0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAli Öner Korsanım ,Biraz haksızlık olmuşMaalesef katılamayacağım ben, Ülkemizin sanayisinin korunması şartır bazı sektörlerde....Özelikle Uzakdoğu ürünlerine karşı ?Neden ?Çünkü Ülkemizde Sanayici Dünyanın en pahalı ElektriğiniDünyanın en pahalı Akaryakıtını Dünyada eşi benzeri görülmeyen faizler ile finansman ihtiyacını giderir..Hammaddesini hergün değişen Kur ile temin eder...Üretiği malları kaça satacağını , devamlı değişen kurlar dolayısı ile bilmezOecd Ülkeleri içerisinde en pahalı İstihdam vergisini,Çeşitleri sayılamayacak kadar çok olan endirek ve direk vergilere maruz kalır.Dünyada benzezi olmayan kıdem tazminatı sistemi için karşılık ayırmak durumunda kalır...Bu kadar sıkıntı içerisinde malını rafa koyar....Satamaz.....Bir araştırır kiÜrettiği malın AynısıBedava finansman , elektrik , işçilik ile Çinde imal edilmiş, Çin hükümetinin Navlun desteği ile Türkiye ‘ye gelmiş...Yarı fiyatına satılıyor....O yüzden Uzak doğu mallarına REFERANS FİYAT uygulaması var,Ülkemizde. İyiki var yoksa tüm fabrikalar kapanır....Çalışanlar işsiz kalır...Sanayiciye bir şey olmaz Fabrikasını yıkar , bağ yapar , bostan yapar , şehirde ise Apartman yaparBaşka ?İşsizlik dahada artar....Büyüme diye bir şey olmaz Bin tane sayarım , manasız olurAslında sanayici olmak zor bu ülkede,Çok SelamOktay bey,Söylediklerinizde haklısınız. Olması arzu edilen de zaten sizin belirttiğinizdir. Ancak olan biraz farklı. Benim belirtmek istediğim konu, Çin menşeili ürünlere önlem alınmasındaki mantık, sizin de belirttiğiniz üzere, yerli üretimin satış miktarlarının artması hedeflenmekle birlikte yerli üreticiye rekabet edebilme şansı tanımaktır. Verdiğim örnekteki rakamlar üzerinden konuşursam eğer, çin menşeili ürün alınan önlemlerle 780 USD mertebesine çıkınca, 935 USD olan kendi üretimimizin satış hacminin artması, çin malları satış hacminden bir miktarın yerliye kayması gerekmektedir. Olması gereken de, arzulanan da budur. Ancak bizim üretici aynı gün kendi mamülünü de 1150 USD ye çıkartınca, yapılan düzenlemenin yerli üretim "üretim ve satış hacmine" bir katkısı olmadı. Sallıyorum, ayda 1000 m3 yerli, 2000 m3 çin malı satılıyordu ise düzenlemeden önce, yine 1000 m3 yerli 2000 m3 ithal satıldı. Ciro yükseldi, kârlılık yükseldi, olan müşteriye oldu. Oysa bence olması gereken ve aslında söylemek istediğim, yerli satış ve dolayısıyla üretim miktarı 2000-2200 m3 lere çıkacak, üretim maliyetleri de bir miktar daha düşecek, çin malı 780 usd, yerli 900-910 usd mertebesinde olacak, çalıştırılan işçi sayısı artacak, fabrika kapasitesi artacak ve belki de en önemlisi paramız yurtiçinde kalacaktı.Böyle olmadı. Yoksa tabii ki devlet desteği versin, DOĞRU STRATEJİLERLE yerli üretim desteklensin, kullandığımız herşeyi yerli üretimden temin edelim. Ancak yaşadığım durum, yine ithal malı alıyoruz, maalesef %30-40 daha fazla bedel ödeyerek. Şu konuda da sanırım bana katılırsınız, Elektrik, sgk prim miktarı, finansman vb konularda desteklenirse sanayici, maliyetleri düşer ve rakebet edebilir düzeye gelir. Ancak biz ne yapıyoruz ? Rakiplerin fiyatlarını arttırıyoruz, bizimkisi normalleşmek üzereyken de üreticimiz ticari bir hamle ile durumu yeniden eski düzene getirecek önlemi alıyor. Yanlış bir uygulama olarak değerlendirdiğim durum budur.Saygılar.
Ali Öner Korsanım ,Biraz haksızlık olmuşMaalesef katılamayacağım ben, Ülkemizin sanayisinin korunması şartır bazı sektörlerde....Özelikle Uzakdoğu ürünlerine karşı ?Neden ?Çünkü Ülkemizde Sanayici Dünyanın en pahalı ElektriğiniDünyanın en pahalı Akaryakıtını Dünyada eşi benzeri görülmeyen faizler ile finansman ihtiyacını giderir..Hammaddesini hergün değişen Kur ile temin eder...Üretiği malları kaça satacağını , devamlı değişen kurlar dolayısı ile bilmezOecd Ülkeleri içerisinde en pahalı İstihdam vergisini,Çeşitleri sayılamayacak kadar çok olan endirek ve direk vergilere maruz kalır.Dünyada benzezi olmayan kıdem tazminatı sistemi için karşılık ayırmak durumunda kalır...Bu kadar sıkıntı içerisinde malını rafa koyar....Satamaz.....Bir araştırır kiÜrettiği malın AynısıBedava finansman , elektrik , işçilik ile Çinde imal edilmiş, Çin hükümetinin Navlun desteği ile Türkiye ‘ye gelmiş...Yarı fiyatına satılıyor....O yüzden Uzak doğu mallarına REFERANS FİYAT uygulaması var,Ülkemizde. İyiki var yoksa tüm fabrikalar kapanır....Çalışanlar işsiz kalır...Sanayiciye bir şey olmaz Fabrikasını yıkar , bağ yapar , bostan yapar , şehirde ise Apartman yaparBaşka ?İşsizlik dahada artar....Büyüme diye bir şey olmaz Bin tane sayarım , manasız olurAslında sanayici olmak zor bu ülkede,Çok Selam
Neymiş? Dünyada en pahalı elektrik bizdeymiş,akaryakıt bizdeymiş,istihdam vergisi bizdeymiş. Sanırsın tüm dünyayı dolaşmış da fiyatları tek tek yazmış.Uzağa gitmeye gerek yok Almanya da benzin litre 1.70 Euro mazot 1.55 Euro Elektrik de aynı durum söz konusu Referans fiyat sadece uzak doğu malların da değil ilaç sanayiinde de geçerli.15 yıl önce bir antibiotiğin fiyatı 50 tl iken aynı antibiotiğin şu an ki fiyatı 15 tl.15 yıl önce bir hipertansiyon ilacının fiyatı 40 tl iken şu an aynı ilaç 5tl.Yaşam şekli değişti ekonomi den şikayet edenin elinde son model telefonYollarda araçlara baktığında bu kadar araç ekonomisi bozulmuş ülkede nasıl satılıyor diye düşünüyor insan..
Daha önce tekne fiyatı değerlemesi konusunda yazılan yazılar vardı.Öncelikle küçük küçük bir kenara euro olarak biriktirmek. Tekne üzerine yer yer alan malzelerin neredeyse tümünün fiyatı dolar veya euro ile satılmakta.aşağıda daha önce tekne fiyatlandırılmasının nasıl yapılacağına dair bir yazı var.kimin yazdığı hatırlamıyorum bu kısmı kayıt etmişim.bir fikir olmasın açısından kendinize göre bir fiyatlandırma yapabilirsin.alıntıdır:"1. Yapacağımz bu teknenin sıfır kaça eder. Tüm aksesuarları fiyatlayıp liste fiyatı çıkar.2. İndirim oranından alış fiyatını bul. Bu fiyat senin 2016 alış fiyatındır. 3. Bu büyüklükte birbiriyle çarpıştırıp sağlama yapacağın iki modelle sağlama yapacaksın. 3.a. İlk yıl %10-12 eskit ikinci yıldan itibaren %6-8 eskitmeye devam et. 3.b. 45 feet altında her yıl için 15-17 Bin EUR, 50 feet yöresinde 16-18 ve 50-57 feet arası ise 18-20 Bin EUR her yıl için eskit (Fİyatını yazdığım yüzlerce teknede excel böyle bir eskitme gösteriyor. Haytaysa benim hatamdır.) 3.a. Asıl distrübitöre gidersen almaya calışacağı takas fiyatı. En dibi.3.b. Sizin almayı düşünebileceğiniz fiyatlar. Tekne sahibinin biraz üstünü isteyeceği fiyatlar..Tekne 4 yıldan yaşlıysa çoğunlukla bu iki hesap birbirini tuıtar. Sen alıcı olarak nereye yerleşmelisin? 3.a yakın arada bir yerlere. "
Oktay korsan,Dünya da en pahalı yakıt derken sadece bir Almanya yakıt fiyatını yazdım.Karşılaştırırsın o kadar.Diğer taraftan ilaç fiyatlarının 15 yıl öncesinin çok altında olduğunu yazdım.araştırırsın.Bunun g20 who DTÖ ne gitmene gerek yok.Diğer taraftan kişi başına düşen milli gelirle yollardaki araçların ve pahalı telefonlardaki talebenin çarpıklığını örnek verdim.Kısaca, kendi fikrimi söyledim.
Oktay korsanım,Ne güzel örnek vermişsiniz.Asgari ücretle çalışanmı kaldı bu ülkede.Hele İstanbul Ankara İzmir de.Asgari ücretliye pahalı benzini hesaplarken,birde bu maaşla aracı aldıysa sorun yok:)