0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ç.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #15 : Nisan 09, 2019, 10:53:47 »
Klasik Mörfi kanunudur..
Almak istediğin şey,cebindeki paranın hep iki tık üstüdür..


*

    R. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #16 : Nisan 09, 2019, 10:58:16 »

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bilemedim, arada bir eski konuları yok sayarak tartışmayı mı çok seviyoruz.
Yoksa hafızasızlık gibi bir durumumuz var da farkında mı değiliz.

Bir konu daha olacaktı, fiyatlandırma konusu daha açık seçikti. Herhalde bir başka konu içinde konuşulduğundan bulamadım.

Şöyle bir şeyler konuşmuşuz. Bir bakarsak belki aldığımız yolu görmek bakımından katkısı olur.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    S. B.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #17 : Nisan 09, 2019, 11:29:31 »
Benim gözlemim ilan sitelerinde tabiri caizse sürünen teknelerin fiyatları genellikle sahibinin gönlünden geçen fiyatlardır. Yok farzedin.

Uygun ve bakımlı tekneler genellikle hemen satılıyor, fazla beklemiyor. Çoğunun ilanı da çıkmıyor veya hemen satıldığı için yok oluyor.

2 sene önce kapora safhasına gelip fiyat arttırınca hadi oradan deyip gittiğim tekne halen satılık.

Sonuç, uygun ve temiz tekne de az, ciddi alıcı da az. Parası cebinde sabreden derviş muradına ermiş diyelim.
« Son Düzenleme: Nisan 09, 2019, 11:30:59 Gönderen: Sinan Bozkurt »


*

    K. T.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #18 : Nisan 09, 2019, 11:57:46 »
2.el tekne fiyatları neden bu kadar yükseldi demek!
Arz ve talebin olduğu yerde fiyatta artar. Tekne yatırım aracı değildir ne yazık ki fiyatlama da ben şu euro ya aldım şimdi euro bu oldu fiyatta bu şeklinde olunan zihniyet satıcı için doğru alıcı için yanlıştır. Ortada doğruyu aramaya kalkarsanız da bu işin doğrusu yanlışı yok!!! Sahip olduğum teknem ile (32ft civarı tek kamaralı ufak tefek bişey) 5 yılı devirdik kalan ömrümüzde de dahasını aramadan sahip olduğumuz ile mutlu mesut bir hayat düşünüyoruz. Ne yazık ki 1 sene önce tekne alıp ufak geliyo 50ft bakıyoruz diyerek ilana koyulan bir teknenin ucuz olmasını düşünmeyin. Ucuz tekne istiyorsanız sahibi 70 yasındadır teknesi 80 modeldir ondan alınır yenilenir güzel güzel kullanılır...
« Son Düzenleme: Nisan 09, 2019, 12:00:43 Gönderen: Kıvanç Tüfekçioğlu »


*

    H. A.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #19 : Nisan 09, 2019, 12:45:35 »
Bir malı almak kolay, satmak zordur,  özellikle bu iletişim ortamında. Kayserililer beğendikleri bir malın sahibine bir fiyat teklifi birde kartvizitlerini verir ve bu fiyata indiğinde beni ara derler.  Alıcı arkadaşlar maalesef yeterli çabayı göstermiyorlar. Telefonda fiyat soruyorlar, satıcı buna ne desin. Tekne gidilir, görülür ve tekne başında pazarlık yapılır. Örneğin"arkadaş tekneni beğendim, motor ve elektronikleri servisine kontrol ettirecem, tekneyi karaya alıp ozmoz testi yaptıracam problem çıkmazsa bu masrafları üslenirim  ve tekneni alır .sanada ...........TL veririm. " diyecekler. (Bazı durumlarda Problem çıksada bu masrafların ödenmesi alıcıya ait olabilir ki ben teknemi alırkeken sözleşmem bu şekildeydi)
Satıcı verdiğiniz  fiyata razı olmazsa kartvizitinizi verip beklemeye çekileceksiniz. Paranın yüzü sıcaktır, siz istenilen fiyata bakmayın ve düşündüğünüz fiyatı verin. Geçtiğimiz aylarda bir arkadaşım meşhur sayfaya teknesini 30 bin € ya satışa koydu 19 bin € ya sattı. Bunun gibi nice örnekler gördük.

*

    S. B.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #20 : Nisan 09, 2019, 12:57:34 »
Yukarıda Recep korsan'nın verdiği linkte yazdıklarım bugün de aynen geçerli.

Bu arada tekneyi aldığımız arkadaş 1.5 senedir keyifle teknesini sorunsuz kullanıyor.

Iyi bir charter firmasından alınan tekneler genellikle problemsiz oluyor. Çekinmeye gerek yok.
*

    A. D.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #21 : Nisan 09, 2019, 13:19:52 »
Ulkemizdeki ve yurtdışındaki  tekne ilanlarını her zaman takip ederim.elbetteki ülkemizde tekneler biraz daha pahalıya satılmaktadır.Bunun başlıca sebeplerinden birisi alınabilecek ürün seceneginin az olması.meşhur sitede max 350-400 tekne olur satılık ilanı olan ve bunlar 5000 tl den başlar 5milyon liraya kadar ulaşır.diyelimki bütceniz 200 bin tl ve 10 metre civarı 2000 model bir tekne bakıyorsunuz, ilanlarda ancak size göre 10 tekne vardır.Bu 10 teknenin sahibide tekne alım tecrübesi ile konuya hakimdir nitekim.10 tekne icinden secimini yapmak zorunda kalirsin. Fakat yurtdışında hem marinalarda, hem garajlarda ,hemde otoparklarda binlerce tekne vardır. aynı bütçe ile araştırmaya girdiginizde karşınıza 1000 e yakın tekne cıkar ve size en uygun olanını bulmak kolaylaşır aynı zamanda satıcıların rekabeti artıncada, alıcıların pazarlık ve indirim imkanı cogalır.
Yurtdışında bir tekne uygun fiyatlı olabilir,siz eger tekneyi alıp Türkiyeye getirecekseniz emin olun masraflarla birlikte eşdeger bir fiyata ulaşır.Tek avantajlı kısım denizcilik ve kültür bakımından  daha iyi bakılmış ve korunmuş tekneler bulabilmenizdir.
Tekne bakarken bence ilanları dolaşmak tecrübe ve fiyat bilgisi edinmek güzel ama tekneler marinalarda, balıkcı barınaklarında veya koylarda alargada tekne tekne gezerek ucuza alınır.Elimizde belli bir bütçe var ve en iyisini istiyorsak,sadece ilanlara bakarak seçmek yerine daha aktif olmalıdır alıcılar.

Ben kendi teknemi almadan önce kriterlerimi gözden gecirdigimde 3 secenek vardı.
1- Tekneyi ufak alıp idare edip sonra büyütürüm ümidi
2- Tekne istedigim boyda ve özellikte ama tamire ihtiyacı var (tamir ve bakımı üstlenirsem fiyat düşer).
3- Tekne güzel pazarlık sonunda gene bütcemin üstü,ya bütçemi arttırmam lazım yada biraz daha araştırayım derken dolar iki katına cıkar ve tekne sevdası başka baharlara ertelenir.....
Ben günü yaşamanın derdinde olan birisi icin 2.seçenekte karar kıldım.

elinizi taşın altına koymadan tekne sahibi olmanız cok zor ülke şartlarında.
Satıcı ev, araba, tekne farketmez ilan sitesine kendi kafasındaki fiyatını yazar.
Satıcının yerine işlemleri yapan müşteriyi bulan broker, emlakçı, galerici fiyatı alıcı lehine arttırır.
Alıcı uygun fiyat ödemek istiyorsa Broker, emlakçı, yada galerici gibi satılan mal konusunda bilgi birikime sahip olmalı.Aksi halde pazarlıkta söz edemez ve sadece ne olur biraz fiyat indirin diye söylenir. Tecrübe ile sabit......
*

    G. N.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #22 : Nisan 09, 2019, 14:31:07 »
Merhaba sevgili korsanlar...
Yarın itibarı ile minik ülke Karadağ' da 6. ayım doluyor.
Ülke küçük, 290 küsür km Adriatik kıyısı var. Hırvatistan ile komşu biliyorsunuz. Her kıyı yerleşkesinde de irili ufaklı marinaları, hatta Tivat' ta meşhur süperyat marina kompleksi de var. Sözün özü tekne kültürü sağlam burada. Hem suda, hem kışlamada irili ufaklı pek çok güzel kız var burada.
Fiyatlar konusunda genelde söylediğinizin aksine, Türkiye'de fiyatlar, istisnalar harici,  şu an en uygun seviyede, emin olun. Sebebi çok basit tekrar tekrar yazmaya gerek yok.
Bir malın fiyatı ne olmalı sorusuna , mesleki anlamda taşınmaz değerleme  günlerimden, ders notlarımızda da yer alan tabiri paylaşmak istedim.
Fair Market Value = Adil Pazar Değeri
Hem alıcının, hem de satıcının, hiç bir baskı, zorunluluk, aciliyet ve benzeri bir durum altında kalmadan , dürüst ve şeffaf bir şekilde, iyi niyetle ticareti tamamlamalarının sonucunda ortaya çıkan rakamdır.
Güzel ve basit bir tanım aslında.
Sevgiler, saygılar Kotor' dan... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   
*

    R. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #23 : Nisan 09, 2019, 14:39:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fiyatlar konusunda genelde söylediğinizin aksine, Türkiye'de fiyatlar, istisnalar harici,  şu an en uygun seviyede, emin olun.


Ben de 5-6 yıldır izlerim yelkenli fiyatlarını. Daha çok da 10 metre altındakileri.
Bu şekilde düşünüyorum.
Hatta piyasa belirsizliği nedeniyle düşük bile denebilir. Çünkü talep olması gerekenin altında.
Sezon başlamakta ve sonbahar fiyatları hemen hemen tüm teknelerde değişmedi.


*

    H. A. Ö.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #24 : Nisan 09, 2019, 14:52:37 »
Konu başlığı altında çok değerli bilgiler geldi.
Konuda çok tecrübem olmadığı için amatörce takip ettiğim fiyatlar bakımından sormak istediğim şuydu aslında,
TL sözleşme yapma zorunluluğu getirilmese idi 8 ay önce satış sitesinde 40.000 euro fiyat konulan tekne bugün satılıyor olsa idi yine 40 bin euro civarı fiyat konulmayacak mıydı? ya da konulması gerekmez miydi?
 
*

    K. T.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #25 : Nisan 09, 2019, 14:57:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konu başlığı altında çok değerli bilgiler geldi.
Konuda çok tecrübem olmadığı için amatörce takip ettiğim fiyatlar bakımından sormak istediğim şuydu aslında,
TL sözleşme yapma zorunluluğu getirilmese idi 8 ay önce satış sitesinde 40.000 euro fiyat konulan tekne bugün satılıyor olsa idi yine 40 bin euro civarı fiyat konulmayacak mıydı? ya da konulması gerekmez miydi?
 

40 bin euro isteyen kişi ilanını 250.000 yaptı diyelim
euro oldu 8 TL ilanını 320.000 de yapar... TL ye euro ya takılı kalmayın... Tekne piyasası yabancı para birimine göre değişim gösterir.
*

    A. Ö.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #26 : Nisan 09, 2019, 15:03:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ali Öner Korsanım ,
Biraz haksızlık olmuş
Maalesef katılamayacağım ben,
Ülkemizin sanayisinin korunması şartır bazı sektörlerde....
Özelikle Uzakdoğu ürünlerine karşı ?
Neden ?

Çünkü Ülkemizde Sanayici 
Dünyanın en pahalı Elektriğini
Dünyanın en pahalı Akaryakıtını
Dünyada eşi benzeri görülmeyen faizler ile finansman ihtiyacını giderir..
Hammaddesini hergün değişen Kur ile temin eder...
Üretiği malları kaça satacağını , devamlı değişen kurlar dolayısı ile bilmez
Oecd Ülkeleri içerisinde en pahalı İstihdam vergisini,
Çeşitleri sayılamayacak kadar çok olan endirek ve direk vergilere maruz kalır.
Dünyada benzezi olmayan kıdem tazminatı sistemi için karşılık ayırmak durumunda kalır...

Bu kadar sıkıntı içerisinde malını rafa koyar....

Satamaz.....

Bir araştırır ki

Ürettiği malın Aynısı

Bedava finansman , elektrik , işçilik ile Çinde imal edilmiş, Çin hükümetinin Navlun desteği ile Türkiye ‘ye gelmiş...

Yarı fiyatına satılıyor....

O yüzden Uzak doğu mallarına REFERANS FİYAT uygulaması var,
Ülkemizde.
İyiki var yoksa tüm fabrikalar kapanır....
Çalışanlar işsiz kalır...
Sanayiciye bir şey olmaz
Fabrikasını yıkar , bağ yapar , bostan yapar , şehirde ise Apartman yapar

Başka ?

İşsizlik dahada artar....
Büyüme diye bir şey olmaz
Bin tane sayarım , manasız olur


Aslında sanayici olmak zor bu ülkede,

Çok Selam

Oktay bey,

Söylediklerinizde haklısınız. Olması arzu edilen de zaten sizin belirttiğinizdir. Ancak olan biraz farklı.

Benim belirtmek istediğim konu, Çin menşeili ürünlere önlem alınmasındaki mantık, sizin de belirttiğiniz üzere, yerli üretimin satış miktarlarının artması hedeflenmekle birlikte yerli üreticiye rekabet edebilme şansı tanımaktır.
 
Verdiğim örnekteki rakamlar üzerinden konuşursam eğer, çin menşeili ürün alınan önlemlerle 780 USD mertebesine çıkınca, 935 USD olan kendi üretimimizin satış hacminin artması, çin malları satış hacminden bir miktarın yerliye kayması gerekmektedir. Olması gereken de, arzulanan da budur.

Ancak bizim üretici aynı gün kendi mamülünü de 1150 USD ye çıkartınca, yapılan düzenlemenin yerli üretim "üretim ve satış hacmine" bir katkısı olmadı.

Sallıyorum, ayda 1000 m3 yerli, 2000 m3 çin malı satılıyordu ise düzenlemeden önce, yine 1000 m3 yerli 2000 m3 ithal satıldı. Ciro yükseldi, kârlılık yükseldi, olan müşteriye oldu.

Oysa bence olması gereken ve aslında söylemek istediğim, yerli satış ve dolayısıyla üretim miktarı 2000-2200 m3 lere çıkacak, üretim maliyetleri de bir miktar daha düşecek, çin malı 780 usd, yerli 900-910 usd mertebesinde olacak, çalıştırılan işçi sayısı artacak, fabrika kapasitesi artacak ve belki de en önemlisi paramız yurtiçinde kalacaktı.

Böyle olmadı.

Yoksa tabii ki devlet desteği versin, DOĞRU STRATEJİLERLE yerli üretim desteklensin, kullandığımız herşeyi yerli üretimden temin edelim.

Ancak yaşadığım durum, yine ithal malı alıyoruz, maalesef %30-40 daha fazla bedel ödeyerek.

Şu konuda da sanırım bana katılırsınız,

Elektrik, sgk prim miktarı, finansman vb konularda desteklenirse sanayici, maliyetleri düşer ve rakebet edebilir düzeye gelir. Ancak biz ne yapıyoruz ? Rakiplerin fiyatlarını arttırıyoruz, bizimkisi normalleşmek üzereyken de üreticimiz ticari bir hamle ile durumu yeniden eski düzene getirecek önlemi alıyor.

Yanlış bir uygulama olarak değerlendirdiğim durum budur.

Saygılar.
*

    M. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #27 : Nisan 09, 2019, 16:01:46 »
Tekne fiyatlarının yükselmesinin tek sebebi ekonomi değil elbette.Ben geçen yıl teknemi değiştirmeden 2 yıl fiyatları ve pazardaki 2.el kayıkları takip etmiştim.Bu takip süreci ilerledikçe zamanın aleyhime işlediğini zarar ederek tecrübe ettim.Zira Türk bayraklı tekne arıyordum ve Türk bayrağına geçiş işlemi için süre sınırı konulduğundan öncelikle Türk bayraklı tekneler fiyatları da artarak kısa sürede Sahibinden.com da yeni sahiplerini buldular.Ben eyvah eyvah derken Türk bayrağına geçebilme hakkı olan teknelerde kapış kapış gitmeye başladı.Eli yüzü düzgün 60.000-80.000 euro aralığında tekne kalmadı bir anda.Pazarlık ettiğim teknenin 2 yıl daha yaşlı ve yıpranmışlarını Avrupa piyasasında 10.000-15.000 euro fazlasına satıldığını ve Türk bayrağına geçirme şansım kalmadığını anladığımda bu tekneyi bu fiyata hayatta almam dediğimi unutup Türk bayrağına geçiş masraflarını yarı yarıya paylaşmak koşulu ile satın aldım.Arz ve talep dengesi ekonomik koşullardan daha belirleyici bana göre.Şu an yabancı bayraklı teknelere tamamen serbestlik verilse görün bakın tekne fiyatları nerelere iner.Kimse piyasa  koşullarına bakmaz diye düşünüyorum.Tek bir hayatımız var ve eşlerimizden sonra en büyük sevdamız DENİZ..Ekonomi de bir yere kadar....
*

    A. Ö.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #28 : Nisan 09, 2019, 17:24:20 »
Türk bayrağına süreli geçiş hakkı verilmesi, emin olmamakla birlikte endişe mahiyetinde forumda bazı üyelerin ifade ettikleri “yabancı bayraklı teknelere zorluk çıkartılması” ihtimali fiyatları biraz yukarı almış demek ki.

Mustafa beyin yaşadığı tecrübelerden yola çıkarak, Türk bayrağına geçiş hakkı süresiz-sınırsız olarak düzenlenirse mevcut satıştaki tekneler yurtdisi piyasasına göre pozisyon belirleyecek, bu durumda da mevcut kur durumundan mütevellit yine çok fazla bir oynama olmayacaktır.

Geçen yıl bu zamanlar durum lehimize iken, bu yıl pek bir şey değişmeyecek gibi duruyor.
*

    A. Ö.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #29 : Nisan 09, 2019, 17:26:22 »
“Lehimize” derken tekne arayan - teknesi olmayan zümreyi kastetmedim. Memleket olarak lehimize demek istedim. Bunu da ayrıca belirteyim, yanlış anlaşılma olmasın 😊