0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. B.

Ne tip mazot almalı
« : Mart 11, 2019, 15:42:45 »
Sevgili korsanlar,
Bende diğer pekçok korsanımız gibi tankerden mazot alacağıma gidip benzinciden bidonla mazot alıyorum.
Bende ki motor çoğu yelkenlide olan volvo penta d1 serisi turbo olmayan tıkır tıkır çalışan motor. Normalde bildigim kadarıyla bu motorlara normal dizel koyuluyor. Ancak artık normal dizel bulmak bir dert. Normal dizel veya euro dizel sizce fark eder mi?
Soru 2
%1 oranında motor yağı kariştirmanın bu motorlar için (Turbolar ve yeni nesil hassas motorlar için kesinlikle değil) yakıt tüketimini azaltığı ve pompayı yağladığı konusunda şehir efsaneleri var. ne diyorsunuz?


*

    M. A.

Ynt: Ne tip mazot almalı
« Yanıtla #1 : Mart 11, 2019, 15:50:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili korsanlar,
Bende diğer pekçok korsanımız gibi tankerden mazot alacağıma gidip benzinciden bidonla mazot alıyorum.
Bende ki motor çoğu yelkenlide olan volvo penta d1 serisi turbo olmayan tıkır tıkır çalışan motor. Normalde bildigim kadarıyla bu motorlara normal dizel koyuluyor. Ancak artık normal dizel bulmak bir dert. Normal dizel veya euro dizel sizce fark eder mi?
Soru 2
%1 oranında motor yağı kariştirmanın bu motorlar için (Turbolar ve yeni nesil hassas motorlar için kesinlikle değil) yakıt tüketimini azaltığı ve pompayı yağladığı konusunda şehir efsaneleri var. ne diyorsunuz?

Akaryakıtçı olmamdan kaynaklı olarak ilk sorunuza yardımcı olayım:
Her istasyonda katkısız mazot bulabilirsiniz. Ucuz olanı isteyin, istemezseniz ilk olarak katkılı verebilirler. Bulmama şansınız yok üstat. Ben senelerdir teknem için katkısız yakıt alırım.

İkinci sorunuz için de kendi yorumumu paylaşayım.
Mazot zaten kendi içinde yağlayıcılığı olan bir ürün. Ayrıca yağ koymanıza gerek yok. Koyarsanız motor sisteminize spekt dışı ürün eklemiş olursunuz ve bence kesinlikle zararı dokunur. Yakıtınıza belli oranda bakteri oluşumuna karşı bio-acid dışında başka bir katkı koymayınız bence.


*

    B. B.

Ynt: Ne tip mazot almalı
« Yanıtla #2 : Mart 11, 2019, 17:36:45 »
Tankerden yakit alma konusuna ne diyorsunuz Murat korsanim? Bilinen marinalarda sıkıntı olur mu?

Tesekkurler

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk



*

    H. D.

Ynt: Ne tip mazot almalı
« Yanıtla #3 : Mart 11, 2019, 17:48:22 »
Normal mazot (yani sadece mazot ismi ile anılan) ve euro mazot ayrımı  yakıtın içindeki kükürt oranına göre oluyordu.Oluyordu diye yazdım çünkü artık rafinerilerimizde petrolden mazot elde ederken içindeki kükürt oranı euro mazot sınıflandırması na  kadar azaltılmaktadır.Yani Türkiyede bütün rafinerilerden tek tip mazot çıkmaktadır.pompa istasyonlarındaki teknik bilgi görüntüsündeki laflar sadece reklamdan ibarettir.Satıcı firmalar Mazottun içine biraz katkı maddesi koyup benim mazotum şöyledir böyledir laf ebeliği yapmaktadırlar.Söz gelimi İzmir Aliaga rafinerisinden tek tip mazot çıkmakta bütün rakip dağıtıcılar( shell petrol ofisi BP ve bunun gibi firmalar) ayni yerden aynı mazotu aynı paraya almaktadırlar.Gerisi palavra işte.


*

    Ç. Ş.

Ynt: Ne tip mazot almalı
« Yanıtla #4 : Mart 11, 2019, 18:32:13 »
Benzinciler bidonla benzin veriyor mu ki bize, tekne ruhsatına mı bakıyorlar?

*

    T. D.

Ynt: Ne tip mazot almalı
« Yanıtla #5 : Mart 11, 2019, 20:52:14 »
Eski teknoloji dizel motorlar euro mazot kullanıldığında takriben % 3 fazla yakabiliyor bu doğru.
Ancak bunun sebebi eski mazotun daha yağlı olduğu değil ( tam olarak ) yeni emisyon standartlarına göre kükürt oranını düşürdüler bunu düşürebilmek için ise mazottaki parafin oranı düştü. Bilindiği üzere parafin ilk dizel motorlardaki yakıttır. Mazot daha sonraları üretildi.
Parafin daha kalın bir kimyasal olduğu için enjektör memelerinden daha az miktarda geçmekte idi. Setan oranı daha düşüktür ve yanma zamanı biraz daha geçtir. Silindir içindeki yanma süresi milisaniyeler ile ölçülebilecek nispette yavaştır ve bu olaydan ötürü tork mesafesi uzar. Böylece kalite düşüklüğünü bir nebze tölere eder. Ama parafin ve yüksek kükürt oranı yanma odası diye tabir ettiğimiz bölümde,enjektör çıkışlarında,egzos manifoldunda yağlanma,kurum gibi zararlara neden olur.  Şimdi gelelim ikinci soruya. Evet mazota düşük miktarda 10 numara veya tt2 ( iki zamanl motor yağı ) koyarak çok küçük tasarruf sağlanabilir. Ama vereceği zararlar getirisinden fazla olacaktır.  Bence en ucuz ( katkısız ) mazot en iyisidir. Diğer arkadaşlarımında dediği gibi rafine çıkışı hepsi aynı. Markalar birtakım katkılar ile bize madik atıyorlar.
*

    İ. G.

Ynt: Ne tip mazot almalı
« Yanıtla #6 : Mart 11, 2019, 21:16:44 »
Yukarda gayet açıklayıcı cevaplar yazılmış zaten. Eskiden kırsal dizel (motorin), euro dizel ayrımı vardı. Sorunuzda ondan bahsediyorsanız, eski tip motorlar (bende volvo penta d3 vardı) ikisi ile de çalışıyor. Euro dizele geçince biraz daha fazla yakar denir. Euro dizel dediğimiz de şu an satılan katkısız en ucuz dizel.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi