0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. A. Ö.

2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« : Nisan 08, 2019, 09:46:15 »
2018 başından itibaren tekne fiyatlarını  takip etmeye çalışıyorum. Sözleşmelerin TL yapılması zorunluluğu sonrasında malum sitede de tekne fiyatları TL olarak yazılmaya başlandı. Ancak takibinde olduğum 40-45.000 EUR civarı olan aynı yaş ve modeldeki teknelerin güncel 50-55.000 EUR civarında olduğunu görüyorum. O tarihlerde EUR 7-7,5 üzeri iken bulunan TL karşılıklar aynı kaldı sanki. Her şeyin fiyatının artması da etkilemiştir tabii. Yanılıyor da olabilirim, takip eden var mı?


*

    H. K.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #1 : Nisan 08, 2019, 10:37:35 »
Öncelikle Merhaba herkese;

Bende hemen hemen ayni tarihlerden beri yelkenli tekne fiatlarina bakiyorum, piyasayi ögrenmeye calisiyorum, uzun yillardir gerceklestirmek istedigim hayallerime kavusmayi ve uzun yillardan sonra vatanima dönüsü bekliyorum sabirsizlikla..

Yurtdisindaki ayni model tekneler cok daha ucuz oldugu malumu herkesin. Yurticinde tekne yapimini tesvik etmek ve yapimcilari korumayi anlarim ve takdir ederim ancak, bildigim kadariyla, yurt icinde yelkenli yapan firmalar cok cok az yada yok gibi. yaniliyormuyum?

Teknelerdeki gecen seneki finans saldirisindan sonra meydana gelen abartili fiat artisi malesef hala devam ediyor gördügüm kadariyla. 2.el tekne ithalatida mümkün gözükmedigine, yurtdisindakinin 2 kati tekne alabilmek herkesin katlanabilecegi bir sey olmasa gerek..

Bekleyip görecegiz..

Selam ve saygilarimla
Hasan


*

    Ö. S.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #2 : Nisan 08, 2019, 16:31:47 »
Herkese Merhaba,

Tekne arayan madurlar burada toplandık sanırım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Aynı şekilde uzun süredir arayıştayım ve fiyatları yakinen takipteyim. Finansal konuları aştık artık almanın vaktidir dediğim noktada malum ekonomi saçmalığı oluştu ve tabi teknesini satacaklar fiyat belirlemede bocaladı. Ona da tamam.

Ama ardından kurlar geri gelmese de daha aşağı indi ve satışlar TL olarak belirlendi, tabi tekne sahipleri kafalarındaki tutarları döviz karşılığı olarak yazdılar ama kurlarda da dev dalgalanmalar olmadığından aşağı yukarı sabit kaldı.

Geçenlerde  ilgilendiğim bir model ile ilgili malum sitede teknesini satan bir satıcı ile iletişime geçtim.  Sattığı teknenin aynı modeli (donanım farkı olabilir ki bence çok yok) geçtiğimiz sene temmuz ayında 33-35.000 Euro aralığında örnekleri var iken ve o dönem oldukça ilgilenmiş fakat sonuca bağlayamamışken, şuan 50.000 Euro değer biçtiğinden,  haddim olmayarak kendisine aynı konuyu anlattım bu kadar yükselmenin sebebini merak ettim.  Biraz donanımdan fln bahsetti ama az çok tekne bilgimiz de olduğundan 10-11 mt tekneye ne donanım eklerseniz ekleyin 20.000 euro fark ile satamayacağını da bildiğimden fazla konuyu uzatmadım,  herkez istediği fiyatı istemekte serbest sonuçta .

Bu sadece bir örnek daha niceleri sitede mevcut ve kimse de geri adım atmıyor,  ama uzun sürede sitede ilanlar sürünüyor.

Ufak artışlar ile fiyat belirleyenler zaten kısa bir süre sonra muradına eriyor gördüğüm kadarı ile..

Tekne satanlar buna bi açıklık getirsin lütfen  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    A. Ç.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #3 : Nisan 08, 2019, 17:37:13 »
Türk lirasına geçiş olduysa da aslında olmamış görünüyor. Yabancı para cinsinden fiyat belirleyip TL'yer çevriliyor ve nasıl olsa daha da artar diye fiyatın üsütüne konuyor. Yabancı para konuşurken küçük bir pazarlık payı vardı, sanırım şimdi hem Türklere has pazarlık alışkanlığı ve TL'deki muhtemel değişkenlik pazarlık paylarını yukarılara çekti. Bir malın değeri talep edilen fiyat değil, el değiştirmede ödenen bedeldir.


*

    C. Y.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #4 : Nisan 08, 2019, 19:28:54 »
Bir ay içerisinde tekne satan ve alan biri olarak şunları söyleyeyim.

 Makul bir fiyata inmezseniz, kesinlikle satamazsınız. Insanlar artık daha bilgili. Malın ederi neyse elinde internet var buradan, guney amerikaya kdr tüm market fiyatları elinde.

Son 5 senedir, ciddi olarak piyasayı takip ediyorum. Bana kalırsa, yakın zamanda türk piyasası avrupanın en avantajlı piyasası olacak.

Ekonomik bir çöküşle birlikte, o inmeyen fiyatlar yerlere düşecek görürsünüz.

Bu arada 10birimlik malına 20birim istiyorsa, bırakın ne hali varsa görsün. Hayatta muhatap olmam. Para sizde güç sizde.

*

    N. D.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #5 : Nisan 08, 2019, 20:10:35 »
İstkrarsız bir piyasa , sezon başı ve sezon yoğun talep ,diğer zamanlarda durgunluk . Ayrıca lux "dayanıklı tüketim" maddesi ...
Bu durumda imalatçı sayısı çok az , Azure ,Ege Yat , Barbaros Yat gibi sayılı firma yerli üretim yapsa da sıfır piyasasında yerel alıcıların rakibi avrupalı alıcılar. Amerika gibi bir 2.el tekne deposu ülkeye de çok uzağız . Avrupalının 2. eli ise brokerlar vasıtasıyla bizim gibi 3. dünyaya pazarlandığından oldukça şişiriliyor . Yelkenli teknelerdeki 2. el fiyatlarını normal karşılaşak da normal motorlu balıkçı teknesi piyasamız da daha bir alem . Rota Fisher 660 modelinde 2. el satmak isteyen arkadaşlar sıfırından daha yüksek fiyat talep ediyor. Kalitesiz , uyduruk , berbat bir sürü üretim var bu alanda , azıcık aralarından sıyrılan da böyle ... Ancak 2001 kırizinde milyon dolarlık teknelerin marinalar tarafından haczedilerek bedavadan az pahalıya satıldığı günleri de gördük. Allah böyle günleri bir daha göstermesin , bizim gibi tekne alma niyeti olanlar bile böyle günlerde ekmek alma niyetine dönebilir , hepimiz gemideyiz batarsak beraber batarız .
*

    T. S.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #6 : Nisan 08, 2019, 22:30:59 »

"Tekne satanlar buna bi açıklık getirsin lütfen "
Kelepir(!) fiyat ile satışa çıktığı zamanda almamışsınız?
Bu neyin sorgusu merak ettim.
Acaba bu basiret olmasın!


Venus_V3_5580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    Ö. S.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #7 : Nisan 08, 2019, 23:39:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

"Tekne satanlar buna bi açıklık getirsin lütfen "
Kelepir(!) fiyat ile satışa çıktığı zamanda almamışsınız?
Bu neyin sorgusu merak ettim.
Acaba bu basiret olmasın!


Venus_V3_5580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Espiri ile soylenmis bir cumle imojiden anlamadiginiz uzere..

ayrica gecen seneki fiyatlar kelepirdi diye bi genelleme yapabilecek kisi oldugunuzu da sanmiyorum ki , konu kelepir tekne kalmadi konusu degil.
Ölü fiyat peşinde de değil burada yazanlar diye düşünüyorum.!


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    A. Ö.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #8 : Nisan 09, 2019, 00:19:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle Merhaba herkese;

Bende hemen hemen ayni tarihlerden beri yelkenli tekne fiatlarina bakiyorum, piyasayi ögrenmeye calisiyorum, uzun yillardir gerceklestirmek istedigim hayallerime kavusmayi ve uzun yillardan sonra vatanima dönüsü bekliyorum sabirsizlikla..

Yurtdisindaki ayni model tekneler cok daha ucuz oldugu malumu herkesin. Yurticinde tekne yapimini tesvik etmek ve yapimcilari korumayi anlarim ve takdir ederim ancak, bildigim kadariyla, yurt icinde yelkenli yapan firmalar cok cok az yada yok gibi. yaniliyormuyum?

Teknelerdeki gecen seneki finans saldirisindan sonra meydana gelen abartili fiat artisi malesef hala devam ediyor gördügüm kadariyla. 2.el tekne ithalatida mümkün gözükmedigine, yurtdisindakinin 2 kati tekne alabilmek herkesin katlanabilecegi bir sey olmasa gerek..

Bekleyip görecegiz..

Selam ve saygilarimla
Hasan

Selamlar.

İnşaat sektöründe kullanılan, Teknelerde de Marin versiyonu kullanılan Kontrplak imalatı, aynı zamanda ithalatı yapan bir firmada çalışıyordum 2006 yılında.

Kendi ürettiğimiz İnşaatlarda kullanılmak üzere Fenol Filim tabakalı Plywood 935 USD/m3 mertebesine satılıyordu. Aynı dönemde piyasanın en ucuz ürünü Çin malıydı, kavak ağacından mamül, pek te kaliteli sayılmayan ürünler ise 500 USD/m3 ten satıştaydı.

Türkiyede Plywood üreticisi firmalar, Bakanlık nezdinde girişimlerle dediler ki; "Biz yerli üreticiler, çinden gelen mamüllerle rekabet edemiyoruz, bizim üretim maliyetimiz 800 USD/m3 seviyesindeyken çin malı 500 USD/m3 e satılıyor, bir formül bulalım".

Formül Bulundu, Çin menşeili ürünleri ne kadara almış olursanız olun, vergilendirmesi 1100 USD/m3 üzerinden yapılmaya başlandı, dolayısıyla düzenleme öncesi 500 USD ye satılan ürün bir anda 750-780 USD bandına yükselmiş oldu.

Hükümet kanadı bu uygulamayı, yerli üreticiyi desteklemek için başlattı.

Olması gereken neydi? En kalitesiz ürün olan Çin malları 780 USD/m3 ten satılık, yerli 935 USD/m3, çok daha kaliteli, ayrıca da Yerli ve Milli, kullanıcı onu tercih edecek ve Üreticimiz kazanacaktı.

Peki olan neydi?

Hemen ertesi gün çalıştığım firmanın Çin malları ile ilgili yapılan fiyat düzenlemelerinden sonra oluşturulan yeni satış fiyatlarını gösteren liste yayınlandı.

Çin malı plywood: 780 USD / m3
Kendi üretimimiz: 1150 USD / m3

Üreticinin REKABET EDEBİLMESİ için yapılan düzenlemeyi bizim sanayicimiz dakikasında fazladan 200+ USD/m3 e çevirmeyi bildi.

2018 yılı Mayıs ayında, Yine aynı ürünler için bu kez "tüm ithal mamüllerde" uygulanmak üzere ilave bir vergi düzenlemesine gidildi, maksat yine aynı, sonuç yine aynı oldu. Aynı gün yerli ürüne de zam geldi.

Denizcilikle pek te alakası olmayan bu konu ile ilgili başınızı ağrıttığım için özür dilerim.

Hasan beyin metninde bahsettiği "Yerli üreticiyi teşvik edip korumak" kısmını okuyunca birdenbire hafızamda bu olaylar canlandığı için paylaşmak ihtiyacı hissettim.

Mantığımız düzelmedikçe, üretimimiz düzelmez.

Farzedelim ki; İthal bir tekne 200.000 Euroya satılıyor, nispeten kalitesiz benzer özelliklerde yerli üretim de diyelim ki üretim malyetlerinden dolayı 170.000 Euroya ancak maledilebiliyor, aradaki fiyat avantajı kalite farkının çok altında kaldığı için de yerliye yönelmiyor kullanıcı.

Devlet burada yerli üreticiyi desteklemek için her önlemi alsın, misal ithale %100 ilave vergi yükü getirsin, 200 binlik ithal tekne 400 bin euroya çıksın, ertesi gün yerli üretimin liste fiyatı 350 bin euro olarak yayınlanır düşüncesindeyim.

Yerli üretici beher ünite için fazladan kaç bin Euro kazanacağının hesabına düşer, devlet "yerli üreticiyi kolluyorum" söylemleriyle fazladan aldığı vergileri tahsile başlar, olan yine kullanıcıya olur.

Aynı ürünü fazladan binlerce euro ödeyerek almak durumunda kalırız.

Yaşadığım iki olaydan sonra çıkarttığım sonuç maalesef bu yönde, inşallah yanılıyorumdur.

O yüzden mümkünse devletimiz artık yerli üreticiyi desteklemesin çok rica edeceğim...

Saygılar.
*

    H. D.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #9 : Nisan 09, 2019, 08:08:44 »
Her kelimesine katılırım.
*

    K. K.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #10 : Nisan 09, 2019, 08:29:04 »
Vergilendirmeler herzaman yerli uretimin fiyatini yukari ceker. Birde Konusu gecen urunun , Turkiye uretim  kapasitesi  toplam lhtlyacin
,  Altindaysa    Olan net bize  olur.
Vergiler cok az olmali .. bence Yüksek vergiler yerli uretim icin kolaycilik ..
*

    H. A. Ö.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #11 : Nisan 09, 2019, 08:42:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir ay içerisinde tekne satan ve alan biri olarak şunları söyleyeyim.

 Makul bir fiyata inmezseniz, kesinlikle satamazsınız. Insanlar artık daha bilgili. Malın ederi neyse elinde internet var buradan, guney amerikaya kdr tüm market fiyatları elinde.

Son 5 senedir, ciddi olarak piyasayı takip ediyorum. Bana kalırsa, yakın zamanda türk piyasası avrupanın en avantajlı piyasası olacak.

Ekonomik bir çöküşle birlikte, o inmeyen fiyatlar yerlere düşecek görürsünüz.

Bu arada 10birimlik malına 20birim istiyorsa, bırakın ne hali varsa görsün. Hayatta muhatap olmam. Para sizde güç sizde.



Aslında konu başlığını açarken Can Yazar korsan kardeşimin teknesinden örnek verecektim,  vazgeçmiştim. Ancak kendisi burada yazınca bahsetmek istedim. Can korsan olur fiyatı belirlediği anda ben gideyim bakayım falan derken tekne satılıverdi. Arkasından bakakaldık.

Ne alacağıma neyle başlayacağıma karar veremediğimden, 6.60 lık rota fisher ile  başlasak mı diye ilanları kontrol ettiğimde teknesine 70.000 TL fiyat yazmış  bir ilan gördüm. Satıcının olabilir dediğini öğrendiğim tutar olan 49.000 TL teklif verecektim ki tekneyi görünce vazgeçtim. Şimdi fiyatı 60.000 e indirmiş. Büyük ihtimalle 49 bine alabilirdim.

Tabi ki malın sahibi istediği fiyatı belirlemekte özgür.  Ancak malın bedelini piyasa  belirliyor. Ekonomik şartlar nedeniyle alıcılar tereddüt ettikçe fiyatların da aşağılara gideceği beklentisi satış sayısını azaltıyor sanırım.

satış ilanlarında gördüğüm ve istediğim model ve yıldaki bir tekne mesela 330.000 TL fiyat yazmış. Benim bu işe ayırdığım bütçe 220-240 bin. Geçen sene benzeri teknelerin fiyatı 40.000 eur civarı idi. Bu durumda ben 330 luk tekneye ikiyüz küsurlu bir teklif verdiğimde satıcı beni ne tarafa doğru kovalar.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Öte yandan tekne almak isteyenlerin ekmek alma durumuna düşme ihtimalini  düşünmek dahi istemiyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #12 : Nisan 09, 2019, 08:49:05 »
Ali Öner Korsanım ,
Biraz haksızlık olmuş
Maalesef katılamayacağım ben,
Ülkemizin sanayisinin korunması şartır bazı sektörlerde....
Özelikle Uzakdoğu ürünlerine karşı ?
Neden ?

Çünkü Ülkemizde Sanayici 
Dünyanın en pahalı Elektriğini
Dünyanın en pahalı Akaryakıtını
Dünyada eşi benzeri görülmeyen faizler ile finansman ihtiyacını giderir..
Hammaddesini hergün değişen Kur ile temin eder...
Üretiği malları kaça satacağını , devamlı değişen kurlar dolayısı ile bilmez
Oecd Ülkeleri içerisinde en pahalı İstihdam vergisini,
Çeşitleri sayılamayacak kadar çok olan endirek ve direk vergilere maruz kalır.
Dünyada benzezi olmayan kıdem tazminatı sistemi için karşılık ayırmak durumunda kalır...

Bu kadar sıkıntı içerisinde malını rafa koyar....

Satamaz.....

Bir araştırır ki

Ürettiği malın Aynısı

Bedava finansman , elektrik , işçilik ile Çinde imal edilmiş, Çin hükümetinin Navlun desteği ile Türkiye ‘ye gelmiş...

Yarı fiyatına satılıyor....

O yüzden Uzak doğu mallarına REFERANS FİYAT uygulaması var,
Ülkemizde.
İyiki var yoksa tüm fabrikalar kapanır....
Çalışanlar işsiz kalır...
Sanayiciye bir şey olmaz
Fabrikasını yıkar , bağ yapar , bostan yapar , şehirde ise Apartman yapar

Başka ?

İşsizlik dahada artar....
Büyüme diye bir şey olmaz
Bin tane sayarım , manasız olur


Aslında sanayici olmak zor bu ülkede,

Çok Selam









« Son Düzenleme: Nisan 09, 2019, 08:56:50 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    R. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #13 : Nisan 09, 2019, 09:35:32 »

Konu biraz "eksen kayması" yaşıyor sanki..
2. elden, ikinci elde fiyat yüksekliğinden başlayıp yerli üretime gelmişiz.
Forumda 2. el fiyat belirlemeyle ilgili oldukça güzel çalışılmış rakamlar vardı. İşte ilk yıl yüzde şu kadar fiyat düşer, sonraki beş yıl bu kadar filan.. Tabii bir de eklenen malzemeler vardır fiyat unsuruna etki eden. Yani kolaylıkla bir teknenin 2. ek fiyatı üç aşağı beş yukarı saptanabilir.

Burada iki sapma vardır. 1- Piyasa diliyle ölücüler 2- Tok satıcılar.

Birisi alıcı taraftaki arızayı diğeri satıcı taraftaki arızayı ifade eder.

Tüm bunlardan bağımsız bir de "2. el piyasa" gerçeği vardır. O diğer şeylere bağlıdır. Teknenizi veya bir başka malınızı piyasa gerçeği skalasının altında bir fiyata ilana koyarsanız bu çabuk satılır. Üstünde koyarsanız satılmaz. Ama piyasa gerçeği denen şey belirsizse ne olacağı belli olmaz. Çünkü kararsızlık ana trend haline gelir.

Bugünlerin sıkıntısı sanırım biraz da bu.
*

    B. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #14 : Nisan 09, 2019, 09:48:07 »
Teknesi hala satışta olan biri olarak ben de görüş belirteyim.

2. el tekne fiyatları diğer ülkelere göre yüksek.
Ama...
2. el otomobil fiyatları da diğer ülkelere göre yüksek.Kimse bunlar için yakınmıyor.

Çeşmede 1+1 deniz gören yazlık almaya kalkın bakalım.Miami de ev almak daha ucuz olur.

Soğan olmuş 10 tl...Tekne fiyatının yüksekliğinden konuşuyoruz.
Tekne, motoryat, yelkenli...Ülkemizde ihtiyaç olması gereken bu taşıtlar, toplumun algısı yüzünden, lüks olarak tanımlanıyor.Dolayısı ile fiyat da buna göre belirleniyor.
Hızlı satmak istiyorsanız, fiyatı düşürür satarsınız.nakite ihtiyacınızı giderirsiniz.Ama bu, o malın gerçek değeri değil, sizin ihtiyacınızdır.

Donanım konusunda da şunu göz ardı etmeyin. Yelken yaptırmak isteseniz, ücreti avro olarak belirliyorlar.
Motor için de , eğer yabancı bir marka ise tüm fiyatlar avro, usd ile belirleniyor.

Canına okuduğum sektörde, bir ürünün önüne marin yazın, fiyat ikiye, üçe katlanıyor.

Tekne aldığınız zaman bir taşıt almıyorsunuz.Bir hayat tarzı alıyorsunuz.Bu da hiç ucuz değil.