0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
İşte yeni gözdelerim...
« : Aralık 17, 2009, 14:10:07 »
Dün akşam NTE'de USA'dan tekne getirme konusu yine konuşuldu.Bu vesile ile son günlerde en fazla inceleyip hayal kurduğum 3 adet tekneyi paylaşmak istedim.

Sevgiler..

German Frers 34’

Üretim Yılı: 1984
Motor:   Westerbeke 29HP Diesel
Bağlı Olduğ Liman: New York, USA
Fiyat: 13.000 Avro Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   



Jouet 950 32’

Üretim Yılı: 1984
Motor:  Volvo-Penta 18HP Diesel
Bağlı Olduğ Liman: Beaufort, USA
Fiyat: 13.500 Avro Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Bavaria 890

Üretim Yılı: 1983
Motor:  Volvo 17HP Diesel
Bağlı Olduğ Liman: Branford, USA
Fiyat: 9.500 Avro Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Emre Özgen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.695
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #1 : Aralık 17, 2009, 14:22:23 »
Bavaria hallberg rassy gibi duruyo sanki Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap iyimiş valla hepsi. favorim Germna olurdu. tabi osmossuz bir german malum 84 model.
S/Y  Alesta ( herşey hayal etmekle başlar... )
*
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #2 : Aralık 17, 2009, 14:52:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Favorim Germna olurdu. tabi osmossuz bir german malum 84 model.

Aşağıdaki donanımlara bakınca bende Frers 34'ü favori olarak görüyorum.

Electronics

Horizon VHF w/cockpit RAM mike
Depth, knot, wind w/2 multi XL data repeaters
Simrad wheel pilot w/remote
Garmin 172 GPS/plotter
Micrologic loran
Nexus-Fluxgate compass

Sails & Rigging

PHRF 99
Recent North .6 oz. Spinnaker
2001 North main
2002 North heavy #1 genoa
12/99 North light #1 genoa
Staysail
Kevlar #3 genoa
Cruising main
135% Genoa
110% Genoa
Hall aluminum mast & boom
Double spreaders
All s/s standing rod rigging
Navtec backstay
2001 Hall Quik Vang
Tuff Luff head foil
Full spinnaker gear w/pole & strut
Fine & gross trim mainsheet
Spectra & technora halyards
Staysail track
8 Barient winches include 4 #24, 4 #48
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Emre Özgen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.695
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #3 : Aralık 17, 2009, 14:55:54 »
üüff!!! Amerikanyadan tekne nasıl getirtiliyor demiştiniz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y  Alesta ( herşey hayal etmekle başlar... )

*
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #4 : Aralık 17, 2009, 15:01:39 »
İngilizce bilgim tarzanca seviyesinde olduğu için aşağıdaki açıklamadan teknenin neden ucuz oldugunu anlayabiliyorum ama tam çeviremiyorum.Tam çevirisini yapabilecek kimse varmı.

Sevgiler...

AS-IS/WHERE-IS" due to moisture being found in the hull on the port and starboard sides of the vessel. The moisture meter shows an area approx.

A "bottom job" was performed in 1999 where the vessel’s bottom was stripped, existing blisters were ground to the coring, repaired with vinylester resin, gelcoated and epoxy barrier coated.
« Son Düzenleme: Aralık 17, 2009, 15:02:17 Gönderen: Erdem Çakır »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Emre Özgen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.695
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #5 : Aralık 17, 2009, 15:11:04 »
anlatılan benim anladığıma göre sancak iskele bordalarda ciddi ve ilermelemekte olan nem sorunu varmış. bu da sanırım osmosun diğer belirtisi ve altı osmos olmuş ve yenilemiş tekrar. osmos geçmişmdir bilemem. daha teknik yorum olarak çevirip yorumlayacaklardan dinlemek isterim birde
S/Y  Alesta ( herşey hayal etmekle başlar... )
*
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #6 : Aralık 17, 2009, 17:29:58 »
Emrecim bende aynı şeyi anladım..Daha teknik bir cevap gelene kadar bekleyeceğiz sanırım..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.764
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #7 : Aralık 17, 2009, 18:20:05 »
Tekne ozmoz olmuş, 1999 da tüm gövde kazınıp tedavi edilmiş. Vinilester reçine, jel kot ve epoksi kullanılmış. Şimdiki durumda ise iskele ve sancakta rutubet ölçümleri yüksek çıkmış ve bu koşullarda mevcut hali ile satılık.

Ozmoz tedavisi usulüne uygun olarak yapılsa bile tedavi değildir. Tekne için yeni bir ozmoz süreci başlatır. Ozmozun oluşmadan önceki tek göstergesi ise rutubet ölçümleridir. %100 kesin sonuç vermese bile rutubet ölçümü yüksek olan bir tekne ozmoza gebedir. Ozmoz tedavisi görmüş ve rutubeti yüksek olan bu tekne yüksek risklidir. Fiyatını bilmiyorum ama alınmasını önermem.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #8 : Aralık 17, 2009, 18:44:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fiyatını bilmiyorum ama alınmasını önermem.

(ilk mesajda 34 yazmışım) German Frers 36' 1984.Yukarıda yazdığım elektronikler ve donanımla birlikte bot/dıştan takma dahil. 13.000 avro

Görmediğin bir tekne için fiyat biçemezsin bilirim ama. 13bin nasıl bir fiyat sence ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.764
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #9 : Aralık 17, 2009, 18:59:07 »
Teknenin koşullarına göre fiyat uygun görünüyor da, bu iş biraz kumar oluyor. Sahibi şartlarını özellikle belirttiğini göre ozmoz riskini yüksek görüyor ki durumunu belirterek satmaya çalışıyor. Yüzeyde oluşan ozmoz çıbanları ozmoz açısından tekne gövdesine fazla zarar vermez. Ancak ozmoz tekne gövdesine bir süre sonra zarar vermeye başlar. Çıbanların tamiri yazılanlara göre uygun usülde yapılmış, ancak ozmoz devam etmiş görünüyor, şimdilik bir belirti olmasa da yakın gelecekte ortaya çıkabilir. Yüksek rutubet ozmoza her zaman neden olmasa da önemli bir risktir. Hiç bir problemle karşılaşmadan uzun yıılar kullanabileceğiniz gibi, satın aldıktan sonra ozmoz problemi ile karşılaşıp önemli masraflar etmeniz gerekebilir.

Ben teknenin sörveyini yapsaydım, satın almanızı önermezdim.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #10 : Aralık 17, 2009, 19:01:06 »
Teşekkürler...

Son bir soru daha 36' bir teknenin karinasına komple ozmoz tedavisi uygulaması ortalama ne kadara mal olur. ?
« Son Düzenleme: Aralık 17, 2009, 19:04:36 Gönderen: Erdem Çakır »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.800
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #11 : Aralık 17, 2009, 19:03:07 »
10.000 Euroya gövde kalıbını alıp yeni gövde dökülebilir mi acaba?
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Erol Yapıcı

  • * Gezgin Korsan
  • 3.999
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • ŞH-KADIKÖY
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #12 : Aralık 17, 2009, 19:08:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
10.000 Euroya gövde kalıbını alıp yeni gövde dökülebilir mi acaba?

Elinizde kalıp varsa,(ki resimlerdeki teknelerin hepsi kalıp alınabilir temizlikte görünüyor) kalıp dökme işinde en iyilerden birini önerebilirim.
CNC olmadan bile harikalar yaratabiliyor.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.764
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #13 : Aralık 17, 2009, 20:45:48 »
Gerçek bir ozmoz tedavisi için $10,000 gibi bir masrafa katlanmak gerekebilir. Aslında yapılan işlem tekne gövdesini inceltip ikinci bir tekne gövdesini bu gövdeye uygulasmak gibi düşünülebilir. Bu fiyata sanıyorum yaklaşık 2 ay kadar karada konaklama eklemek gerekir. Gövde soyulacak, sıcak su ile yıkanacak, kurutulacak ve işlem yapılacak.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.800
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: İşte yeni gözdelerim... Satılık tekne ve yat paylaşımları.
« Yanıtla #14 : Aralık 17, 2009, 23:59:16 »
Ben konuyu hiç bilmemekle beraber, Türk olmam hasebiyle 10,000 Euro'ya eski teknenin kalıbının alınıp, yeni gövde ve güverte dökülüp, üstüne arma, motor ve diğerlerinin aktarılabileceğine inanıyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap