0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

i pad ve navionics uygulaması
« : Ağustos 21, 2014, 08:44:27 »
All iPads, at least the newer ones, have GPS built
in. So all you do is buy the Navionics app, fi re up the iPad, and
you're ready to go. Our iPad and/or iPhone, with Navionics
apps, are the only devices we use to navigate these days on
Profl igate, 'ti Profl igate and La Gamelleand La Gamelleand . Although we have
several more traditional GPS units with maps aboard, we've
found the iPad/Navionics combination to be reliable and extremely
accurate — with a few exceptions.


Exception #1 is that each of the Navionics apps covers a
huge amount of territory. In order not to overwhelm your device
with data, it only shows overall charts until you enter a more
specifi c area. When you do, it automatically downloads all the
detailed data — assuming you have an Internet connection. If
you don't, it can't download the detailed data. There is a simple
workaround. If you know where you're going to go, even within
huge parameters, you can activate detailed coverage of that
area before you start your trip by just clicking on it when you
still have Wi-Fi. You only have to do this once per area.
 Exception #2 is that the Navionics charts are only as good as
the chart data they are based on. In well-charted areas — all of
the United States and most of the Caribbean — we're not aware
of problems. If your boat is in a slip in a marina in Sausalito,
NAVIONICS
the Navionics app will indicate her being right there. Mexico,
however, is a different story
because many of the charts are
signifi cantly inaccurate.
 For example, the Navionics
chart for the Punta Mita area
is off by at least one mile.
The nearby Tres Marietas Islands?
Even though they are

all
larger
than Alcatraz, they

don't
appear
on
the
Navionics

chart
at all. So when cruising
Mexico,
we never rely
solely

on
Navionics
or
paper
charts.

We
use them to get a general
idea
of where
we are,
but then
use
eyesight,
radar
and


our depthsounder for detail....

 


Latitude 38 Temmuz 2014



Kısaca: ABD'de iyi çalışıyor. Meksika'da bazı yerler  1 mile kadar yanlış, hatta oldukça büyük adaların bir kısmı hiç yok. Gözümüzü, radarı ve derinlik göstergemizi sürekli açık tutuyoruz.

Bu yazılım haritalarının Ege ve Akdeniz'de güvenilirliği konusunda sizin fikriniz nedir?


*

    Z. T. G.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #1 : Ağustos 21, 2014, 08:45:57 »
Benim bulunduğum mevkide (Urla-Sığacık hattı) sorunsuz.


*

    S. G.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #2 : Ağustos 21, 2014, 08:49:10 »
Benim bulunduğu mevki de sorunsuz.

Urla,Özbek,Mordoğan ve karaburun .

Saygılar


*

    B. B.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #3 : Ağustos 21, 2014, 09:52:17 »
Gökova ve güneyinde sorunsuz. Neredeyse milimetrik. Çok yararlandım. Elbette dış etkene karşı çabuk bozulduğundan son derece güvensiz. Bana kalırsa, yalnızca koy girişlerinde, dar geçitlerde, nemsiz, güneşten uzak, sağlam durduğu yerden çıkartılıp, kullanılmalı.


*

    Z. T. G.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #4 : Ağustos 21, 2014, 09:59:18 »
Ben Galaxy Note 3 içinde kullanıyorum Navionics'i. Dümenin yanına bir araç tutucu koydum. Nem+Su+Güneş yok.
Olsaydı da, telefonu su geçirmez kılıfa koyardım.

*

    İ. E.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #5 : Ağustos 21, 2014, 10:17:13 »
Tüm Hisarönü ve Göcek-Marmaris seyirlerini Samsung Note II telefonuma yüklü Navionics ile yaptım hatasız ve güvenilir
*

    T. A.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #6 : Ağustos 21, 2014, 10:27:08 »
Haritanın versiyonu da önemli.  Örneğin dün knidos çatı seyrimizde yoldaki bir "kuzeyimde kal" kardinalinin telefonumdaki navonics de olup teknedekinde olmadığını farkettim. Üstelik teknede gold versiyon kart var.
Bu arada Ahmet abinin koyduğu ingilizce yazıdaki neredeyse tüm ipad'lerde gps var ibaresi külliyen yalan. Seneler boyunca 3g'li ipad'ler gps li, 3g'si olmayan yalnızca wifi olan ipad'ler gps slz çıktı... çoğu satıcı bunu soylemeyip (ya da bilmeyip) tek fark 3g diye mal sattılar.
« Son Düzenleme: Ağustos 21, 2014, 10:28:31 Gönderen: Tunç Aytunç »
*

    B. B.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #7 : Ağustos 21, 2014, 10:40:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben Galaxy Note 3 içinde kullanıyorum Navionics'i. Dümenin yanına bir araç tutucu koydum. Nem+Su+Güneş yok.
Olsaydı da, telefonu su geçirmez kılıfa koyardım.


Su geçirmez kılıf, uzun süreli kullanımlarda,buharlaşma nedeniyle bir süre sonra doğal ortamdan daha nemli hale geliyor Ziya. Benim telefon o nedenle gitti.
« Son Düzenleme: Ağustos 21, 2014, 10:44:03 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
*

    E. B.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #8 : Ağustos 21, 2014, 10:45:40 »
Haritaların doğruluğundan daha önemli bir sıkıntı var . Ben bunu hem yazı ile hem de Dusseldorf ta Navionics standında sordum ancak doyurucu bir yanıt alamamıştım. True North meselesi..

Şimdi haritalar bizim bildiğimiz kağıt haritalar ile aynı. Ancak seyir sırasında gelen bilgiler gerçek kuzeye göre. Ama haritanın kuzeyi ve manyetik alan yıllara göre değiştiğinden  seyir planı yaparken pusula ya da navionics ten gelen kuzey değerini düzeltmemiz ve seyir planını buna göre yapmamız gerekir. Oysa Navionocs te anladığım kadarı ile böyle bir düzeltme hiç yok. Neden ir Türk firması çıkmaz , bunları sayısallaştırıp, navionics gibi basit bir uygulama yapmaz.. ? Yada devlet kurumları. Bu da ayrı bir sıkıntı.
*

    E. B.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #9 : Ağustos 21, 2014, 10:47:23 »
Samsung un su geçirmez modeli var. bilginize..
*

    B. B.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #10 : Ağustos 21, 2014, 10:54:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Haritaların doğruluğundan daha önemli bir sıkıntı var . Ben bunu hem yazı ile hem de Dusseldorf ta Navionics standında sordum ancak doyurucu bir yanıt alamamıştım. True North meselesi..

Şimdi haritalar bizim bildiğimiz kağıt haritalar ile aynı. Ancak seyir sırasında gelen bilgiler gerçek kuzeye göre. Ama haritanın kuzeyi ve manyetik alan yıllara göre değiştiğinden  seyir planı yaparken pusula ya da navionics ten gelen kuzey değerini düzeltmemiz ve seyir planını buna göre yapmamız gerekir. Oysa Navionocs te anladığım kadarı ile böyle bir düzeltme hiç yok. Neden ir Türk firması çıkmaz , bunları sayısallaştırıp, navionics gibi basit bir uygulama yapmaz.. ? Yada devlet kurumları. Bu da ayrı bir sıkıntı.
Samsung'un su geçirmez modeli su geçirdiği için benim oğlan Ahmet tarafından servise gönderildi bir hafta önce.

Yanılıyor olabilirim Ersin ama şu; GPS verisi ile çalıştığından neredeyse metrik olarak tam bulunduğun noktayı gösteriyor bu uygulama. O nedenle sapma hesabına gerek yok. Bana kalırsa harita olarak kullanmak için uygun değil. Dediğim gibi, bana kalırsa, koy girişlerinde, dar geçitlerde, bir de kahve içerken "nereye gidek, kaç mil lan ora, hele bak bakayım rota üzerinde  artistik bir durum var mı " demek için kullanılmalı.
*

    A. Ç.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #11 : Ağustos 21, 2014, 10:55:43 »
hidrografi dairesi  elektronik harita üretiyor ve satıyor. Bu haritaları kullanan yerli yazılım da  var.
*

    E. B.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #12 : Ağustos 21, 2014, 10:57:19 »
yess bence de... Su geçirmez telefon ne iş. Boşunamı aldık len biz bunu ?
*

    E. Y.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #13 : Ağustos 21, 2014, 11:06:09 »
Elektronik haritalar "Gerçek Kuzey'e göre hazırlanmıyorlar mı?
GPS manyetik kuzeyi değil, gerçek kuzeyi gösteriyor diye biliyorum. Bu durumda elktronik haritaların da gerçek kuzeye göre hazırlanmış olması gerekir diye düşünüyorum.  Öyle ise variation ve deviation düzeltmelerine gerek kalmamalı. Zaten bizim kıyılarımızda ve bizim kayıklarımızda(nasılsa birimizin kayığı hepimizin kayığı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) bu hesaplara gerek olmuyor. Rotayı çiz, o dereceye dön, bak, gör, gördüğün buruna-dağa-tepeye devam et Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 21, 2014, 11:17:09 Gönderen: Erol Yapıcı »
*

    Z. T. G.

Ynt: i pad ve navionics uygulaması
« Yanıtla #14 : Ağustos 21, 2014, 11:11:47 »
Neden harita olarak kullanılamasın. Sonuçta okyanus geçmiyoruz.
Genelde bilindik sulardayız?