0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İlk akla gelenler;Enjektörlerden birisi ayarsız veya bozulmuş olabilir.(Bu durum varsa hem duman yapar hem de güç kaybı görülür)Süpap ayarları bozulmuş olabilir.Eğer şaft ile motor esnek kaplin ile bağlı ise balansı bozuk olabilir.(Bu bende oldu ve ciddi titreşim yaptı, dinamik balans alınınca tam olarak bitti)Pervanede kekamoz birikti ise şaft üzerinden gelen titreşim, motor titreşimi gibi görünebilir.
Cenk bey, fizik bilgilerimizi hatırlatsak, bütün cisimlerin “öz frekans” denen çok kolay titreşime girdiği ve yüksek genlikli titreşim yaptığı dar bir titreşim aralığı vardır.Cisimlerin dışarıdan gelen küçük bir titreşim ile bu frekansta uyarılarak aşırı titreşim yapmasına “rezonansa girme” denir.Eğer dışarıdan titreşime sebep olan, örneğin ayarsız enjektör gibi bir kaynağın frekansı, tesadüfen tüm motor kütlesinin öz frekansına denk gelirse rezonansa girer ve alışılmışın dışında titreşim yapabilir.Ama titreşim kaynağı, motorun öz frekasının üstünde veya altında bir frekans ile titreşim üretirken motoru uyaramaz ve rezonansa girmediği için aşırı titreşim görmeyiz.Uzun bir yolda mecbur kalırsak biraz aşağı veya yukarı devirde rezonansı kesecek şekilde bir süre yolumuza devam edebiliriz.Ama bu titreşim en sonunda birtakım malzeme yorulmalarına yol açacağı için en kısa sürede titreşim kaynağını bulup gidermek uygun olur.
Motorun sesi hoşuma gitmedi, enjektör ve supaplara bakmanızı öneririm.
Takozlardan olduğuna bahis basmak istedim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cenk kaptan selamlar. Sorun çözüldü mü. Neden oluştuğunu merak ettim. Mutlu son kısmını da iletirseniz sevinirim.
Takozları kaldırmak mı? Teknedeki bütün civatalar zamanla titreşimden gevşer. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Muhtemelen sizin sinirleriniz de. Kabuğa o denli titreşim vermenin birçok sakıncası olacaktır bence.