0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Aali San

  • * Gezgin Korsan
  • 1.640
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #15 : Aralık 26, 2008, 17:32:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
E nasıl yani? Öteki direk içine sarmalı sistemlerde rüzgara dönme zorunluluğu yok mu?

Ya...aslında hiç birinde yok ki ?
Rüzgara dar bir açıyla gidip ; elimin altındaki ana yelken ıskotasını azcık boşlarsam,
bumba zaten gider, rüzgarın tam gözüne bakacak noktada durur, bez yapraklanır,
yelkeni basarım da,indiririm de...
Tek başımayken, bir de aynı anda dümenle didişemediğim zaman, aynen bööle
yapıyorum ben mesela.
« Son Düzenleme: Aralık 26, 2008, 19:50:59 Gönderen: Aali San »
S/Y Sanela
*

    Çevrimdışı Aali San

  • * Gezgin Korsan
  • 1.640
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #16 : Aralık 26, 2008, 17:33:48 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ha, olası tek kötülüğü var...
Bunu yaparken yandan bi dalga yersem, bumbanın gelip benim saksıyı kırma olasılığı
az da olsa mevcut. Lakin bumbam zaten benim boyumdan yüksekte....
S/Y Sanela
*

    Çevrimdışı Mehmet Çömlekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 1.488
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Derviş I, Küçükyalı
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #17 : Aralık 26, 2008, 17:35:34 »
Pruvayı rüzgara verseniz bile ana yelken ıskotasını boşlamış olacağınıza göre yandan dalgada aynı risk hep var. Iskotayı kilitte bırakırsanız da rüzgarın dönme riskini almış olursunuz.

*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.480
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #18 : Aralık 26, 2008, 17:37:09 »
Ha, Uçarı'da benim için böyle yapmak biraz riskli oluyor. Ancak benim sormak istediğim, direk içine sarmalı sistemde diyelim dar apaz giderken düğmeye basıp ana yelkeni sarabiliyor musunuz?
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.192
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #19 : Aralık 26, 2008, 17:37:14 »
Özellikle ana yelken ile oynarken rüzgar üzerine dönmek, sıkışmaları ve kasılmaları önler. Yani rüzgar baştan gelirken işlem kolaylaşır, birçok teknede hemen hemen her kontrada yelken basılıp açılabilir.

Direkten sarma sistemlerde de camadan vururken rüzgar üstüne girmek gerekmiyor. İskotayı biraz daha sağlam tutup sararsan kolay sarılıyor. Bumbadan sarmalı sistemlerde çok farklı olmasa gerek.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ateş Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 1.972
    • Yaşadığı Şehir
  • Bozburun/Muğla
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #20 : Aralık 26, 2008, 17:46:06 »
Valla ben hala direk rayini vazelinleyemedigim icin, iskotayi boslasam bile azicik bi kasilmada slider'lar hemen kasiliyo.

AtesK (Tembelim ben)
*

    Çevrimdışı Aali San

  • * Gezgin Korsan
  • 1.640
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #21 : Aralık 26, 2008, 17:51:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ha, Uçarı'da benim için böyle yapmak biraz riskli oluyor. Ancak benim sormak istediğim, direk içine sarmalı sistemde diyelim dar apaz giderken düğmeye basıp ana yelkeni sarabiliyor musunuz?

Hakan E korsan-kardeş ;
işin yukardaki kıvamda tad vermesi için maalesef biraz daha masraf yapman, Uçarı yerine
sanırım min. 16-18 metrodan itibaren, tek veya iki haneli milyon dolarlı bi '' yatçık '' alman lazım.

Maalesef birkaç bin Euro bayılınacak sistemlerde bile bu iş push-button ile ( elektriki veya
hidrolik olarak ) yürümüyor. Sonsuz bir halat sistemini çekiştirip durman, hatta bazen
direk dibine gidip oradaki bir kilidi de açman gerekiyor.

Aceba diyorum, tekneyi büyütme zamanın mı geldi ?

Bu arada basmak ve indirmek için tabii teknenin ille rüzgarın tam gözüne yönelmesi gerekmiyor.
Bizim teknelerimiz rüzgara 40 derece bile orsaya giremeyecek tekneler genelde...Yani demek ki
0 derece ile 25-30 derece ( iskele-sancak 50 - 60 derece ! ) arasında yelken zaten bir güç
oluşturmayıp pata pata pata deyu kafa ütülemekten başka işe yaramayacağından, biraz daha
zorlukla da olsa, basmak ve indirmek zor değil. Basarken daha dertlidir ama, leyzi cek de varsa
indirirken hele, hiç problem deel...
S/Y Sanela
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.426
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #22 : Aralık 26, 2008, 18:03:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Valla ben hala direk rayini vazelinleyemedigim icin

direğe tırmanıp rayı mı yağlamak gerekiyor yoksa sadece yelkeni basarken slider'ları yağlamak yeterli oluyor mu?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    sumorsu

Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #23 : Aralık 26, 2008, 18:07:19 »
şu slider  denen şey yelken arabasıdır herhalde. onları direğin dibindeyken vazelinle yeter Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.192
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #24 : Aralık 26, 2008, 18:20:26 »
Vazelin dahil tüm yağlar kaydırmaya yardımcı oluyor da sonuçta etrafı da çok kirletiyorlar. Özellikle yelkenin orsa yakası çok kirleniyor. Raylarda makara ebadında kesilmiş bir sabun parçasını en üst makara ile onun bir altındaki arasına koyarsanız, her iniş çıkışta hem yağlama sağlıyor hem de etrafı kirletmiyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ateş Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 1.972
    • Yaşadığı Şehir
  • Bozburun/Muğla
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #25 : Aralık 28, 2008, 11:29:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
şu slider  denen şey yelken arabasıdır herhalde. onları direğin dibindeyken vazelinle yeter Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ehueeee, insan tembel olmayagörsün
*
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #26 : Ağustos 21, 2014, 13:26:07 »
Sarma sistemleri çok iyi ve zahmetsiz görünüyor, olursa birgün teknem böyle bir sistem olmasını isterim. Ama ne kadar basit o kadar iyi diyorlar denizde. Bumbadaki sistem arıza olsa bile ulaşılabilir bir yerde olduğu için öyle ya da böyle çözülür herhalde, direkte üst taraflarda sorun olsa al başına iş gibi geldi, tabi uzaktan sadece bakarak yaptığım yorumlar.
Aslında aklıma takılan, sarma olmayan sistemi sarmalı hale getirince değişen ağırlık merkezi. Bumbayı sarma sistem yapmak sıkıntı olmaz ama direğe sarma sistem yapınca ağırlık merkezi ve moment ne olacak..Belki de ihmal edilebilir bir güç ve ağırlık oluyordur  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 21, 2014, 13:26:25 Gönderen: Özgür Çınar »
*

    Çevrimdışı Ahmet Solmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 1.225
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Switch Bowling
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #27 : Ağustos 21, 2014, 13:31:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sarma sistemleri çok iyi ve zahmetsiz görünüyor, olursa birgün teknem böyle bir sistem olmasını isterim. Ama ne kadar basit o kadar iyi diyorlar denizde. Bumbadaki sistem arıza olsa bile ulaşılabilir bir yerde olduğu için öyle ya da böyle çözülür herhalde, direkte üst taraflarda sorun olsa al başına iş gibi geldi, tabi uzaktan sadece bakarak yaptığım yorumlar.
Aslında aklıma takılan, sarma olmayan sistemi sarmalı hale getirince değişen ağırlık merkezi. Bumbayı sarma sistem yapmak sıkıntı olmaz ama direğe sarma sistem yapınca ağırlık merkezi ve moment ne olacak..Belki de ihmal edilebilir bir güç ve ağırlık oluyordur  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Özgür korsanım şu sıralar tam bu konuyu incelemekteyim. Dönüşüm için karbondan çok iyi bumbadan sarma sistemi yapmışlar.
Yelkeni de değiştirmek zorunda kalmıyorsunuz.
Fakat maliyetler çok yüksek. Birde dönüşüm için yapılan sistemlerde daha çok 40 ft ve altı teknelerin sorununu çözmüşler, daha büyükler için biraz denenmesini beklemek lazım gibi görünüyor..
ŞANS: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.192
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #28 : Ağustos 21, 2014, 13:35:35 »
Bumba sarma sisteminde de ana direğe ciddi ek yapmak zorundasınız. Bumbaya sardığınızda yelken direk üzerindeki raya takılamaz, bu nedenle  direk arkasına ana yelken orsa yakasının geçeceği ek bir uzatma gerekir, bu uzatma da gördüğüm kadarı ile direğin içindeki sarma sistemi kadar ağır.

Sarma sistemleri sorunsuz ve kolay görünse de sorunsuz değiller. Özellikle sert havada sorunsuz sarılabilen bir ana yelken sarma sistemine ben rastlamadım.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #29 : Ağustos 21, 2014, 13:39:09 »
Ahmet Korsan karbon dedin mi hemen üzerine 3-5 kuruş eklemek lazım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .Yelken değişmeden sarma sistem i olacaksa bumbada uzun-geniş heybe gibi bir yapı mı olacak acaba, ince sağlam bir kumaştan yelken  olsa gene makul bir kalınlıkta olur bumba herhalde ?? Ben alana kadar daha teknoloji 5 tur gelişir ya  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Haberlerinizi bekliyorum sistemle ilgili, inşallah güzel bişiler olur.
« Son Düzenleme: Ağustos 21, 2014, 13:40:25 Gönderen: Özgür Çınar »