0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 634
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #45 : Şubat 12, 2019, 19:23:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Evet bu gaz kolu güzelmiş..

Bende çok benzeri var.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yeri gelmişken sorayım. Bendeki bu kol çok sertleşti. İçinde metal bir aksam var. Hava şartlarından o paslanmış. Söküp her detayını temizledim, yağladım ama yine de sorun devam ediyor. Sertlik kolda mı, telde mi, aşağıdaki lever'da mı anlamak için parçaları ayırıp denemek lazım ama bende o vakit yok. Aklınıza gelen bir çözüm var mı?

Bu teller bilmem kaç metre. En başindan sıkacağımız yağın bir işe yaraması zor.

İyice kötü olduysa sadece telleri atıp yenisini takıcan. Kumanda teli deniyor. Çeşit çeşit boyları var. Ozellikle markasız olanların fiyatları da makul.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.135
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #46 : Şubat 12, 2019, 19:27:49 »
Denizcilikte sancak tarafı aslında bayrağın basılı olduğu taraftır. Eski teknelerde dümen palası ise ortada değil teknenin bordasına yakın monte edilirdi. Bir tarafta bayrak basacağınız gönder varken ve genellikle geniş apaz ve pupa seyreden yelkenliler sözkonusu olduğunda bayrağın o bölgede bulunanların üstüne geleceği ve görüşü de etkileyeceği düşünülünce  dümen palasının iskele tarafına montajı kaçınılmaz olur. İngilizlerin ise soldan gitme sebebi ise silahlarını sağ elle kullandıklarından sol duvara yakın gidip sağ taraflarını silah ile koruma ihtiyacından ortaya çıktığı iddia edilmektedir. O zaman kıta Avrupasının adamlarının elleri boştu da onun için mi sağ taraflarını silahla kollamadılar?

Denizde iskele sancağın makul bir açıklaması var gibi görünüyor ama soldan direksiyon sağdan direksiyon için gerçek bir sebep ortaya çıkmıyor. Denizciliğin asıl kaynağı ise Akdenizdir. Karalar ortası deniz anlamına gelen Mediterranean denizciliğin asıl mekanıdır. İngilizler ise denizciliği sömürgecilik döneminde dünyaya yaymışlardır. Kurallar da bu sömürgecilik dönemindeki gereksinimlerden doğmuştur. Çinden kalkıp Avrupaya mal getirecekseniz sigorta kaçınılmaz olur. Diğer ticaret kuralları da buradan doğmuştur. Sömürgecilikte üstün bir devlet olan İngiltere ABD'nin de İngilizce konuşması nedeni ile kuralları oturtmuş olabilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #47 : Şubat 12, 2019, 20:50:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yazıdan da anlaşılacağı üzere denizcilikle ilgili kuralların oluşması 1838 yılında ABD'de başlamıştır. Sonrasında ise İngiliz'ler işe el atmış ve 1848'den itibaren üzerine eklemeler yapılarak değişmeden günümüze kadar gelmiştir.

Selametle...
Master of Mv Corinthian
*

    Çevrimdışı Servet Tunç

  • * Gezgin Korsan
  • 541
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • avanti,karasu
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #48 : Şubat 12, 2019, 21:29:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Evet bu gaz kolu güzelmiş..

Bende çok benzeri var.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir akıl da benden..
Bir ara sitenin,ot biçme makinasını gaz teli çalışmadıgı için tamirciye götürmüştüm..
Telle,dış kılıf arasına ince bir enjektörle hidrolik yag bastı,sorun çözüldü..
Tekne de iş'e yararmı bilmem..

Yeri gelmişken sorayım. Bendeki bu kol çok sertleşti. İçinde metal bir aksam var. Hava şartlarından o paslanmış. Söküp her detayını temizledim, yağladım ama yine de sorun devam ediyor. Sertlik kolda mı, telde mi, aşağıdaki lever'da mı anlamak için parçaları ayırıp denemek lazım ama bende o vakit yok. Aklınıza gelen bir çözüm var mı?

Hocam, gaz telinin içerisine ince zincir yağı dök(Dış kılıf ile tel arasına).

*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.275
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #49 : Şubat 13, 2019, 00:05:04 »
benim teknede (BAV43C) gaz kolu yukarıda, gayet kullanışlı bir yerde ama Volvo kumanda paneli otururken tam bacak hizasında, kazayla dokunup motoru durdurmuşluğum ve paniklemişliğim vardır...... Önceki teknemde gaz kolu aşağıdaydı, gerçekten de ayağımla kullanırdım bazen...
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimdışı Bülent Elverdi

  • * Gezgin Korsan
  • 127
    • Yaşadığı Şehir
  • Urla
    • Tekne Adı
  • vila
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #50 : Şubat 13, 2019, 09:30:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizcilikte sancak tarafı aslında bayrağın basılı olduğu taraftır. Eski teknelerde dümen palası ise ortada değil teknenin bordasına yakın monte edilirdi. Bir tarafta bayrak basacağınız gönder varken ve genellikle geniş apaz ve pupa seyreden yelkenliler sözkonusu olduğunda bayrağın o bölgede bulunanların üstüne geleceği ve görüşü de etkileyeceği düşünülünce  dümen palasının iskele tarafına montajı kaçınılmaz olur. İngilizlerin ise soldan gitme sebebi ise silahlarını sağ elle kullandıklarından sol duvara yakın gidip sağ taraflarını silah ile koruma ihtiyacından ortaya çıktığı iddia edilmektedir. O zaman kıta Avrupasının adamlarının elleri boştu da onun için mi sağ taraflarını silahla kollamadılar?

Denizde iskele sancağın makul bir açıklaması var gibi görünüyor ama soldan direksiyon sağdan direksiyon için gerçek bir sebep ortaya çıkmıyor. Denizciliğin asıl kaynağı ise Akdenizdir. Karalar ortası deniz anlamına gelen Mediterranean denizciliğin asıl mekanıdır. İngilizler ise denizciliği sömürgecilik döneminde dünyaya yaymışlardır. Kurallar da bu sömürgecilik dönemindeki gereksinimlerden doğmuştur. Çinden kalkıp Avrupaya mal getirecekseniz sigorta kaçınılmaz olur. Diğer ticaret kuralları da buradan doğmuştur. Sömürgecilikte üstün bir devlet olan İngiltere ABD'nin de İngilizce konuşması nedeni ile kuralları oturtmuş olabilir.

Üstat, iş tamamen şövalyelik zamanına dayanıyor.
İngiliz geleneklerine göre iki şövalye karşılaştıklarında kılıç tutan sağ ellerini dış tarafta tutarlarmış.Bu, sana saldırmayacağım anlamına gelirmiş.Bir rivayet de şövalyelerin mızrak savaşlarına dayanıyor.Sol el kalkan, sağ el mızrak taşırmış. O nedenle iskele- iskele geçişi yapılırmış.Soldan direksiyon da bu mantıkla kullanılmış.
Fransa da ise iki şövalye karşılaşınca kılıç tutan sağ ellerini havaya kaldırarak sancak -sancak geçişi yaparlarmış.Bu da aynı şekilde sana saldırmayacağım anlamına gelirmiş.Sol el üzengide olurmuş.
Tabi bunlar rivayet

İngiliz-Fransız çekişmesi sonucu ortaya çıkan beynelminel orta parmak hikayesi de var.Hani şu tüm parmakları kapatıp orta parmağı havaya dikerek yapılan malum hareket.
100 yıl savaşları(aslında 114 (veya 116, tam hatırlayamadım) yıl sürmüş) sürerken, İngilizlerin asıl gücünü okçular oluşturuyormuş.Zırh delen okları varmış.Fransızların ise zırhlı süvarileri...Fransızlar yakaladıkları ingiliz okçularının orta ve yüzük parmaklarını bir daha yay geremesin diye keserlermiş.Savaş  alanında karşılaştıklarında okçular, süvarilere orta parmaklarını göstererek tehdit ederlermiş.O işaret bu güne kadar gelmiş.
« Son Düzenleme: Şubat 13, 2019, 09:31:19 Gönderen: bülent elverdi »
*

    Çevrimdışı Alp Coşkun

  • * Gezgin Korsan
  • 101
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #51 : Şubat 13, 2019, 10:50:32 »
Bir kişi bile kullanım açısından herhangi bir avantaj söyleyemediğine göre konu tamamen üreticinin kendi işini kolaylaştırması ile ilgili gibi görünüyor...

Milyonluk oyuncaklar üreten firmalar, tasarımlarına karar verirken ergonomiyi hiç mi düşünmüyorlar yahu.. Ne yapsam gider mantığı demek ki bu..

Android ve iOS İşletim Sistemli Mobil Cihazlar İçin Radyo Gezgin Korsan Aplikasyonunu İndirebilirsiniz

      


*

    Çevrimdışı Ali Arif Aktürk

  • * Gezgin Korsan
  • 27
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Tekne Adı
  • Adonis, Turgutreis
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #52 : Şubat 13, 2019, 10:59:50 »
Arabaların direksiyonun solda olmasına ve sağ ayağı atarak direksiyona oturulmasına  ilişkin ve bunun doğru olduğuna ilişkin bir açıklama da yıllar önce bir pazarlama hocasından dinlediğim gerekçedir. Ata da soldan binersiniz ve sağ ayağınızı üstüne atarak binersiniz. Bunun nedeni eski çağlarda sağ elle kolay çekebilmek için sol tarafta taşınan kılıçlardan dolayı. Sol tarafta uzun kılıç kını ile ata sağ ayağı kaldırarak binmek çok daha rahattır.

Bu motorsikletlerde de böyledir. Yan ayak motorun solundadır. Siz sağ ayağınızı kaldırarak motorsiklete binersiniz.

Bu nedenle söför koltuğuna da sağ ayağı atarak biniyoruz. İngilizler niçin bunun tersi bilmiyorum. İngilizler de bildiğim kadarı ile ata soldan biniyorlar.

Saygılar

Arif Aktürk
*

    Çevrimdışı Sencer Salbaş

  • * Gezgin Korsan
  • 74
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • SEVENS, Çeşme
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #53 : Şubat 13, 2019, 11:08:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Evet bu gaz kolu güzelmiş..

Bende çok benzeri var.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yeri gelmişken sorayım. Bendeki bu kol çok sertleşti. İçinde metal bir aksam var. Hava şartlarından o paslanmış. Söküp her detayını temizledim, yağladım ama yine de sorun devam ediyor. Sertlik kolda mı, telde mi, aşağıdaki lever'da mı anlamak için parçaları ayırıp denemek lazım ama bende o vakit yok. Aklınıza gelen bir çözüm var mı?

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Valla Hakan korsanım ayırıp test edip tam sorunu tespit etmeden çözüm çok zor. Vakit maalesef gerekiyor. Eminim sen de düşünmüşsündür ama aşağıdaki gaz kolunu elle itebiliyorsan sorun oradan değildir, teli koldan ayırınca yumuşuyorsa sorun koldan da değil, geriye bir tek tel kalır zaten. Onu da değiştirmek en kolayı sanırım.
*

    Çevrimdışı İlker Erkman

  • * Gezgin Korsan
  • 1.327
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #54 : Şubat 13, 2019, 11:11:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arabaların direksiyonun solda olmasına ve sağ ayağı atarak direksiyona oturulmasına  ilişkin ve bunun doğru olduğuna ilişkin bir açıklama da yıllar önce bir pazarlama hocasından dinlediğim gerekçedir. Ata da soldan binersiniz ve sağ ayağınızı üstüne atarak binersiniz. Bunun nedeni eski çağlarda sağ elle kolay çekebilmek için sol tarafta taşınan kılıçlardan dolayı. Sol tarafta uzun kılıç kını ile ata sağ ayağı kaldırarak binmek çok daha rahattır.

Bu motorsikletlerde de böyledir. Yan ayak motorun solundadır. Siz sağ ayağınızı kaldırarak motorsiklete binersiniz.

Bu nedenle söför koltuğuna da sağ ayağı atarak biniyoruz. İngilizler niçin bunun tersi bilmiyorum. İngilizler de bildiğim kadarı ile ata soldan biniyorlar.

Saygılar

Arif Aktürk
İngilizler Tersdirde ondan uzunluk ve ağırlık ölçüleri bile değişik. İşin kötü tarafı Sağ yönlü trafik onların yıllarca hükmettiği ülkelerde de kullanıldığı için oralarda araba kullanmak problem.Örneğin Kıbrıs
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.198
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #55 : Şubat 13, 2019, 13:56:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her gördüğümde düşünüyorum; bir bilene sorayım bari dedim...

Yeni tasarımların birçoğunda gaz kolu aşağıda, zemine yakın yerde konumlandırılıyor. Giriş-çıkışlar gibi sık manevra yapılan ve gaz kolunun en çok kullanıldığı durumlarda, dümen başında ayakta olmak, görüş açısı için daha rahat bence.

Buna rağmen gaz kolunun ayakta iken ulaşılamayacak yerde konumlandırılmasının mantıklı nedenleri var mıdır?


Teknede çok sık ve ani hız değiştirmek ve tekneye ani manevralar yaptırmak tehlikeli. Bu nedenle gaz kolu aşağıda olursa ani manevra yapamazsınız ki bu da güvenlik için bence  iyidir.

*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 3.989
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #56 : Şubat 13, 2019, 17:31:22 »
Amel 55 video koymak şart oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

1.30 dan son

Kaptanın ayakta veya oturarak  mudahalesine en uygun yerde olmalı

Moody 45

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

0.37
« Son Düzenleme: Şubat 13, 2019, 17:41:31 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #57 : Şubat 13, 2019, 17:54:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Amel 55 video koymak şart oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

1.30 dan son

Kaptanın ayakta veya oturarak  mudahalesine en uygun yerde olmalı

Moody 45

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

0.37


Tek AMEL 'im Bu olsun Hayatta
Yesterday is gone tomarrow has not yet come , we have only today
Let us begin ...
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.517
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #58 : Şubat 13, 2019, 18:00:07 »
Kesin ayakla idare etmek için diyorum.
Bir gün deneyin, ben çok gördüm ayakla ayak pedalı gibi kullananı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ciddiyim..


(bendeki üstte bazen birinin kolu bacağı değince devir düşüyor..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
S/Y Mi Nina
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.308
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: Gaz Kolu Neden Aşağıda?
« Yanıtla #59 : Şubat 13, 2019, 21:11:54 »
Bu da benim favorim.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Nordica 43 ds  central cocpit
« Son Düzenleme: Şubat 13, 2019, 21:15:00 Gönderen: Emin Alp Alayunt »
S/Y  FUNDA NİL