs veya terörist.
23 NÜKLEER İSTİSNA
İşbu sigorta aşağıdaki hususlardan ileri gelen ziya, hasar, sorumluluk veya masrafları hiçbir
şekilde temin etmeyecektir:
23.1) Atomik veya nükleer parçalanma ve/veya kaynaşma veya diğer benzeri bir reaksiyon
veya radyoaktif güç veya madde kullanan herhangibir harp silahı
23.2) Herhangibir nükleer yakıttan veya nükleer yakıtın yanmasından ileri gelen herhangibir
nükleer artıktan yapılan radyoaktivitenin husule getirdiği iyonizasyon radyasyonları
veya bulaşma
23.3) Herhangibir patlayıcı nükleer bileşimin veya bunun nükleer parçalarının radyoaktif,
zehirli, patlayıcı ve sair tehlikeli özellikleri.

Bir kamyon yazı yazmışsın . Kemal korsanın sorusuna cevp vermemişsiniz
« Son Düzenleme: Nisan 19, 2011, 20:57:11 Gönderen: Tümay Gören »
*

    E. Y.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #21 : Nisan 19, 2011, 21:08:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Herhangi bir hasar oluşursa bu adamları Türkiye de bulabilecezmi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Mali mesuliyet sigortasını konuşuyorsak, bırak adamlar düşünsün Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Çünkü bu, trafik sigortası gibi sadece karşı tarafa verdiğin hasarı karşılar.
*

    m.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #22 : Nisan 19, 2011, 23:20:28 »
Şu sigorta işlerinden bi .ok anladıysam n' oliim... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. Z.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #23 : Nisan 19, 2011, 23:53:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir kamyon yazı yazmışsın . Kemal korsanın sorusuna cevp vermemişsiniz

1- Algıda sorun veya okunanı anlamama problemi oluşmuş galiba. Daha nasıl yardımcı olabilirim size Tümay korsan?
2- Yukarıdaki cümleniz tekil başlayıp çoğul bitmiş. Ben yazmışım ama kimlerle cevap verememişiz?
*

    A. H.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #24 : Nisan 20, 2011, 00:06:36 »
eskiyeni farketmez, tekne sigortaları araba kaskoları gibi genis kapsamlı degil. A rabayı duz duvara vursanız alkollu degilseniz siz yada bir arkadasınız vursa kasko arabayı ve duavrı tamır eder. Tekne de ise kusurlu kim , marinamı , karsı teknemi ,  sizmi vs. vs . odememek icin bin turlu hal var. En ufak eksiklik sigortanın devre dısı kalmasına sebepolur. Agır hava kosulu bile sigortacıya odememe sansı verir!... Bu yuzden teknede nasıl olsa kaskom var dusuncesi kulliyen yanlıstır. hem tekne hem hem para gidebilir sigortalı olmasına ragmen. Turk sigorta sirketleri bu yıla kadar tek kelime ile dandik idi , eksik idi , dostlar alısveriste gorun sigortaları idi. Biraz olsun policeler 2011 de uluslararası standartlara yaklasabildi. Ancak hala net standart yok maalsef cunku hukuk eksik...
*

    Y. Ö.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #25 : Nisan 20, 2011, 00:15:37 »
Alper korsan,ben gümüş işleri konusunda ne kadar bilgi sahibi isem,sen de " sigorta " konusunda aynı oranda bilgi sahibisin yazdıklarına bakılırsa.Sigorta sektöründe 21 yılımı doldurdum,demek ki bunun bu yıl hariç 20 yılı dandiktenmiş,sayende öğrendim..
Senin gibi modern ve belirli bir kaliteye sahip görünen bir GeKo' ya yakışmamış yazdıkların,üzüldüm. Lütfen iddia ettiğin "dandikliği" ispatla yada ben ve meslektaşlarımdan medenice özür dile,olurmu ?
*

    H. Z.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #26 : Nisan 20, 2011, 00:23:31 »
Evet koskoca bir sektör boşa, demir, çelik, bankacılık, finans, menkul, gayrimenkul, tıp, yayıncılık, basın, hepsi yalan zaten. Bilim adamları da boşa çabalıyor.

2011 de herşey değişti demişsiniz, cemre mi indi sektöre bizim haberimiz olmadı?

Herşeyimiz eksiksiz, tüm kanuni sorumluluk ve yükümlülüklerimiz tam ise hasarımız kesinlikle ödenir. Diyelim ki ödenmedi "adalet mülkün temelidir" Haklı hep kazanandır.

En kısa sürede keyifle tanışmak dileğiyle,
*

    A. H.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #27 : Nisan 20, 2011, 00:51:44 »
oooo sigortacılar cıktı!....

Simdi baslıyalım o zaman:)))

1. Araba kaskosunun verdigi sigorta sartlarının aynısı tekne sigortalrına veriliyormu?  cevap hayır
2. Arabada hasar var ise cekiyorsun servise yaptırıp cıkıyorsun , ama teknede hayır...
3. Tekne marinada cekek te dustu , yada liftte dustu ne oluyor? cevap mahkeme...
4. Tekne tam hasarında sigorta bedeli ne ifade ediyordu? ornegin tekne 200.000 euro sigorta degeri var ve tam ziya oldu. Napıyor sigorta sirketi? teknenin 2. el degerini bilirkisi belirliyor oyle oduyordu , 200.000 euro degil. Bu sene anlasılmıs bedeli kabul ettiler.
5. Direk kırıldı , yeni eski degeri hesaplanıyordu 2010 yılına kadar , bu sene ilk defa policeye direk yeni bedelini odemeyi koydular.
6. teknemi yurt dısında  sadece tekneler konusunda sigorta yapan bir sirkete sigorta ettirdim gecen sene , Bir turk sigorta sirketi beni ikna etmeye calsıtı. genel müdürü ile gorüstüğümde , onların verdiğini Türkiyede hiçbir sigorta şirketi veremez dedi. Bu sene %90 ını vermeyi teklif ettiler. Üstelik 3 sigorta şirketide aynını vermeyi teklif etti. Ne değişiti diye sorduğumda geçen sene benim yaptığım poliçeyi örnek aldıklarını söylediler.
7.Şartlarda extra klozlar ekleterek Türk sigorta şirketine poliçe yaptırdım. Sonrasında bir arkadaşıma da tavsiye ettim. Maalesef aynı şartları veremeyiz dediler . Yani standart yok.
8. Ben sigortacı değilim ama müşteriyim!.... Müşterinin değerlendirmesi en doğru değerlendirmedir. Satıcının vala benim malım en iyisi dir demesi birşey ifade etmez.
9.Sigorta şirketleri işi doğru yapıp bize gerçek müşteri gibi bakarlar ise kendileri kazanırlar , aksi halde bu internet denen meret onları bitirir zamanla. Forumda çekek sahasında düşen bir tekne konusu var idi ve mağdur olmuştu !...
*

    H. Z.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #28 : Nisan 20, 2011, 01:00:17 »
Sevgili Alper korsan;

Çekek yerinde düşen teknenin poliçesini yenilemeyi sahibi unutmuş olsa sonuç mahkeme. Çünkü marinanın sorumluluğuna girer olay. Ama tekne sahibinin yürürlükte bir poliçesi olsa o zaman sorun olmaz.

Diğer konularda ise diyeceğim hiç birşey yok. Mesleki olarak değil ama... Kendinizce haklı olabilirsiniz ama bir meslek konusunda iki satır yazmak sanırım bu kadar kolay olmamalı. Siz ve mesleğinize sonsuz saygılarım ve keyif dileklerimle.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. A.

Ynt: denizde sigorta konusu
« Yanıtla #29 : Nisan 20, 2011, 01:08:51 »
hakanım çok hassastır bu konuda ona göre ltf. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap