0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. E.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #60 : Ocak 09, 2019, 22:30:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
abi tamamda ben sanki yalan söylüyormuşum insanlara yanlış bilgi verip korkutup akü satmaya çalışıyormuşum gibi gösteriliyorum. Ticari hiç bir kaygım yok çünkü o işi yapmıyorum artık.  Ticari kaygım olsa zaten bu şekilde yazmam. Ama birisi karşımageçip " hehheeh bu keltoş bilmiyor sizi kandırıyor hehehe" gibi yazdığı zaman 100Alik  bıçak sigorta atıyor.

Sevgili Alper sakin ol, bu ülkede forumlarda hiçbir iyi çaba cezasız kalmaz..



*

    E. Ş.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #61 : Ocak 09, 2019, 22:41:56 »
Bütün kurşun asit cinsi akülerin elektroliti sülfürük asittir.

Akünün cinsine göre asit formu "Açık Sulu","Sulu Bakımsız", "Gel","AGM" gibi farklı olabilir.

Normalde aküler asit buharı çıkarmazlar.Bahsedilen durum bir arıza durumudur.

Her tür akü arıza durumunda asit buharı çıkarabilir.

"GEL" ve "AGM" lerinde emniyet tapaları vardır,arıza durumunda açarak asit buharı çıkarabilirler.

Asit buharı çok kuvvetli çürük yumurta,lağım kokusu yayar,anlaşılması kolaydır.

Akülerin aşırı ısınması sonucu meydana gelir.Sebebi plakaların kısa devre olmasıdır.Aşırı şarj plakaları deforme edip

kısa devre olmalarına sebebiyet verebilir.


*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #62 : Ocak 10, 2019, 08:46:30 »
Erol abi o su buharlaşırken sadece hidrojen gazı çıkarmaz. Sadece öyle bişey olsaydı bakımlı aküleri doğru şarj ederek 100 yıl kullanabilirdin sürekli su ekleyerek. Senin bahsettiğin durumda evet bütün sülfirik asid kaynayip buharlaştığı için o kokuyu yoğun hissedersin.


*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #63 : Ocak 10, 2019, 08:52:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Amanın aman sende amma tersmişsin Dora ....
Şimdi sana soru ,
Korede Alay Komutanı diye gidip ,Tuğay komutanı ile anlaşamayan bir Albay Dora var, Tugay komutan yardımcısı yapılan Birde Deniz Albayı meşhur Dora albay var
Bu ikisi kardeş mi
Hangisi senin Deden ....
Abi hiç bilemiyorum hangisi benim dedem. Bizim ki deniz Albayı ama bilemiyorum kore zamanı rütbesini. Dumlupınar battığında bizim ki pasif görevdeydi. Kaza olduğunda kendi koştura koştura gitmiş. Ben çıkarırım yetki verirseniz demiş ama izin alamamış maliyetlerinden dolayı. Bizimkinin ünü bu olaydan değil ama dünyadaki ilk dalış çanının mucidi olduğu için. Dede de baba da mucitti. Bana geçmemiş.


*

    E. Ş.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #64 : Ocak 10, 2019, 09:41:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Erol abi o su buharlaşırken sadece hidrojen gazı çıkarmaz. Sadece öyle bişey olsaydı bakımlı aküleri doğru şarj ederek 100 yıl kullanabilirdin sürekli su ekleyerek. Senin bahsettiğin durumda evet bütün sülfirik asid kaynayip buharlaştığı için o kokuyu yoğun hissedersin.

Bundan ben şunu anladım,eğer akü asit kaybetmiyorsa,kaybolan yalnız su ise, akü su takviyesi ile 100 yıl kullanılabilir.

Bir akünün ömrünü belirleyen üç olay var.

Dökülme : Plakalar şarj,deşarj olurken mekanik zorlamaya tabi oluyor.Zamanla kaplamaları dökülüyor.Tamiri yok.

Oksidasyon : Pozitif plakalar zamanla okside olup işlev yapamaz hale geliyor.Tamiri yok.

Sülfatlaşma : Plakalar üzerinde sert sülfat tabakası oluşuyor,başka problem yoksa kısmen tamiri mümkün.

Bunlar her cins akü için geçerli olaylar.

Herşeyin olduğu gibi akünün de bir ömrü var dolayısı ile.

Selamlar

*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #65 : Ocak 10, 2019, 12:05:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Erol abi o su buharlaşırken sadece hidrojen gazı çıkarmaz. Sadece öyle bişey olsaydı bakımlı aküleri doğru şarj ederek 100 yıl kullanabilirdin sürekli su ekleyerek. Senin bahsettiğin durumda evet bütün sülfirik asid kaynayip buharlaştığı için o kokuyu yoğun hissedersin.

Bundan ben şunu anladım,eğer akü asit kaybetmiyorsa,kaybolan yalnız su ise, akü su takviyesi ile 100 yıl kullanılabilir.

Bir akünün ömrünü belirleyen üç olay var.

Dökülme : Plakalar şarj,deşarj olurken mekanik zorlamaya tabi oluyor.Zamanla kaplamaları dökülüyor.Tamiri yok.

Oksidasyon : Pozitif plakalar zamanla okside olup işlev yapamaz hale geliyor.Tamiri yok.

Sülfatlaşma : Plakalar üzerinde sert sülfat tabakası oluşuyor,başka problem yoksa kısmen tamiri mümkün.

Bunlar her cins akü için geçerli olaylar.

Herşeyin olduğu gibi akünün de bir ömrü var dolayısı ile.

Selamlar

Erol abi bunların hepsini doğal olarak biliyorum. TPPL plakalar ile normal akülerin arasındaki plaka farkına kadar biliyorum. Ben içerisindeki sülfrik asit kısmını soruyorum. Sonsuza kadar orada durmaya devam mı ediyor. Sende biliyorsun ki kalmıyor.
*

    M. A.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #66 : Ocak 10, 2019, 12:20:26 »
Ufak bir soru: Bakımsız AGM olan aküler aynı odada yatmak için daha güvenlidir sonucuna ulaşabiliyor muyuz peki?
*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #67 : Ocak 10, 2019, 12:40:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ufak bir soru: Bakımsız AGM olan aküler aynı odada yatmak için daha güvenlidir sonucuna ulaşabiliyor muyuz peki?
Bu tip akülerdeki gaz sızıntısı yok denecek kadar az çünkü içerisinde sıvı yok. Jelde de aynı şekilde hiç ok gibi.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #68 : Ocak 10, 2019, 15:18:54 »
Çıkan gazlar konusunu fazla da abartıp gereksiz paniğe yol açmayalım derim.

Benim bildiğim hiçbir ciddi firma üretimi teknede yatak altında akü yok ve bir şekilde yapılan akü dolabının havalandırılması düşünülmüş durumda (genelde motor odasının havalandırmasından da istifade ediyor).  Jel ve AGM akülerin teknik üstünlüklerini yadsımasam da, sulu akü kullananların bilinçli olmak kaydıyla, bir tehlike ve tehdit altında olduklarını düşünmüyorum.

Jel ve ya AGM aküye geçmek için çok neden var ama bence en sonuncusu bu gaz konusu. Yatak altında ise, hata aküde değil onu oraya koyan dizaynda.

Jel ve AGM aküler, bu kadar teknik avantaja rağmen endüstri standardı olamadılarsa henüz, sulu akülere göre getiri/fiyat dengesi yeterli olgunluğa erişmemiştir. Eriştiği zaman zaten 'teknede sulu akü' tarih sayfalarında yerini alır, ünlü tekne markaları yeni teknelerini sulu akü ile göndermeye utanırlar. Şu an hala öyle yapıyorlar.

'Bence' henüz getiri/maliyet durumu sıkıntılı...

Bir de sulu aküye göre yapılan teknik değişiklikleri okuyunca, fiyat farkını bu derece arttıran sebebi bulamıyorum. Alper korsan biliyordur belki arka planını ama bana daha çok 'rekabetin henüz yeterince kızışmaması' gibi geliyor sıkıntı.


*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #69 : Ocak 10, 2019, 15:27:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çıkan gazlar konusunu fazla da abartıp gereksiz paniğe yol açmayalım derim.

Benim bildiğim hiçbir ciddi firma üretimi teknede yatak altında akü yok ve bir şekilde yapılan akü dolabının havalandırılması düşünülmüş durumda (genelde motor odasının havalandırmasından da istifade ediyor).  Jel ve AGM akülerin teknik üstünlüklerini yadsımasam da, sulu akü kullananların bilinçli olmak kaydıyla, bir tehlike ve tehdit altında olduklarını düşünmüyorum.

Jel ve ya AGM aküye geçmek için çok neden var ama bence en sonuncusu bu gaz konusu. Yatak altında ise, hata aküde değil onu oraya koyan dizaynda.

Jel ve AGM aküler, bu kadar teknik avantaja rağmen endüstri standardı olamadılarsa henüz, sulu akülere göre getiri/fiyat dengesi yeterli olgunluğa erişmemiştir. Eriştiği zaman zaten 'teknede sulu akü' tarih sayfalarında yerini alır, ünlü tekne markaları yeni teknelerini sulu akü ile göndermeye utanırlar. Şu an hala öyle yapıyorlar.

'Bence' henüz getiri/maliyet durumu sıkıntılı...

Bir de sulu aküye göre yapılan teknik değişiklikleri okuyunca, fiyat farkını bu derece arttıran sebebi bulamıyorum. Alper korsan biliyordur belki arka planını ama bana daha çok 'rekabetin henüz yeterince kızışmaması' gibi geliyor sıkıntı.
Bunun rekabetle alakası yok üretim maliyeti ile alakası var. Tekne üreticisi gidip bir seferde 100 tane akü alıyor. Arada da 100 euro fark olsa adam 10000 euro kar ediyor sadece aküde. Koydukları redresörlerde koyabilecekleri ucuz redresörler. Genelde Cristec in en ucuz serisi. 2 sene tekne garantisi bitene kadar hepsi çalışıyor. Sonrasına karışmıyor. Bu arada bazı üreticiler artık Exide AGM  ya da optima da koyuyorlar. Otomotivde artık agmler standart olmaya başladı start stop teknolojisi sayesinde.
*

    E. O.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #70 : Ocak 12, 2019, 12:27:31 »
İşyerinde UPS akülerini değiştirdim, eski aküler duruyor. Arabanın eski aküsü, motosikletlerden çıkan eski aküler  garajda duruyor. Çevreye zararlı diye çöpe atamıyorum. Yıllardır orada burada sürünüyorlar.
İnternetten araştırdım, aküder sayfasında teslim noktaları var ama uzak olduğundan araba ile götürüp buralara teslim etmek lazım. Bir ara yaparım diyordum.

Geçenlerde karaköyde yürürken bir akü satıcısının önünden geçiyorum. İçeri girip eski aküleri nereye teslim edeyim diye sordum. Firmanın sahibi olduğunu sandığım yaşlıca bir adam geldi. UPS ve diğer kapalı aküleri, eğer görünür bir deformasyon yoksa, atma dedi. Tamamen kapalı olduğunu düşündüğüm bu aküler aslında açılabiliyormuş. Elindeki bir aküden gösterdi. Üstteki kapak kenrındaki küçük bir tırnaktan açılınca içeride klasik akü formatında kapaklı bölümler çıkıyor. Bunların içindeki sıvıyı büyükçe bir enjektör yardımıyla boşaltıp, yeniden saf su doldur. Şarja bağla, göreceksin akü şarj tutacak dedi.

Deneyeceğim.

*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #71 : Ocak 12, 2019, 13:43:20 »
Emre abi her akü o dediğin gibi olmuyor. UPS aküsü genelde AGM olur. Ona su dökemezsin.Motorsiklet aküsüde aynı şekilde. Kapalı suluda da acil durumlar için evet bakım kapakları var ama kapağı bir kere açtığın zaman valfler devre dışı kalıyor o nedenle açık sulu durumuna dönüyor akü. Yani kısa süreli kullanım için acil durum için o opsiyon var.
*

    A. A.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #72 : Ocak 12, 2019, 21:56:49 »
Sevgili korsanlar Bu yazının başlığında yer alan akü markasını nerede bulabileceğim hakkında bir bilgi verebilirmisiniz? Yani fiziken bakabileceğim bir yer.
*

    S. G.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #73 : Ocak 13, 2019, 00:51:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  2 Yıl garantili, bakımsız (tam kapalı), ucuz, yerli akü tavsiye  ederim.
Fikrimce, jel akü alıp fazla masraf yapmayın.
Kolay gelsin.
Cevat bey birşey soracağım evinizde halen tüplü televizyon mu kullanıyorsunuz? Ya da telefonunuz halen eski önden kapaklı araba takozu telefonlardan mı? Telefon alırken dünyanın masrafını yapıyorsunuz da teknenizde sizi hayata bağlayan tek şey aküyü neden ucuz ve kalitesizini seçiyorsunuz. 2 senedir Outdo satmış biri olarak söyliim sorun yaşayan kişi sayısı 1 ya da 2 dir yüzlerce kişi arasında. Onlarda garantiden değişti.

Outdoların şarj voltaj değerine gelince jel aküyü 14.4 üzerinde şarj etmek bana doğru gelmiyor. Sıcaklık akülerin düşmanı yüksek voltaj daha yüksek sıcaklık demek jel akü için ise daha büyük tehlike. O nedenle 14.9 gibi iddialı bir voltajı hiç tavsiye etmem.
Alper Bey ,

Bu konuda biraz daha calistim. Bosch L6 AGM akuler pahali ancak daha uygun gibi geldi.
*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #74 : Ocak 13, 2019, 09:06:31 »
kötü aküler değiller. Ancak %80 kullanım yazıyor diye o şekilde kullanmayın.Kendini toparlar ancak bunu kaç kere yapabilir.600-700 diye belirtiyor ancak öyle bir ömür maalesef yok. Odyssey bile %80 kullanacaksan bunu 400 kere yapabilirsin diyor. O nedenle %50 kullanım en mantıklısı