0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    I. B.

İkinci el tekne fiyatları
« : Aralık 14, 2019, 00:55:32 »
Herkese merhaba,
2010 yılında 5 yıllık(2005 model) aynı marka aynı boy ikinci el tekne fiyatları ile 2019 yılında 5 yıllık(2014 model) aynı marka aynı boy tekneler arasında euro bazında çok ciddi fiyat farklılıkları var.Hatta malum sitede(malum site neden denildiğini forumda bir türlü bulamadım) neredeyse bazı modellerde fiyat iki katı yazılmış.Örneğin 2005 model x feet y marka bir tekne 2010 yılında 50 k euro iken şu anda 2014 model x feet y marka bir tekne en az 80 keuro.

Bu kadar fiyat farklılığı nereden kaynaklanıyor ?


*

    N. A.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #1 : Aralık 14, 2019, 01:15:38 »
Sıfır tekne fiyatlarının Euro bazında aynı oranda artmasından kaynaklı...





*

    H. Z.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #2 : Aralık 14, 2019, 01:47:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sıfır tekne fiyatlarının Euro bazında aynı oranda artmasından kaynaklı...


Aynen Niyazi,  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mesela Yunan'da ahtapot ızgara 6 sene evvel de €8 di, şimdi de €8. Ama ₺ bazındaki fark çok büyük Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. K.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #3 : Aralık 14, 2019, 10:02:29 »
Setur tekne kira filosunu satarken 50 ft tekneyi 120K dolara sattı. Son 2 tekneyi ancak 2-3 ayda satabildi.


*

    A. K.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #4 : Aralık 14, 2019, 10:19:19 »
Ürünlerin evrensel fiyatları olsa bile ülkelerin alım gücüne göre fiyatlandırılır. Hatta buna  Mc Donalds fiyat endeksi denir . O yüzden Turkiyede ithal ürün  satıs fiyatı (vergi haric) her zaman daha düşüktür. Seneler içerisinde gelişen  tekne merakı fiyatları patlattı. Sebep bu.
Bu ekonomik krizde en pahalı marinalarda sıra var. Tekneler marinada çürüyorlar !

Aynı sıkıntı otomobil sektöründe var.
A6 ile aynı bantta üretilmesine rağmen ,daha 4-5 sene önce alıcısı az olan cekoslavak markanın en üst modelinin fiyatı talepten dolayı neredeyse 2 misli olacak.

*

    I. B.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #5 : Aralık 14, 2019, 17:37:11 »
O halde, teknelerin euro bazında artması ve yerli pazarda talebin çoğalması sebebi ile tekne alımlarında yıllık yaşına göre değer kaybetme olayı TL bazında çok da geçerli bir durum gibi görünmüyor.

Nihayetinde ülke içerisinde yaptığımız herhangi bir yatırımın euro bazında değer kaybetme ihtimali mevcut.

Hemen tekne almalıyım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakan korsanın ahtapot ızgara fiyatlandırma örneğini anlayamadım, daha çok okumam lazım demek ki  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. Z.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #6 : Aralık 15, 2019, 02:45:00 »
Hayır! Daha çok attopot yemen gerek  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    T. D.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #7 : Aralık 15, 2019, 21:35:07 »
Birazda sistem şişiriyor sanırım. Çok beğendiğim bir Hallberg rassy teknesini iki yıldır takipteyim
Yerli ve yabancı gezmediği site ve broker kalmadı ama satılmıyor çünkü fiyat şişik.
yabancı sitelerde emsalleri 60000-80000 euro,ya satılışta iken bu tekneye 120000 koyarsanız satılmaz tabiki. Diğer markalarda durum farklı değil. Ancak bu bir zevk işi birileri gelip arasıra bu fiyatlara satın alıyor ve buda fiyatları körüklüyor sanırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. E.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #8 : Aralık 15, 2019, 22:45:41 »

Aslında dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz.
Forumda ikinci el tekne fiyatları konusunda epey yazışma var.
Sorun şu, parametreler belirsiz.
Fiber kabuğun, elektronik donanımın, mutfak ekipmanlarının mefruşatın, yelken-seyir-demir donanımının, yardımcı donanımın (bot-motor vs), saatine göre motorun fiyatı temel alınarak aşağı yukarı bir rakam çıkar, buna teknenin bakımlıliğı vd eklenerek fiyat oluşturulur.

Elbette "marka faktörü", teknenin yaşı gibi unsurlar da eklenir ve fiyat oluşur. Ama çok abartıldığını düşünüyorum marka unsurunun. Motor, yelken, vinç, alüminyum direk, bumba, ocak buzdolabı, ırgat vd zaten marka. Teknenin markasının önünde markalar ayrıca. O zaman markaya çok da abanmamak gerekiyor.

Fiyatların yüksek bulunması durumu sanırım öncelikle vergilerle alakalı. İkincisi satıcının niyetselliği diyeyim. Tabii broker firmaları da devrede olunca fiyat farklı oluyor.

Ama uluslararası piyasa da gözümüzün önünde. O bakımdan abarmış fiyatlı tekneler de duruyor.

Yineleyeyim. Fiyatlandırma için oydaşlık sağlanmış kabuller olmadıkça, bu böyle gider.


*

    A. A.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #9 : Aralık 16, 2019, 17:31:40 »
Vayy fiyatlar yüksek, vay şöyle böyle. Dert yanmanın ne alıcıya ne de satıcıya faydası yok.

Fiyatı piyasa belirler. Yüksek yazan satamaz , düşüğe almayı hayal eden alamaz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    T. A.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #10 : Aralık 16, 2019, 17:47:52 »
Bu Türkiye'de fiyatlar yüksek muhabbeti senelerdir sürer gider. Bence doğru değil. (Belkide hangi tekneye baktığımıza bağlı) Ben senelerdir yachtworld sitesinde kendi teknemin yurtdışı fiyatlarına bakarım. Hep Türkiye'den yüksek çıkar. Üstelik de benimki serinin en son imal edilen teknelerinden biri olduğu için ilandaki teknelerin neredeyse tamamı benimkinden eski ve daha düşük donanımlı olmasına rağmen.
Hiç unutmuyorum. Kamboçyadan Viyetnama uçacağız. Küçük bir teknik arıza oldu. Uçakta bekliyoruz eşimle. Yanımızdaki Yeni Zelandalı ile çene çalıyoruz. Türk olduğumuzu duyunca (ki tekneci olduğumuzu söylememiştik) adam bize "Avrupa teknelerinin en ucuz 2. Eli sizin memlekette, uzak olmasa her hafta sizden tekne almaya bizden biri gelir herhalde" demişti de çok şaşırmıştık. Komşunun tavuğu hikayesi belki de...
*

    C. A.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #11 : Aralık 16, 2019, 19:40:20 »
Her ne kadar satıcılar birbirinden etkilensede Bence her satışın ayrı ayrı değerlendirilmesi lazım. Satıcı keyfe keder hani tutarsa diye teknesini satışa koyduysa bu rakama genelde pazarlık payı da ekleniyor dolayısıyla satış fiyatı yüksek çıkıyor.  Eğer ki satıcı finansal olarak sıkışık bir zamanda ise o zaman satış fiyatı daha cazip bir rakamdan verilebiliyor.



*

    H. A.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #12 : Aralık 16, 2019, 23:12:32 »
Satış ilanındaki fiyatı fazla dikkate almadan alıcının işine gelen fiyat teklifini vermesi uygun olur. Ondan sonrasını satıcı düşünüp işine gelirse karşı teklifle geri döner. Geçtiğimiz yıl bir korsan kardeşimiz teknesini 30 bin € ya satışa çıktı, 19 bin € ya verdi. Bunun çok benzerlerinide gördük.
*

    D. A.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #13 : Aralık 16, 2019, 23:24:11 »
Ben de bir suredir Oceanis 41.1 ariyorum Turkiye distributorunde cok iyi bir kampanya fiyati var ve tekne bosta degil , ayni teknenin 2014 modeline 30.000€ fazla istiyorlar yurtdisi sitelerde cunku genelde vergisi odenmis aksi takdirde yurtdisi tekneler genelde en az %20 daha ucuz , en azindan benim baktiklarim boyle. Ayrica diyebilirimki gectigimiz iki seneden beri sahibindende takip ettigim 2013 sonrasi teknelerden sadece ikisi satildi geriye kalanlar keyfe keder ilanda sanirim.
Bu arada Vural korsanin yeni getirdigi 42ft tekneye Kalamis marina 55.000tl istemis yillik  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Haftasonu lağımda oturmaya bu parayı verenleri ayrıca tebrik etmek gerek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 16, 2019, 23:28:32 Gönderen: Doğan Alalof »
*

    Ö. Ö.

Ynt: İkinci el tekne fiyatları
« Yanıtla #14 : Ağustos 26, 2020, 14:48:34 »
Her topal atın bir kör alıcısı vardır. Önemli olan denk alıcı ve satıcının karşı karşıya gelmesidir piyasa. Aşağıdaki mesaj  uluslararası çalışan bir broker şirketinden geldi az önce. Şirket portföyündeki kişilere geçmiş mesajı. Tekne almak isteyenler ille de istedikleri gibi bir teknenin satışa çıkmasını beklemek yerine kendileri de ilana çıkabilirler, alıcıyım diye.


MOTOR YACHT (for sale) WANTED!
 

One of our direct clients is searching for a Motor Yacht with the following

Requirements:
1.In GOOD CONDITION!
2.LOA 32 – 37 meters
3.Budget - 1,500,000 Euros
4.5 cabins
5.Stabilizers
6.Preferably Located in the Mediterranean


If you have such option please send Specs and Photos by return email.

We work only with brokers, captains or any person that have direct contact to the yacht owner. (Please, NO “chain of Brokers”)