0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. B. A.

Ynt: Ege yat 23 aranıyor.
« Yanıtla #15 : Şubat 18, 2019, 20:06:36 »
Sıfırı 81 bin lira olan teknenin 19 yaşındaki ikinci eli için 40 bin lira gibi rakam çok fazla geldi bana?


*

    C. Ş.

Ynt: Ege yat 23 aranıyor.
« Yanıtla #16 : Şubat 18, 2019, 22:52:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sıfırı 81 bin lira olan teknenin 19 yaşındaki ikinci eli için 40 bin lira gibi rakam çok fazla geldi bana?
.                                                                     Mahir kaptanım bende fiyatlara çok hakim değilim ne pahalı nede ucuz gibi bakım elimden geliyor.ordan kurtarırız gibi bi fuara gidelim kafamda  şekillenicek gibi   herkeze çok teşekkürler.😉                                                           


*

    M. B. A.

Ynt: Ege yat 23 aranıyor.
« Yanıtla #17 : Şubat 18, 2019, 22:55:29 »
Bu tekne işlerinde fiyatlar gerçekten ilginç... 2. eli sıfırından pahalı olan tekne de gördüm... Sıfır tekneler genelde "boş" satılıyor. Aksesuarlar eklendikçe fiyat artıyor. Belki Egeyat'ta da benzer durum söz konusudur...


*

    C. Ş.

Ynt: Ege yat 23 aranıyor.
« Yanıtla #18 : Şubat 18, 2019, 23:57:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu tekne işlerinde fiyatlar gerçekten ilginç... 2. eli sıfırından pahalı olan tekne de gördüm... Sıfır tekneler genelde "boş" satılıyor. Aksesuarlar eklendikçe fiyat artıyor. Belki Egeyat'ta da benzer durum söz konusudur...
                                                                      Mahir kaptanım birazda serbest piyasa kur fiyatlarına görede fiyat belirliyorlar.birde satarken kar ediyim düşüncesi  satarken maksimum fiyat alırken minimuma alıyım anlayışı var


*

    A. B.

Ynt: Ege yat 23 aranıyor.
« Yanıtla #19 : Şubat 19, 2019, 08:26:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bugün (17.02) Tuzla boatshow'da Egeyat fiyat listesini aldım, 23 için fabrika teslim fiyatı 13.500 €, yani sıfırı 81.000 TL.

Ahmet Bey; 26 nın sıfır fiyatı var mı acaba listede?

*

    M. E. V.

Ynt: Ege yat 23 aranıyor.
« Yanıtla #20 : Şubat 19, 2019, 10:28:06 »
    Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Sıfırı 81 bin lira olan teknenin 19 yaşındaki ikinci eli için 40 bin lira gibi rakam çok fazla geldi bana?

    Ben de benim Ege 23'ü alırken fiyat konusunda epeyce zorlandım ve uzun süre bekledim, daha makul fiyatlar aradım. Fakat hem işim/ilgi alanım itibariyle hem de bu uzun bekleyişteki deneyimlerimle şunları söyleyebilirim:

    Bir tekneni fiyatını belirleyen bir kaç şey var: O tekneye olan talep, teknedeki donatılar, sıfır fiyatı (maliyeti), elde etmekteki güçlük, bağlama yeri/nakil vb diğer unsurlar...

    Mesela:

    • Sıfır almaya niyet ettiğinizde listede verilen fiyatın içinde hemen hiçbir şey olmayan bir modeli ifade ettiğini görüyorsunuz. Sıfır fiyat tam anlamıyla "sıfır" fiyat oluyor. Donatıları ekleyip değiştirdiğiniz ölçüde fiyat farklılaşıyor. Mesela benim teknede UK Sails yelkenler ve lazy bag var. Pupa palangası yok. İlk sahibi özel yaptırmış. Motoru marşlı bir model seçmiş, vesaire... Önceki teknemde de balon, asimetrik balon vb. vardı. ama bilmeyen için hiç değeri yok tabii...
    • Bir de almak istediğiniz tekne nerede, yeri var mı, nakil işlemi mümkün mü gibi konular var.  Bazen sırf bağlı olduğu marinadaki yeri için fiyat yükseliyor. Her fiyatı düşük tekneyi gidip yerinde görmek de mümkün değil. Ya da sahibi ile anlaşıp, mutabık kalmak...
    • Ben yoğun işlerim arasında bu tekne arayışı sebebiyle teknenin fiyatının 1/4'ü kadar masraf etmişimdir neredeyse. Deniz uçağıyla ma-aile İstanbul'dan Çanakkale'ye bile gidip elim boş döndüğüm oldu. Malum tekneyi hanımların da beğenmesi lazım, tek başına yekten gidip tekne almak her kula kısmet olmuyor.
    • Bir mala talep yüksekse ve mal kısıtlı ise, maliyetinden bağımsız olarak fiyat kendiliğinden yükseliyor. Söz gelimi Ege 23, piyasada çok fazla yok, yeni başlayanlardan da boyu, özellikleri vb.sebebiyle talep görüyor. Yenisinin imalatı epeydir beklemiş olan ve sabrı azalmış olan bir meraklı için hem hayli zaman alıyor, hem de işi bilmeyen biri için biraz daha fazla verip sıfır almak yerine ikinci el bir tekne ile başlamak daha makul görünüyor. İşi bilmeyenden kastım denizi ve tekneciliği bilmeyen anlamında... Yeni ehliyet almış bir gence sıfır araba alınmaması gibi bir kültür var sanki. Dolayısıyla kısıtlı ürüne talep yüksekse fiyatı artıyor.

    Dolayısıyla fiyat bir çok değişkenden etkileniyor. Bence aradığınız özelliklere sahip bir tekneye rast gelince, fiyat biraz ikinci derecede kalıyor. İnsan istediğine çare, istemediğine de mazeretleri kolayca bulabiliyor.

    Saygılar;[/list]
    « Son Düzenleme: Şubat 19, 2019, 10:31:30 Gönderen: Mehmet Emre Vural »
    *

      C. Ş.

    Ynt: Ege yat 23 aranıyor.
    « Yanıtla #21 : Şubat 19, 2019, 15:56:16 »
    Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
      Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
      Sıfırı 81 bin lira olan teknenin 19 yaşındaki ikinci eli için 40 bin lira gibi rakam çok fazla geldi bana?

      Ben de benim Ege 23'ü alırken fiyat konusunda epeyce zorlandım ve uzun süre bekledim, daha makul fiyatlar aradım. Fakat hem işim/ilgi alanım itibariyle hem de bu uzun bekleyişteki deneyimlerimle şunları söyleyebilirim:

      Bir tekneni fiyatını belirleyen bir kaç şey var: O tekneye olan talep, teknedeki donatılar, sıfır fiyatı (maliyeti), elde etmekteki güçlük, bağlama yeri/nakil vb diğer unsurlar...

      Mesela:

      • Sıfır almaya niyet ettiğinizde listede verilen fiyatın içinde hemen hiçbir şey olmayan bir modeli ifade ettiğini görüyorsunuz. Sıfır fiyat tam anlamıyla "sıfır" fiyat oluyor. Donatıları ekleyip değiştirdiğiniz ölçüde fiyat farklılaşıyor. Mesela benim teknede UK Sails yelkenler ve lazy bag var. Pupa palangası yok. İlk sahibi özel yaptırmış. Motoru marşlı bir model seçmiş, vesaire... Önceki teknemde de balon, asimetrik balon vb. vardı. ama bilmeyen için hiç değeri yok tabii...
      • Bir de almak istediğiniz tekne nerede, yeri var mı, nakil işlemi mümkün mü gibi konular var.  Bazen sırf bağlı olduğu marinadaki yeri için fiyat yükseliyor. Her fiyatı düşük tekneyi gidip yerinde görmek de mümkün değil. Ya da sahibi ile anlaşıp, mutabık kalmak...
      • Ben yoğun işlerim arasında bu tekne arayışı sebebiyle teknenin fiyatının 1/4'ü kadar masraf etmişimdir neredeyse. Deniz uçağıyla ma-aile İstanbul'dan Çanakkale'ye bile gidip elim boş döndüğüm oldu. Malum tekneyi hanımların da beğenmesi lazım, tek başına yekten gidip tekne almak her kula kısmet olmuyor.
      • Bir mala talep yüksekse ve mal kısıtlı ise, maliyetinden bağımsız olarak fiyat kendiliğinden yükseliyor. Söz gelimi Ege 23, piyasada çok fazla yok, yeni başlayanlardan da boyu, özellikleri vb.sebebiyle talep görüyor. Yenisinin imalatı epeydir beklemiş olan ve sabrı azalmış olan bir meraklı için hem hayli zaman alıyor, hem de işi bilmeyen biri için biraz daha fazla verip sıfır almak yerine ikinci el bir tekne ile başlamak daha makul görünüyor. İşi bilmeyenden kastım denizi ve tekneciliği bilmeyen anlamında... Yeni ehliyet almış bir gence sıfır araba alınmaması gibi bir kültür var sanki. Dolayısıyla kısıtlı ürüne talep yüksekse fiyatı artıyor.

      Dolayısıyla fiyat bir çok değişkenden etkileniyor. Bence aradığınız özelliklere sahip bir tekneye rast gelince, fiyat biraz ikinci derecede kalıyor. İnsan istediğine çare, istemediğine de mazeretleri kolayca bulabiliyor.

      Saygılar;[/list]
      Mehmet bey detaylı anlatımınız dan dolayı çok teşekkürler.vermiş olduğunuz bilgiler benim için fazlasıyla yararlı oldu.umarım başkaları içinde yararlı olur.
      *

        N. D.

      Ynt: Ege yat 23 aranıyor.
      « Yanıtla #22 : Şubat 19, 2019, 16:34:54 »
      Benim de yeni öğrendiğim zamanlama konusu ... Gerek ikinci el ,gerekse sıfır tekne alımında en iyi zaman Eylül-Ekim aylarından Aralık ayına kadar . Bu günler ise (Şubat ve sonrası) sezon başı kabul edilip , beklentiler de fiyatlara yansıtılıyor.