0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. G.

Yanmar 3YM30'lar üzerine
« : Kasım 13, 2017, 22:29:41 »
Tüm korsanlara merhaba,

Jazz’ın (Algomar Karia 31)  Yanmar 3YM30 Saildrive motoru var. 2400 devirde sakin sorunsuz seyir yapıyoruz. Devir 2500 rpm’in üzerine uzun süre (~bir süre ) kalınca hararet ikazı veriyor. Devri düşürünce normale dönüyor. Eski sahibi Fatih Ferhan Bey zamanında da bu hep böyleymiş.

Motorun speklerine bakarsak maks 3860 rpm lerden bahsediyor. Hadi hadi diyelim 3000 de gıkını çıkarmadan gidebilmesi gerekli olduğunu düşündüğümden internette biraz araştırayım dedim. Manuala tekrar baktım şöyle demiş:
This engine is designed for pleasure boat applications. The engine is designed to be operated at:
-   Maximum throttle (3600-3800 rpm) for less than 5% of total engine time. (30 minutes out of every 10 hours)
-   Cruising Speed (3400 rpm or lower) for less than 90% of total engine time (9 hours out of every 10 hours)

Aşağıda alıntıladığım ve linkini verdiğim forumda özetle şöyle demişler : Seri Numarası 6000 in altında olan 2004/2005 Yanmar 3YM30 model motorlarda, 38 tüplü ejanjör kullanılmış fakat bunun yeterli soğutma yapmadığı anlaşıldıktan sonra 63 tüplü modellere geçilmiş. Hatta bazılarında devirdaim pompası küçük kaldığından o da büyütülmüş.

Anlaşılan motoru seri nosu  6000’den ufak olanlar için de, alana takana hayırlı olsun denip geçilmiş. Hemen gittim motorun seri numarasına baktım, bizimkisi E01139 çıktı.

Yanmar (Avrupa) ve forumda bahsi geçen servise mail attım ama tık yok. Heat exchangerı söküp bi bakayım kaç tüp varmış olayına girmeden önce aynı model motoru olan korsanlara normal seyir devirlerini / motor yıllarını ve yakıt tüketimlerini sormak isterim. Gerçekten böyle bir durum mevzu bahis midir acaba?


Not olarak belirteyim, motor 1500 saatte. 2500 rpm üzerinde siyah /beyaz duman atma vs sorunlar yok ve teknenin altı temiz iken olan bir durum.


Herkese selamlar, saygılar.


Link: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Quote:
"These early (2004/2005) engines have a 38-tube heat exchanger, and some very early engines were reportedly also fitted with a smaller capacity raw water pump than is now used. The fix is to replace the original 38-tube heat exchanger core with a new 63-tube one, and change the water pump if necessary. If you have a Yanmar 3YM30 with an engine serial number under 6,000, I suggest you phone EP Barrus and ask if your engine is affected. I am not sure of the exact number of the last of the faulty batch, but Barrus know. Don't rely on your Yanmar dealer having just serviced the engine to know about this!





*

    A. Ü.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #1 : Kasım 13, 2017, 22:53:02 »
İhsan korsanım,buna benzer bir sorunu ben yaşadım,hararet yüksek devirlerde 90,95 derecelere çıkıyordu,nedenlerini araştırmaya başladım,termostat tam açmıyor sanırım diyerek termostatı söktüm.
termostat sız deneme seyirleri yaptım durum düzeldi,yeni termostat taktım her şey normale döndü.
Termostatlar bazen şaçma çalışabilirler bilginiz olsun.

Birde teknelerde motor bölmeleri kapalı olduğu için,motor bölmesindeki sıcaklığı istenilen derecede dışarı atmıyor.
Buda yüksek hararete bir nebzede olsa etki eder,ben 12 volt küçük bir fan bağladım havalandırma hortumuna,özellikle yazın yaptığım seyirlerde bir düğme aracılığı ile fanı açıyorum,motor bir nebze olsun rahatlıyor .. 
« Son Düzenleme: Kasım 13, 2017, 23:01:28 Gönderen: Ali Ünalan »


*

    İ. G.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #2 : Kasım 13, 2017, 23:20:10 »
Ali korsanım teşekkür ederim. Tabii ki bunlar kontrol edilip yapılabilecek şeyler. Mesele zaten ısıyı bir şekilde dışarı atmak.

Ben ama özellikle motorun kendsinde, dizayn/imalattan ötürü düşük soğutma kapasitesi var mı yok mu onu merak ediyorum.

Sizin motor modeli/yaşınız, termostat değişimi öncesi ve sonrası devirleriniz ne mertebedeydi, hatırlıyor musunuz?


*

    A. Ü.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #3 : Kasım 13, 2017, 23:55:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ali korsanım teşekkür ederim. Tabii ki bunlar kontrol edilip yapılabilecek şeyler. Mesele zaten ısıyı bir şekilde dışarı atmak.

Ben ama özellikle motorun kendsinde, dizayn/imalattan ötürü düşük soğutma kapasitesi var mı yok mu onu merak ediyorum.

Sizin motor modeli/yaşınız, termostat değişimi öncesi ve sonrası devirleriniz ne mertebedeydi, hatırlıyor musunuz?
Rica ederim,Yanmar ,38,63 tüplü ejanjör konusunda hata yapacağını sanmıyorum.
isterseniz termostatsız bir deneme yapın.
Öneri olarak yazıyorum,manuel hararet saatleri var piyasada ucuzda,bundan bir tane alın termostat yuvasında yedek yeri hazırdır,tapa takılıdır o tapayı sökün,alacağınız saati geçici olarak monte edin bire bir harareti ekrandan görün sizin teknede hararet müşürü vardır büyük bir ihtimalle,müşürler manuel saat gibi net bilgi aktarmazlar.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende 20 Yanmar var 2500 devirden sonra sorunlar başlıyordu..

Kendi teknemde 20 Yanmara taktığım hararet saati bağlantısını attım,üç aşağı beş yukarı sizin motorla mantığı aynıdır.
Not:hararet yuva rekorları gelende 3/8 Wihtworth diştir.
saat alırsanız yuva rekorunu almayı unutmayın.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 14, 2017, 00:04:36 Gönderen: Ali Ünalan »


*

    K. T.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #4 : Kasım 15, 2017, 10:27:46 »
Ben olsam ilk impeler'a bakardım...

*

    B. B.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #5 : Ocak 11, 2018, 10:42:10 »
Komsu sende çıkartma devri 2500 üzerine  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende pervane üst limitlerde (Bu motor icin verilen aralığın üst limit), zaten 2400 de filan tekne hızı limitlere ulaşıyor sonra gaz versende cok cok az hızlanıyor. Max 3000 devir yapıyo.
Yani motoru cok zorlasanda bir işe yaramıyor (en azından benimkinde)
Alti temizken ruzgarsız bir havada devir/hız eğrisi çıkartmak istiyordum. Sen de çıkart karşılaştıralim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. A. Z.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #6 : Ocak 11, 2018, 13:02:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben olsam ilk impeler'a bakardım...
Ben de Kıvanç korsan gibi düşünüyorum. İmpellerin kanatçıklarında kopmalar varsa motor yeterli  soğutma suyu çekemez.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    İ. G.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #7 : Ocak 11, 2018, 13:50:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Komsu sende çıkartma devri 2500 üzerine  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende pervane üst limitlerde (Bu motor icin verilen aralığın üst limit), zaten 2400 de filan tekne hızı limitlere ulaşıyor sonra gaz versende cok cok az hızlanıyor. Max 3000 devir yapıyo.
Yani motoru cok zorlasanda bir işe yaramıyor (en azından benimkinde)
Alti temizken ruzgarsız bir havada devir/hız eğrisi çıkartmak istiyordum. Sen de çıkart karşılaştıralim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eninde sonunda olacak olan bu zaten de... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Linkini verdiğim forumdaki olayı merak ettiydim aslen... Neyse.

İmpeller sağlam yeni değişti. Eski yeni impellerla da aynı durum söz konusu.


E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    M. S.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #8 : Ocak 11, 2018, 15:40:06 »
İhsan Kaptan benim 1000 saat de 2005 Yanmar 40 hp Jeanneau teknemde de aynı sorun var.  Zaten max devir 3100
2500 devir de 11 saat de bile hiç bir problemim yok. Ama 2800 devir de 20 dakika kullanınca ikaz başlıyor. Motorun tüm ölçümleri, termostat değişimleri,ısı eşanjör bakımları, yapılmasına ve hiç bir problem olmaması üzerine 2500 devir de kullanmayı kabullendim Seri no: E1632
Sizin bu yazınız üzerine ısı eşanjörümün 38 mi yoksa 63 mü tüplü olduğunu açıkcası merak ettim.İlk bakımda kontrol ettireceğim.
Peki bilginiz var mı* Komple ısı eşanjörü mü değişiyor? yoksa dışı sabit kalıp içi mi değişiyor?
*

    İ. G.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #9 : Ocak 11, 2018, 16:22:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İhsan Kaptan benim 1000 saat de 2005 Yanmar 40 hp Jeanneau teknemde de aynı sorun var.  Zaten max devir 3100
2500 devir de 11 saat de bile hiç bir problemim yok. Ama 2800 devir de 20 dakika kullanınca ikaz başlıyor. Motorun tüm ölçümleri, termostat değişimleri,ısı eşanjör bakımları, yapılmasına ve hiç bir problem olmaması üzerine 2500 devir de kullanmayı kabullendim Seri no: E1632
Sizin bu yazınız üzerine ısı eşanjörümün 38 mi yoksa 63 mü tüplü olduğunu açıkcası merak ettim.İlk bakımda kontrol ettireceğim.
Peki bilginiz var mı* Komple ısı eşanjörü mü değişiyor? yoksa dışı sabit kalıp içi mi değişiyor?
Metin kaptanım,

Anladığım kadarıyla eşanjörün iç parçası değişiyor. Devirdaim pompasını da büyütmek gerekebiliyormuş. Bu linkini gönderdiğim forumda yazanlar...

Avrupa yanmar servis 2 mailime de bir cevap vermedi.

İlk adım olarak 2005 üstü motor için online katalogdan eşanjör iç parçasını bulup yedek parça teklifi alabiliriz, belki o zaman yenisinin artık kaç tüplü olduğunu öğrenebiliriz.

Yakın zamanda sökmüş temizlemiş şansa bir de fotoğrafını çekmiş bir korsan olsa ne şahane olurdu.

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    İ. G.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #10 : Ocak 11, 2018, 16:37:37 »
Metin Kaptanım,

tekrar şöyle bir bakayım dedim;

5 dakikada bulduğum, heat exchanger'ın küçük geldiğine dair başka forumlarda yazan yazılar
    Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Heat exchanger sökme takma (63 tüplü olan) şeysi
    Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    İ. G.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #11 : Ocak 11, 2018, 17:03:13 »
Son olarak da şunu ekleyeyim.

Yedek parça kataloglarında iç parça için önce 128390-44400 numarası geçiyor. Daha sonra 128390-44401 e değiştirilmiş. Bariz parça revizyon geçirmiş. Bu da iç parçayı değiştirdikleri düşüncemi iyicene pekiştiriyor.

Yeni parça nolu kitin resmini de bu linkte buldum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. S.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #12 : Ocak 11, 2018, 18:29:21 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Üsteki fotoda ki yeni eşanjörde 61 adet tüp var.
benim ısı eşanjörünün fotolarını usta göndermişti.ama bulamıyorum.
Ama tüp çapları daha büyük ve tüp sayısı kesinlikle daha azdı.
Mantıken soğutma alanı arttıkça soğutma artar, ısı düşer
Normalde yanmarın bu sorun baş gösterdiğinde ürünleri geri çağırıp düzeltmesi gerekirdi
Bu forumda Yanmar Devir saati sorununu 100 euro gibi cüzzi bir fiyatla çözüldü.
Sorunu olanlar bir araya gelirsek ısı eşanjörü işini de becerebiliriz zannediyorum.
*

    İ. G.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #13 : Ocak 11, 2018, 22:59:01 »
İşte beklenen bilgi. Teşekkürler Metin korsan.

Başka kaç tekne bu konu ile ilgilenir acaba? Ona göre devir saati meselesinde olduğu gibi Yanmar'a bir soralım bakalım.
Şunun şurasında 300 400 devir için değer mi değmez mi, zaten böyle kullandık böyle de devam ederiz görüşü de ağır basabilir tabii. Tercih meselesi.
*

    A. B.

Ynt: Yanmar 3YM30'lar üzerine
« Yanıtla #14 : Ocak 12, 2018, 00:17:01 »
Yağı ve filitresini değiştirmişsinizdir sanırım. 20/50 mi kullandınız, 10/40 mı?

Peki Eşanjörün içini dışını temizlediniz mi?
Kısmen de olsa tıkanan veya kirlenen eşanjör'ün ısı transferi kapasitesi doğal olarak azalıyor.
Kullanma kılavuzuna bakmadım ama 250 veya 500 saatte bir temizlenmesi gerekiyor sanırım.
Sizinki 1500 saat boyunca belki de hiç temizlenmemiş olabilir.

Antifriz en son ne zaman yenilendi?

Su Devridaim pompasının kayışı gevşemiş olabilir mi? Devridaim pompasını kontrol ettiniz mi? Bakımını yaptınız mı? Verimini azaltacak bir sorun olabilir.

Bunların hepsini yaptıysanız bir de motor blokundaki yağ ve su kanallarını temizlemekte yarar var.

Soğutma sisteminde tuzlu su ve tatlı su pompalarından başka 3. bir pompa daha olduğunu da unutmayalım (Yağ pompası) yeterli basıncı yağ sıcakken sağlayamasa, yağ lambasından anlardık ama müşir veya lamba sağlamsa.