0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ö.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #195 : Nisan 12, 2019, 21:58:22 »
Araştırırken farkettiğim, her modele ve yıla hakim olmamakla birlikte Bavaria

2000 de Bavaria 40 3 yıl süreyle üretildikten sonra, Bavaria Cruiser 40 olarak tekrardan üretilmeye 2008 de başlanmış. (Boy olarak kıyaslanabilir olmasından bahsedildiği için söylüyorum, tabii ki tekneler birbirinden çok farklı)

Bu esnada Bavaria 37 2000 yılından 2006-2007 lere kadar üretilirken, bu 7 yıl içerisinde bir üst boyunda
Bavaria Cruiser 38 2005 e kadar, 2005 ve sonrası Bavaria Cruiser 39 üretilmiş.
38 ler 37 den biraz daha büyük ancak 3 kabin 1 wc,
39 lar 3 kabin 2 wc.

38 lerde kuzine iskele tarafta düz iken,
39 larda girintili bir şekilde, hafif U formunda ve 2 evyeli lavabo müthiş kullanışsız bir noktada.
ikisinin de kıç havuzluğu 37 deki kadar neredeyse.

Nevzat Bey, açıkçası ben Bavaria'lara bakarken daha fazla ikilem yaşıyorum kıyaslama anlamında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)


*

    S. Ç.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #196 : Nisan 12, 2019, 22:30:51 »
Fibere 40 yılda birşey olmaz..
Eskidikçe problem gövdede değil,bağlantı yerlerinde çıkıyor..
Ana direk gövde bağlantısı,putrallerin gövdeye bağlandığı ve en önemlisi,koç boynuzlarının ve salmanın gövdeye bağlandığı yerler..
Armadaki teller,liftinler bir şekilde yenisiyle değişiyor..
Fakat..
Bağlantı yerlerindeki gövde delikleri bir müddet sonra söktaklarla genişliyor..
Deniz suyunuda yiyince o bölgelerde zayıflamalar başlıyor..özellikle koçboynuzlarındaki etli bölge yumuşamağa başlıyor..ne yapılıyor bu durumda..alttan paslanmaz saçlarla destekleme başlıyor vs..
Arkadaşın Bavariasında,çarmıh telinin bağlandığı bölge,yelken açıkken gerildiğinde hafif şişme yapıyordu..
Bunu sizde kontrol edin..seyir halindeyken gerilme olan bölgeye bir kova su dökün ve yatayda hafif eğilerek kontrol edin..su yanlara doğru kayıyorsa şişme vardır ve muhakkak alttan bir metal plakayla desteklenmelidir..
Koç boynuzlarında,tekne bağlanıldığında, gerilme sırasında şişme oluyorsa oraya su dökün,muhakkak içeriye su alır..
Tekneye uzun süre sonra geldiğinizde baş ve kıç kamara tavan yada duvarında nemlenme varsa bir yağmur sırasında koçboynuzu bağlantılarından sızıntı yapmış olabilir..
Geri kalan fibere yıllar boyu hiçbirşey olmaz,çürümez..şansız bir osmoz durumu yoksa..
« Son Düzenleme: Nisan 12, 2019, 22:32:45 Gönderen: Serdar Çırak »


*

    S. Ç.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #197 : Nisan 12, 2019, 22:46:11 »
Her yıl model değişmesi sistem açısından normaldir..her kullanılan araçta bu böyledir..İnsanlarda artık bunu bekliyor zaten..bakalım bu sene ne olacak diye..
Bu iş için firmalar arge lerine milyonlarca para harcıyorlar..pahalı olan bu arge işinin gideride bir şekilde çıkartılıyor tabi..
Bazılarınız bilir..Araba ve teknelerde 5 sene sonrasının tasarımları şu anda bitmiştir..Yani tasarımcılar 2024 deki modelleri biliyorlar..ama açıklanmaz,bol paralı işlerini kaybetmemek için bir kanundur bu..Niçin beş sene sonraki model şimdi ortaya çıkar..Çünkü o seneki  modeli çıkartmak için yeni  kalıplar,elektronikasyon ve farklı kollu robotların yapımı ancak o zamana kadar kılıkılına yetişir..


*

    N. D.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #198 : Nisan 12, 2019, 23:15:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Firmaların hepsi, her iş kolunda model yenilediğinde kodunu değiştirirler.

Beneteau 370 , 370 ft değildi, ben 411 , 411 ft değildi. Ben 40 çıkınca 371 ft küçülmedi.

Dufour 410 dan sonra 412 yapınca 2 ft büyümedi.

Hanse 445, 455 olunca 10 ft büyümedi.

Vs, vs,....

Beneteau 41.1 versiyon, model numarasıdır. 0.1 ft büyümedi.

Bilmiyorum anlatabildim mi?

Fransızları sevmem aslında ama konu o değil.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ali Kaptan , afedersiniz ben tam da yazdığınız gibi anlıyordum yani 41.1  i 40 feeti 1.1 feet büyültmüşler diye, model ayrıntısı ise diyecek söz yok .


*

    N. D.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #199 : Nisan 12, 2019, 23:18:44 »
Oto piyasasında oturaklı markalar her yıl kasa değiştirmiyor .Mercedes , Passat , Opel ... en az bir kupayı 5 yıl kullanıyorlar ufak tefek makyajlarla oysa avrupa ford 6 ayda bir kupa değiştiriyor ...

*

    A. A.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #200 : Nisan 12, 2019, 23:22:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ali Kaptan , afedersiniz ben tam da yazdığınız gibi anlıyordum yani 41.1  i 40 feeti 1.1 feet büyültmüşler diye, model ayrıntısı ise diyecek söz yok .

Estağfurullah Nevzat abi, özür mü olur.

Takılıyordum, espri yapıyordum.

Anlayışınız için teşekkürler.

*

    R. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #201 : Nisan 13, 2019, 01:00:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biz bunları konuşmuştuk aslında.
Demek derse iyi hazırlanmayan, iyi takip etmeyen arkadaşlar var..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Daha başka da var. Arama satırına "fiber teknenin ömrü", "fiberin ömrü" diye yazdığınızda bakın görün neler çıkıyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İkinci el fiyatlarından ikinci el ürünün ömrüne geldik..



Kara çalmaya döndü  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

30-40 sene olsaydı ,yasayan tekneler sapır sapır delinirdi...



Ben anlayamadım.
Kim kime kara çalmaktadır?
"Fiberin ömrü sonsuz" yazan ben mi birilerine kara çalıyorum? Hangi ifademle?



*

    S. Ş.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #202 : Nisan 13, 2019, 01:06:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biz bunları konuşmuştuk aslında.
Demek derse iyi hazırlanmayan, iyi takip etmeyen arkadaşlar var..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Daha başka da var. Arama satırına "fiber teknenin ömrü", "fiberin ömrü" diye yazdığınızda bakın görün neler çıkıyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İkinci el fiyatlarından ikinci el ürünün ömrüne geldik..



Kara çalmaya döndü  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

30-40 sene olsaydı ,yasayan tekneler sapır sapır delinirdi...



Ben anlayamadım.
Kim kime kara çalmaktadır?
"Fiberin ömrü sonsuz" yazan ben mi birilerine kara çalıyorum? Hangi ifademle?





Uzundur dedıgını bılıyorum,. kısa dıyenler olunca destekledim yazını
*

    S. Ş.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #203 : Nisan 13, 2019, 01:08:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Araştırırken farkettiğim, her modele ve yıla hakim olmamakla birlikte Bavaria

2000 de Bavaria 40 3 yıl süreyle üretildikten sonra, Bavaria Cruiser 40 olarak tekrardan üretilmeye 2008 de başlanmış. (Boy olarak kıyaslanabilir olmasından bahsedildiği için söylüyorum, tabii ki tekneler birbirinden çok farklı)

Bu esnada Bavaria 37 2000 yılından 2006-2007 lere kadar üretilirken, bu 7 yıl içerisinde bir üst boyunda
Bavaria Cruiser 38 2005 e kadar, 2005 ve sonrası Bavaria Cruiser 39 üretilmiş.
38 ler 37 den biraz daha büyük ancak 3 kabin 1 wc,
39 lar 3 kabin 2 wc.

38 lerde kuzine iskele tarafta düz iken,
39 larda girintili bir şekilde, hafif U formunda ve 2 evyeli lavabo müthiş kullanışsız bir noktada.
ikisinin de kıç havuzluğu 37 deki kadar neredeyse.

Nevzat Bey, açıkçası ben Bavaria'lara bakarken daha fazla ikilem yaşıyorum kıyaslama anlamında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

Ozeti şöyle ,

Bavarıa 2008 yılına kadar bonkor davranmış, neredeyse tüm boylar  1-2 ft daha uzundur sonra tam boya getirdiler , orneğin 33ft eski govde 10,65 , yeni gövde 9,99metre  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ö.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #204 : Nisan 13, 2019, 01:24:18 »
Evet, o detay da dikkat çekici.
Forum üyelerinden Özay Zorlunun sahibi olduğu, 1995 model bavaria 35 holiday teknenin YouTube kanalında teknesini tanıttığı videosunda söylediğine göre, ölçüleri 11mt boy 3,70 en. 2006-2007 ye kadar üretilen Bavaria 37 ler kadar uzun, 5 cm kadar da daha geniş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ancak yeni teknelerin kıç havuzluk ve yüzme platformu detayından ötürü 1-1,5 mt arasında daha verimli kullanılabildiği bir gerçek.
*

    M. T.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #205 : Nisan 26, 2019, 11:05:43 »
Sevgili korsanlar,

Aslinda benzer bir konu acmak istiyordum cunku bende Turkiye’deki kullanilmis tekne fiyatlarinin yuksek oldugunu dusunuyorum. Burda bir parantez acmakta fayda var, karsilastirdigim fiyatlar sahibinden.com sitesinden alinti... diger 1-2 sitede de benzer fiyatlar var. ( bu arada bir korsan niye bu siteye malum site dendigini anlatirsa sevinirim ) , Gercek satis rakamlari ya da internetteki sitelere dusmeden satilmis teknelerin fiyatlarini bilebilirsek daha dogru karsilastirmayi yapabiliriz.

Sanki internetteki rakamlar biraz sisirilmis...

Fiyatlarda pazarlik payi mutlaka vardir ancak bazi rakamlar benzer ozellikteki ( ayni marka model, 1-2 model yili icerisinde ) Yunanistan ve Hirvatistan’daki teknelerden % 25-40 daha pahali. Motor saatleri eger teknenin charter a verilip verilmedigi acisindan bir gosterge kabul ediliyorsa bu teknelerin de bir cogu charter’dan alinmis. Tekne charter’dan ucuza alinmis, bir sure kullanilmis ve sanki ozel kullanim gibi yuksek fiyata satilmaya calisiliyor.

Bu da bana sorarsaniz biraz kulturumuzde olan birsey. Hepimiz dogustan tuccariz. Sanirim Ukrayna’da yasayan korsan bahsetmisti , orda bir araba satildigi zaman 2-3 kisi gelir, bakar, gercek alici... bunlardan biri alir gider diye. Bizde bakici cok alici yok.

Benim bir arkadasim surekli araba degistirir, iyi arastirir piyasanin biraz altina arar bulur, aldigi gun yikatip resmini cekip yuksek fiyattan siteye koyar.

Asagidaki resimde Sunsail firmasinin 2016 yilinda sattiklari teknelerin bilgileri ve fiyatlari var. Bu rakamlar uzerinden % 10-15 hatta 20 pazarlik payi mevcut.

2016 da yaklasik 20 tane Sun Odyssey 32i sattilar... 27-30bin EUR a.. biraz evvel sahibinden.com da bu teknelerde biri 280000 TL. Bugunku kurdan 42250 EUR, 2016 da 8 yasindaydi simdi 11 yasinda.

36i lerde, 2017 de fiyatlari soyle guncellediler.

2010 modeller 52500 EUR, 2011 modeller 57500 EUR ( 54500 den 3k arttirmislar ) , 2012 modelleri de 63500 EUR. Fethiye’de 4 tane vardi sanirim.. 1 de 33i vardi.. 45000 EUR a ( bunlar istedikleri rakamlar )

Bana soyledikleri de 36i leri 2010 modelleri 6 yasindayken 45-47k EUR a, 2011 leri 50-52k EUR a.. 2012 leri de 55-56k EUR a sattilar.

42i Taifun’u satamadilar, 79000 dan denediler , gene satamadilar. Palma De Mallorca’ya goturup 1-2 sezon daha charter a verdiler simdi ayni rakami istiyolar. 70k e birakiriz dediler en son... herhalde gitsem masaya otursam 65 e alirdim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #206 : Nisan 26, 2019, 11:25:23 »
Bu bahsettiğiniz teknelerin hiç biri TÜRK bayraklı değil ve en azından şimdilik TÜRK bayrağına geçişi mümkün görünmüyor.Diyelim ki yasayı uzattılar tekrar, bu defa bayrak tescil işlemlerinin maliyeti ve transfer maliyetlerini ekleyin ortaya çıkan rakam zaten şu an tekne sahiplerinin talep ettiği fiyatı ortaya koyuyor.
*

    N. D.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #207 : Nisan 26, 2019, 11:51:46 »
Şu andaki satıcıların büyük çoğunluğu keyfe keder satıcı ,büyültmek için veya modelini yenilemek için satıyorlar. Hem onlarca yıl keyfini yapmışlar hem bu keyfin bedelini alıcıya ödetmek isteyen tipler de az sayıda değil . İhtiyaçtan satışlar başladığında fiyatlar normale döner düşüncesindeyim , onun için de tahmini tarih , 2019 son baharı !
*

    M. Ö.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #208 : Nisan 26, 2019, 12:33:36 »
En üzüldüğüm şey, "ihtiyaçtan bir şeyin satılması".
satışların ihtiyaç fazlasından dolayı yada merak kayıplarından dolayı olmasını dilerim.

saygılar


*

    S. Ç.

Ynt: 2. El Tekne fiyatları çok mu yükseldi
« Yanıtla #209 : Nisan 26, 2019, 13:00:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu andaki satıcıların büyük çoğunluğu keyfe keder satıcı ,büyültmek için veya modelini yenilemek için satıyorlar. Hem onlarca yıl keyfini yapmışlar hem bu keyfin bedelini alıcıya ödetmek isteyen tipler de az sayıda değil . İhtiyaçtan satışlar başladığında fiyatlar normale döner düşüncesindeyim , onun için de tahmini tarih , 2019 son baharı !



Neredeyse 10 yıldır buraya üyeyim..Bu fiyatlar nasılsa düşecek konusu hep vardı..Bu zaman içerisinde memleket ne badireler atlattı..Ama tekne fiyatları hiç düşmedi,hep arttı..Hani beklenti olmasın diye yazdım..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap