0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Bekir Yıldırım

  • * Gezgin Korsan
  • 45
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Rüzğar
Yanmar 30GM30 Orjinal marin nasıl motordur.
« : Haziran 20, 2019, 16:00:39 »
Merhabalar korsan abilerim malesef teknemde bulunan tarih öncesinden kalma 2qm20 h  yanmar motorum kapak çatlamasından dolayı hurdaya gitti okadar masrafa rağmen .şimdide siz değerli üstat abilerime bir şey sormak isterim müsadenizle.Abilerim teknem Aliağa çıkması gemi sökümden alınan filikalardan. Abilerim esaz sorum başlıkta yazdığım yanmar motor bu tekneyi götürürmü yeterli gelirmi ve dikkat etmem gereken bu motorlarda nedir ne kontrol edeyim akşam üstü bakmaya gidicem.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.245
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yanmar 30GM30 Orjinal marin nasıl motordur.
« Yanıtla #1 : Haziran 20, 2019, 16:10:13 »
Yanmar dünyada kabul görmüş içten takma motorlardan önde gelenlenlerdir. Bir flika için yeterli hızı sağlar. Motordan anlamıyorsanız bakabileceğiniz boyasıdır. orijinal boyalı ve yaşına göre yıpranmamış bir motorun iyi durumda olacağını varsayabilirsiniz. Motor boyanmışsa içinde de onarımlar yapıldığını varsaymak yanlış olmaz. Teknik olarka bir dizel motorun silindirlerin kompresyonlarının ölçülmesi, mümkünse çalıştırılması, üstünde ise motor kulaklarının durumu seçim için yardımcı olur.  Motor kulakları motor yaşı ile uyumlu ise ve aşırı yumuşamamışsa motorun fazla çalışmadığı düşünülebilir ama bir motor ustasına göstermek her zaman daha iyi bir seçimdir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Bekir Yıldırım

  • * Gezgin Korsan
  • 45
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Rüzğar
Ynt: Yanmar 30GM30 Orjinal marin nasıl motordur.
« Yanıtla #2 : Haziran 20, 2019, 16:17:26 »
Ahmet beycim allah razı olsun . dün ön bakım olarak gittim gördüm makiineyi yeni boyalı değil hafif boyasında deformasyon ve solmalar var tek marşta çalıştı fakat bu motor orjinal marinmiş kondeseli değil  denizden aldığı su ile soğuyan ufacık güçlü bir makinaymış .malesef ustalardan çok usta eyledi beni eski makinam buna istinaden tamam motor kulakları boyası  derken bir şey daha sormak isterim efendim yan tekne komşusu motorun kışın bira daha geç çalıştığını söyledi  bu neyin işareti olabilir yada bu modeller böylemidir. tekrar çok teşekkür ederim.
*

    Çevrimdışı Bekir Yıldırım

  • * Gezgin Korsan
  • 45
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Rüzğar
Ynt: Yanmar 30GM30 Orjinal marin nasıl motordur.
« Yanıtla #3 : Haziran 20, 2019, 16:25:35 »
peki bu tekneye bu motor fazlamıdır yanı çelişkide kaldım bir motor yat olsa tamam dicem siz  büğüyüm olarak tercih etseniz  bu yanmarımı yoksa bu pancarımı tercih ederdiniz
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.245
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yanmar 30GM30 Orjinal marin nasıl motordur.
« Yanıtla #4 : Haziran 20, 2019, 16:41:49 »
Fiyat bu konuda önem taşır ama, Yanmar'ı tercih ederim. Tuzlu su soğutmalı olması küçük de olsa bir dezavantaj. Güç olarak teknenize uygundur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Bekir Yıldırım

  • * Gezgin Korsan
  • 45
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Rüzğar
Ynt: Yanmar 30GM30 Orjinal marin nasıl motordur.
« Yanıtla #5 : Haziran 20, 2019, 17:19:07 »
Bey efendicim  almak istediğim yanmarda şaft  pervane  şanzuman orjinal kumanda paneli rumut kontrol sistemleri siprelleri mazot filtresi  marin kabloları ve makinası orjinal marin 11000 tl pancar olan 6500 tl
*

    Çevrimdışı Servet Tunç

  • * Gezgin Korsan
  • 632
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • avanti,karasu
Ynt: Yanmar 30GM30 Orjinal marin nasıl motordur.
« Yanıtla #6 : Haziran 20, 2019, 18:44:33 »
Alacagın makinanın liman kaydının olması da önemli..
*

    Çevrimdışı Tamer Danki

  • * Gezgin Korsan
  • 138
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Yanmar 30GM30 Orjinal marin nasıl motordur.
« Yanıtla #7 : Haziran 20, 2019, 20:25:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
peki bu tekneye bu motor fazlamıdır yanı çelişkide kaldım bir motor yat olsa tamam dicem siz  büğüyüm olarak tercih etseniz  bu yanmarımı yoksa bu pancarımı tercih ederdiniz
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
[/quote.                                                                                                                                   Her makinanın kendine göre iyi ,kötü yönleri vardır. Bu sizin ne aradığınıza ve birazda bütçenize bağlı bir durum.
Resimdeki sanırım 28 veya 32 hp pancar motor.
İyi yönleri :  yakıt seçmez yağ koysan yakar,ilkel yapıya sahiptir kolay arıza çıkarma, parçası çok ucuzdur,tamiri basit ve tamircisi boldur, hava soğutmalı olduğundan kondese jabsko gibi parçaları yoktur bakım gerektirmez,uzun ömürlü sayılabilir.
Kötü yönler : çok gürültülü çalışır keyfini kaçırır, aşırı vibrasyonludur yatak tahtalarını ve eğrileri çok yıprarır. Hantal bir ölçekte üretilmiştir çok yer kaplar, emsallerinden çok ağırdır, yaz sıcağında uzun zaman yüklenemezsin şişer, kışın kafa çatlatmak gibi kronik bir sorunu vardır
( kullanıma bağlı )  arkadaki silindir iyi soğuyamadığından tam yol yapmak problemdir.
aklımda kalanlar bunlar.
Ayrıca anlamadığım bir konu var orjinal marin yanmar ve kondese yok direk deniz suyu ile soğutma olayı biraz kafamı karaştırdı böyle bir yanmar hiç görmedim.