0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. F. B.

Teknede Şanzıman Problemi
« : Temmuz 18, 2013, 11:46:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüm korsanlara merhaba:) sorun şu:
 Tekne yarım yol veya çok ağır ilerlerken bazen  motora gaz verdiğimde tahrik kısmına aktarmıyor. boşta gaz verirmiş gibi oluyor. tekrar gazı kesip verince bir kaç denemeden sonra düzeliyor. süratli giderken bu sorun olmuyor. şanzımana giden halatta sıkışma vardır diye düşündüm şanzıman kolu üzerinden halatı söküp elimle ileri yol verdim. aynı sorın devam etti. ayrıca yarım yol ve yarım tornistanlarda motorda sarsılma oluyor (bu normalmidir?)
motora yeni bakım yaptırmıştım şanzıman komple sökülüp yapılmıştı.. bu problemi beklemiyordum.. benzer problemi yaşamış arkadaşlar vardır düşüncesiyle paylaşmak istedim..
« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2013, 11:47:21 Gönderen: Aziz Fatih Böke »


*

    K. A.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #1 : Temmuz 18, 2013, 15:35:17 »
aziz korsan bu video gizlidir yazıyor korsanız ama video bize neden gizli


*

    O. B.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #2 : Temmuz 18, 2013, 17:50:47 »
Gaz verince Motor devir göstergesinde rakkam artıyor mu?


*

    A. F. B.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #3 : Temmuz 18, 2013, 23:33:41 »
Kemal korsan, videoyu youtube'a yüklerken özel almış nedense şimdi herkese açık hale getirdim uyarın için teşekkürler:) herhalde düzelmiştir...
Orhan korsan, evet gaz verince motor devir göstergesi yükseliyor tabii. Fakat şanzımandan şafta iiletilen tahrik gücünde artış olmuyordu.
Bugün bu mesajı yazdıktan sonra az çok bu işlerden anlayan bir balıkçı arkadaştan yardım istedim. geldi sağ olsun..birlikte uğraştık biraz. o tekrar şanzıman kolu ile remote kontorol telinin bağlantısını kesti. eliyle basıp tutarak ileri yol verdi.. sorun olmadı her şey güzel çalıştı ancak elini çekince kolun bulunduğu yer değişiyor, şanzıman boşta değil ama hafif yolda takılı kalıyor. sonuç olarak sorunun telde ya da şanzıman ayarlarında olduğunu düşünüyoruz. ancak arkadaş bu tip şanzıman kullanmadığı için ayarların nereden yapılacağını bulamadı...


*

    C. B.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #4 : Temmuz 19, 2013, 11:04:26 »
Şanzıman koniniz aşınmış. Tornada yaptırabilirsiniz ancak orjinalini bulabilirseniz daha sorunsuz olacaktır. Tornistanda koninin diğer tarafı kavrama yaptığından sorun olmuyor. İleride iken düşük devirlerde kavrama sorunu ve sarsıntı daha çok oluyor. Yüksek devirlerde şaftın itmesi sonucu oluşan baskı nedeniyle kavrama daha iyi oluyor ve problem bir parça azalıyor.

*

    F. S.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #5 : Temmuz 19, 2013, 11:27:13 »
Şanzıman daki  yağ seviyesi (miktarını) azaltın yani minimuma getirin ve bir daha deneyin.

Bende de bahsettiğiniz gibi bir problem vardı. Bu şekilde çözüldü.

*

    T. A.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #6 : Eylül 09, 2013, 10:07:20 »
sorun çözüldü mü bilmiyorum  ancak şanzımanın kavramasından olabilir
remote telinin mesafesi uzun ya da kısa geldiği için  kavrama kolu kararsız bölgede kalabilir.
6 ay boyunca teknemde tornistanı kullanamadım 3 usta bulamadı sorunu  hatta biri bu şanzımanın gerisi yok dedi... mesele yarım ay üzerindeki bir vidanın yarım tur gevşek olmasıymış.

eğer konik bir parça varsa mutlaka o konik parçanın aşınmasını tolere edecek bir sıkma mekanizması da olmalıdır diye düşünüyorum şanzımanı yağsız kullanmak sağlıklı bir çözüm değil  zaman içinde ısınıp parçalar sertliklerini kaybedebilir.

bir de soru öneri aşamasından sonra çözümü de paylaşırsak daha faydalı olur diye düşünüyorum.
 esenlike kalın


*

    A. F. B.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #7 : Eylül 09, 2013, 13:03:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
sorun çözüldü mü bilmiyorum  ancak şanzımanın kavramasından olabilir
remote telinin mesafesi uzun ya da kısa geldiği için  kavrama kolu kararsız bölgede kalabilir.
6 ay boyunca teknemde tornistanı kullanamadım 3 usta bulamadı sorunu  hatta biri bu şanzımanın gerisi yok dedi... mesele yarım ay üzerindeki bir vidanın yarım tur gevşek olmasıymış.

eğer konik bir parça varsa mutlaka o konik parçanın aşınmasını tolere edecek bir sıkma mekanizması da olmalıdır diye düşünüyorum şanzımanı yağsız kullanmak sağlıklı bir çözüm değil  zaman içinde ısınıp parçalar sertliklerini kaybedebilir.

bir de soru öneri aşamasından sonra çözümü de paylaşırsak daha faydalı olur diye düşünüyorum.
 esenlike kalın

Tekrar merhaba, konu gerilerde kaldığı ve de bir kaç cevaptan başka ilgi görmediği için tekrar gündeme getirmeyim demiştim ama yanıtınız hatırlatmış oldu. Teşekkür ederek konuya devam edeyim başkaları faydalansın..Ancak şu an zamanım dar biraz çala kalem hızlı yazacağım imla ve cümle hataları affola:)
Bu şanzımanın modeli Perkins Prema 29 hp dizel marin motora takılı olan markası "velvet dirve" olan Amerikan yapımı marin şanzımandır
 aynı problem devam edince uzun uğraşlar sonucu şanzımanı söktüm.  (motora bağlayan civatalar iinç ölçüsünde uygun anahtar bulamadım  ve 2 tanesi altta kaldığı için oldukça zor açtım"  arabaya attım izmir 1. sanayide levhasında Torna ve deniz şanzımanları bakım, tamir servisi yazan şanzımancıya götürdüm..adamın işi çok ama isralarım sonucu  bir baktı eliyle bir şeyi yok sağlam dedi..ben israr attim söktü yağına baktı içinden 200 gr falan yağ döküldü.. " yağsız kullanıyormuşsun dedi. oysa çubuğu full gösteriyordu. takılı olduğu motorda eğik durduğu için beni yağ çubuğu yanıltmış.. sonra israrlarım sonucu elektirik motorlu bir tzgaha bağladı teste soktu.. sorun yok dedi.. ben yük altında değişiri dedi.. araya bir levye sıkıştırdı zorlattırdı yine sorunsuz ileri, geri ve boşta sorun çıkarmadı...
 sonra bütün şanzımanlarda kol ileri gidince ileridir dedi  bu adamın ustalığından şüphelendirdi beni:) çünkü bu şanzımanda kolu geri alınca ileri yol kol ilerdeyken tornistan yıllardır öyle kullanılmış bu tekne  hata olamaz..
neyse sonuç olarak getirip taktım.. şimdi bu prblemi çok daha az yapıyor ama yapıyor.. vites kolunu aniden ileri alınca gaz yiyor ama şanzıman ileri yola çok az geçiyor.. ağır ağır ileri itince problem yok.. şimdilik bu kadar yazayım sonra devam ederim....
*

    D. E.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #8 : Eylül 09, 2013, 13:28:35 »
Aynı sorun bayramda ne yazık ki bizim motorda da oldu. İstanbul'da şanzıman koniğini çizdirmiş ve kavrama sağlamıştık ancak tekrarlayınca babam değiştirdi. Ama bayramdan sonraya kaldığı için hem teknemi getiremedim hemde 5 günü boşa harcadım. Şanzımanın motora uygun boyda olmadığına kanaat getirdik. Bir imkan yaratınca şanzımanı değiştireceğiz. Ve baysan'ın baskı balatalı şanzımanlarından takacağız ki uzun seyirler için en güvenilir şanzıman tipi der babam. Konikli şanzımanlar daha ucuz ancak bu sorunu yapıyormuş zamanla. Bizde durum budur.

Sevgi ve Saygıyla
Dilek Ergül
*

    T. A.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #9 : Eylül 09, 2013, 13:59:04 »
şanzımanın kulağına (telin bağlandığı ileri -boş- geri koluna) her iki tarafa da birer yay bağlasınız(sinekliklerde  kullanılan türden) verdiğiniz konumda elle bastırdığınızda tam oturan ama sonrasında hafif bollayan ve sıyırmaya başlamasına yol açan o 1-2 mm lik boşluğu  önler diye düşünüyorum.
tabi bu pansuman tedavisi..bir süre idare eder
*

    A. F. B.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #10 : Eylül 09, 2013, 15:45:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
şanzımanın kulağına (telin bağlandığı ileri -boş- geri koluna) her iki tarafa da birer yay bağlasınız(sinekliklerde  kullanılan türden) verdiğiniz konumda elle bastırdığınızda tam oturan ama sonrasında hafif bollayan ve sıyırmaya başlamasına yol açan o 1-2 mm lik boşluğu  önler diye düşünüyorum.
tabi bu pansuman tedavisi..bir süre idare eder
evet bu çözüm mantıklı görünüyor deneyeceğim. Sinekliklerde kullanılan türden yay nasıl acaba? Bizdeki sineklikler yaysız da:)
resminin olduğu bir link verirseniz sevinirim..Eski somya türü divanlardaki kısa yaylar gibi mi?
*

    T. A.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #11 : Eylül 09, 2013, 17:48:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap....google amcaya kısaca sordum bunu önerdi.
perşembe pazarında rahatlıkla istediğiniz sertlikte ve uzunlukta bulabilirsiniz
*

    A. F. B.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #12 : Haziran 17, 2014, 16:56:33 »
Kışın tekne karadayken şanzımanı söküp tavsiye üzerine İzmir 1. sanayide marin şanzımanlara bakan bir ustaya götürüp tamir ettirmiştim.  tekneyi 1 hafta evvel denize indirdim. aynı vitesteyken sıyırma sorunu devam ediyor... hatta biraz zorladım şimdi de içinden  ses yapmaya başladı
verdiğimizi emek ve paralar boşa gitmiş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 değerli arkadaşlar, "İzmir de Velvet dirive"  marka şanzımana bakacak tavsiye edeceğiniz usta veya servis varsa isimlerini tel numaralarını buradan veya özel mesaj alırsam sevineceğim ..
*

    C. T.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #13 : Kasım 07, 2018, 22:57:41 »
bendeki şanzıman sorunan benziyor, Baysan M30C şanzıman önce yavaş hareket ediyor iki dakika sonra aniden tam hareket oluyor (motor devrinde değişme olmuyor) sonrasında kavrama sorunu olmuyor. Şanzımanda yağ eksilir mi? yağ farklı konmuş olabilir mi? bunlar yoksa aşınma vardır tahminen. Katkı olursa memnun olurum. Bir defa devrini bulunca yüksek devirde sorun olmuyor.
*

    N. D.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #14 : Kasım 08, 2018, 07:24:07 »
Vites ve gaz aynı kolda ise yani tek bir kolla kumanda ediliyorsa , gaz telinizin ayarı bozulmuş olabilir.