0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #30 : Ocak 06, 2019, 09:57:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Akü ile ilgili piyasa araştırması
teklif aşamasında ki kuruluşlar..

1) İstanbul Akü (Emre Gökbulut)
2) İncitaş
3) Ucuzaku.com
4)Trend marin
5) Power akü
6) Akü San
7) Enerjimar

Teklif Listesi
Akü  San      Tel : 0352 241 0770 / 0212 320  22 39
* 110 Amper Gel ( FZA)   :    160 USD    ( 850 TL)
* 100 deep cycle ( Çelik) :    585 TL
   
Enerji Mar  ( İndirim  bekleniyor)
Or- Tec Plus   100 Ah  Jel      1006 TL
Narada 100 Ah Jel                 1908 TL
QSM zinova  100 Ah  jel        1449 TL
Mexxsun   100 Ah                  1052 TL
SSB 100 Ah                              1123 TL
Ektra performans  100 Ah    820 TL
Orbus    100 Ah                       1470 TL
Deep powwer 100 Ah Jel      1470 TL
Exide 100 Ah  Jel                     2203 TL 
Lexron    100 Ah                        847 TL 
***********************************************         
N11 
Mutlu Full enerji   Solar 100 Ah       EFM                     717 TL
************************************************
Blue Marin
Mutlu Full enerji Solar 100 Ah                                       590 TL
Eski akü istiyor…..   Eski aküsüz                                     690 TL

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kusura bakmayın ama elma ile elmayı karşılaştırmıyorsunuz burada. Her akü aynı değildir her araba ile her teknenin aynı olmadığı gibi. Fiyat odaklı gittiğiniz sürece sizin için en iyisi en ucuzu demek oluyor bu tabloya göre. 900 liraya da jel satan yerler var. Onları bulamamışsınız. Aynı kapasitede 40 kg akü ile 45kg akünün kalitesi nasıl aynı olabilir. Orbus ün lithium aküleri de var o fiyatlara. Üzerindeki değerler inanılmaz. Bizim 48V elektrikli motor verdiğimiz yer aldı. Gölde testini yaptık. Gayet iyiydi. 4 ay sonra sorduk nereden buluruz diye aman dedi. Bu tabloya göre gidin en ucuzunu alın hepsi akü nasıl olsa.


*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #31 : Ocak 06, 2019, 10:08:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Akü tipini kullanıcı profili belirler kapasitesini ise profil+donanım. 1. Redresör eski tip, sıcaklık sensörsüz ve akü tipi seçilemiyorsa değiştirilmeli, 2- Alternatör için akıllı ve kayıpsız izolatör ya da regülatör kullanılmalı tek bir yer bile şarj ediliyorsa. Neden derseniz diot izolatör voltaj kaybı yaşatır. Atıyorum 14.6 girerse 13.6 çıkar. Aküler hızlı şarj olmaz. Onun dışında akü tipine göre voltaj vs ayarı yapmaz sıcaklık kontrolü yapmaz allah ne verdiyse basar.
Teknede yoğun olarak inverter kullanıyorsanız isterseniz 1000A akü kapasiteniz olsun Jel kullanmak doğru değildir. jel dediğiniz ürün jöle. Evde meyve salatası yaptığınızdan çok bir farkı yok. Isınırsa su olur fiziksel özelliğini kaybeder. Soğuduğu zaman yeniden düzelir ama arka arkaya yaptığınız zaman kapasite kaybı dışında bozulurda. En iyisi hangisi mi Deepcycle AGM. Her yüke dayanır. Isınsın soğusun istersen %80 kullan kendini toparlar. Odyssey al hayatın kurtulsun. %80 kullanırsan 400 cycle verir. hiç bir clasic akünün veremeyeceği CCAyı verir. istersen serviste kullan. Özelliği bir sürü ince plaka ancak araları çok dar ve sık olduğu için içerisinde en yakın rakibine göre %10 daha fazla kurşun olması. O nedenle servis aküsü gibi de kullanılabiliyor start aküsü içinde. Outdonun en büyük avantajı 500 saat kullandıktan sonra kapasite kaybı yaşarsanız su ekleyerek yeniden kullanabiliyor olmanız.
Kapalı sulu ya da açık sulu akü yaşam alanında kullanılacaksa havalandırma yapılmalı sağlık açısından önemli. Aküyü koltuk altına yatak altına koyuyorsunuz sonra kullanırken ya da şarj ederken üstüne oturup çıkardığı zehirli gazı soluyorsunuz.
Akülerin çıkardığı zehirli gaz nedir ?
Akülerin içerisinde sülfrik asit vardır ve ısındıkları zaman çıkardıkları gaz saf hidrojen değil hidrojen sülfattır. Herkes hydrojen çıkardığını sanıp amaaan ne olacak diye düşünür ama hidrojen sülfat bir yanıcı ve patlayıcıdır. İkincisi soluduğunuz sürece yaşam kalitesini düşürür. Baş ağrısı ve halsizlik yapar. Uyurkende yorgun kalkmanıza neden olur uyku kalitesini düşürdüğü için. Biz sürekli bekleyen ve ya kullandığımız aküleri şarj edip tuttuğumuz için ofiste bazı günler baş ağrısından duramazdık. Ofisten çıktığımda idmana gitmek istemezdim. İdmana gidersemde yüklenemezdim kaslarım titrediği için.


*

    O. E.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #32 : Ocak 06, 2019, 10:36:36 »
Alper
Benim akülerim Exide (jel falan değil...) teknenin üstünde geldi 2 sene olmadı henüz..
4 adet servis aküsü ,1 adet motor aküsü ,iki adet baş pervane aküsü,
Marinada bağlı olduğu müddetçe sahil elektriğine bağlı duruyor tekne
Bizim Pantonda bir tekne hariç hepsi sahil elektriğine bağlı....
Marinanın dışında Ben hiç bir şekilde elektrik sorunu yaşamıyorum ..
Yaz aylarında hiç motor çalıştırmadan 7 gün akülerim çıt çıkarmadı,
Güneş panellerim yetiyor onlarda üstüne basılan Solara


Şimdi soru şu...
#1 Bu aküler ne zaman değişecek ?
#2 Aküler değişeceği zaman Jel akü tavsiye edermisin, yoksa çıkartılan akünün aynısını takmak daha mı doğru...
Bunu Servise sordum aynılarını takarız gerektiğinde  dedi...


Ne dersin



« Son Düzenleme: Ocak 06, 2019, 10:41:37 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #33 : Ocak 06, 2019, 11:22:00 »
Oktay abi tekne üreticisi maliyet odaklı baktığı için kaliteli markanın en ucuz serisini koyar.İsimsiz bi akü koyamaz adamı topa tutarlar bilmem kaç yüz bin euroluk tekneye bunu mu koydun diye. Bosch ve Varta ayni akü onlarda kalite olarak Exide ın gerisinde olan aküler. Tekne servislerinde çalışan adamlarında bu konuda bilgisi yok ki. Onlar için üretici onu koyduysa en iyisi o.
Aküleri ne zaman değiştireceksin sorusuna gelince aküler sana söyleyecek zaten. Alargada sabah kalktığında teknede sirenlerle kalkınca akü voltajının da kritik yere düştüğünü görünce ilk başta dün gece ne elektrik harcadık ki ne açık kaldı acaba diye kafanı kaşıyacaksın uyku sersemi. Bulamayınca acaba ne bozuldu da yüksek enerji tüketti acaba diye düşüneceksin. Ertesi sabah aynı şekilde kalkınca hah diyeceksin aküler gitti. Hadi değiştirelim. Usta çağıracaksın usta da senin en en çok işine yarayacak olanı değil kendisinin en fazla kazanabileceği aküyü en iyisi bu diye sana satacak. Sende ooh en iyisini aldım sabahları rahat uyuyacam diye 2-3 sene uyuyacaksın. Sonra hobaa gene aynısı olacak.

Senin için en uygun tip hangisi konusuna gelince teknedeki kullanım alışkanlığını bilmem gerek. Yoğun olarak inverter kullanıyorsan ve sürekli saç kurutma çay kahve makinesi kullanıyorsan jel olmaz. Haa olur nasıl olur motoryatın vardır yerin vardır 2Vluk istasyonel jel akülerden 6 ya da 12 tane dizersin  tekne voltajına göre. O zaman kullan. Ama yelkenlide olmaz. O zaman gidip AGM alacaksın. Yelkenli içinde en uygun AGM exide EP serisi aküler. Paran varsa da gidip odyssey alacaksın bi daha akü konusunu kimse açamayacak sana karşı. Doğru şarj ediyorsan kablolaması doğruysa kapağı açıp odyssey i gösterdiğin zaman usta ateist bile olsa imana gelir. Haaa yok ben inverter kullanmıyorum jeneratörüm var diyorsan o zaman jel al onda da Sonnenschein alacaksın. Bunların denk olan markaları var ama Türkiyede yok.
 Solar şarj akülerin ömürlerini uzatır nedeni de aküler kritik olarak boşalmadan doldurduğu için.  Ama bunu yaparkende düzgün olarak yapması gerekir. Bunu herkese söylüyorum. Aküyü şarj ederken tipi ne olursa olsun şarj eden merkezin sıcaklık sensörü ile aküyü kontrol etmesi ve ona göre şarj etmesi şarttır. Gidip en pahalısı ve en iyisi bu diye dünya para verip victron alıyor herkes. Neymis bluetooth la görüyormuş. Ne kadar şarj ettiğini logluyormuş. İyi de sıcaklık sensörü yok baba. Akü sıcaktan yanıyor bu da voltajı düşürmeden akü boş diye basıyor akımı. Sözde en iyisi ya sende düşünmüyorsun aküyle şarj merkezi arasında geçen kavgayı. Bu redresör içinde alternatör içinde solar içinde ge-çer-li.

Yukarıda dediğim şeyler gerçekleşirse beni ararsın ben o zamanın teknolojik durumuna göre sana şunu al bunu al derim. Sorun yaşamıyorsan akülere hiç dokunma şu anda. Ama kullanım şeklin doğru. Baş pervane ırgat ve makine starta sulu akü yerine AGM alman şart ama. Ben senin yerinde olsam bozuk veya değil onları AGM ile değiştir. İhtiyacın olduğu yerde yarı yolda bırakırsa canın sıkılır.


*

    O. E.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #34 : Ocak 06, 2019, 11:30:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktay abi tekne üreticisi maliyet odaklı baktığı için kaliteli markanın en ucuz serisini koyar.İsimsiz bi akü koyamaz adamı topa tutarlar bilmem kaç yüz bin euroluk tekneye bunu mu koydun diye. Bosch ve Varta ayni akü onlarda kalite olarak Exide ın gerisinde olan aküler. Tekne servislerinde çalışan adamlarında bu konuda bilgisi yok ki. Onlar için üretici onu koyduysa en iyisi o.
Aküleri ne zaman değiştireceksin sorusuna gelince aküler sana söyleyecek zaten. Alargada sabah kalktığında teknede sirenlerle kalkınca akü voltajının da kritik yere düştüğünü görünce ilk başta dün gece ne elektrik harcadık ki ne açık kaldı acaba diye kafanı kaşıyacaksın uyku sersemi. Bulamayınca acaba ne bozuldu da yüksek enerji tüketti acaba diye düşüneceksin. Ertesi sabah aynı şekilde kalkınca hah diyeceksin aküler gitti. Hadi değiştirelim. Usta çağıracaksın usta da senin en en çok işine yarayacak olanı değil kendisinin en fazla kazanabileceği aküyü en iyisi bu diye sana satacak. Sende ooh en iyisini aldım sabahları rahat uyuyacam diye 2-3 sene uyuyacaksın. Sonra hobaa gene aynısı olacak.

Senin için en uygun tip hangisi konusuna gelince teknedeki kullanım alışkanlığını bilmem gerek. Yoğun olarak inverter kullanıyorsan ve sürekli saç kurutma çay kahve makinesi kullanıyorsan jel olmaz. Haa olur nasıl olur motoryatın vardır yerin vardır 2Vluk istasyonel jel akülerden 6 ya da 12 tane dizersin  tekne voltajına göre. O zaman kullan. Ama yelkenlide olmaz. O zaman gidip AGM alacaksın. Yelkenli içinde en uygun AGM exide EP serisi aküler. Paran varsa da gidip odyssey alacaksın bi daha akü konusunu kimse açamayacak sana karşı. Doğru şarj ediyorsan kablolaması doğruysa kapağı açıp odyssey i gösterdiğin zaman usta ateist bile olsa imana gelir. Haaa yok ben inverter kullanmıyorum jeneratörüm var diyorsan o zaman jel al onda da Sonnenschein alacaksın. Bunların denk olan markaları var ama Türkiyede yok.
 Solar şarj akülerin ömürlerini uzatır nedeni de aküler kritik olarak boşalmadan doldurduğu için.  Ama bunu yaparkende düzgün olarak yapması gerekir. Bunu herkese söylüyorum. Aküyü şarj ederken tipi ne olursa olsun şarj eden merkezin sıcaklık sensörü ile aküyü kontrol etmesi ve ona göre şarj etmesi şarttır. Gidip en pahalısı ve en iyisi bu diye dünya para verip victron alıyor herkes. Neymis bluetooth la görüyormuş. Ne kadar şarj ettiğini logluyormuş. İyi de sıcaklık sensörü yok baba. Akü sıcaktan yanıyor bu da voltajı düşürmeden akü boş diye basıyor akımı. Sözde en iyisi ya sende düşünmüyorsun aküyle şarj merkezi arasında geçen kavgayı. Bu redresör içinde alternatör içinde solar içinde ge-çer-li.

Yukarıda dediğim şeyler gerçekleşirse beni ararsın ben o zamanın teknolojik durumuna göre sana şunu al bunu al derim. Sorun yaşamıyorsan akülere hiç dokunma şu anda. Ama kullanım şeklin doğru. Baş pervane ırgat ve makine starta sulu akü yerine AGM alman şart ama. Ben senin yerinde olsam bozuk veya değil onları AGM ile değiştir. İhtiyacın olduğu yerde yarı yolda bırakırsa canın sıkılır.

Budur işte Aradığım cevap , Net
Çok teşekkür ederim.
Zaten sana sormadan bir şey yapmam....Sana çok güveniyorum
Çok teşekkür ederim

*

    A. A.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #35 : Ocak 06, 2019, 11:55:53 »
Alper korsanım selamlar.

Sizinle telefonda uzun uzun konuşmuş, fikrinizi almıştım ama burada da yazayım , genel bilgilendirme olsun istedim.

Benim teknede 4 adet servis aküsü Exide EM1100 AGM.
Mayıs 2018 de alındı tekne.
Elektrik tesisatına orjinal hali hariç hiçbir eklenti veya değişiklik yapılmadı.
Güneş enerjisi, rüzgar vs. başka kaynak  takılmadı.
Teknede Buzdolabı ve standart ekipmanı harici yeni tüketici yok.
Alargada 5-8 amper saat, yelken seyrinde 10-12 amper saat tüketim var.
Marinada sürekli kara elektriğine bağlı.

2 ay önce 3-4 saatlik yelken seyri sırasında , tekne ötmeye başladı. Panelde okunan voltaj 11.8 e düştü. Motor çalıştırmak zorunda kaldım. Sorun da devam ediyor.

Teknede kaçak yok, kontrol edildi.
Panelde gösterilen, kullanılan amper saati gözledim uzun süre , sorun yok.
Aküler test edildi ( Bosh bat 131 cihaz ile) Sonuçlar felaket.

Ölçüm yapılan cihazda akü tipi ve en değeri seçildi. Bu ölçüm ve cihaz yeterli midir bir sonuca varmak için?

Değerler resimde.

Bu durum nasıl oluşmuş olabilir ?

İlginç olan ; 4 paralel aküden biri iyi durumda, ikisi kötü, birisi felaket. En az gerilimi olan hepsini sömürüyor tabi.

Ne yapçaz şimdi?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #36 : Ocak 06, 2019, 12:09:25 »
Yepyeni teknenin aküsüne kimbilir ne yaptın Arkadaş ya...
Peki Ne yaptın aküleri şimdi ,
Değiştirdin mi ?
*

    A. A.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #37 : Ocak 06, 2019, 12:19:15 »
Abi ne yapmış olabilirim?

En kötü 2 kez dip yapmışımdır alargada.
*

    O. E.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #38 : Ocak 06, 2019, 12:27:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Abi ne yapmış olabilirim?

En kötü 2 kez dip yapmışımdır alargada.

Ben Bilmem senin adın Ali Aygın
Bunların bir garantisi cartı curtu yok mu ağbicim ....
Yes yeni teknede yes yeni akü ...
Nasıl olur böyle bir şey...


*

    N. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #39 : Ocak 06, 2019, 13:02:07 »
Bu yaz sanırım ağustosta başladım , benim 5m takanın 8.5 bg lombardini su motoruna orijinal set marş sistemi bağladım. Alternatör volant diskinin içinde ... Set kitapçığında 38 amper akü yazıyor , gittim 50 amper Mutlu starter akü aldım vazifesi sadece marş basmak . Denizdeyken kontağa çok az basıp bırakmam sonucu yarım dakika kadar motor ters çalıştı ve her taraftan yağ attı ,sonra bir kaç defa daha denize çıktım sonuncuda marş basmadı , aküyü ölçtüm 11 kusur volt , şarja bağladım çalıştırdım bir hafta durdu yine gitti . Motoru söküp alternatör mıknatısı üzerindeki küçük bir yağlı bölgeyi temizleyip taktım . Şimdi şarj yapıyor makine ama akü darbeyi yedi durunca şarj düşüyor durduğu yerde . Garantisinden tamir ettireceğim servise getireceğim ama yaza kadar yatacağı için yazı bekliyorum.
Söylemek istediğim şarjda sorun olup da akü bir defa bile kritik voltajı olan 12.8 volttan aşağı düştümü aküde yapısal arıza oluşuyor.
Not : Benim şarj cihazım kaliteli bir alet değildi  14.4 voltu bir volt kadar kaçırmış 15.5 volt civarı vermiş olabilir zaman zaman , akü arızasının sebebi bu da olabilir.
*

    A. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #40 : Ocak 06, 2019, 14:18:12 »
Teknelerde maalesef aküye garanti vermiyorlar arabada ki gibi. Tekne üreticisi indirim almak için tek seferde yüzlerce akü alıp uygun olmayan koşullarda aküleri bekletiyor sonrası da felaket. Akü alımı çok kritik konu. Arabana bile alıyorsan gidip en ucuzunu almayacaksın. Aldığın yere bakacaksın ne kadar akü satıyor. Mutlu heryerde mutlu ama biri alıyor 10 ay satamıyor bekletiyor diğeri sürekli olarak satıyor. Sürekli olarak satan adam 10 lira fazlaya satıyorsa bile ondan almak daha mantıklı. Tekneye alırkende aynı şekilde. Marin piyasasına sadece akü satarak hayat dönmez o adamda aküleri alıp yatırır. O nedenle proje bazlı çalışıp teknelere elektrik projesi yapan satıcılarda sirkülasyon her zaman daha fazladır. Çünkü sadece kendisi değil alt bayileride aküyü ondan alıyordur. Odyssey i bilinçli olarak satan adam yok doğru düzgün. CCAsı iyidir yapıştır gitsin. İyi de baba adamın belki CCA ya ihtiyacı yok. 95A 700Euro olanda odyssey var 92A i 450 Euro olanda. 700Euro olan 450Euro olanın işini görür ama 450Euro olan diğerinin yaptığını yapamaz.
Ali abi sende ne gibi problem var bilemiyorum. Akü kablo bağlantılarına bakmak gerek. Akülerin üretim ayları üzerilerinde yazar. Onlara bakmak gerek. Görmeden keşif yapmadan kesin şundan dolayıdır demem zor. Ama sen voltajın çok hızlı düştüğünü söylemiştin. Orada da benim midemi bulandıran şey kısa devre olur demiştim.
*

    N. D.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #41 : Ocak 06, 2019, 14:27:03 »
Bir anekdot daha , 3 yıl önce gümrüklerden 2 adet E200CDİ aldım (1998 düz clasic-1999 otomatik avangarde) , aküler bitikti tabi , birinde usta eline geçirdi beni yok istemem mutlu alacağım dememe ragmen power aküyü almak zorunda kaldık , diğerinde kimseye soylemeden gittim Mutlu aldım . 2 ay önce power pert oldu , artık şarj da tutmuyor , mutlu hala canavar gibi birer ay yatmasına ragmen hiç sorun çıkarmadı . Şimdi bir araba aküsüz , mutluya 2019 akülerin gelmesini bekliyorum , taze akü gelince alacağım .
*

    A. A.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #42 : Ocak 06, 2019, 14:51:21 »
Alper korsanım.

Akü bağlantıları , kutup başları kontrol edildi. İlk günki gibi.

Kısa devre, kaçak testleri;
Yüksüz , yük altında , ayrıca  sigortalar teker teker devre dışı bırakılarak, seyirde, marinada , akılmıza gelen tüm kombinasyonlarda yapıldı. Bi şey çıkmadı.

Benim aklımın asıl ermediği özellikle;
Aynı koşullarda , paralel olarak kullanılan 4 akünün nasıl olurda test cihazında çok farkı değerler (yanış bilmiyorsam gerilimler) vermesi. 634,239, 236, 68 ? En az değeri veren akü bağlantı sıralamasında 1. Sıradaki Akü de değil.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. A.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #43 : Ocak 06, 2019, 14:53:14 »
Akü odasının fotoğrafı.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. G.

Ynt: Yeni akü alacagim/Outdo Gel Akü hk bilgi
« Yanıtla #44 : Ocak 06, 2019, 23:45:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Süreyya Abi,
Ben sana düşüncemi söyledim telefonda  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ama okuyan arkadaşlar için yazmak istedim...

Bosch L6 115A Deep Cycle  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sevgili Murat Kaptanim;
Jel aku konusunu inceliyorum. Hydrogen gazı cikmadigi icin cazip geliyor. Aküler ben de kıç kamara yatagin altinda. Olmazsa dedigin gibi AGM Bosch L6 deep cycle veya Alper beyin önerdiği AGM  alacagim.