0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Konunun başlığı:

Sorunsuz Yanlız Başına Yelken Seyri için teknede ne olmalı ne olmamalı ?

Aslında cevabı da kendi içinde saklı:

Sorunsuz bir seyir için (motor veya yelken) teknede ikinci bir kişi mutlaka olmalı. Her şeyi bilseniz veya abradığınıza inansanız bile, sizin sıhhi durumunuz el vermediğinde en azından alo diyebilecek biri teknede mutlaka olmalı.

Ben de dahil, yaptığımız en büyük hata yalnız başına seyirdir. Yalnız başıma İstanbul'dan Mersin'e kadar bulunan neredeyse tüm limanlar arasında tekne transferi yaptım. Söyleyebileceğim: Sadece şanslıymışım.

Yalnız çıkmayın, nasıl bir beyin cerrahı yanında yardımcısı veya hemşiresi veya teknisyeni olmadan ameliyata girmezse, tekneyle de denize yalnız çıkılmamalıdır.


*

    O. E.

Sayın Çelenoğlu
Hiç Şüphesizki haklısınız Yanlız başına denize çıkılmamalı size katılıyorum...
Bunu bir tarafa koyalım
Ancak hayatın akışı böyle değil , Denize yanlız başına çıkılıyor ...
Bu bazen keyiften , bazen efkardan bazen zorunluluktan ....

Üstelik yanlız başına denize çıkan özelliklede motorsuz yelken yaopan bir insanın bu keyifii aldıktan sonra bundan vazgeçmesi kolay bir iş değil...
Bağımlılık yapacak kadar baskın bir istek yaratıyor...

Teknede yanlız iken sağlık sorunu yaşanır ise Telefon edebilecek ikinci bir kişinin gerekliliğinden bahsetmişsiniz , doğrudur ancak  F16 Uçuran Pilotun , Arabayı 140 km hızla otbanda kullanan şöföründe aynı riskleri taşıdığını göz ardı etmemek gerekir.
F16 pilotunun ve şöförün kucağınada bir yedeğini oturtmak gerekecektir.( cockpitte ve direksiyonda yer yok)

Bunu belirtmek istedim
Yoksa 2019 Bildimciklik ve ukalalık katsayımı ciddi düşürmeye niyetliyim
Selamlar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ü.

Tekne işine bulaştığım andan beri yaptığım seyirlerde yüzde yetmiş tek seyir yaptım,emniyet kuralları uymak kaydı ile,ben yalnız seyirler daha çok seviyorum ve sıkılmıyorum,Marmara adasına 5/6 kez yalnız gittim geldim 12,13 saat süren seyirlerde gece seyir yapmayı da  çok seviyorum 12,13 saatlik seyirlerde  en çok sevdiğim,Müzik Allah ne verdi ise,Kendi kendime kart sesimle şaçma sapan konserler  veriyorum balıklara,Gıçık olduklarıma bağıra bağıra küfürler ediyorum sesimin çıktığı kadar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap biri görse videomu çekse Marmaranın ortasında kesin bu deli derler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

BANA GÖRE TEK SEYİR YAPMAK  SOKAKTA YÜRÜMEKTEN DAHA GÜVENLİ .


*

    Ü. Ö.

Oturup da televizyonda çok film seyretmem. Ama olur denk gelirsen güzel bir filme, en üzüldüğüm şey yalnız olmak olur. Komikse mesela, birlikte gülmek isterim.

Maçın kötüsünü yalnız seyrederim de, iyisini seyrederken bir 'kanki' ararım yanımda. Hoşuma giden bir durumu paylaşırsam daha çok keyif alıyorum ben.

Yalnız seyre çıkmak en son tercihim olur. Güvenlik kaygısından değil de, keyfi paylaşma kaygımdan.
Düşünüyorum da, onca yıl hiç yalnız çıktığımı hatırlayamıyorum.



*

    C. Ü.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap kayığı olmayan kaptan adayı olarak bence yalnızlık bir mecburiyetse çok can sıkıcıdır, ama bir tercihse mutluluktur keyif dir...

*

    N. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne işine bulaştığım andan beri yaptığım seyirlerde yüzde yetmiş tek seyir yaptım,emniyet kuralları uymak kaydı ile,ben yalnız seyirler daha çok seviyorum ve sıkılmıyorum,Marmara adasına 5/6 kez yalnız gittim geldim 12,13 saat süren seyirlerde gece seyir yapmayı da  çok seviyorum 12,13 saatlik seyirlerde  en çok sevdiğim,Müzik Allah ne verdi ise,Kendi kendime kart sesimle şaçma sapan konserler  veriyorum balıklara,Gıçık olduklarıma bağıra bağıra küfürler ediyorum sesimin çıktığı kadar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap biri görse videomu çekse Marmaranın ortasında kesin bu deli derler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

BANA GÖRE TEK SEYİR YAPMAK  SOKAKTA YÜRÜMEKTEN DAHA GÜVENLİ .
Marmarada zaman zaman balıklar karaya vuruyormuş, sebebi belli oldu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ü.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne işine bulaştığım andan beri yaptığım seyirlerde yüzde yetmiş tek seyir yaptım,emniyet kuralları uymak kaydı ile,ben yalnız seyirler daha çok seviyorum ve sıkılmıyorum,Marmara adasına 5/6 kez yalnız gittim geldim 12,13 saat süren seyirlerde gece seyir yapmayı da  çok seviyorum 12,13 saatlik seyirlerde  en çok sevdiğim,Müzik Allah ne verdi ise,Kendi kendime kart sesimle şaçma sapan konserler  veriyorum balıklara,Gıçık olduklarıma bağıra bağıra küfürler ediyorum sesimin çıktığı kadar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap biri görse videomu çekse Marmaranın ortasında kesin bu deli derler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

BANA GÖRE TEK SEYİR YAPMAK  SOKAKTA YÜRÜMEKTEN DAHA GÜVENLİ .
Marmarada zaman zaman balıklar karaya vuruyormuş, sebebi belli oldu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ağbi çaktırma Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. O.

En korktuğum aynı zamanda da kaçınılmaz olarak pek sık yaptığım bir şey yalnız seyir.
Bu güne kadar 2 saaati geçmeyen seyirler yaptım tek başıma ancak hastalanmak falan değil de denize düşmek en büyük kabusum...
Açıkçası yalnız olmamak adına varlığından pek de keyif almadığım biriyle 3-4 gün geçirmek te bana pek zor geliyor. Marinada kayığın kıçında oturmakta eskiden ayağım karadan kesilmeden önce çok yadırgadığım bir davranış şekliydi hala da öyle düşünüyorum.
Uçmak da, dalmak da, denizde olmak ta, pist dışında kayak yapmak da vb... bence tek başına tehlikeli.
*

    O. E.

Hafta başında Çok sevdiğim Dr Mehmet Erem ile telefon ile konuşur iken Konu tek Gece Tek başına seyire geldi , Biliyor kendisi benim Rodosa gece seyri ile gittiğimi...
Gece tek başında seyirde MOB durumunun acıklı olabileceğinden bahisle ,
Geliştirilmeye çalışılan MOB durumunda motor çalışır halde ise stop edip , otopilot marifeti ile dümene standart MOB manevrası yaptıran bir alet hakında soru sordum...

Tanıyanlar bilir gelenekçi bir Denizcidir kendisi...
Şidetle karşı çıkarak...
Bir güvenlik önlemi olarak
Yanına botu alacaksın iyide Bıçak olacak cebinde 10 - 12 metreden botu çekeceksin ...
Dedi...

Aslında iyi fikir ama Denize düştüğünde bilincin yerinde ise
Birde Kıç taraftan düşmüş isen


Fakat bu başlıkta uzun uzun incelediğimiz  tek başına seyir için ne olmalı ne olmamalı....
Olmalıların arasına....

Bir madde olarak BOT u eklemek isterim...tabi denizde olan bot güvertede değil...


« Son Düzenleme: Ocak 25, 2019, 23:42:08 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    B. O.

''Geliştirilmeye çalışılan'' derken kim geliştirmeye çalışılıyor acaba? Bu olay günün birinde mutlaka gerçekleşecek bence ancak bizim teknelerimize uyarlanmalarını biz göremiye biliriz.
*

    O. E.

Ben yabancı bir dergide Okudum yaz başında bir seyahatte

Mehmet Hocama bahsettim Onun Denizcilik konusunda bilmediği olmaz zaten biliyormuş meseleyi .....

Mesela aslında basit....

Tekneden düşen adamın kolunda veya orasında burasında MFD ile iletişimde olan elektronik bir alet olacak ...
Suyla temas edince ...sinyal gönderemeyecek ....

MFD sinyalin kesildiği andaki GPS Koordinatlarını işaretleyecek ...
Belli bir müddet gittikten sonra tekneyi otopilot marifeti ile  O koordinata geri döndürecek

Yaklaştığında Makul bir mesafede motor shutdown olacak...

Aslında atla deve değil

Bununla ilgili yapılan çalışmalar var ...

Hatta yelkenle giderken bile mümkün olduğunu yazmışlar, hem sabrım hemde lisanım yetmedi anlamadım...


« Son Düzenleme: Ocak 26, 2019, 02:14:57 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    H. E.

Olur o.
*

    E. A. A.

Sizler bu konuyu açınca ben de epirb konusuna baktım. Bu cihazlar uydu ve sabit bir merkezle haberleşiyorlar, bir de önceden belirlenen numaralara mesaj gidiyor sanırım.  Mesela şöyle bir sistem var mı ? epirb cihazı  veya başka bir PLB  cihazı önceden cihazla eşleşse  ve acil durumda aktive olup direkt cihaza yönlense. Ağır havada hafızaya alınan ilk koordinatlarda bulunamıyabiliriz belki. rüzgar akıntı dalga filan. var mı böyle numara acaba?
*

    H. E.

"...acil durumda aktive olup direkt cihaza yönlense..." Yönlenen ne?
*

    Ö. Ö.

Bende EPIRB var ve kafamdaki yeri şu;  can salına binmeden önce telsizden anons yap,  EPIRBi aktive et  . EPIRB ve el telsizini al ve can salına bin.

EPIRB 'in ancak  su ile temas ettiğinde aktif olacağı bir durumda kimsenin benim farkımda olmayacağından adım gibi eminim. 

Can sallarinda dua kitabı bulunuyormuydu?