0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #30 : Nisan 09, 2019, 19:59:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ali Öner Korsanım ,
Biraz haksızlık olmuş
Maalesef katılamayacağım ben,
Ülkemizin sanayisinin korunması şartır bazı sektörlerde....
Özelikle Uzakdoğu ürünlerine karşı ?
Neden ?

Çünkü Ülkemizde Sanayici 
Dünyanın en pahalı Elektriğini
Dünyanın en pahalı Akaryakıtını
Dünyada eşi benzeri görülmeyen faizler ile finansman ihtiyacını giderir..
Hammaddesini hergün değişen Kur ile temin eder...
Üretiği malları kaça satacağını , devamlı değişen kurlar dolayısı ile bilmez
Oecd Ülkeleri içerisinde en pahalı İstihdam vergisini,
Çeşitleri sayılamayacak kadar çok olan endirek ve direk vergilere maruz kalır.
Dünyada benzezi olmayan kıdem tazminatı sistemi için karşılık ayırmak durumunda kalır...

Bu kadar sıkıntı içerisinde malını rafa koyar....

Satamaz.....

Bir araştırır ki

Ürettiği malın Aynısı

Bedava finansman , elektrik , işçilik ile Çinde imal edilmiş, Çin hükümetinin Navlun desteği ile Türkiye ‘ye gelmiş...

Yarı fiyatına satılıyor....

O yüzden Uzak doğu mallarına REFERANS FİYAT uygulaması var,
Ülkemizde.
İyiki var yoksa tüm fabrikalar kapanır....
Çalışanlar işsiz kalır...
Sanayiciye bir şey olmaz
Fabrikasını yıkar , bağ yapar , bostan yapar , şehirde ise Apartman yapar

Başka ?

İşsizlik dahada artar....
Büyüme diye bir şey olmaz
Bin tane sayarım , manasız olur


Aslında sanayici olmak zor bu ülkede,

Çok Selam

Oktay bey,

Söylediklerinizde haklısınız. Olması arzu edilen de zaten sizin belirttiğinizdir. Ancak olan biraz farklı.

Benim belirtmek istediğim konu, Çin menşeili ürünlere önlem alınmasındaki mantık, sizin de belirttiğiniz üzere, yerli üretimin satış miktarlarının artması hedeflenmekle birlikte yerli üreticiye rekabet edebilme şansı tanımaktır.
 
Verdiğim örnekteki rakamlar üzerinden konuşursam eğer, çin menşeili ürün alınan önlemlerle 780 USD mertebesine çıkınca, 935 USD olan kendi üretimimizin satış hacminin artması, çin malları satış hacminden bir miktarın yerliye kayması gerekmektedir. Olması gereken de, arzulanan da budur.

Ancak bizim üretici aynı gün kendi mamülünü de 1150 USD ye çıkartınca, yapılan düzenlemenin yerli üretim "üretim ve satış hacmine" bir katkısı olmadı.

Sallıyorum, ayda 1000 m3 yerli, 2000 m3 çin malı satılıyordu ise düzenlemeden önce, yine 1000 m3 yerli 2000 m3 ithal satıldı. Ciro yükseldi, kârlılık yükseldi, olan müşteriye oldu.

Oysa bence olması gereken ve aslında söylemek istediğim, yerli satış ve dolayısıyla üretim miktarı 2000-2200 m3 lere çıkacak, üretim maliyetleri de bir miktar daha düşecek, çin malı 780 usd, yerli 900-910 usd mertebesinde olacak, çalıştırılan işçi sayısı artacak, fabrika kapasitesi artacak ve belki de en önemlisi paramız yurtiçinde kalacaktı.

Böyle olmadı.

Yoksa tabii ki devlet desteği versin, DOĞRU STRATEJİLERLE yerli üretim desteklensin, kullandığımız herşeyi yerli üretimden temin edelim.

Ancak yaşadığım durum, yine ithal malı alıyoruz, maalesef %30-40 daha fazla bedel ödeyerek.

Şu konuda da sanırım bana katılırsınız,

Elektrik, sgk prim miktarı, finansman vb konularda desteklenirse sanayici, maliyetleri düşer ve rakebet edebilir düzeye gelir. Ancak biz ne yapıyoruz ? Rakiplerin fiyatlarını arttırıyoruz, bizimkisi normalleşmek üzereyken de üreticimiz ticari bir hamle ile durumu yeniden eski düzene getirecek önlemi alıyor.

Yanlış bir uygulama olarak değerlendirdiğim durum budur.

Saygılar.

Ali korsanım

Tamamen mütabıkız,
Maalesef insanımız bu avantajları toplum ile paylaşmak yerine sadece kendi hanesine yazmakta en ufak teredüt yaşamaz....
Sanayici, işçi, köylü, memur, işsiz farketmez....
Bedavadan bir nimet varsa bizim millet koşar....

Engelli lehine park yeri ayrılır park ederiz,
Engelli için Asansör yapılır maalesef engelliler binemez,
Fakire fukaraya erzak dağıtılır en son fakirler alır....
Milyon örneği var hepimizin etrafında o yüzden bizden cacık olmaz....
Saygı benden ,
Selamlar


*

    C. K.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #31 : Nisan 09, 2019, 21:14:05 »
Neymiş? Dünyada en pahalı elektrik bizdeymiş,akaryakıt bizdeymiş,istihdam vergisi bizdeymiş.
 

Sanırsın tüm dünyayı dolaşmış da fiyatları tek tek yazmış.
Uzağa gitmeye gerek yok Almanya da benzin litre 1.70 Euro mazot 1.55 Euro
Elektrik de aynı durum söz konusu

Referans fiyat sadece uzak doğu malların da değil ilaç sanayiinde de geçerli.

15 yıl önce bir antibiotiğin fiyatı 50 tl iken aynı antibiotiğin şu an ki fiyatı 15 tl.
15 yıl önce bir hipertansiyon ilacının fiyatı 40 tl iken şu an aynı ilaç 5tl.

Yaşam şekli değişti ekonomi den şikayet edenin elinde son model telefon

Yollarda araçlara baktığında bu kadar araç ekonomisi bozulmuş ülkede nasıl satılıyor diye düşünüyor insan..


*

    O. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #32 : Nisan 09, 2019, 21:22:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neymiş? Dünyada en pahalı elektrik bizdeymiş,akaryakıt bizdeymiş,istihdam vergisi bizdeymiş.
 

Sanırsın tüm dünyayı dolaşmış da fiyatları tek tek yazmış.
Uzağa gitmeye gerek yok Almanya da benzin litre 1.70 Euro mazot 1.55 Euro
Elektrik de aynı durum söz konusu

Referans fiyat sadece uzak doğu malların da değil ilaç sanayiinde de geçerli.

15 yıl önce bir antibiotiğin fiyatı 50 tl iken aynı antibiotiğin şu an ki fiyatı 15 tl.
15 yıl önce bir hipertansiyon ilacının fiyatı 40 tl iken şu an aynı ilaç 5tl.

Yaşam şekli değişti ekonomi den şikayet edenin elinde son model telefon

Yollarda araçlara baktığında bu kadar araç ekonomisi bozulmuş ülkede nasıl satılıyor diye düşünüyor insan..

Cengiz Korsan
Ekonomide fiyat kıyaslamaları endeksler ile karşılaştırılır.
Ülkelerdeki insanların refahı  kişi başına düşen milli gelir üzerinden hesap edilir...
Ve öyle kıyaslanır...

Bir hizmetin , bir malın en pahalı olduğunu söylemek için Dünyayı dolaşmak gerekmediği gibi , tüm dünya fiyatlarını bilmek gerekmez
Bunun için Sanayi odaları , Ticaret odaları bu karşılaştırmaları yapar...
Herhangi bir mesleki kuruluşa üye iseniz , size bu bilgileri verirler..

Oecd ülkeleri, G20 , Dünya ticaret Örgütü tüm bu verileri tutar ve yayınlar...

Meraklı olan veya benim gibi bilmek Zorunda olanlar da açar öğrenir
Selamlar
« Son Düzenleme: Nisan 09, 2019, 21:26:02 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    R. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #33 : Nisan 09, 2019, 21:36:24 »
Eksen kayması yaşamaya başlayan konuyu yine çizgisine sokmaya gayret edelim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Daha önce tekne fiyatı değerlemesi konusunda yazılan yazılar vardı.

Öncelikle küçük küçük bir kenara euro olarak biriktirmek. Tekne üzerine yer yer alan malzelerin neredeyse tümünün fiyatı dolar veya euro ile satılmakta.

aşağıda daha önce tekne fiyatlandırılmasının nasıl yapılacağına dair bir yazı var.
kimin yazdığı hatırlamıyorum bu kısmı kayıt etmişim.

bir fikir olmasın açısından kendinize göre bir fiyatlandırma yapabilirsin.

alıntıdır:
"
1. Yapacağımz bu teknenin sıfır kaça eder. Tüm aksesuarları fiyatlayıp liste fiyatı çıkar.
2. İndirim oranından alış fiyatını bul. Bu fiyat senin 2016 alış fiyatındır.
3. Bu büyüklükte birbiriyle çarpıştırıp sağlama yapacağın iki modelle sağlama yapacaksın.
3.a. İlk yıl %10-12 eskit ikinci yıldan itibaren %6-8 eskitmeye devam et.
3.b. 45 feet altında her yıl için 15-17 Bin EUR, 50 feet yöresinde 16-18 ve 50-57 feet arası ise 18-20 Bin EUR her yıl için eskit (Fİyatını  yazdığım yüzlerce teknede excel böyle bir eskitme gösteriyor. Haytaysa benim hatamdır.)

3.a. Asıl distrübitöre gidersen almaya calışacağı takas fiyatı. En dibi.
3.b. Sizin almayı düşünebileceğiniz fiyatlar. Tekne sahibinin biraz üstünü isteyeceği fiyatlar..

Tekne 4 yıldan yaşlıysa çoğunlukla bu iki hesap birbirini tuıtar.

Sen alıcı olarak nereye yerleşmelisin? 3.a yakın arada bir yerlere.
"


Şimdi bu bir fikir verir elbette. Ama sadece fikir verir. daha fazlası değil.

35 yaşında tekne. Misal 35 ft West Sail. Birkaç yıl önce yelkenleri sıfır yapılmış. Gövdeye 5 kat epoksi reçine vurulmuş.  Motor düzgün. Nasıl fiyat belirlersiniz?

Ya da aynı marka model tekne, karaya alınmış, 5 senedir karada. Bakanı edeni yok. Sadece efsane bir adı var. HR de olabilir. Özel yapım da. Nasıl fiyat belirlersiniz?

Ya da bilindik markalardan çok eski değil, 5-6 yaşında. Tekne alındıktan sonra çapası iyi marka ile değişmiş, su yapıcı, webasto eklenmiş, 400 watt güneş paneli 300 A akü, radar, en makbulünden seyir yardımcıları vs vs vs vs.. Bu sıfırından fazla eder mi etmez mi?

Tekrar sorayım, 2. el fiyatı nasıl belirlenir?
Komşu tekne satılığa çıkmış 250 bin TL istiyor. "Aynı marka ama benimki daha güzel ben 300'den aşağı vermem" der misiniz? Ya da "Aynı tekne ama biz arkadaşız, sana indirim yaparım" der misiniz?

Bizim forum daha büyük teknelere farkında olmasak da yönlendirici bir işlev görüyor. Farkındaysanız artık schorcher yazısı görmüyoruz. Rota ile ilgili yazan Murat Erciyes korsandan sonra herhalde bir tek ben kaldım. Windy eskilerde yazılmış sanırım ama yenilerde yok. Özel yapım yelken-kürek teknelerini de unuttuk. Oysa ülkemizde üretilmiş tekneler hepsi. 

Yine İzmirli bir firma (sanırım) Optima diye bir model çıkarmıştı. Ama arkasını getiremedi. Muhtemelen arkadaşlarımızın yukarıda yazdığı nedenlerden.

Sözü uzatmanın gereği yok. Soruyu baştan sorayım. Cebimde 10 bin lira var. 10 bin TL'lik tekne bakayım mı yoksa ya para bu ama şöyle 15-18 bin liralık bir tekne düşüreyim mi? Hangisi bizim zihnimize yatkın? 2. el tekne alırken diğer her şeyi bir yana fiyatı için kafamızda, hepimizin anlaştığı, mutabık kaldığı parametreler var mı? Yoksa geleneksel bir zihin mi taşıyoruz?

Yeni üretim marka teknelerin bir kolaylığı var. İç piyasaya olmazsa dünya piyasası fiyatlarına bakarız karşılaştırma yaparız. Peki ahşap bir tekneyi neye göre alacağız? Ya da bir plana göre yapılmış özel yapım tekneyi? "Denizci tekne" diye ilanda yazıyorsa ikna oluyor muyuz?

Elbette daha ucuza mal etmek istemek normal bir istek. Ama onun da bir sınırı olduğunu bilmek gerekir. 40 ft teknesi olan benden yaşlı bir komşum olmuştu. 3 yıl karada kaldıktan sonra teknesine bakım yaptırıyordu. "3 yıl uzun değil mi hayırdır?" diye sormuştum. Satılığa çıkardığını ama alıcı bulamadığını, geçen üç yılda da eşinin sağlığı toparlandığı için denize döndüğünü anlatmıştı. Ve "iyiki satmamışım" demişti.

Üstte bahsettiğim, "ölücü", "tok satıcı" kategorisini bir yana bırakarak soruyorum. "Standart" alıcı ve satıcı için fiyat parametresi var mı da biz fiyatlaırn yüksekliğini veya ucuzluğunu konuşuyoruz?

Hayatımıza yeni giren tekne ve onun alım satımı ile ilgili bizim sanırım önce bazı parametrelere ihtiyacımız var.. Çünkü böyle bir kültürel miras devralmadık. ya da varsa ben haberdar değilim.



*

    C. K.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #34 : Nisan 09, 2019, 21:52:12 »
Oktay korsan,

Dünya da en pahalı yakıt derken sadece bir Almanya yakıt fiyatını yazdım.Karşılaştırırsın o kadar.

Diğer taraftan ilaç fiyatlarının 15 yıl öncesinin çok altında olduğunu yazdım.araştırırsın.

Bunun g20 who DTÖ ne gitmene gerek yok.

Diğer taraftan kişi başına düşen milli gelirle yollardaki araçların ve pahalı telefonlardaki talebenin çarpıklığını örnek verdim.

Kısaca, kendi fikrimi söyledim.




*

    O. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #35 : Nisan 09, 2019, 22:06:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktay korsan,

Dünya da en pahalı yakıt derken sadece bir Almanya yakıt fiyatını yazdım.Karşılaştırırsın o kadar.

Diğer taraftan ilaç fiyatlarının 15 yıl öncesinin çok altında olduğunu yazdım.araştırırsın.

Bunun g20 who DTÖ ne gitmene gerek yok.

Diğer taraftan kişi başına düşen milli gelirle yollardaki araçların ve pahalı telefonlardaki talebenin çarpıklığını örnek verdim.

Kısaca, kendi fikrimi söyledim.


Haklısınız

KARŞILAŞTIRISIN O KADAR Yazmışsınız KİBARCA

Doğrusu etkilenmedim desem yalan olur kibarlığınızdan,
Bir rapordan bir alıntı , Size

Karşılaştırma Almanyadaki benzin fiyatını öğrenip kurla çarpıp bizimki ile karşılaştırınca olmuyor....işte
Keske sizinki gibi basit yol ile hesap edileblse

Dünya ne kadar kolay yaşanabilir yer olurdu ...

Asgari ücret ve benzin karşılaştırmamıza dönersek, asgari ücret ile çalışan bir Alman işçi aylığıyla aracına yaklaşık 1.150 litre benzin koyabilirken, Türk işçi ise 254 litre benzin alabiliyor. Yani Alman işçinin benzin cinsinden asgari ücreti Türk işçisinin neredeyse 4.5 katı. Hadi diyelim, benzinde böyle istisna bir fark oluştu, diğer harcama kalemlerine bakalım.

İstemisiniz bakalım mı ?

« Son Düzenleme: Nisan 09, 2019, 22:12:12 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    H. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #36 : Nisan 09, 2019, 22:08:03 »
Cengiz bey!
Aynı ülkeden mi bahsediyoruz?
*

    H. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #37 : Nisan 09, 2019, 22:10:19 »
Sanırım ilaç sektörü!
Geneli görüyormusunuz?
*

    A. Ş.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #38 : Nisan 09, 2019, 22:10:53 »
Cengiz Korsan
Hipertansiyon ilacı 5tl mi,yoksa 5euro mu.
coveram 10mg/5mg 33 TL .
*

    H. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #39 : Nisan 09, 2019, 22:21:11 »
Ayrıca Cengiz bey'e şunu sormak istiyorum! Tansiyon ve kalp ilaçlarının hemen tümü yok
neyi savunuyorsunuz?
*

    S. Ş.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #40 : Nisan 09, 2019, 22:23:59 »
Uzayacak konu ama amerıkada domates 2 dolar burada 14  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kişi başı Staın alma gücü  parıtelerin göre dört kat ucuz olmalı burası yani kabaca 3 lira olmalıydı...

Yada 1 dolar 28 lira olmalı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 09, 2019, 22:37:17 Gönderen: Semih Sener »
*

    C. K.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #41 : Nisan 09, 2019, 22:24:17 »
Oktay korsanım,

Ne güzel örnek vermişsiniz.

Asgari ücretle çalışanmı kaldı bu ülkede.Hele İstanbul Ankara İzmir de.

Asgari ücretliye pahalı benzini hesaplarken,birde bu maaşla aracı aldıysa sorun yok:)
*

    H. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #42 : Nisan 09, 2019, 22:25:22 »
Mühendislikte devekuşu tekniği tabir edilen bir edim vardır!
Kafayı kuma gömerseniz hataları görmezsiniz!
İyi geceler,
*

    C. K.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #43 : Nisan 09, 2019, 22:27:33 »
Hulki bey

Aynı ülkede yaşıyoruz sanırım.

Hangi tansiyon ilacını bulamıyorsunuz.ismini yazarmısınız
*

    O. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #44 : Nisan 09, 2019, 22:33:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktay korsanım,

Ne güzel örnek vermişsiniz.

Asgari ücretle çalışanmı kaldı bu ülkede.Hele İstanbul Ankara İzmir de.

Asgari ücretliye pahalı benzini hesaplarken,birde bu maaşla aracı aldıysa sorun yok:)

Cengiz korsanım,
Karşılaştırmalar ülkelerdeki asgari ücretle yapılmak zorunda,
Konu asgari ücretle çalışan kalıp kalmadığı veya asgari ücretlilerin nasıl araba aldığı değil....

Dünyada gelire göre en pahalı akaryakıtın satıldığı ülkelerin en başındayız...

Almanya doğru örnek değil....
« Son Düzenleme: Nisan 09, 2019, 22:35:33 Gönderen: Oktay Eryılmaz »