0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Kıvanç Tüfekçioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 1.310
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Dikili
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Merica , Bademli İç liman Alarga
    • Meslek
  • bilişim ve inşaat
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #15 : Ocak 12, 2018, 10:23:01 »
 impeler'da sorun yok ise ; Deniz suyu alış yeriniz mevcut sistem için yeterli gelmiyor... Motor Deniz suyunu yeteri kadar çekemiyor gibi görünüyor. Şimdi işin şöyle bir tarafıda var. Sıkıntı bu tarz bir durumdan kaynaklanır ise ; yarın bi gün bi süre sonra 2400 rpm de de ikaz vermeye başlayacaktır makine diye düşünüyorum...

*

    Çevrimiçi Murat Ceylan

  • * Gezgin Korsan
  • 700
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • NİMETİM - WİM
    • Meslek
  • Bilişim
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #16 : Ocak 12, 2018, 11:55:17 »
Deniz motorlarındaki ismini tam bilmiyorum ama motor suyu esanjörü dersem sanırım neden bahsettiğimi anlarsınız arkadaş bu yaz bu sorunla çok uğraştı sorun esanjörün kanallarının bazılarının yeterince açık olmamasından kaynaklanıyordu.

Sökümü kolay ise bakmanızı tavsiye ederim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ali Baha

  • * Gezgin Korsan
  • 316
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2018, 22:05:16 »
Motor soğutma suyu denizden giriş vanasını kapatıyorsunuz. Motor şalterini de kapatıyorsunuz. Eşajörünün iki tarafındaki hortumları söküyorsunuz.  Hortumları söktüğünüz bağlantı nozulları üzerinde barındıran eşanjör kapaklarını söküyorsunuz. Genellikle üçer adet imbus civata sökünce açılıyor. Konumlarını not alıyorsunuz. Kapakların altındaki oringleri de dikkatle çıkartıyorsunuz. Yenisini alırken numune olarak kullanmak veya yenisini bulamazsanız tekrar kullanmak gerekebilit Eşanjörü daha küçük çaplı tarafından itip öbür taraftan çıkarıyorsunuz. Mutfağın patronuna çaktırmadan uygun boyda bir kabın içine porçöz gibi bir kireç sökücü koyup içine eşanjörü daldırıyorsunuz. Vs vs
« Son Düzenleme: Ocak 12, 2018, 22:07:50 Gönderen: Ali Baha »
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.914
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2018, 22:40:04 »
Eski Yanmar'larda bu sorun vardı. Eşanjör değiştirmekten başka çaresi yoktur. Denenmiştir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #19 : Şubat 24, 2018, 22:26:21 »
Yanmar bu motorlarda 5000 seri numarasının altındakilerde eşanjörün ufak kaldığı meselesini doğruladı. Değişimin yetkili servis tarafından yapılması şartıyla yeni parçayı ücretsiz gönderdi. Değişimden sonra ancak bugün çıkıp deneme şansım oldu. İkaz vermesi gereken devirlerde hararet ikazı almadım. Sanırım sorun çözüldü. Ekteki fotolarda eski ve yeni eşanjörleri görebilirsiniz. Gerçekten o kadar az tüple yine iyi çalışıyormuş.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Jazz, Marintürk D63
*

    Çevrimiçi Metin Seval

  • * Gezgin Korsan
  • 124
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #20 : Şubat 25, 2018, 11:05:35 »
İhsan Korsan
Tebrikler...Yanmar Ayıplı ürününü kabul etmiş...
Kimle yazıştınız.süreç nasıl ilerledi. Detaylı bilgi verebilir misiniz?
Aynı sorun biliyorsunuz bende de var.
*

    Çevrimiçi Metin Seval

  • * Gezgin Korsan
  • 124
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #21 : Şubat 25, 2018, 11:08:04 »
Benim S/Y Jeanneau 37 2005
Zaten sorun bu teknelerde olduğundan, sorun çıkarmıyorlardır umarım
*

    Çevrimiçi Metin Seval

  • * Gezgin Korsan
  • 124
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #22 : Şubat 25, 2018, 11:13:13 »
Sizinle tahmin ettiğimiz gibi, kanal sayısını artırıp soğutma yüzeyini genişletmiş, sorunu çözmüş.
Ama bir şeyi unutmuş, hatalı eşanjörleri geri toplamayıp markasının arkasında durmayı
Onu da Yanmar a siz hatırlatmışsınız.
*
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #23 : Şubat 25, 2018, 12:01:19 »
Metin korsan,

Ben avrupa Yanmara yazdım. Cevap gelmedi. Sonra Türkiye Denpar'a yazdım. Motor paneli değişimi konusunda da adı geçn Mustafa Bey ilgilendi. Motor plakasının fotoğraflarını gönderdim. Onlar da Avrupaya sormuşlar. Aslında 2007-2012 arası geri çağırma ve tamamen ücretsiz değişim programı yapılmış. Eğer motorun kaydı düzgn yapılmış ise hangi teknede vs olduğunu kayıtlardan görüyorlar.

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

S/Y Jazz, Marintürk D63
*

    Çevrimdışı Serdar Çetin

  • * Gezgin Korsan
  • 46
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Meslek
  • Metalurji Mühendisi
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #24 : Şubat 25, 2018, 16:56:39 »
Benim 2005 Algomarda da aynı motor var, şansımızı bir deneyelim bakalım İhsan korsan gibi sorunu çözebilirmıyiz.
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.411
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
    • Meslek
  • Emekli
Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #25 : Temmuz 10, 2018, 08:32:26 »

Saildrive dışında Yanmar 3YM30 ile 3HM35'ler aynı mıdır?