0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« : Ağustos 30, 2014, 01:52:46 »
Ani bir kararla, biraz da kimi zorunluluklardan, Masal'ı Mersin'e getirme kararı aldık.

Pazar gece yarısı bismillah vira diyorum. Kaş'ta konaklama dışında, hiç durmadan gelmem gerekiyor. Yaklaşık 500 mil. Gece seyri yapmazsam, hafta sonuna yetişemem. Yetişmek zorundayım.

Zafer abinin notlarını okumuştum. Yeniden okuyacağım. Önerisi olan korsanlar var mıdır. Masal'ın bildiğiniz gibi chartplotter'ı filan yok. Navionics'im bir de haritalı küçük el GPS'im var. Ayrıca bir GPS'im de var tabii. Harita eksiğim yok. Sanırım Kaş bölgesinin folyosu eksik. Olanı da alacağım.

Durumu ağırlaştıran da şu, mürettebat çok zayıf. Düşünün bir; en iyisi benim.

Önerisi ve uyarısı olan varsa onları dinlemek isterim. Gitme demeyin yeter.

 Sağolun.





« Son Düzenleme: Ağustos 30, 2014, 01:58:36 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Bir çatı altında başkalarıyla birlikte yaşamak bile, tek başına korkmak için yeterli. (I.Bachmann/Malina)
*

    Çevrimdışı Mesut Tunga

  • * Gezgin Korsan
  • 2.192
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #1 : Ağustos 30, 2014, 02:22:46 »
Şimdi bir çoğu kızacak ama; chartplotter ve kağıt harita ne abi? Harita üzerine mevki koymak ne demek? Nereye gidiyoruz ki? Ben kıyı görmeden kaç kez seyir yaptım ki?

Kagit haritalar ne zamanlar güncelleniyor? Elektronik haritalar her daim güncel.

Ben küçük kayığımla 2-3 yedekli navionics'le seyahat ettim hep. Halen daha tablet ve telefondaki haritalarla seyir yapıyorum.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #2 : Ağustos 30, 2014, 02:26:02 »
Mesutcuğum, sen bana her gün hava durumu bildirsen?
Bir çatı altında başkalarıyla birlikte yaşamak bile, tek başına korkmak için yeterli. (I.Bachmann/Malina)

*

    Çevrimdışı Mesut Tunga

  • * Gezgin Korsan
  • 2.192
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #3 : Ağustos 30, 2014, 02:27:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mesutcuğum, sen bana her gün hava durumu bildirsen?
Karadaki habercin benim bil, sen yürü git abi. 500 mil dediğin nedir abi?
« Son Düzenleme: Ağustos 30, 2014, 02:29:42 Gönderen: Mesut Tunga »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #4 : Ağustos 30, 2014, 02:35:00 »
İnsanlık için küçük, benim için büyük bir adım annem Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap gecesi de oluşun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir çatı altında başkalarıyla birlikte yaşamak bile, tek başına korkmak için yeterli. (I.Bachmann/Malina)
*
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #5 : Ağustos 30, 2014, 06:52:45 »
Kardeşim mevcut mürettebat ile olmaz. Tam bilmiyorum ancak bence en tehlikeli mürettebat yarı bilgili mürettebat. Üstelik başın ağrıyor. Çok yorulur sıkıntıya düşersin. Bunu daha keyifli hale getirebilirsin. Hem iki kez uzun seyir yapmış olursun. Alanya Marina da geçen sene in cin top oynuyordu. Fiyatlar neredeyse mersin gibi idi. Bizim yazlığa da çok yakın. Gerekir ise ev de var yani. Bence seyri ikiye böl. Alanya marinaya bağlan. Bir ay kal. Eylüli sonu Devam.
Nasıl fikir.?
iki yanlış bir doğru etmez.
*
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #6 : Ağustos 30, 2014, 07:02:44 »
Üstelik meteorolojiye göre çarşamba hava kalıyor. Pazar Salı akşamına kadar seyir bence çok daha iyi.
iki yanlış bir doğru etmez.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.199
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #7 : Ağustos 30, 2014, 08:47:56 »
Bu rotada en tehlikeli yer Taşucunun güneybatısındaki kumluktur. Haritaya bakıp sığlık sınırının güneyinden geçmenizi kuzeye döndüğünüzde ise sığlığın oldukça batınızda kalmasını sağlamanızı öneririm. İçinde geçitler olabilir ama ben bilmiyorum.  Antalya körfezini açıktan geçecekseniz, Anamur burnuna gündüz varacak şekilde zamanınızı ayarlayın.

Benim harita seçimim 1/300000 ölçekli Akdeniz haritaları olurdu. GPS olduğuna göre haritada yerinizi işaretler rotanızı belirleyebilirsiniz. Bizim Akdeniz haritaları WGS 84 sistemine yani GPS'in kullandığı sisteme göre değildir. Sapmaları dikkate alırsanız iyi olur ama 1/300000 ölçekte sapma çok küçük oluyor, tehlikeli bölgelere çok yakın değilseniz sorun olmaz. Tüm geçeceğiniz yolları kapsayan "kağıt" haritanız olmadan yola çıkmayın.

Kaş konaklaması yerine zamanlaması uygunsa ben Finike'de konaklamayı seçerdim, daha yolun ortası olduğu için dinlenebilirsiniz.
« Son Düzenleme: Ağustos 30, 2014, 09:00:10 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Erol Yapıcı

  • * Gezgin Korsan
  • 3.945
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • ŞH-KADIKÖY
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #8 : Ağustos 30, 2014, 10:03:23 »
Bülent'im korsanım, gitme demeyeceğim de... Senin yola çıkacağın gece yarısı av yasağı da bitiyor. Ne kadar balıkçı-gırgır-trol varsa denize açılacak. Ağlar, mantarlar, şamandıralar... O taraflarda durum ne olur bilemem ama, gözünü seveyim bunu ihmal etme, dikkatli ve uyanık ol. İmkân varsa mürettebatını güçlendir. Olmadı... önerileri dinle, seyahati adımlar halinde gerçekleştir.
Selâmetle
*
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #9 : Ağustos 30, 2014, 10:09:40 »
Keşke AIS in olsaydı senide görürdük.
Hiç değilse Turkcell in neredeyim uygulaması var.Bir kaç kişiyle anlaşabilirsen telefonun açık olduğu müddetçe nerede olduğun görülür..
S/Y   SANSED

Bir büyüğünü alıncaya kadar, tekneni sev..onu koru.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.482
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #10 : Ağustos 30, 2014, 10:17:58 »
Uzun seyirler tek kaptan ve deneyimsiz mürettabatla yapılabilir ama dikkat edeceğin hususlar:
-Gece seyrini kaptan yapmalı. Seyir ışıklarını, mesafe belirlemeyi, çatışma rotası tespit etmeyi biliyor olmalı.
- Asla üşüme, aç olma, ıslanma (ıslak kalma). Özellikle sabaha doğru doğrudan üstüne çiğ yağıyor, ıslanıyorsun, uygun kıyafetlerin olmalı. Öyle şort, t-shirt, ayaklar çıplak olmaz.
-Gece seyrinde tekne içinde salon, mutfak ışıkları yanmamalı. Gece görüşünü bozuyor. Kırmızı bir ışık kabin içinde yardımcı olabilir. Tablet, telefon ekranları da en düşük aydınlıkta olmalı.
- Uyku basmasına karşı en iyi önlem çekirdek çitlemek. Torbadan çekirdek al, çitle, kabuğu tekneye düşürmeden denize at... uyku kaçıyor.
- Gündüz otopilotu ayarlayıp, ekip elemanlarından birine seyri devrediyorsun, 360 derece ortalığı kontrol etmeyi öğretip havuzlukta uyuyorsun. Zaten 20 dakikada bir yok motorun sesinden huylanıp, yok o güm sesi neydi diye uyanıp etrafa bakıyorsun. Bu uykular gün boyu sürünce seni geceye hazırlıyor.
-Telefonuna mAIS uygulamasını kurarsan, internet paketin de varsa seni takip edebiliriz. 271 ile başlayan bir MMSI numarası at.

Selametle....
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.199
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #11 : Ağustos 30, 2014, 10:47:37 »
Doğrusu gece seyrini ben de sevmem. Gündüz rotayı belirleyip otopilota bırakıp teknede bir gözcü tutsanız bile orun çıkabilir. Örneğin rotanın değişmesi gereken bir noktaya ne zaman varacağınızı hesaplayıp beni uyandır dersiniz ve uyandırılmazsınız. Güvertedeki gözcü bunu akıl edememişse sadece çekirdek çitliyordur, nereye gittiğine bile bakmıyordur, eğer alengirli bir yerde iseniz, bir yere çıkmanız veya anormal bir rotada seyretmeniz olasıdır. Bu nedenle gündüz de  ayakta olmanız gerekebilir.

Benim tercihim ise çekirdek yerine keçi boynuzudur. Beş kuruşluk kalori verir mi bilmem ama kemirmeye çalışmak insanı hakikaten meşgul ediyor.

Navigasyonu bilen ve kurallara uyan bir kaptan yanında güvenilir eleman varsa bu yolu yapabilir ama yine de sadece  gündüz seyri daha doğru olur.

En düşük aydınlatmada bile elektronik aletler göz atıldığında veya sürekli önünüzdeyse görüşü inanılmaz etkiliyor. Bu tür cihazların sadece kamara içinde bulunmasını, bakmak gerektiği zaman aşağı inip bakılmasını öneririm.
« Son Düzenleme: Ağustos 30, 2014, 10:51:40 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Eyüp Oğan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.857
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Rossinante
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #12 : Ağustos 30, 2014, 10:53:39 »
Gitme demiyeceğim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu seyri rahatça yapacağını biliyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pazar gece yarısı bismillah vira diyorum. Kaş'ta konaklama dışında, hiç durmadan gelmem gerekiyor. Yaklaşık 500 mil. Gece seyri yapmazsam, hafta sonuna yetişemem. Yetişmek zorundayım.
Yetişmek zorundayım diye düşünme, seni hataya zorlayabilir.
O taraflarda gerektiğinde sana yardım edebilecek dostlarımız var, herhangi bir sıkıntıda gece gündüz demeden beni arayabilirsin.

Selametle..
*
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #13 : Ağustos 30, 2014, 10:56:09 »
Notlar (şimdilik)
1)Taşucu bölgesine dikkat
2) Balıkçılara/ağlara dikkat
3) Haritada sapmalara dikkat 1/300.000'lük kullan
4) Şu telefonuna mAIS'i yükle üşenme Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
5) İyisi mi gece gitme
6) yaparsın yaparsın.

Anladım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir çatı altında başkalarıyla birlikte yaşamak bile, tek başına korkmak için yeterli. (I.Bachmann/Malina)
*

    Çevrimdışı Noyan Bakır

  • * Gezgin Korsan
  • 6.980
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: KARACASÖĞÜT- MERSİN ROTASI
« Yanıtla #14 : Ağustos 30, 2014, 10:57:15 »
Ben de gitme demeyeceğim ama tek başına gitme diyeceğim.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap T.C.G. SAVARONA Denizcilik Müzesi olmalıdır.