0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Cüneyt Baygün

  • * Gezgin Korsan
  • 6.889
    • Yaşadığı Şehir
  • Gümbet belediye iskele - Bodrum
Ana yelken sarma sistemleri
« : Aralık 26, 2008, 11:51:28 »
Andropy öyküsü daha bitmedi ama n'apsak ?
Yeni tekne için ipuçları vermeye başlasak mı diyorum..
Şu resimlerdeki ana yelken sarma sistemini anladınız mı? hakkında görüşler neler? Çalışır mı dersiniz?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap






Twitter@Benim Teknem
Face/Benim Teknem
*

    Çevrimdışı Osman Aktuna

  • * Gezgin Korsan
  • 1.247
    • Yaşadığı Şehir
  • Kırıkkale
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #1 : Aralık 26, 2008, 11:56:25 »
Ahşap direk uygulaması varmı ağbi bu sistemlerin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Home is where my boat is" demek istiyorum.
*

    Çevrimdışı Cüneyt Baygün

  • * Gezgin Korsan
  • 6.889
    • Yaşadığı Şehir
  • Gümbet belediye iskele - Bodrum
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #2 : Aralık 26, 2008, 12:02:08 »
Olur herhalde Osmanım;
Ahşap direğe bağlarsın ahşap direk uygulaması olur..
Twitter@Benim Teknem
Face/Benim Teknem

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.199
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #3 : Aralık 26, 2008, 12:03:39 »
Bu sistemi veya benzerlerinin kullanıldığını gördüm. Açarken de kaparken de herhangi bir sorun görünmüyordu. Ana yelken sarma sistemlerinin başlangıcıdır. Başarılı bulunmuş olmalı ki direğe ikinci bir ek yapmadan doğrudan direk içine sarma sistemlerine geçilmiştir. Her türlü direğe bağlanabilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*

    Çevrimdışı Cüneyt Baygün

  • * Gezgin Korsan
  • 6.889
    • Yaşadığı Şehir
  • Gümbet belediye iskele - Bodrum
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #4 : Aralık 26, 2008, 12:21:59 »
Ahmet korsan ana yelken performanstan çok kaybeder mi ?
Tabiki yarışmayacağız ama bu tekne 42 Ft bir moody 8/9  yapması lazım en az..
Twitter@Benim Teknem
Face/Benim Teknem
*

    Çevrimdışı Ateş Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 1.972
    • Yaşadığı Şehir
  • Bozburun/Muğla
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #5 : Aralık 26, 2008, 12:37:10 »
Istanbul'd Denpar satiyor bunlardan. Kedi'yi ilk aldigimda gorusmustum. Cok pahalli gelmisti. Sonra ana yelkende degisiklik yaptirmak gerekiyordu. Bir de satan adam diregi cok agirlastirdigini o yuzden pek te tavsiye etmedigini soylemisti.
Buna alternatif olarak, sarma sistemli bumbalar var. Onlar biraz daha makul. Onu da yanilmiyorsam Mesut Baran getiriyor. Gecen seneki fuarda, adamlar kendi aralarinda kakara kikiri yapmalarina ragmen bir turlu fiyat verememislerdi. En son biri 'yaa kusura bakmayin cok yogunuz' filan gibi salakca bi laf ettiydi. Sonra da kizdim bir daha aramadim.

EDIT : Sarmali bumbanin iyi tarafi yelkende hic degisiklik gerekmiyor. Balenler filan aynen korunuyor (mus).
« Son Düzenleme: Aralık 26, 2008, 12:37:59 Gönderen: Ateş Erim »
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.199
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #6 : Aralık 26, 2008, 12:45:58 »
Sarma ana yelkenlerin balenleri olmadığı için (yani alanları genişlemediği için) balenli yelkenlere göre performans kaybına uğradıkları doğrudur. Özellikle rüzgarın yüksekte (10m) daha hızlı estiği düşünülürse yelkenin mandar köşesine yakın bölgesinde alan kaybı oldukça önemlidir. Yeni yarış teknelerinde özellikle üstteki alanlar balenler yardımı ile neredeyse randa armaya benzer büyüklükte arttırılıyor.

Gezi teknelerinde ise balenli standard ana yelken ile sarmayelken arasındaki performans farkı olduğu kabul edilse bile bu fark çok önemli değildir. Kaybedilen yelken alanı çok büyük değilidir. Yelken alanının küçülmesi teknenin yapabileceği azami hızı (hull speed) etkilemez. Olsa olsa küçük yelken alanı ile biraz daha fazla rüzgar gerekir. Dolayısı ile tekne bu yelkenle de beklenen azami hızı yakalayacaktır.

Sarmalı sistemlerin bazı modellerinde balenler yatay yerine dikey olarak kullanılarak yelken alanı sorunu çözülmüş gibi gözüküyor. Bumbaya sarmalı sistemlerde de yatay balen kullanılabilir ancak yine de mevcut yelkenler kullanılamaz. Sarmaya uygun açıda balen cebi yapılması gerekir.   

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Mehmet Çömlekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 1.488
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Derviş I, Küçükyalı
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #7 : Aralık 26, 2008, 12:47:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

EDIT : Sarmali bumbanin iyi tarafi yelkende hic degisiklik gerekmiyor. Balenler filan aynen korunuyor (mus).

Ama bumba mafsalını, ana yelken ıskota bağlantısını değiştirmek gerekiyor, pupa palangası ise kabusa dönüşüyor. Bkz: Maşallah...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ateş Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 1.972
    • Yaşadığı Şehir
  • Bozburun/Muğla
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #8 : Aralık 26, 2008, 12:59:25 »
Himm dogru anladiysam, bu sistemde boyle bir mahzur yok Mehmet korsanim. Zira bu M. Baran'in getirdigi bumbalar Masallah'inkinden farkli. Sanki sarmali anayelkene sahip direk parcasi gibi. Dista gene sabit duran ve pupa palangasi vs'nin baglandigi bir kisim var.
*

    Çevrimdışı Aali San

  • * Gezgin Korsan
  • 1.640
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #9 : Aralık 26, 2008, 13:21:37 »
Maşallah'ın ki tee 1900lerden beri bilinip uygulanan ve maliyet uygunluğu nedeniyle
örneğin Almanya'da '' Volksreef'' - halk camadanı deyu adlandırılan ve yelkenin gerçekten
dönen bumbanın üzerine sarıldığı bir sistemdir. 1960'lardan filan beri artık uygulanmamamaktadır.
Nedeni camadana vurulan yelkenin aldığı formun uygunsuz olmasındandır.

Yeni sistemler V - şeklinde bumbalar kullanır. Bumba sabittir. Yelken sarma sistemi yelkeni
bu V'nin içindeki alana sarar. Bence direğe sarma sisteminden de üstün bir sistem. Öncelikle
camadana vurulan yelkenin ağırlık merkezini aşağıya çektiği için, arıza durumunda mandarı
koyvererek yelkeni yine indirebildiğimiz için.

Param olsa alırdım. Netekim, büyüyecem, para kazanacam, emekliliğim için alacam.
S/Y Sanela
*

    Çevrimdışı Ateş Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 1.972
    • Yaşadığı Şehir
  • Bozburun/Muğla
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #10 : Aralık 26, 2008, 13:46:48 »
Yanliz bu sistemde de tahminen soyle bir problem olacaktir :
Yelkenin uzerinde azicik bile yuk varken slider'lar rahat calisamayacagi icin illaa ruzgara iyice donmek gerekecektir. Ne diyorsunuz halk adami Aali beyciim.

EDIT : Ayrica boyle cok iidir filan deyip te su krizde beni gaza getirmeseniz diyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 26, 2008, 13:47:48 Gönderen: Ateş Erim »
*

    Çevrimdışı Aali San

  • * Gezgin Korsan
  • 1.640
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #11 : Aralık 26, 2008, 13:52:47 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Belki ? Hem iyi olur...
Anılarımda da yazmıştım ; dışardan bakan Çokbilir-Büyükuzman'lar zati GeKo'ların
rüzgar üstüne dönme konusunda zayıf olduğunu iddia ediyorlar ya ?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Sanela
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.199
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #12 : Aralık 26, 2008, 17:05:01 »
Bumbaya sararak yelken küçültme ile direğe sararak yelken küçültmede yelkenin etki merkezinin çok fazla değişeceği kanısında değilim.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

aynı üçgen üzerinde alttan da azaltma yapsanız yandan da azaltsanız, aynı şekilde ve aynı alanda küçük üçgen elde edebiliyorsunuz. Her koşulda iki şekilde de elde edilen üçgen direk ve bumba köşesinden başladığı için etki merkezi aynı kalıyor.

Direkten küçültmenin bir yararı, sağlam olan iskota köşesinin kullanımda kalması, bumba içine sarmada ise yelkenin daha zayıf olan üst bölümlerinin kullanılması olabilir.
 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.482
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #13 : Aralık 26, 2008, 17:10:56 »
E nasıl yani? Öteki direk içine sarmalı sistemlerde rüzgara dönme zorunluluğu yok mu?
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Aali San

  • * Gezgin Korsan
  • 1.640
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Ana yelken sarma sistemleri
« Yanıtla #14 : Aralık 26, 2008, 17:29:07 »
Alıntı
Bumbaya sararak yelken küçültme ile direğe sararak yelken küçültmede yelkenin etki merkezinin çok fazla değişeceği kanısında değilim.
Doğru söylüyorsunuz. Ayrıca bumbaya saran sistemde hiç olmazsa AM bir de öne doğru gidip,
teknenin bocacılığını arttırmaz diye kendi kendime düşünmüştüm, tabii o da yanlış ! Yani yelken
enine de, boyuna da camadana vurulsa, aynı dezavantajlar var sahiden.
S/Y Sanela