0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Bekir Yıldırım

  • * Gezgin Korsan
  • 45
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Rüzğar
Yanmar Kara duman
« : Haziran 20, 2019, 22:09:39 »
Yol verdiğimizde  kara dumanın anlamı nedir acaba

*
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #1 : Aralık 26, 2019, 21:12:52 »
Sanırım yanma sorunu.. Tekne hız kazanınca geçiyormu? Enjektör ayarı ve/veya temizliği belki sorunu çözebilir..
*

    Çevrimdışı Mahir Günşiray

  • * Gezgin Korsan
  • 1.278
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Baluna
    • Tiyatro
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #2 : Aralık 26, 2019, 22:09:02 »
Orhan Barut hocamdan önce davranayım.
**Bu bilgiler "Peter Compton" un "Marine Diesels" kitabından derlenmiştir.
« Son Düzenleme: Haziran 23, 2009, 11:27:34
Gönderen: Orhan Barut »

BEYAZ DUMAN
Beyaz duman fazla yakıt veya yetersiz yanmadan meydana gelir.
Nedenleri:
A. Yetersiz atomizasyon
-Enjektör memesi açık bloke olmuş(1)
-Enjectör memesi yuvası aşınmış(1)
-Enjektör basıncı yetersiz(1)
-Çok düşük çevre sıcaklığı(3)
-Kalitesiz yakıt(4)
-Enjektör zamanlamasında gecikme(4)
B. Yetersiz kompresyon
-Valflerde kaçak(3)
-Aşınmış piston segman ve silindirleri(3)
-Piston segmanları sıkışmış(3)
C. Yakıtta su var
-Sulu yakıt(2)
-Silindir kapak contası arızalı(3)
SİYAH VEYA KOYU DUMAN
A.Motorda aşırı yüklenme
-Pervane kirli(1)
-Tekne dibi kirli(1)
-Motor montaj(seviyeler)hatası(2)
-Şanzıman yanlış(3)
-Pervane yanlış(3)
B.Yetersiz hava
-Hava filtresi tıkalı(2)
-Hava girişinde engel var(3)
-Valflerde kaçak(4)
-Motor odasında yetersiz havalanma(4)
C.Fazla yakıt
-Arızalı enjektörler(1)
-Yanlış enjektör memesi(3)
-Enjektör altında iki tane sızdırmazlık pulu(3)
-Enjektör pompası yanlış ayarlanmış(4)
-Düşük kaliteli yakıt(4)
BUHAR
-Çok soğuk havalarda yoğuşan gazlardan çıkan su buharı normaldir(1)
-Yetersiz deniz soğutma suyu(2)
-Aşırı ekzos gazı sıcaklığı(4)
MAVİ DUMAN
-Valf contaları arızalı(3)
-Valf yatakları aşınmış(3)
-Piston segmanlar veya silindirler aşınmış(3)
-Krankmil haznesinde aşırı basınç(3)
-Arızalı contalardan silindir girişine kaçak(4)

**Bu bilgiler "Peter Compton" un "Marine Diesels" kitabından derlenmiştir.
« Son Düzenleme: Haziran 23, 2009, 11:27:34 Gönderen: Orhan Barut »

« Son Düzenleme: Aralık 26, 2019, 22:12:47 Gönderen: Mahir Günşiray »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Baluna - Stylida
Beneteau 461
*

    Çevrimdışı Tuğcan Özcan

  • * Gezgin Korsan
  • 45
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • Pia, Marmaris
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #3 : Aralık 26, 2019, 23:08:16 »
Yanmar'lar biraz dumanli calisir. Ozellikle 3 silindir olanlar. Ilk gaza yuklenildiginde siyah duman atmasi esyanin tabiatindandir. Sogukken gec calismasi da dogaldir. Isitma bujisi olmayinca motor ne yapsin?

Bununla beraber, kalender motordur Yanmar. 10000 saatin uzerini gormek tesaduf degildir. Tum gun 3400rpm cevirir de, bana misin demez.

Mavi veya beyaz duman ise ayri mevzuu, bizden uzak olsun durumudur.
Y/Y Pia, Beneteau Oceanis 351, Marmaris Yacht Marina

*

    Çevrimdışı Armagan Albayrak

  • * Gezgin Korsan
  • 35
    • Yaşadığı Şehir
  • ISTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #4 : Aralık 27, 2019, 12:24:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan Barut hocamdan önce davranayım.
**Bu bilgiler "Peter Compton" un "Marine Diesels" kitabından derlenmiştir.
« Son Düzenleme: Haziran 23, 2009, 11:27:34
Gönderen: Orhan Barut »

BEYAZ DUMAN
Beyaz duman fazla yakıt veya yetersiz yanmadan meydana gelir.
Nedenleri:
A. Yetersiz atomizasyon
-Enjektör memesi açık bloke olmuş(1)
-Enjectör memesi yuvası aşınmış(1)
-Enjektör basıncı yetersiz(1)
-Çok düşük çevre sıcaklığı(3)
-Kalitesiz yakıt(4)
-Enjektör zamanlamasında gecikme(4)
B. Yetersiz kompresyon
-Valflerde kaçak(3)
-Aşınmış piston segman ve silindirleri(3)
-Piston segmanları sıkışmış(3)
C. Yakıtta su var
-Sulu yakıt(2)
-Silindir kapak contası arızalı(3)
SİYAH VEYA KOYU DUMAN
A.Motorda aşırı yüklenme
-Pervane kirli(1)
-Tekne dibi kirli(1)
-Motor montaj(seviyeler)hatası(2)
-Şanzıman yanlış(3)
-Pervane yanlış(3)
B.Yetersiz hava
-Hava filtresi tıkalı(2)
-Hava girişinde engel var(3)
-Valflerde kaçak(4)
-Motor odasında yetersiz havalanma(4)
C.Fazla yakıt
-Arızalı enjektörler(1)
-Yanlış enjektör memesi(3)
-Enjektör altında iki tane sızdırmazlık pulu(3)
-Enjektör pompası yanlış ayarlanmış(4)
-Düşük kaliteli yakıt(4)
BUHAR
-Çok soğuk havalarda yoğuşan gazlardan çıkan su buharı normaldir(1)
-Yetersiz deniz soğutma suyu(2)
-Aşırı ekzos gazı sıcaklığı(4)
MAVİ DUMAN
-Valf contaları arızalı(3)
-Valf yatakları aşınmış(3)
-Piston segmanlar veya silindirler aşınmış(3)
-Krankmil haznesinde aşırı basınç(3)
-Arızalı contalardan silindir girişine kaçak(4)

**Bu bilgiler "Peter Compton" un "Marine Diesels" kitabından derlenmiştir.
« Son Düzenleme: Haziran 23, 2009, 11:27:34 Gönderen: Orhan Barut »

Bu yazı çok değerli bir bilgi oldu, meğerse doğru bilinen yanlışlarım varmış.
Armağan ALBAYRAK
İSTANBUL
*

    Çevrimdışı Mahir Günşiray

  • * Gezgin Korsan
  • 1.278
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Baluna
    • Tiyatro
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #5 : Aralık 27, 2019, 12:46:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanmar'lar biraz dumanli calisir. Ozellikle 3 silindir olanlar. Ilk gaza yuklenildiginde siyah duman atmasi esyanin tabiatindandir. Sogukken gec calismasi da dogaldir. Isitma bujisi olmayinca motor ne yapsin?

Bununla beraber, kalender motordur Yanmar. 10000 saatin uzerini gormek tesaduf degildir. Tum gun 3400rpm cevirir de, bana misin demez.

Mavi veya beyaz duman ise ayri mevzuu, bizden uzak olsun durumudur.


Mavi dumanı anladım ama niye beyaz dumanı mavi ile aynı zor durum içinde gördünüz?
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Baluna - Stylida
Beneteau 461
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.117
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #6 : Aralık 27, 2019, 15:31:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan Barut hocamdan önce davranayım.
**Bu bilgiler "Peter Compton" un "Marine Diesels" kitabından derlenmiştir.
« Son Düzenleme: Haziran 23, 2009, 11:27:34
Gönderen: Orhan Barut »

BEYAZ DUMAN
Beyaz duman fazla yakıt veya yetersiz yanmadan meydana gelir.
Nedenleri:
A. Yetersiz atomizasyon
-Enjektör memesi açık bloke olmuş(1)
-Enjectör memesi yuvası aşınmış(1)
-Enjektör basıncı yetersiz(1)
-Çok düşük çevre sıcaklığı(3)
-Kalitesiz yakıt(4)
-Enjektör zamanlamasında gecikme(4)
B. Yetersiz kompresyon
-Valflerde kaçak(3)
-Aşınmış piston segman ve silindirleri(3)
-Piston segmanları sıkışmış(3)
C. Yakıtta su var
-Sulu yakıt(2)
-Silindir kapak contası arızalı(3)
SİYAH VEYA KOYU DUMAN
A.Motorda aşırı yüklenme
-Pervane kirli(1)
-Tekne dibi kirli(1)
-Motor montaj(seviyeler)hatası(2)
-Şanzıman yanlış(3)
-Pervane yanlış(3)
B.Yetersiz hava
-Hava filtresi tıkalı(2)
-Hava girişinde engel var(3)
-Valflerde kaçak(4)
-Motor odasında yetersiz havalanma(4)
C.Fazla yakıt
-Arızalı enjektörler(1)
-Yanlış enjektör memesi(3)
-Enjektör altında iki tane sızdırmazlık pulu(3)
-Enjektör pompası yanlış ayarlanmış(4)
-Düşük kaliteli yakıt(4)
BUHAR
-Çok soğuk havalarda yoğuşan gazlardan çıkan su buharı normaldir(1)
-Yetersiz deniz soğutma suyu(2)
-Aşırı ekzos gazı sıcaklığı(4)
MAVİ DUMAN
-Valf contaları arızalı(3)
-Valf yatakları aşınmış(3)
-Piston segmanlar veya silindirler aşınmış(3)
-Krankmil haznesinde aşırı basınç(3)
-Arızalı contalardan silindir girişine kaçak(4)

**Bu bilgiler "Peter Compton" un "Marine Diesels" kitabından derlenmiştir.
« Son Düzenleme: Haziran 23, 2009, 11:27:34 Gönderen: Orhan Barut »

Bu yazı çok değerli bir bilgi oldu, meğerse doğru bilinen yanlışlarım varmış.

Alıntı yapılan kitap 1997 basımı olduğu için, enjektörlerle ilgili kısım güncel common rail motorlar ile ilişkili değil.
Belirtmek istedim.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.117
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #7 : Aralık 27, 2019, 15:41:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yol verdiğimizde  kara dumanın anlamı nedir acaba

Yol verdiğimizde kara duman derken;
Yol verdiğimiz anda kara duman atıyor, motor yeni devrini bulunca kara duman atmıyor mu?
Motor devrini bulduktan sonra da kara duman ata ata gidiyoruz mu?

Bu durum daha önce yok iken birden bire yeni mi çıktı ortaya, uzun zamandır böyle mi?

Motorun genel durumu nedir? Kaç yaşında, saatte?
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #8 : Aralık 27, 2019, 19:30:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanmar'lar biraz dumanli calisir. Ozellikle 3 silindir olanlar. Ilk gaza yuklenildiginde siyah duman atmasi esyanin tabiatindandir. Sogukken gec calismasi da dogaldir. Isitma bujisi olmayinca motor ne yapsin?

Bununla beraber, kalender motordur Yanmar. 10000 saatin uzerini gormek tesaduf degildir. Tum gun 3400rpm cevirir de, bana misin demez.

Mavi veya beyaz duman ise ayri mevzuu, bizden uzak olsun durumudur.


Mavi dumanı anladım ama niye beyaz dumanı mavi ile aynı zor durum içinde gördünüz?


Mavi duman motor artık son demlerinde olduğunu gösteriyor , yağ eksiltmede beraberinde başlamış olur . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Tuğcan Özcan

  • * Gezgin Korsan
  • 45
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • Pia, Marmaris
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #9 : Aralık 27, 2019, 21:05:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanmar'lar biraz dumanli calisir. Ozellikle 3 silindir olanlar. Ilk gaza yuklenildiginde siyah duman atmasi esyanin tabiatindandir. Sogukken gec calismasi da dogaldir. Isitma bujisi olmayinca motor ne yapsin?

Bununla beraber, kalender motordur Yanmar. 10000 saatin uzerini gormek tesaduf degildir. Tum gun 3400rpm cevirir de, bana misin demez.

Mavi veya beyaz duman ise ayri mevzuu, bizden uzak olsun durumudur.


Mavi dumanı anladım ama niye beyaz dumanı mavi ile aynı zor durum içinde gördünüz?

Cunku beyaz duman yanma odasina sogutma suyunun girdigini soyler. Silindir kapak contasinin yuksek hararet sonucu zarar gormesi ve hatta silindir kapaginda catlak gibi tamiri kulfetli bir sorun olmasi muhtemeldir.
Y/Y Pia, Beneteau Oceanis 351, Marmaris Yacht Marina
*

    Çevrimdışı Mahir Günşiray

  • * Gezgin Korsan
  • 1.278
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Baluna
    • Tiyatro
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #10 : Aralık 27, 2019, 21:31:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanmar'lar biraz dumanli calisir. Ozellikle 3 silindir olanlar. Ilk gaza yuklenildiginde siyah duman atmasi esyanin tabiatindandir. Sogukken gec calismasi da dogaldir. Isitma bujisi olmayinca motor ne yapsin?

Bununla beraber, kalender motordur Yanmar. 10000 saatin uzerini gormek tesaduf degildir. Tum gun 3400rpm cevirir de, bana misin demez.

Mavi veya beyaz duman ise ayri mevzuu, bizden uzak olsun durumudur.


Mavi dumanı anladım ama niye beyaz dumanı mavi ile aynı zor durum içinde gördünüz?

Cunku beyaz duman yanma odasina sogutma suyunun girdigini soyler. Silindir kapak contasinin yuksek hararet sonucu zarar gormesi ve hatta silindir kapaginda catlak gibi tamiri kulfetli bir sorun olmasi muhtemeldir.

Benim bidiğim de, beyaz dumanda silindir kapağındaki çatlak ya da contanın zarar görmesi en son ihtimallerden biri olduğu. İlginç! Sizin bilginize saygısızlık etmek istemem, mutlaka benden iyi biliyorsunuzdur ama ben daha çok bilmek isterdim.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Baluna - Stylida
Beneteau 461
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.117
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #11 : Aralık 28, 2019, 00:34:40 »
Soğutma için motorda dolaşan su herhangi bir şekilde silindir içine ulaşırsa mazotla parçal olup buharlaşarak çok yoğun bir beyaz duman olarak çıkıyor. Malesef kaçtığı silindir ve biyelini öyle bir hızla ve dengesiz soğutuyor ki, biyel kolunun ağzı burnu çarpılıyor.

Eski motorlar döküm gövde/kapak gibi elemanlarla imal edilirken 80 model dizel golf'üm yeni aluminyum gövdeye sahipti (ya da sadece  kapak da olabilir, çok eski konu).

Zamanın öncüsü bu yenilikte malesef bazı detaylar atlandığından (Malzeme, kanal dönüşleri dizaynı vs) olsa gerek, kavitasyon nedeniyle oluşan aşınmalar pistona su gitmesine sebep olup, çok ciddi masraf çıkartıyordu. Bende de malesef olmuştu ve aracın 'beklenen' hastalığıydı. (motor yaklaşık 10-11 senelik iken oldu bende)
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Nedim Delen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.344
    • Yaşadığı Şehir
  • Zürih - İsviçre
    • Tekne Adı
  • Luchs II, Lachen - HIMELAY, Finike Setur Marina
Ynt: Yanmar Kara duman
« Yanıtla #12 : Ocak 05, 2020, 12:56:00 »
ümit korsan,
motorda dolasan su demissin, bu su Disel deposundan yani disele karismis ve disellen beraber silindirlere ulasmista
olabilir degilmi?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap