0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. T. .

Bir garip vibrasyon hikayesi damper sacı ve sonrasi
« : Mayıs 29, 2021, 21:52:52 »
Selam kaptanlarim,

Yanmar 4jh3 motor  ve Km4a1 şanzımanın var..
Teknemi karaya alıp kontrollerini yaptırdım. Herşey yolunda idi şaft kovanı vs kontrol edildi. Zaten en ufak vibrasyon sorunum yoktu. Derken Çeşmeden Marmaris'e girmeyi planlarken aklımda kalmasın diyerek uzundur rolantide şingir öten damper sacıni degitirttim orjinaliyle. Sorun tam bundan sonra başladı. Layna alindaktan sonra ilk marşta hiç titreşim olmadan yukseltebiliyorum devri ama sonra git gide artan tam 1000 rpm de başlayan motoru ciddi sallayan bir vibrasyon başlıyor. Devri yükselince 1800 sonrası resonans geçiyor. Sonra 1100 hatta 1050 devire kadar geri geliyorum hiç sorunsuz ve vibrasyonsuz. Bu devirden yukarı çıkarken yine hiç sorun yok. Ama 1000 e geri dönüp yukarı çıkmaya çalışınca ileri viteste yine onigrenc vibrasyon başlıyor. İşin ilginci şanzıman ve motor ısındıkça bu vibrasyon daha şiddetleniyor.

1. Şaft karada zaten karada 1 gün önce kontrol edildi.
2. Bu damper sacı hikayesi öncesi hiç sorunim yoktu.
3. Saç defisince rolantideki şingir şingir ses kesildi.
4. Layn sorunu yok 3 usta kontrol etti.
5. Şanzımandan bir tingirtinsesi geliyor ama önceden de gelirdi. Usta en son şanzımanı soktu içinde biraz boşluk olduğunu ama ciddi bir sorun görmediğini söyledi.
5. Yanmar damper sacini yanlış takmak çok zor dediler. Zaten delikleride belliymiş. Ama tabi tam 1000 debirde sorun yaşamam sanki o devirde yeterince güç.sanzomana gidemiyor ve resonans oluşturuyormus algısı oluşturuyor.
6. Bir usta şanzımanın kavrama ayarını yeniden yapalım bence 1000 devirde tam kavrayamadigi için bu resonasi yapıyor dedi.
7. Kaplin vuruk yok ayrıca yüksek devirde 2000 uzeri hiç vibrasyonum yok.
8. Şanzımanın ağzına ince torna bile yaptık yöne yok yöne yok.

9. Motor rölanti ayarı 900 de

Ama en başta söylediğim gibi 2 defa ilk marşta sıfır sorunsuz ve vibrasyonsuz hareket oldu. Zaman gectiikce bu devirde resonans ve vibrasyon arttı.

Ne olur bir el atın kaptanlarim 😊

Forumda bahsi geçen istanbullu meşhur bir layn ustasını aradım en son. O dediki sen şimdi yeni damper takmissin. Düşük devirde şanzımanın yeterli güç uretemeyerek motor ile birlikte resonansa giriyordur. Sen sanzimanina batır yüzde 99 ondandır dedi.

Birde 2 usta damper sacini kasılı takmıştır dedi ama yapan usta kasılacak bir yerinin olmadığını ifade etti.

Sizlerin görüşleri benim için cok değerli...
« Son Düzenleme: Mayıs 29, 2021, 22:11:04 Gönderen: Cumhur Taş »


*

    C. T. .

Ynt: Bir garip vibrasyon hikayesi damper sacı ve sonrasi
« Yanıtla #1 : Mayıs 30, 2021, 18:54:32 »
***Sorun cozuldu. Aldığım ders sisteme her yeni ekipman eklendiğinde sistem ayarlarını güncellemek gerekli. Yeni şanzıman kavrama ayarı ile gaz teli gözden geçirmesi, şanzıman yağı orjinali ile değişim sonrası korkunç vibrasyon bitti...