0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Pervanelerde kavitasyon nedir?
« : Aralık 22, 2016, 21:17:28 »
Her zamanki gibi başka bir şeyler bakarken bambaşka konulara daldığım için bir videoyaya rastladım, anlatımı ve anismasyonları hoşuma gitti, paylaşayım istedim;



Özetle diyor ki;
Pervaneler bir akışkan (deniz) içinde hızla dönerken üzerlerinde alçak basınç oluşur (Hatırlayalım: yelken teorisi, Bernolli prensibi.) ve bu alçak basınç nedeni ile deniz suyu düşük sıcaklıklarda kaynamaya başlar (faz değişimi), kaynama sırasında mikro-mini baloncuklar (su buharı ve diğer erimiş gazlar) oluşur, bu baloncuklar patlarken hem ses yapar (pervane gürültüsü) hem de pervaneye fiziksel zarar verir. (Bknz: Aşağıdaki fotoğraf) Denizaltılar bu ses problemini daha düşük devirde dönen, çok kanatlı pervaneler kullanarak çözer.

Videoda görülen sevimli bilim adamı suyu kapalı bir kapta vakum oluşturarak hiçbir ısı vermeden, oda sıcaklığında kaynatıyor.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. B.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #1 : Aralık 23, 2016, 01:05:37 »
Bilgi:
Kavitasyon, çukur, çukurcuk oluşması. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ç. Ş.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #2 : Mart 09, 2019, 09:50:33 »
Korsan dostların,
Satın aldığım dıştan takma motorum henüz evde taşıyıcı arabasına takılı ve karşımda durduğu için sağını solunu inceler ve bilgi toplarken kavitasyon konusu merakımı uyandırdı. Bu başlıkta, videoda ve internette yaptığım araştırmalarda etkiyi minimuma indirmek için bazı yöntemler uygulandığını gördüm.

Aklıma takılan şunlar oldu; bilgi paylaşımınızı rica ederim,

İlk olarak bazı dıştan motorlara ilave olarak kavitasyon plakası takıyorlar, bu gerçekten yararlı oluyor mui kullanan var mı ?
Diğeri de pervaneyi, kanat sayısı 4 veya bilemiyorum kaça kadar var başka pervane ile değiştirmek bizim dıştan takma motorlar için de olası ve yararı olabilecek bir durum mu ?

İlgi ve desteklerinize şimdiden teşekkür ederim.


*

    B. O.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #3 : Mart 09, 2019, 15:30:12 »
Kavitasyon denince aklıma geldi,
döküm Salmamın arkasındaki bu olayda kavitasyon mudur?
Ve nasıl tamir edebilirim? Macunlayıp boyamaktan başka yapabileceğim bir şey varmıdır?

ayrı bir başlıkla kalabalık yapmak istemedim.
Saygılarımla


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #4 : Mart 09, 2019, 15:49:41 »
Salmadaki açılma kavitasyon nedeni ile değildir. Bölgenin metal beyaz görününceye kadar zımpara ile temizlenip epoksi uygulanmasını ve üstüne boya yapılmasını öneririm.

*

    Ö. T.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #5 : Mart 09, 2019, 16:00:20 »
Birol bey merhaba , salmaya içten bağlı herhangi bir topraklama kablosu vb bağlı mı ?
*

    Ç. Ş.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #6 : Mart 09, 2019, 17:27:35 »
Başlıkta mesajı görünce Allah dedim bana yazmışlar, atladım ama hayal kırıklığı tabii,

Bir korsan kardeş de benim sorumun cevabı hakkında bilgi sahibi olabilir mi acaba ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. O.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #7 : Mart 09, 2019, 17:51:48 »
Çetin korsan, sayenizde Kavitasyon nedir öğrendim valla çok tşk ler.

Öcal korsanım vallahi bir fikrim yok hiç gözüme çarpmadı.
Bu siCe galvanik korozyonmu?
*

    Ö. T.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #8 : Mart 09, 2019, 18:01:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çetin korsan, sayenizde Kavitasyon nedir öğrendim valla çok tşk ler.

Öcal korsanım vallahi bir fikrim yok hiç gözüme çarpmadı.
Bu siCe galvanik korozyonmu?


Bana öyle geldi o çukurluklar.
Salmadaki elektriklenmeyi ölçün bir , varsa önlem alın. (Kaçak yoksa bir tarafta , tutya takın )

Sonrasında tedaviye geçin .

Tekne nerede ?
*

    Ö. T.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #9 : Mart 09, 2019, 18:11:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Başlıkta mesajı görünce Allah dedim bana yazmışlar, atladım ama hayal kırıklığı tabii,

Bir korsan kardeş de benim sorumun cevabı hakkında bilgi sahibi olabilir mi acaba ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Motorun gücüne göre pervanenin çapı ve  kanat açısı Pitch i) ayarlanır .
Kanat sayısı arttıkça çapı ve pitch i azalır , dolayısı ile kavitasyon da . Pervane imalatçıları motor gücü ve şanzıman in devrini sorar , ona göre pervane dökerler.

Mesela ; Denizaltı lara açısı ve üzerindeki süngerimsi boyası sır gibi saklanan 8-10 kanatlı pervane takarlar , hiç kavitasyon yapmaz veya çok az yapar tesbiti zorlaşır.

Kavitasyon plakası ni da hesabını yapıp takmışlardir , muhakkak faydası vardır.
« Son Düzenleme: Mart 09, 2019, 18:16:08 Gönderen: Öcal Turan »
*

    Ç. Ş.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #10 : Mart 09, 2019, 18:15:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Başlıkta mesajı görünce Allah dedim bana yazmışlar, atladım ama hayal kırıklığı tabii,

Bir korsan kardeş de benim sorumun cevabı hakkında bilgi sahibi olabilir mi acaba ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Motorun gücüne göre pervanenin çapı ve  kanat açısı Pitch i) ayarlanır .
Kanat sayısı arttıkça çapı ve pitch i azalır , dolayısı ile kavitasyon da . Pervane imalatçıları motor gücü ve şanzıman in devrini sorar , ona göre pervane dökerler.

Mesela ; Denizaltı lara açısı ve üzerindeki süngerimsi boyası sır gibi saklanan 8-10 kanatlı pervane takarlar , hiç kavitasyon yapmaz ve tesbiti zorlaşır.

Teşekkürler, yani bizim dıştan takmalarda kavitasyon önlemek ve daha düşük devirde aynı itmeyi almak için pervane değiştirmek anlamlı olur mu,

birde ekstra kavitasyon plakası takmak sesi azaltır ve dengeyi arttırır mı ?
*

    Ç. Ş.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #11 : Mart 09, 2019, 18:16:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çetin korsan, sayenizde Kavitasyon nedir öğrendim valla çok tşk ler.

Öcal korsanım vallahi bir fikrim yok hiç gözüme çarpmadı.
Bu siCe galvanik korozyonmu?

Öcal korsanım ben de mesajımdan bir kaç dakika evvel öğrenmiştim zaten Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. T.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #12 : Mart 09, 2019, 18:45:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çetin korsan, sayenizde Kavitasyon nedir öğrendim valla çok tşk ler.

Öcal korsanım vallahi bir fikrim yok hiç gözüme çarpmadı.
Bu siCe galvanik korozyonmu?


Bana öyle geldi o çukurluklar.
Salmadaki elektriklenmeyi ölçün bir , varsa önlem alın. (Kaçak yoksa bir tarafta , tutya takın )

Sonrasında tedaviye geçin .

Tekne nerede ?

Gördüm , Marmaris'te imiş. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tedaviyi şöyle yapın ;

a) Hasarlı bölgeyi metale kadar tertemiz yapın .

b) hava sıcaklığı 23-32 derece arasında olsun , metali  asetonla silip temizleyin , bir kat uygun oranda sertlestirici ile hazırladığınız epoksi laminasyon reçine yi o bölgeye sürün.

c)  Reçine parmak yapışma hâline kadar kururken bir yanda mikro fiber ve reçine ile yumuşak hamur kıvamında Epoksi macun hazırlayıp , parmak yapışma modunda recine sürdüğünüz bölgedeki çukurları bu macunla doldurun , sonra bırakın ertesi güne kadar kurusun .
d) Ertesi gün macunlu bölgeyi titreşim zimpara ile salmanin formuna göre tesviye edin , macunsuz bölgedeki reçine yide 150-180 numara el zimparasi ile çizin
e) Asetonla temizlik yapın ve bir kat daha laminasyon reçinesi sürün. Sonrasında parmak yapışma modunu kaçırmadan bir iki kat daha Epoksi laminasyon reçinesi sürün. Epoksi kaplama İşlem tamamdir.
f) Ertesi gün el zimparasi ile cizip asetonla temizlik yaptığınız bolgeye önce epoksi astar , sonra zehirli astarı ve zehirli boya .

Geçmiş olsun  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 09, 2019, 18:49:44 Gönderen: Öcal Turan »
*

    Ö. T.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #13 : Mart 09, 2019, 18:48:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Başlıkta mesajı görünce Allah dedim bana yazmışlar, atladım ama hayal kırıklığı tabii,

Bir korsan kardeş de benim sorumun cevabı hakkında bilgi sahibi olabilir mi acaba ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Motorun gücüne göre pervanenin çapı ve  kanat açısı Pitch i) ayarlanır .
Kanat sayısı arttıkça çapı ve pitch i azalır , dolayısı ile kavitasyon da . Pervane imalatçıları motor gücü ve şanzıman in devrini sorar , ona göre pervane dökerler.

Mesela ; Denizaltı lara açısı ve üzerindeki süngerimsi boyası sır gibi saklanan 8-10 kanatlı pervane takarlar , hiç kavitasyon yapmaz ve tesbiti zorlaşır.

Teşekkürler, yani bizim dıştan takmalarda kavitasyon önlemek ve daha düşük devirde aynı itmeyi almak için pervane değiştirmek anlamlı olur mu,

birde ekstra kavitasyon plakası takmak sesi azaltır ve dengeyi arttırır mı ?

Bence sikayetiniz yoksa hele ki motorunuz 40-50 hp den düşük ise masraf yapmayın.
*

    A. Ç.

Ynt: Pervanelerde kavitasyon nedir?
« Yanıtla #14 : Mart 09, 2019, 18:58:56 »
Epoksi uygulaması yaptıktan sonra en az üç gün bekleyip, su ve fırça ile yıkamanızı ve kuruduktan sonra boyamanızı öneririm. Amin terlemesi boyanın epoksi üzerine yapışmasını engeller.