0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. G.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #15 : Ağustos 12, 2010, 09:55:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bana göre, Dünya seyahati için, tekne boyundan ve tipinden daha önemli konu finans konusudur.

Para sorunu çözülmemiş ve iyi bir planlama ile bütçe yapılmamış Dünya seyahati, hüsranla sonuçlanmaya mahkumdur.


Açıkça para varsa sorun yok...

Dünya seyehatine çıkıp, Türkiye den, Cebelitarık a kadar 500 bin usd harcayıp geri dönen kişiler var... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yok okadar da  değil biraz abarttınız bence  yanlış okumadınız değilmi 500.000 USD  dediniz


*

    K. A.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #16 : Ağustos 12, 2010, 14:36:45 »
ben 3 yıllık bir seyehatin 150 000 dolar gibi bir para ile rahatlıkla yapılabileceğini düşünüyorum
sonuçta burda amaç gezmek para saçmak değil diye düşünüyorum yeni yerler ve kültürler görmek
biz 2016 diye planlıyoruz hanımda bende o zaman emekli oluyoruz düzenli gelire kavuşuyoruz birazda birikimlerden destekle bu işi  kotarıcaz cebelitarık a kadar 500.000 çok abartılı bir rakkam ama varsa tabikki harcar


*

    i. y.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #17 : Ağustos 12, 2010, 15:04:58 »
Yanlış hatırlamıyorsam Osman ATASOY aylık 1500 USD gibi bir rakamla dünya turunu yapmıştı uzaklar ile akşam uzaklar kitabına bakıp net bir bilgi vermeye çalışırım.

Tabiki bu konu oldukça göreceli. Durduğunuz her yerde marinada kalır, motoru gereğinden fazla kullanır, pahalı yerlerden alışveriş yapar, ufak tefek bakım onarım için usta çağırır iseniz bu miktarın üst limiti olmayacağı kanaatindeyim.

Fakat amaç dünyayı dolaşmaksa ve tasarruflu gidilir ise aylık gereken rakamın en fazla 2000 usd olacağı kanaatindeyim.



*

    m.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #18 : Ağustos 12, 2010, 17:31:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bana göre, Dünya seyahati için, tekne boyundan ve tipinden daha önemli konu finans konusudur.

Para sorunu çözülmemiş ve iyi bir planlama ile bütçe yapılmamış Dünya seyahati, hüsranla sonuçlanmaya mahkumdur.


Açıkça para varsa sorun yok...

Dünya seyehatine çıkıp, Türkiye den, Cebelitarık a kadar 500 bin usd harcayıp geri dönen kişiler var... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yok okadar da  değil biraz abarttınız bence  yanlış okumadınız değilmi 500.000 USD  dediniz

Evet.... Yanlış değil...
İsim vermek doğru mu bilmiyorum, ancak şu kadarını söyleyeyeim...
Kişiyi yıllar önce tv de konuşurken görmüş ve dinlemiştim...
Tabii, ünlü bir işadamıydı...
Avrupa yakasının bir kulübünde yöneticilik de yapmıştı...

Ahmet Çelenoğlu Ustam ın dediği gibi...
Tekneyi gerekli ekipman ve donanımla okyanus geçişine hazır hale getirmek de ciddi bir finansman gerektiriyor...
Tabii Dünya seyahatini gerçekleştireek kişilerin kendilerini test etmeleri, ihtiyaçlarını belirlemelerinde yarar olduğu kanısındayım. Örneğin benim, su yapıcı taktırmam gerekerdi. Yedeği de teknede bulunması lazım...
Fakat bu ihtiyaç bazı kişiler için gerekli ekipmanlar arasında olmayabilir diye düşünüyorum...
Yani ihtiyaçlar kişiden kişiye değişir kanaatndeyim...   


*

    m.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #19 : Ağustos 12, 2010, 17:33:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanlış hatırlamıyorsam Osman ATASOY aylık 1500 USD gibi bir rakamla dünya turunu yapmıştı uzaklar ile akşam uzaklar kitabına bakıp net bir bilgi vermeye çalışırım.

Tabiki bu konu oldukça göreceli. Durduğunuz her yerde marinada kalır, motoru gereğinden fazla kullanır, pahalı yerlerden alışveriş yapar, ufak tefek bakım onarım için usta çağırır iseniz bu miktarın üst limiti olmayacağı kanaatindeyim.

Fakat amaç dünyayı dolaşmaksa ve tasarruflu gidilir ise aylık gereken rakamın en fazla 2000 usd olacağı kanaatindeyim.

Osman Atasoy veya Hakan Öge nin asgari rakkamın 1500 usd olarak verdiğini hatırlıyorum...

*

    A. Ç.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #20 : Ağustos 12, 2010, 18:05:07 »
İş paraya gelince tabii ki bunun sonu yok. Örneğin Mehmet Sütçü korsanımız su yapıcısız olmaz hatta bir de yedeğini koyarım demiş. İhtiyaç mıdır?  Tartışılır. ama su yapıcı denilen aletler suyla çalışmıyor, elektrikle çalışıyor. Bildiğim kadarı ile oldukça da iyi bir akım çekiyorlar. Demek ki su yapıcı taktın mı jeneratör de gerekecek. Jeneratör dedn mi tekne boyu zaten 12 metrelerin üstüne çıktı bile. Ben rakımı soğuk içerim hatta buz atarım. Gerçi ek masraf getirmez nasıl olsa teknede jeneratör var.  Üst limit yok gibi görünüyor. Alt limit ise yine belrisiz. Dünyayı gezen bir çok yabancının bağlandıkları limanlarda, çekek yerlerinde, tekne boyayarak, onarım yaparak dünya seyahati yaptığını biliyorum. Mutlaka belirli bir miktar paraları mutlaka vardır ama kazanarak dolaşıyorlar. Demek ki alt limit de pek yok.
*

    T. G.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #21 : Ağustos 12, 2010, 18:25:48 »
Sonuç : 1500 --2000 USD kesinlikle yeter .
*

    m. b.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #22 : Ağustos 12, 2010, 18:49:01 »
Yola çıkarken harcamak için sattıkları dairenin parasına dokunmadan; Derek bazı limanlardaki barlarda gitar çalmıştı, karısı Hülya Leigh ise yelken dikerek seyahatlerindeki masrafları çıkarmışlardı...  
 
*

    S. S.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #23 : Ağustos 12, 2010, 19:20:32 »
Bence metal gövdeli Vickers 45 uygun bir tekne tek eksiği tek direk olması.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. A.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #24 : Ağustos 13, 2010, 11:12:02 »

Özkan Gülkaynak' ın sitesi de para ve tekne boyu konusunda fikir verecektir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    K. A.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #25 : Ağustos 14, 2010, 17:50:32 »
ewet hatırladım şimdi o ünlü iş adamını 24 metre yelkenli ile dünya seyahati yapıcaktı televiyonda söledi 500.000dolar bütce ayırdım diye ama ne kadar harcadı bilmiyoruz ihsan kalkavan kardeşimiz
*

    m.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #26 : Ağustos 15, 2010, 00:20:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ewet hatırladım şimdi o ünlü iş adamını 24 metre yelkenli ile dünya seyahati yapıcaktı televiyonda söledi 500.000dolar bütce ayırdım diye ama ne kadar harcadı bilmiyoruz ihsan kalkavan kardeşimiz

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir de "Okyanusun ritmi bize uymadı" diyenler olsa da bana pek inandırıcı gelmedi dersem yalan değil....  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tabi bu yine benim görüşüm.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #27 : Ağustos 15, 2010, 11:17:00 »
"Okyanusun ritmi bize uymadı". Okyanus size değilk siz okyanusa uyacaksınız. Ayrıca dünyayı dolaşmış ünlü gezginlerden birinin sözüdür: İnsanoğlu dünada herşeye alışabilir, alışamadığı tek şey okyanusta pupa seyrindeki sallantıdır.
*

    K. A.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #28 : Ağustos 15, 2010, 13:28:38 »
Ahmet korsanım sanırım gülü seven dikenine katlanıcak bu işe kalkışan kişi heralde bunlarıda göze almalı en kötüsünü bile

bir kaç ay evvel atlantikte lüx bir katamaran teknesi fırtınada batma tehlikesi geçirmiş yardıma ordan geçmek te olan tanker koşmuş sahipleri katamarandan vageçmek istemediklerinden yedeklemişler ama çekme halatı kopmuş bu nedenle tekne atlantiğe terk edilmiş yad daha kötüsü tekne batabilir kırılabilir vs. göze almakla ilgili riski
*

    A. Ç.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #29 : Ağustos 15, 2010, 14:01:13 »
Konu ile doğrudan bağlantılı olmasa bile bir not olarak aklınızın bir köşesinde bulunsun. Tek gövdeliş teknelerin bir gövde sürati vardır, benzer bir hız kısıtlaması katamaranlar için de geçerlidir. Bu hıızlara ulaşabilmek için hesaplama ile gerekli güç hesaplanır. Bu hızın üstüne çıkmak için ise uygulanan beygir gücünü ikiye üçe katlamak gerekir. Yani gövde hızının 1 mil üzerine çıkabilmek için neredeyse uygulanan beygir gücünü iki kata çıkarmak gerekir.

Bu kadar teoriden sonra: Çekilen tekneler gövde hızında çekilrse makul bir güç çeke noktalarına ve halata uygulanır. Gövde hızının üzerine çıktığında ise halata ve babalara binen yük çok aşırır olur. yani kopmasına şaşırmamak lazım. ABD'den tekne getirmek isteyenlerin aklında böyle bir fikir her zaman vardır. "Bir geminin kıçına bağlar çekersin". Böyle bir şeyi aklınıuzdan bile geçirmeyin.