0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    D. T.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #345 : Temmuz 05, 2018, 22:33:03 »
Değerli Korsanlarım

Yatak altına koyacağım servis aküsü  tavsiyenize ihtiyacım var . 530 watt güneş paneli ve 50 A mppt  regülatörüm var . Mevcut 4 * 105 ah sulu aküler 5 senesini doldurdu . Sulu akülerin yatak altında sağlıklı olmadığnı anlıyorum . 220 V chargerim cristec 40 a , jel aküleri şarj eedermi diye üreticiye  yazdım cevap yok .  Vartanın 95 ah agm  start stop akülerini tavsiye edermisiniz , gecede 70 a ( buzdolabı , 5 saat tv elkt tuvalet vs) civarı sarfiyat için kaç agm  akü  uygundur . Sezonda marina , lokanta , iskele imkanım  olmuyor . Teşekkür ederim .


*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #346 : Temmuz 06, 2018, 07:18:34 »
Değişik akü gruplarına göre ayarlanabiliyormuş:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Servis akülerinizin bir veya bir kaç sene daha servis verebileceğini sanıyorum. AGM veya jel akü kullanabilirsiniz ama sulu aküler sanırım hala ilk maliyet olarak çok ucuza geliyor. Teknelerde sulu aküler hala yatak altında kullanılıyor. sızan gazlar hidrojen ve oksijendir. Hidrıjen çabuk bir şekilde uçar ve gider. Birikip patlaması biraz zordur.


*

    A. D.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #347 : Temmuz 06, 2018, 13:12:49 »
Ahmet abi çıkan gazlar çabuk uçuyor haklısın ama baş ağrısı yapar ve uyku kalitesini düşürür. Biz burada kullandığımız eski aküler şarj ederken baş ağrısından çalışamıyoruz.

Redresörün ve solar panel regülatörünün her zaman her akü için sıcaklık sensörünün olmasında fayda var.  Ama jel aküler evet biraz daha narinler o konuda. Yoksa 14.4V ile şarj olur onda sıkıntı yok ama ısındıkça voltajın düşürülmesi gerekli her aküde olduğu gibi.

İşin teknik kısmını konuşursak teknenizde bulunan redresör kapasitesi zaten tekneniz için küçük gibi. Baş pervane ve makine start işin içine girmeden bile %10 luk dilimin altında. Yapı olarak start stop akülerin plaka yapısı servise uygun değil. Exide EP900 serisi aküler size daha uygun. Sonnenschein 115 ya da daha uygun fiyatlı Outdo OT100 ü de düşünebilirsiniz. Bunlar sizin ihtiyacınızı karşılayacaktır. Gecede çekeceğiniz 70A için kapalı sulu aküde kullanabilirsiniz. Sonnenscheinlarda 4x 155 dediğiniz zaman kullanılabilir 230A akü bankınız olur. Kapalı sulularda o sınır 126A maalesef. Ep 900 de de 200Alik bir akü havuzunuz olur. Koltuk altına kapalı sulu belki Ok ama belki. Sonuçta yaşam alanı dışarıdan içeriği girdiğiniz anda şakaklarda rahatsız edici ağrıyı hissettirir. Yatak altına ise kesin olarak tavsiye etmem uyku kalitesini ciddi anlamda düşürür. Sadece şarj olurken değil kullanım sırasında da ısınacağı için o gaz yine çıkacaktır.


*

    Y. T.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #348 : Temmuz 06, 2018, 14:13:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Büyük ihtimalle redresörün bir çıkışını panele vermelerinin nedeni tekne sahile bağlıyken tekne içi 12V harcamaları aküler yerine direk redresör çıkışından panel üzerinden dağıtalım diye düşünmüşler. Ama çok büyük bir hata. Sigorta vs de konulmadıysa yangına bile sebep olabilir. Akünün cycle ömründen gitmesin diye düşünmüşler büyük ihtimalle ama bilmiyorlar ki o akım aküye girmeden direk akünün yüzey voltajı ile besleniyor. Akü orada sadece devre tamamlayıcı görevi görüyor. Bizdeki ustaların bu şekilde bilgisizce yaptıklarına hayran oluyorum. Bugünde biri 2500 lük inverter aldım 400A akü grubum var elektrikçim klima çalıştırabileceğimi söyledi dedi diye klima önermemi istedi. Merak ediyorum bu adamlar bu sektörde nasıl iş yapabiliyorlar. Hangi sıfatla hangi bilgiyle bu şekilde yorum yapabiliyorlar. Ya insan bu işi yapıyorsa para kazanıyorsa kendine saygısı varsa açar interneti araştırır yaw. İnternet dediğin şey bir membağ. Konuşan robot Fatma Girik yapmak istiyorum desen araştırsan onun bile dökümünü bulursun.

Alper Korsanım, diyelimki 12V sigortasından geçmeyen ampul aydınlatma vs yok. Herşey doğru bağlı. O halde 220v bağlı iken redresör çalışıyorken 12v sigortasını kapatırsam makul bir iş yapmış olur muyum.


*

    A. D.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #349 : Temmuz 06, 2018, 14:36:13 »
Kapatabilirsiniz tabii ki herhangi bir kullanım yoksa. Sadece aküleriniz şarj olur redresörün bütün kapasitesi şarj için kullanılır.

*

    D. T.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #350 : Temmuz 08, 2018, 13:52:55 »
Sayın  Ahmet ve  Alper  Korsanlarım  ,

Akü ve Redresör konusundaki  değerli  yardımlarınıza  çok  teşekkür  ederim  . Araştırma  yaparken aniden aküler  gece  buzdolabını  , hanımın solunum  makinesini  çalıştırmaz   oldu  .  Marmariste  en  eski  ve çok  güvenilir  bir  bayi  , Orhaniyede   alargada  Israrla   4 * 105 a Boch  L 4  034  sulu  aküleri taktırdı .
Ahmet  korsanım  , cristec şarj  cihazı  için  verdiğiniz  linke teşekkür  ederim ancak  benim  cihazım  2007  öncesi . İnternetten kullanıcı talimatında  kurrşun asit  ve  Amonyum  aküler  için  iki  ayrı ayar  olduğunu  okudum , Amonyumu  araştıramadan acilen  aküler  değişti .
Tekrar  teşekkür  eder  saygılar  sunarım .
*

    A. D.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #351 : Temmuz 09, 2018, 11:03:30 »
Deniz bey geçmiş olsun. Ama bir kişinin ısrarcı olması bunun doğru olduğu anlamına gelmiyor.
*

    D. T.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #352 : Temmuz 09, 2018, 21:18:18 »
Alper Bey  çok haklısınız , Akülerin üzerindeki kodları  takip edince   2017  Mayıs  veya  Eylül  imalatı  oldugunu   Anladım   , 2018  imalatı  gelince  değiştirecekler . Deniz ortasında  çaresiz  kalmıştım  , onunda  bilgisi dışında olmuştur diye  düşünüyorum . O kadar  araştırmadan  sonra  böyle bir  netice  ibretlik  . Teşekkür  ve  saygılarımla  .
*

    D. T.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #353 : Temmuz 10, 2018, 16:32:26 »
Alper Bey  ,

Outdo 100 a jel aküyü yeni olduğu ,zamanla  ne yapacağı ve iki sulu  akü bedeli olduğu  için  değerlendirememiştim . Bu konudaki düşüncenizi alabilirmiyim . Gecelik  70 a sarfiyat için , ( ilerdeki senelerde kapasite düşümü olurmu ) kaç outdo 100 a uygundur ve  seviste  kullanımda beklenen ömrü ne olabilir ..?
*

    A. D.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #354 : Temmuz 11, 2018, 11:16:12 »
outdo zaten servis amaçlı kullanılmak üzere tasarlanan bir aküdür. Dünyaca bilinen Huawei firması tarafından üretilen bir akü.
Biz 2 senedir satıyoruz hiç sorun yaşayan olmadı. Gecede 70A sarfiyat dışında günlük toplam sarfiyatınızı bilmemizde fayda var. Güneş paneli var diyeceksiniz belki ama güneşin olmadığı günlerde olacak. Yani akü kapasitesini belirlerken yani havuzun büyüklüğünü sizin kullanımınız belirler yukarıdan akacak musluk değil. Diğer tüketimleride bilebilirsem ona göre size daha sağlıklı yardımcı olabilirim.

Outdo akülerin avantajı üzerindeki ekranda akü voltajı, kapasite durumu ve kaç saattir kullanımda olduğu bilgileri ve sizin almak istediğiniz olan 105A olanların önünde USB çıkışı var telefon vs şarj etmek için  kullanılabiliyor. Bunların dışında isterseniz kapasatisinin düştüğünü hissettiğiniz zamanda acil durumlar için saf su eklenerek bir müddet daha kullanıma uygun hale geliyor.
*

    A. D.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #355 : Temmuz 11, 2018, 11:21:46 »
akülerin ömürlerini belirleyen şey maalesef kullanıcı profilidir. Yani aküyü nasıl ve ne şekilde kullandığınızdır. Çok yoğun inverter kullanılan servis aküleri için jel değil agm daha uygundur. Akünün kapasitesi 20 saat üzerinden verilir. Bunun dışında 100A akü size 20 saat ve saat başı 5A de 100A verecektir. Daha fazla çekiim derseniz akü kapasitesini daha düşük kabul etmeniz gerekir. Bir de hiçbir zaman ben 100A akünün hepsini kullanırım diyemezsiniz. 100A bir jel aküden %40-50 kullanımlık bir alanınız var demektir.
*

    O. E.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #356 : Temmuz 11, 2018, 12:29:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
akülerin ömürlerini belirleyen şey maalesef kullanıcı profilidir. Yani aküyü nasıl ve ne şekilde kullandığınızdır. .

Alper Dora Korsan,

kaynaklar ;
4 adet servis aküsü 110 A
1 adet motor aküsü 115 A
2 adet Baş pervane aküsü

2 adet Solara 2 x 90 A Güneş paneli
Sezonda Genelde 4 Gün 24 saat Sahil elektriğine bağlı..


Tüketim :
Buzdolabı
Aydınlatmaların tamamı Led
Klima (sadece sahil elektriği ile çalışıyor)
TV yok
İnvertör 600 lük , haftada 1 kere sarj için 1 saat çalışıyor.

Bizim Aküler bizden memnun mudur acaba ??



*

    A. D.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #357 : Temmuz 11, 2018, 13:11:13 »
2x90A değilde 90Watt tır o sanırım.  Size günde max 900 Watt verir güneşli bir Ege gününde. O da sizin günlük ihtiyacınıza yetmeyebilir. 1 buzdolabı ve genel kullanımla günlük 1100 watt olarak öngörürüz biz. Bunun dışında bütün sezonda sadece 4 gün sahil elektriğine bağlıysa bir anlam ifade etmiyor. Orada charger kapasitesi ve baş pervane akülerinin kapasiteleri devreye giriyor. yani yaklaşık olarak min 60A lik bir charger ihtiyacınız var gibi duruyor. Ama şu anda hesapladığım zaman servis akü kapasiteniz sizin günlük ihtiyacınız için yeterli kapalı sulu olarak kabul edersek bile. Ama dediğim gibi güneşli bir gün değilse açığa kalıyorsunuz. Esasına baktığınız zaman sizin solar panelleriniz gündüzleri buzdolabı ve genel kullanımı karşılıyor bir kaç A de kalıyorsa onlarda Akülere gidiyordur. Tavsiyem 2 tane daha Solar panel olacaktır. Aküleri şarj edebilmeniz için.
*

    O. E.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #358 : Temmuz 11, 2018, 13:16:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2x90A değilde 90Watt tır o sanırım.  Size günde max 900 Watt verir güneşli bir Ege gününde. O da sizin günlük ihtiyacınıza yetmeyebilir. 1 buzdolabı ve genel kullanımla günlük 1100 watt olarak öngörürüz biz. Bunun dışında bütün sezonda sadece 4 gün sahil elektriğine bağlıysa bir anlam ifade etmiyor. Orada charger kapasitesi ve baş pervane akülerinin kapasiteleri devreye giriyor. yani yaklaşık olarak min 60A lik bir charger ihtiyacınız var gibi duruyor. Ama şu anda hesapladığım zaman servis akü kapasiteniz sizin günlük ihtiyacınız için yeterli kapalı sulu olarak kabul edersek bile. Ama dediğim gibi güneşli bir gün değilse açığa kalıyorsunuz. Esasına baktığınız zaman sizin solar panelleriniz gündüzleri buzdolabı ve genel kullanımı karşılıyor bir kaç A de kalıyorsa onlarda Akülere gidiyordur. Tavsiyem 2 tane daha Solar panel olacaktır. Aküleri şarj edebilmeniz için.


Şimdiye kadar hiç 12,8-12,9 V altına düşmedi gösterge...
Zaten haftada 3 gün kullanıyoruz tekneyi ,geri kalan 4 gün sahil elektriğinde .
Bayramda 10 gün kullanılacak göreceğiz O zaman
*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #359 : Temmuz 11, 2018, 13:30:21 »
Teknenin nasıl kullanıldığı da önemlidir. Bir yere gidip demirleyip on gün kalırsanız, tüm yükü güneş panelleri üstlenir. Kullandığınız enerji ile güneş panellerinin sağladığı enerji dengesinin kurulması gerekir. Denize çıkıp bir koyda bir veya iki gece kaldıktan sonra başka bir koya geçiyorsanız, motorunuz en azından koydan çıkarken ve ikinci koya girerken çalışıyor olacaktır. kişiden kişiye değişse de bu koşullarda şarj eksiğinizin büyük kısmı alternatörden karşılanacaktır.

Çok sık yaptığım bir uygulama, gece buzdolabını kapatmaktır. Kapağı açılmayacağı veya çok sık açılmayacağı için soğuk iyi muhafaza ediliyor, ertesi sabah da zaten çalıltırıyorsunuz. Teknelerimizde et veya tavuk alıp 2-3 gün tüketmeden sakladığımız nadirdir. Bu nedenle gece biraz daha yüksek derecelere çıksalar da buzdolabı içindeki gıdalar pek şikayet etmezler.