0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Cenk Ünüvar

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Aslan Parçası,L.istanbul
Yanmar 2GM20 Titreme Problemi
« : Temmuz 29, 2020, 21:35:33 »
merhabalar ,

2003 model Yanmar 2GM20 bir motorum var. Motorum da sonra zamanlarda ortaya çıkan bir problem var ve problem ile ilgili tam olarak nereleri kontrol edeceğimi tam olarak bilemiyorum.Motorum henüz 420 saate.Teknem Tacar 6.60 .

Konuyu giriş yapmadan önce geçtiğimiz ay yapılan işlemlerden bahsetmek isterim. Geçtiğimiz ay motorumun takozlarını değiştirdim. Daha öncede bu forumdan takip ettiğim ve fiyat/fayda açısından iyi olduğunu düşündüğüm Emre Kauçuk 'tan 4 adet sıfır takoz temin ettim ve taktırdım .Line ayarı yapılırken bizzat başında durdum ve gözlemledim. Line ile ilgili bir problem olduğunu açıkcası düşünmüyorum .Bunun birlikte bu işlemler yapılırken mazot su ayırıcıyı da tekneme taktırdım. Ayrıca motor yağını komple boşaltarak yerine yeni yağ ekledim ayrıca motor yağ filtresini de değiştirdim . Antifiriz sıvısını boşaltım ,yenisi ile değiştirdim.

Fakat aşağıda iletmiş olduğum linktede göreceğiniz üzere motorumda çeşitli devirlerde motorlardaki vibrasyonun gerçekten arttığını görüyorum ve bu devirlerde motoru kullanmamaya çalışıyorum .



Problemin Jabsco,Heat Exchanger veya mazot filtresinde mi kaynaklandığını, yoksa daha ciddi bir probleme mi sahip olduğunu açıkcası anlayamadım .

Konuyla ilgili değerli görüşlerinizi ve fikirlerinizi aldıktan sonra bir aksiyon almayı planlamaktayım .Bu kadar titreşim yapması hem takozlara hemde şafta zarar verebileceğini düşünmekteyim.

teşekkürler .

*
Ynt: Yanmar 2GM20 Titreme Problemi
« Yanıtla #1 : Temmuz 29, 2020, 23:36:38 »
İlk akla gelenler;

Enjektörlerden birisi ayarsız veya bozulmuş olabilir.
(Bu durum varsa hem duman yapar hem de güç kaybı görülür)

Süpap ayarları bozulmuş olabilir.

Eğer şaft ile motor esnek kaplin ile bağlı ise balansı bozuk olabilir.
(Bu bende oldu ve ciddi titreşim yaptı, dinamik balans alınınca tam olarak bitti)

Pervanede kekamoz birikti ise şaft üzerinden gelen titreşim, motor titreşimi gibi görünebilir.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*
Ynt: Yanmar 2GM20 Titreme Problemi
« Yanıtla #2 : Temmuz 30, 2020, 00:11:38 »
Küçük bir olasılık ama, yerli yapım takozlar bu motorun orijinalleri ile tam olarak ayn özellikte olmayabilir. Aynı derecede titreşim sönümlemesi yapmıyor olabilirler.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Cenk Ünüvar

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Aslan Parçası,L.istanbul
Ynt: Yanmar 2GM20 Titreme Problemi
« Yanıtla #3 : Temmuz 30, 2020, 01:47:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlk akla gelenler;

Enjektörlerden birisi ayarsız veya bozulmuş olabilir.
(Bu durum varsa hem duman yapar hem de güç kaybı görülür)

Süpap ayarları bozulmuş olabilir.

Eğer şaft ile motor esnek kaplin ile bağlı ise balansı bozuk olabilir.
(Bu bende oldu ve ciddi titreşim yaptı, dinamik balans alınınca tam olarak bitti)

Pervanede kekamoz birikti ise şaft üzerinden gelen titreşim, motor titreşimi gibi görünebilir.

Nejat Bey merhaba ,öncelikle dönüşünüz için teşekkür ederim. Enjektör veya sübap ile ilgili olabilir dediğiniz gibi. 

Açıkcası şaft ile ilgili olduğunu düşünmüyorum , çünkü videoyu çekerken vites boştaydı .Balans ile ilgili bir problem olduğunu sanmıyorum nacizane.
Pervaneyi daha bugün denize girdiğimde kontrol ettim gayet temizdi.

Bu problem takozları değiştirmeden öncede mevcuttu, özellikle değiştirme fikride buradan geldi, şuan motor daha stabil fakat videoda göreceğiniz üzere bazı devirlerde titreşim yokken, bazı devirlerde ise hiç olmadığı kadar hareketleniyor.

Bilmediğim için soruyorum, enjektörde veya sübapta bir problem var ise neden her devirde bu sallantıyı yapmıyor ?
*
Ynt: Yanmar 2GM20 Titreme Problemi
« Yanıtla #4 : Temmuz 30, 2020, 11:42:47 »
Cenk bey, fizik bilgilerimizi hatırlatsak, bütün cisimlerin “öz frekans” denen çok kolay titreşime girdiği ve yüksek genlikli titreşim yaptığı dar bir titreşim aralığı vardır.
Cisimlerin dışarıdan gelen küçük bir titreşim ile bu frekansta uyarılarak aşırı titreşim yapmasına “rezonansa girme” denir.

Eğer dışarıdan titreşime sebep olan, örneğin ayarsız enjektör gibi bir kaynağın frekansı, tesadüfen tüm motor kütlesinin öz frekansına denk gelirse rezonansa girer ve alışılmışın dışında titreşim yapabilir.

Ama titreşim kaynağı, motorun öz frekasının üstünde veya altında bir frekans ile titreşim üretirken motoru uyaramaz ve rezonansa girmediği için aşırı titreşim görmeyiz.

Uzun bir yolda mecbur kalırsak biraz aşağı veya yukarı devirde rezonansı kesecek şekilde bir süre yolumuza devam edebiliriz.
Ama bu titreşim en sonunda birtakım malzeme yorulmalarına yol açacağı için en kısa sürede titreşim kaynağını bulup gidermek uygun olur.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Cenk Ünüvar

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Aslan Parçası,L.istanbul
Ynt: Yanmar 2GM20 Titreme Problemi
« Yanıtla #5 : Ağustos 02, 2020, 23:15:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cenk bey, fizik bilgilerimizi hatırlatsak, bütün cisimlerin “öz frekans” denen çok kolay titreşime girdiği ve yüksek genlikli titreşim yaptığı dar bir titreşim aralığı vardır.
Cisimlerin dışarıdan gelen küçük bir titreşim ile bu frekansta uyarılarak aşırı titreşim yapmasına “rezonansa girme” denir.

Eğer dışarıdan titreşime sebep olan, örneğin ayarsız enjektör gibi bir kaynağın frekansı, tesadüfen tüm motor kütlesinin öz frekansına denk gelirse rezonansa girer ve alışılmışın dışında titreşim yapabilir.

Ama titreşim kaynağı, motorun öz frekasının üstünde veya altında bir frekans ile titreşim üretirken motoru uyaramaz ve rezonansa girmediği için aşırı titreşim görmeyiz.

Uzun bir yolda mecbur kalırsak biraz aşağı veya yukarı devirde rezonansı kesecek şekilde bir süre yolumuza devam edebiliriz.
Ama bu titreşim en sonunda birtakım malzeme yorulmalarına yol açacağı için en kısa sürede titreşim kaynağını bulup gidermek uygun olur.

Çok haklısınız Nejat Bey ayrıca bilgilendirme içinde teşekkür ederim , bayram sonrası ustamıza götürüyor olacağız . Ayrıca aklıma yeni eklemiş olduğum mazot su ayrıcı filtreden kaynaklanma ihtimalide geldi aslında . En kısa sürede filtreyi bypass ederek bir deneme yapacağım. Yakıt filtresindeki bir tıkanıklıkta benzer bir titreşime sebep olabilir diye düşünmekteyim .

Sanırım sorunu bulana kadar tek tek deneme yapıyor olacağız .
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.473
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yanmar 2GM20 Titreme Problemi
« Yanıtla #6 : Ağustos 03, 2020, 06:53:42 »
Motorun sesi hoşuma gitmedi, enjektör ve supaplara bakmanızı öneririm.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Cenk Ünüvar

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Aslan Parçası,L.istanbul
Ynt: Yanmar 2GM20 Titreme Problemi
« Yanıtla #7 : Ağustos 04, 2020, 02:23:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motorun sesi hoşuma gitmedi, enjektör ve supaplara bakmanızı öneririm.

Ahmet Bey merhaba  enjektörlerden şüphelenmekteyim. Bugün kısa bir seyir yaptım, enjeksiyonlardan ciddi anlamda yakıtın geri geldiğini düşünüyorum .Çünkü depoya giden borular ısınmıştı.

Seyir sonrasında enjektörlerin çok ısındığını farkettim. Özellikle bir tanesine el değmiyordu. Bu normal midir ?

Enjektörlerden biri eğer işlevini yerine getirmiyorsa motor tek silindirin yardımı ile mi hareket etmekte ?
« Son Düzenleme: Ağustos 04, 2020, 02:24:52 Gönderen: Cenk Ünüvar »
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.473
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yanmar 2GM20 Titreme Problemi
« Yanıtla #8 : Ağustos 04, 2020, 07:04:11 »
Enjektörlerden ciddi anlamda yakıt depoya geri döner, hem enjektörler hem de yakıt ısınır. Enjektörü kontrol etmenin tek yöntemi enjektör sökülüp yüksek basınçla yakıt basılır, sanırım 80 atü civarı, iki silindirli bir motor tek silindirle çalışabilir ama genellikle diğer enjektör de az da olsa ş görüyordur. Enjektörleri söküp bir pompacıya gösterin.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.