0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
arkadaşlar yurt dışına tekne ile çıktığımızda tekne sigortamız yok ise ne olur?bizim memlekette yaşlı tekneleri sigortalamıyorlar o nedenle soruyorum ne yapmak lazım
Institute Yacht Klozu (Enstitü Yat Klozu)AŞAĞIDA BELİRTİLEN YARDIMCI TERCÜME METNİ SADECE TEMİNATLARINANLAŞILMASI AMACINA YÖNELİK OLUP TEMİNATIN UYGULANMASINDAORJİNAL KLOZ METİNLERİ GEÇERLİDİR.1 GEMİ‘Gemi’ tabiri tekne, makineler; bot(lar) ve gemi el değiştirecek olursa normal olarak gemiile birlikte satılacak olan donanım ve teçhizatı ifade eder.2 HİZMETTE OLMA VE HİZMETTEN ALINMIŞ VAZİYETTE BAĞLI OLMA(YATMA)DURUMU2.1) İşbu sigorta hükümlerine tabi olmak kaydıyla Gemi aşağıdaki hallerde teminataltındadır:2.1.1) Denizde veya iç sularda seferde iken veya limanda, havuzlarda, yat limanlarındakızaklarda, sahile çekme araçlarında (gridiron), dubalarda veya sert zemin veyaçamurda veya sahildeki depo mahallinde iken (kaldırma veya kızağa çekme vedenize indirme dahil).Gemi kılavuzlu veya klavuzsuz sefere çıkmaya, seyretmeye, deneme seferlerineçıkmaya ve tehlikeye maruz veya zor durumdaki gemi veya teknelere yardımetmeye ve yedeğe almaya mezundur. Ancak şu şartlaki; Gemi, yardıma muhtaçolduğu haller veya mutad yedeğe almalar dışındaki çekilmeyecek, veyadonatanlar, kaptanlar, gemi müdürleri veya kiracılar tarafından evvelcedüzenlenmiş bir mukavele tahtında römorkaj veya kurtarma hizmetleri deruhteatmayacaktır.2.1.2) Aşağıda 4.madde de öngörüldüğü şekilde işten çekilmiş vaziyette yatmakta iken(kaldırılması veya kızağa çekilmesi, denize indirilmesi dahil): tersanede veya yatlimanında armadan soyulması, donatılması, bakım kontrolleri, normal bakımsırasında veya ekspertizi yapılırken (ayrıca havuzlama ve havuzdan çıkarma ilegeminin yatması veya donatılması sebebiyle muattal kaldığı süreler de dahil olup,gemi bağlama rıhtımına veya rıhtımından –yattığı liman veya yerin sınırlarıdışına çıkmamak kaydıyla- yedekte veya diğer bir şekilde hareket etmeye mezunolacaktır.) Ancak, Sigortacılara bilgi verilip buna ilişkin ek prim sigortacılartarafından kararlaştırılmadıkça, geminin ev olarak kullanıldığı veya gemidebüyük bir tamirat veya tadilat yapılan süreler teminattan hariçtir.2.2) Yukarıdaki (2.1) paragrafına bakılmaksızın, geminin dıştan takma motorlar dahil tümdonanımı kıyıdaki depolama veya tamir yerinde bulunduğu sırada da işbu sigorta şeraitimüvacehasinde teminat altındadır.3 SEYİR VE KİRA KOŞULLARI3.1) Gemi, poliçe eki Slip’de belirtilen hudutların dışında seyretmeyecek veya, Sigortacılaraönceden bildirilmek kaydıyla, kararlaştırılacak şartlarla teminat altında (held covered)olacaktır.3.2) Gemi sadece özel gezinti maksatları için kullanılacak ve sigortacılar tarafından özelliklekabul edilmiş olmadıkça, kira veya ücret karşılığı kullanılmayacktır.4 YATMA KOŞULUGemi, poliçe eki Slip’de belirtildiği şekilde hizmetten çekilmiş vaziyette yatacak, veyaSigortacılara haber verilmek kaydıyla kararlaştırılacak şartlarla teminat altında (held covered)olacaktır.5 HIZ KOŞULU5.1) Geminin, veya botu (botları) olan bir gemi ise Ana Geminin planlanmış azami hızının 17deniz milini aşmaması şarttır.5.2) Sigortacıların bu şartın kaldırılmasını kabul etmeleri halinde, aşağıdaki 19 No.lu SüratTeknesi Klozunun hükümleri de uygulanacaktır.6 TEMİNATIN DEVAM ETTİRİLMESİİşbu sigortanın hitamı anında Geminin açık denizde, veya tehlikede, veyahut sığınma veyauğrak limanında veya mahalinde olması halinde;Sigortacılara derhal ihbarda bulunulması şartıyla, Gemi bir sonraki uğrak limanına salimendemirleyinceye veya bağlayıncaya kadar, kararlaştırılacak bir prim mukabilinde teminatdevam edecektir.7 DEVİR (CİRO)Bu poliçenin veya bu poliçedeki herhangibir menfaatin veyahut poliçe tahtında ödenebilir veyaödenebilecek olan paralardaki menfaatin devri Sigortacıları bağlamayacak veya onlarcatanınmayacaktır; meğerki bu ferağ veya menfaat devri Sigortalı (ve müteakip bir devir halindetemlik eden) tarafından imzalı ve tarihli olarak bu poliçeye şerh edilmiş ve bu poliçe herhangibir hasar tediyesinden veya prim iadesinden önce ibraz edilmiş olsun.8 MÜLKİYET DEĞİŞİKLİĞİİşbu 8 No.lu Kloz, poliçede aksine yazılı veya basılı herhangi bir hükme bakılmaksızın, geçerliolacaktır.8.1) Geminin satılması veya yeni bir mülkiyetin devri halinde veya, Gemi bir şirkete ait ise veşirket idaresinde yetkili pay sahiplerinde bir değişiklilk olması halinde; Sigortacılarsigortanın devamına yazılı olarak muvafakat etmedikçe, işbu poliçe satış, devir veyadeğişiklik tarihi itibariyle münfesih olacak ve çalışma ve/veya yatma süreleri içintahakkuk ettirilmiş olan prim üzerinden gün esasıyla net bir iade prim tediyesiyapılacaktır.8.2) Ancak, eğer Gemi satış veya devir tarihinde bağlandığı yerden ayrılmış ise veya açıkdenizde ise, Sigortalının talebi halinde bu fesih işlemi Gemi varış limanı veya mahallineulaşana dek ertelenecektir.9 MUHATARALARDaima işbu poliçedeki istisnalara tabi olmak kaydıyla9.1) İşbu poliçe, sigorta mevzuunun aşağıdaki muhataralardan ileri gelen zarar ve ziyanıtemin eder:9.1.1) Denizlerin, nehirlerin, göllerin veya seyire elverişli diğer suların muhataraları9.1.2) Yangın9.1.3) Tehlike anında fazlalıkların denize atılması9.1.4) Korsanlık9.1.5) Liman veya rıhtım tesis veya teçhizatı, kara aracı, hava taşıtı veya benzerinesnelerle çatışma veya bunlardan düşen şeylerle temas9.1.6) Deprem, volkan, indifaı veya yıldırım.9.2) Sigortalının, Donatanların veya Gemi Müdürlerinin gereken ihtimamı göstermemişolmasından ileri gelmedikçe, işbu sigorta aşağıda belirtilen ziya ve hasarları da temineder;9.2.1) Sigorta mevzuunun aşağıdaki sebepler dolayısıyla ziya veya hasara uğraması:9.2.1.1) Kumanya vb. gibi gemi gereçlerinin, donanımın, makinelerin veyayakıtın yüklenmesi, boşaltılması veya bir yerden bir yere naklisırasında olabilecek kazalar9.2.1.2) İnfilak9.2.1.3) Kötü niyetli hareketler9.2.1.4) Geminin tamamının veya botunun (botlarının), veya dıştan takmamotorunun (motorlarının) motorların gemiye sıkıca tesbit edilmişolması veya botlarının normal usulde bağlanmanın yanısıra hırsızlığıönleyici bir cihazla sağlamlaştırmış olması şartıyla, çalınması veyaGemiye veya depolama veya tamir mahilline zor kullanarak girilmeksuretiyle makinelerin, dıştan takma motorun (motorların) donanımınçalınması.9.2.2) Motor ile bağlantıları (destek, şaft ve pervane dışında) ve elektrik teçhizatı vebataryalar ile bağlantıları hariç olmak kaydıyla, sigorta mevzuunun aşağıdakisebeplerden ileri gelen ziya ve hasarları:9.2.2.1) Tekne veya makinelerdeki gizli kusurlar, şaftların kırılması veyakazanların patlaması (kusurlu parçaların, kırılan şaftın veya patlayankazanın değiştirilmesi veya tamiri ile ilgili ücret ve masraflar hariçtir.)9.2.2.2) Herhangi bir şahsın ihmali; ancak Sigortalı ve/veya donatanlarhesabına yapılan herhangibir tamirat veya tadilat işlemi ile veyaGeminin bakımı ile ilgili ihmal veya mukavele ihlalinden ileri gelenherhangi bir kusurun düzeltilmesi masrafları hariçtir.9.3) İşbu sigorta, bir karaya oturma olayını müteakip gemi karinesinin kontrol veincelenmesi masraflarını (sonuçta herhangi bir hasar olmadığı anlaşılsa dahi, masrafözellikle bu maksatla ve makul ölçülerde yapılmışsa) temin eder.10) İSTİSNALARAşağıdaki hususlarla ilgili hiçbir hasar talebi kabul edilmeyecektir:10.1) Düşürülen veya gemiden denize düşen dıştan takma motorlar:10.2) Geminin planlanmış azami hızı 17 deniz milinin üzerinde olan botu (botları):(Ancak bu bot (botlar) aynı zamanda aşağıdaki 19 No.lu Sürat Teknesi Klozu şartlarınatabi olmak kaydıyla bu poliçede özellikle teminat altına alınmışsa veya ana gemininüzerinde ise veya sahilde yatmakta ise teminat altındadır.)10.3) Ana geminin adını daima surette taşımayan gemi botu (botları):10.4) Rüzgar etkisiyle paralanan veya açılmış vaziyette iken uçup giden yelkenler ve koruyucuörtüler (brandalar); ancak bu paralanma veya uçma olayı, yelkenlerin bağlı olduğudireklerin hasara uğraması veya geminin sudan başka harici bir madde (buz dahil) ileçarpışması teması sonucunda oluşursa teminata dahildir;10.5) Geminin yarışırken yelkenlere, direklere, yelken direklerine veya sabit ve hareketlidonanıma vaki olacak ziya veya hasarlar; ancak bu ziya veya hasar Geminin karayaoturması, batması, yanması, yangın çıkması, sudan gayri harici herhangi bir madde ile(buz dahil) çarpışması veya teması neticesinde husule gelirse teminata dahildir;10.6) Zati eşyalar:10.7) Kumanya, balık avı gereçleri veya bağlama ve demirleme gereçleri:10.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Kaplamalar veya bunların tamiri; ancak ziya veya hasar Geminin karaya oturmasından,batmasından, yanmasından, yangın çıkmasından, sudan gayri harici bir madde (buzdahil) ile çarpışmasından veya temasından ileri gelmişse teminata dahildir;10.9) Bir dizayn veya yapım hatasını düzeltmek için, veya dizayn veya yapıyı daha iyi bir halegetirmek veya değiştirmek amacıyla yapılan masraf ve harcamalar:10.10) Motor ve bağlantıları (destek, şaft veya pervane hariç), elektrik teçhizatı ve bataryalarile bağlantılarının kötü hava şartları nedeniyle uğradıkları ziya ve hasarlar; ancak buziya veya hasar geminin suya batmasından ileri gelmişse teminata dahildir ve işbu(10.10.) No.lu Kloz geminin karaya oturmasından, bir başka gemi veya rıhtım veyaiskele ile çarpışmasından veya temasından ileri gelen ziya veya hasarları teminat haricibırakmayacaktır. Geminin suya batmasından ileri gelmişse teminata dahildir ve işbu(10.10) No.lu Kloz geminin karaya oturmasından, bir başka gemi veya rıhtım veya iskeleile çarpışmasından veya temasından ileri gelen ziya veya hasarları teminat haricibırakmayacaktır.11) ÜÇÜNCÜ ŞAHIS MALİ MESULİYETİBu kloz ancak poliçe eki Slip’de bu amaçla bir meblağ belirtilmişse uygulanır.11.1) Sigortacılar Sigortalının, sigortalı gemi ile olan ilgisinden ötürü işbu sigortanın cariolduğu süre zarfında vukua gelen kazalar dolayısıyla hukuken ödemek zorunda kalacağıve ödeyeceği, aşağıdaki hususlar ile ilgili meblağ veya meblağları tazmin etmeyi kabuleder:11.1.1) Bir başka gemi veya mallara vaki ziya veya hasar11.1.2) Gemide veya Gemi yakınında veya diğer bir gemide sebebiyet verilencan kaybı, yaralanma veya hastalık (hayat kurtarmak için yapılanharcamalar dahil)11.1.3) Sigortalı Gemi enkazının veya yükünün bilfiil çıkarılması, bir yerdenbir yere götürülmesi veya imhası veya bu işlemlere teşebbüs edilmesiveya bu işlemlerin ihmal edilmesi veya yapılmaması.11.2) HUKUKİ MASRAFLARSigortacılar önceden muvafakatlarının alınmış olması kaydıyla, aşağıda belirtilenmasrafları da ödeyeceklerdir:11.2.1) Sigortalının sorumluluğa itiraz etmek veya sorumluluğu sınırlandırmagirişimlerinde bulunmak için yaptığı veya yapmak zorundakalabileceği hukuki masraflar11.2.2) Sebebi meçhul ölümlerin tahkikatında veya ölümcül kazasoruşturmasında temsilci bulundurma masrafları.11.3) AYNI DONATANA AİT GEMİLER (SISTERSHIP)Bu poliçe ile sigorta edilen gemi, tamamen veya kısmen aynı Donatanlara ait veya idarealtında bulunan diğer bir gemi ile çarpışır veya böyle bir gemiden kurtarma hizmetigörürse; Sigortalı diğer gemi bu mukavele ile sigortalanmış olan gemi ile hiçbir ilgisiolmayan donatanların malı olsa idi bu poliçeyle ne gibi haklara sahip olacak idiyse, aynıhaklara sahip olacaktır. Fakat böyle hallerde çarpışmadan mütevellit mesuliyetin veyayapılan hizmet için ödenecek meblağın tesbiti, Sigortacılar ile Sigortalı arasındakararlaştırılacak tek bir hakeme tevdi edilecektir.11.4) GEMİNİN DİĞER ŞAHISLAR TARAFINDAN SEFERE ÇIKARILMASIİşbu 11 No.lu Kloz hükümleri, bu poliçede adı geçen sigortalının izni ile sigortalı gemiyisevkeden veya gemiden sorumlu olan ve bu sevk ve sorumluluğu sırasında işbu 11 No.luKlozun teminatına giren herhangibir olay neticesinde poliçede anılan Sigortalıdan gayrıbir şahıs veya Şahıslara herhangibir meblağ veya meblağları ödemek mecburiyetindekalacak veya ödeyecek olan herhangibir şahsa da teşmil edilecektir. (ancak bu şahsın birtersane, tamir tersanesi, onarım kızağı, yat limanı, yat klubü, satış acenteliği veyabenzeri bir kuruluş işleten veya işleticisinin istihdam ettiği şahıstan gayri bir kimseolması şarttır.) Bununla beraber bu kloz tahtındaki tazminat Sigortalı’nın lehineişleyecek ve Sigortalı’nın acentesi vasıtasıyla yazılı talebi halinde yalnızca yukarıdatanımlandığı şekilde gemiyi sevkeden veya gemiden sorumlu olan şahıs için geçerliolabilecektir. Bu teşmildeki hiçbir şey Sigortacıların sorumluluğunu 11.8 No.lu Klozlarile getirilmiş olan sorumluluk sınırının fevkinde arttırmayacak ve bu teşmil işbusigortanın diğer bütün hüküm, kayıt ve şeraitine tabi olacaktır.Bu 11.4 No.lu Klozdaki hiçbir şeyin yukarıdaki 3.2. No.lu Kloz hükümlerinin üzerindehüküm ifade ettiği telakki edilmeyecektir.11.5) ENKAZIN KALDIRILMASIİşbu sigorta, sigortalı gemi enkazının Sigortalının maliki bulunduğu kiralamış olduğuveya işgal ettiği herhangibir yerden kaldırılması masraflarını da, sovtaj gelirlerinintenzilini müteakip, ödeyecektir.11.6) MALİ MESULİYET BÖLÜMÜ İSTİSNALARIİşbu 11 No.lu Kloz hükümlerine bakılmaksızın, bu sigorta aşağıdaki hususlardan ilerigelen sorumluluk, veya harcamaları kapsamaz:11.6.1) Bu poliçe ile sigortalı gemide veya gemi dolaylarında veya gemi ile ilgili olarakveya geminin yükü, malzemeleri veya tamiratı ile ilgili olarak; Sigortalıtarafından veya yukarıdaki 11 No.lu Kloz hükümleri gereğince bu sigortanınsağladığı himayeden yararlanan diğer bir şahıs tarafından her ne görevle olursaolsun istihdam edilmiş olan işçilerin veya diğer şahısların maruz kalacaklarıkazalar veya hastalıklar nedeniyle Sigortalının, işçi tazmini veya işveren malimesuliyeti Kanunları muvacehesinde veya diğer yazılı veya yazılı olmayan hukukisorumluluklar tahtında yapacağı direkt veya dolaylı ödemeler11.6.2) Geminin planlanmış azami hızı 17 deniz milinin üzerinde olan botları (ancak bubotlar aynı zamanda aşağıdaki 19 No.lu Sürat Teknesi Klozu şeraitine tabi olmakkaydıyla bu poliçede özellikle teminat altına alınmışsa veya ana geminin üzerindeise veya kıyıda yatmakta ise teminat altındadır.)11.6.3) Su kayağı veya su kızağı yapan herhangibir şahsa karşı, Gemi tarafındançekildiği veya çekilmeye hazırlandığı sırada veya çekilmesini müteakip Gemiyeveya karaya salimen çıkana kadar olan sorumluluklar, veya aynı durumlarda buşahsın maruz kalacağı sorumluluklar11.6.4) Su kayağı veya su kızağından gayrı bir faaliyet veya spor yapan herhangibirşahsa karşı, bu şahsın Gemi tarafından çekildiği veya çekilmeye hazırlandığısırada veya çekilmesini müteakip Gemiye veya karaya salimen çıkana kadar olansorumluluklar, veya aynı durumlarda bu şahsın maruz kalacağı sorumluluklar11.6.5) Hangi tür ve şekilde olursa olsun, ceza veya ibret olsun diye verilen zararlar.11.7) SU KAYAKÇILARININ SORUMLULUĞUYukarıdaki 11.6.3. ve/veya 11.6.4. No.lu Klozların iptal edilmesi halinde: BuKloz(lar)daki sorumluluklar işbu sigortanın hüküm, şart ve limitlerine tabi olmakkaydıyla işbu poliçe tahtında temin edilecektir.11.8 ) SORUMLULUK LİMİTİSigortacıların herhangibir kaza veya aynı olaydan ileri gelen kazalar serisi ile ilgiliolarak işbu 11 no.lu Kloz tahtındaki sorumluluğu hiçbir şekilde poliçe eki Slip’de bumaksatla belirtilen meblağı aşmayacaktır. Ancak, Sigortacıların yazılı muvafakatı ileSigortalının sorumluluğuna itirazda bulunulmuş olması halinde, SigortacılarSigortalının bu maksatla yapacağı veya yapmak zorunda kalacağı masrafları da aynıoranda ödeyeceklerdir.12) TENZİLİ MUAFİYET12.1) Her bir münferit kaza veya olaydan ileri gelen hasar taleplerinin toplamı (11, 14 ve 15No.lu Klozlardaki hasarlar dahil) poliçe eki Slip’de bu maksatla belirtilen meblağıaşmadığı sürece, teminata giren herhangibir muhataradan ileri gelen herhangibir hasarbu poliçe tahtında ödenmeyecektir. Aştığı takdirde ise sözkonusu meblağ hasarmiktarından indirilir. Bu 12.1 No.lu Kloz Geminin tam ziyaı veya hükmi tam ziyaı ileilgili hasar taleplerine, veya böyle bir hasar halinde aynı kaza veya olaydan ötürü 15No.lu Kloz muvacehesinde yapılacak tali hasar taleplerine uygulanmayacaktır.12.2) Yukarıdaki 12.1 No.lu Kloz uygulanmadan önce ve buna ilaveten,12.2.1) Koruyucu örtüler (brandalar), yelkenler ve hareketli donanıma12.2.2) Bu sigorta tahtında ayrı bir değerlendirme ile temin edilmiş olsun veya olmasın,dıştan takma motorlaravaki ziya veya hasarlarla ilgili olarak Sigortacılar istediği takdirde, 1/3’ü aşmayaneski/yeni indirimi yapabilir.13) HASAR İHBARI VE TEKLİF ALMA13.1) İşbu sigorta tahtında herhangi bir tazminat talebine yol açabilecek herhangi bir olayhalinde Sigortacılara derhal ihbarda bulunulacak ve hırsızlık ile kötü niyet hasarlarındaayrıca polise de derhal bilgi verilecektir.13.2) Ziya veya hasar vukuunda Sigortacılara ekspertizden önce ihbarda bulunulacak veşayet Gemi yurt dışında ise, Sigortacıların isteği halinde kendilerini temsil etmek üzerebir eksper tayin edilebilmesi için, en yakın Lloyd Acentesine de ayrıca ihbardabulunulacaktır.13.3) Sigortacılar, Geminin havuzlama veya tamir için gideceği limanı tayin etmeye yetkiliolacaklar (ancak Sigortacıların isteğine uyulması sonucunda ortaya çıkacak ek yolmasrafları Sigortalıya ödenir) ve tamir mahallini veya tamiri yapacak firmayı vetohakkına sahip olacaklardır.13.4) Sigortacılar, ayrıca, Geminin tamiri için teklif mektubu alabilir veya teklif alınmasınıisteyebilirler.14 KURTARMA MASRAFLARIBu sigorta tahtındaki her türlü sarih hükme tabi olmak kaydıyla, sigorta kapsamına girenmuhataraların neden olabileceği bir hasarı önlemek maksadıyla yapılan kurtarma masrafları,bu muhataradan ileri gelmiş bir hasarmışcasına tazmin edilebilir.15 SİGORTALININ VECİBELERİ15.1) Herhangibir hasar veya kaza halinde bu sigorta tahtında ödenebilecek bir hasarıönlemek veya azaltmak maksadıyla alınabilecek olan önlemleri almak Sigortalının,hizmetindekilerin ve acentelerinin görevidir.15.2) Bu önlemlerin alınması için Sigortalı ve hizmetindekiler ile acenteleri tarafından uygunve makul ölçüde yapılan masraflara Sigortacılar aşağıdaki hükümler ile 12 No.lu Klozhükümlerine tabi olmak kaydıyla katılacaklardır. Umumi Avarya, kurtarma masrafları,çarpışma ile ilgili savunma ve hak arama masrafları ile Sigortalı tarafından yapılan ve11.2 No.lu Kloz teminatına giren sorumluluğa itiraz masrafları işbu 15 No.lu Kloztahtında tazmin edilemez.15.3) Sigortacılar bu sigorta teminatına giren herhangibir konu ile ilgili olarak bir üçüncüşahıstan tazminatı istirdat etmek veya bir tazminat almak için (masrafları ve kazancıkendilerine ait olmak üzere) Sigortalı namına dava açmak istedikleri takdirde, Sigortalıbilgi ve delil toplamak hususunda Sigortacılara kabil olan hertürlü yardımısağlayacaktır.15.4) Sigortalı veya Sigortacılar tarafından sigorta mevzunu kurtarmak, korumak veya eskihaline getirmek amacıyla alınan tedbirler, terkininferagat edildiği veya terkin kabuledildiği anlamına gelmeyecek veya tarafların haklarına diğer bir şekilde halelgetirmeyecektir.15.5) İşbu No.lu Kloz gereğince ödenebilecek tazminat, bu poliçe tahtında diğer şartlardaödenebilecek olan hasar miktarına ek olarak ödenecek, ancak 15.2 No.lu Kloz gereğinceödenebilecek meblağlar hiçbir şekilde bu poliçedeki gemi ile ilgili Sigorta Bedeliniaşamayacaktır.16 TAMİR EDİLMEMİŞ HASAR16.1) Tamir edilmemiş hasarlar ile ilgili tazminatın miktarı, Geminin poliçe hitam tarihindekipiyasa değerinde söz konusu tamir edilmemiş hasar dolayısıyle husule gelecek makulkayıt miktarı olacak, ancak bu meblağ makul tamirat masrafını aşmayacaktır.16.2) Sigortacılar, işbu poliçe ile temin edilen süre içinde veya bunun temdidinde bir tam ziyaamaruz kalınması halinde (bu sigorta teminatına girsin veya girmesin) evvelce husulegelmiş ve fakat tamir edilmemiş olan hasarlardan hiçbir şekilde sorumluolmayacaklardır.16.3) Tamir edilmemiş hasar konusunda Sigortacılar, bu poliçenin hitamı tarihindeki sigortalıdeğerden daha yüksek bir meblağdan sorumlu olmayacaklardır.17 HÜKMİ TAM ZİYA17.1) Geminin bir hükmi tam ziya olup olmadığının tesbitinde, sigortalı kıymet tamir edilmişhaldeki kıymeti olarak kabul edilecek ve Geminin hasarla veya hurda değeri veya enkazıile ilgili hiçbir husus nazarı itibara alınmayacaktır.17.2) Geminin kurtarma ve/veya tamir masrafına istinad ettirilen hiçbir hükmi tam ziya talebibu sigorta tahtında ödenemez, meğer ki bu masraf sigortalı kıymeti aşmış olsun. Butesbit yapılırken, sadece tek bir kaza ile ilgili veya aynı kazadan ileri gelen hasarlar dizisiile ilgili masraflar nazarı itibara alınacaktır.18 DISBURSEMENTS (EK SİGORTALAR) KOŞULUGeminin sigorta bedeli 50.000.-Sterlin’in üzerinde olmadıkça Sigortalı, İpotekli Alacaklılarveya Donatanlar hesabına Masraflar (Disbursements) Komisyon, Karlar veya diğer menfaatlerveya tekne veya makinelerin Excess (Fazla) veya Increased (artan değerleri üzerinde PPI(Poliçe Menfaatin Delilidir) veya FIA (Tam Menfaat kabul edilmiştir) şeraiti ile herhangibirmeblağ sigorta edilmeyecektir. Geminin sigorta bedelinin 50.000.-Sterlin’in üzerinde olmasıhalinde ise, poliçe eki Slip’de gemi için belirtilen toplam sigorta bedelinin % 10’unu aşmayacakbir meblağa kadar teminat verilebilir.Şurası meşuttur ki, yukarıdaki şartın ihlali, bu poliçeyi böyle bir ihlalin mevcudiyetindenhabersiz olarak kabul etmiş olan bir ipotekli Alacaklının herhangibir tazminat talebine karşıSigortacılara bir müdafaa imkanı sağlamayacaktır.19 SÜRAT TEKNESİ KLOZUBU 19 NOLU KLOZ UYGULANDIĞINDA, YUKARIDAKİ KLOZLARDA AKSİNEMEVCUT HÜKÜMLERİN ÜZERİNDE HÜKÜM İFADE EDECEKTİR.19.1) İlgili Gemi yola çıktığında poliçe eki Slip’de adı geçen Sigortalının veya diğer ehilşahsın/şahısların Gemide olması ve Gemiye kumanda etmesi bu sigortanın bir şartıdır.19.2) Aşağıda belirtilen hasarlar ile ilgili hiçbir tazminat talebi kabul edilmeyecektir.19.2.1) Geminin açık (muhafazasız) bir kumsal veya sahil açıklarında bağlı veyademirlenmiş olarak ve nezaretçi olmaksızın bırakıldığı bir sırada karayaoturması, dibe batması, su dolması, suya batması veya süreklenerek açılmasındanileri gelen veya bunların sebep olduğu19.2.2) Geminin bir yarışa veya sürat denemesine veya bunlarla ilgili herhangibirtecrübeye katılması esnasında husule gelenGemiye vaki ziya veya hasar veya herhangi bir üçüncü şahsa karşı sorumluluk veyaherhangi bir kurtarma hizmeti.19.3) Dümen yelpazesi, destek, şaft veya pervane ile ilgili olarak19.3.1) 9.2.2.1. ve 9.2.2.2. No.lu Klozlar tahtındaki talepler ile19.3.2) Fırtına ve su hasarlarında veya diğer gemi, rıhtım veya iskeleden gayrı bir cisimletemasın neden olduğu ziya veya hasarlara ait talepler kabul edilmeyecektir.Ancak bu 19.3.2. No.lu Kloz Geminin fırtına neticesinde suya batmasından ilerigelen hasarları temant harici bırakmaz.19.4) Şayet Gemi içten takma makinelerle donatılmışsa; Geminin makine dairesi, (tankmahalli yakıt deposu mahalli) ve mutfağı otomatik olarak çalışan veya dümen mevkiindekontrol düğmeleri bulunan usulüne uygun olarak tesis edilmiş ve tam anlamıyla çalışırdurumda muhafaza edilen bir yangın söndürme sistemi ile teçhiz edilmiş olmadıkça,yangın veya infilaktan ileri gelen veya bunların neden olduğu herhangibir hasar ile ilgiliolarak bu poliçeye hiçbir sorumluluk düşmeyecektir.20 FESİH VE PRİM İADESİİşbu sigorta, Sigortacılar tarafından Sigortalıya 30 gün öncesinden ihbarda bulunulmakkaydıyla veya müştereken kararlaştırılmak suretiyle herhangibir tarihte feshedilebilir. Butaktirde hizmetteki süre ve/veya yatma süresi için tahakkuk ettirilen prim üzerindenhesaplanacak bir prorata günlük net prim iadesi yapılacaktır.AŞAĞIDAKİ KLOZLAR ÜSTÜNLÜK TAŞIYACAK OLUP, BU SİGORTADA AKSİNE MEVCUTHERTÜRLÜ HUSUSU GEÇERSİZ KILACAKTIR.21 HARP İSTİSNASIİşbu sigorta aşağıdaki hususların sebep olduğu ziya, hasar, sorumluluk veya masrafları hiçbirşekilde temin etmeyecektir.21.1) Harp, iç harp, ihtilal, isyan, kıyam veya bunlardan doğan dahili çekişmeler, veyamuharip bir devlet tarafından veya böyle bir devlet aleyhine yapılan herhangibirhasmane fiil21.2) İğtinam, müsadere, teykif, mümanaat veya alıkoyma (baratarya veya korsanlık hariç),ve bunların neticeleri ile bunlara teşebbüs21.3) Başıboş mayın, torpido ve bombalar ile diğer terkedilmiş harp silahları.22 GREVLER İLE POLİTİK FİİLLER İSTİSNASIİşbu sigorta aşağıda belirtilen hususların sebebiyet verdiği ziya, hasar, sorumluluk vemasrafları hiçbir şekilde temin etmeyecektir:22.1) Grevciler, lokavt edilmiş işçiler veya işçi hareketlerinde rol alan şahıslar, kargaşalık vehak hareketleri22.2) Politik bir amaçla hareket eden herhangibir şahıs veya terörist.23 NÜKLEER İSTİSNAİşbu sigorta aşağıdaki hususlardan ileri gelen ziya, hasar, sorumluluk veya masrafları hiçbirşekilde temin etmeyecektir:23.1) Atomik veya nükleer parçalanma ve/veya kaynaşma veya diğer benzeri bir reaksiyonveya radyoaktif güç veya madde kullanan herhangibir harp silahı23.2) Herhangibir nükleer yakıttan veya nükleer yakıtın yanmasından ileri gelen herhangibirnükleer artıktan yapılan radyoaktivitenin husule getirdiği iyonizasyon radyasyonlarıveya bulaşma23.3) Herhangibir patlayıcı nükleer bileşimin veya bunun nükleer parçalarının radyoaktif,zehirli, patlayıcı ve sair tehlikeli özellikleri.
Herhangi bir hasar oluşursa bu adamları Türkiye de bulabilecezmi? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir kamyon yazı yazmışsın . Kemal korsanın sorusuna cevp vermemişsiniz