0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Serhat Akalın

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • Çanakkale
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Serin1,enez
Motor seçimi
« : Nisan 07, 2020, 01:17:13 »
Yeni yaptıracağım 7.5 mt fiber 2.5 ton civarı ağırlığı olucak tekneye, içten takma  110 hp dizel yanmar mı ,yoksa benzinli 200 hp yamaha benzinli motor mu taktırmalıyım
Kullanım ve bakım masrafı açısından tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa minnetkar  kalırım  şimdiden teşekkürler
Seawolf

*

    Çevrimdışı Cevat İpekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 807
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Barıs, Tuzla
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #1 : Nisan 07, 2020, 08:53:13 »
 Dizel Yanmar takın rahat edin. Bu konular forumda tartışıldı. Teknik Konular başlığında araştırmanızı
tavsiye ederim.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.245
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #2 : Nisan 07, 2020, 09:05:53 »
Öncelikle motor gücüne karar vermelisiniz, biri 110 HP diğeri 200 HP.

Aynı güçte olduklarını dikkate alarak benzinli motorlar dizele göre daha ucuzdur. Diğer taraftan para olarak benzinli motor denizde dizele oranla iki katı kadar fazla yakar. Her ne kadar dizel daha emniyetlidir denilirse de ABD sürat teknelerinde büyük ölçüde benzinli kullanmaya devam ediyor ve emniyet açısından bir fark görmediler.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #3 : Nisan 07, 2020, 09:07:46 »
Tekne deplasman teknesi mi, yarı deplasman mı, planning mi?

*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 762
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #4 : Nisan 07, 2020, 14:13:02 »
teknenin tipi ve istediğiniz hız seçiminizde önemli noktalar .
örneğin riva aqurama model bir tekne inşa ediyorum. 110 bg yanmar elbette götürür ama modelin hak ettiği hız için yetersiz  gelecektir  . bunun yanında önceki teknem gezi teknesi tipinde filikadan restore edilmiş bir tekneydi onun makinesi 65 bgdi. rahat rahat yetiyordu
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*

    Çevrimdışı Özgür Ökten

  • * Gezgin Korsan
  • 3.301
    • Yaşadığı Şehir
  • Fethiye-Muğla
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • MARLIN
    • Gemi Trafik
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #5 : Nisan 07, 2020, 18:01:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
teknenin tipi ve istediğiniz hız seçiminizde önemli noktalar .
örneğin riva aqurama model bir tekne inşa ediyorum. 110 bg yanmar elbette götürür ama modelin hak ettiği hız için yetersiz  gelecektir  . bunun yanında önceki teknem gezi teknesi tipinde filikadan restore edilmiş bir tekneydi onun makinesi 65 bgdi. rahat rahat yetiyordu
Şimdi Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap sitesinden Riva Aqurama (7,5m su hattı boyu, 2600kg, 40kts hız) için hesap yaptığımda gerekli güç 294HP çıkıyor.. Kayıplarını da düşünsek 350HP gerekir sanırım..
Riva'nın web sitesinde de 2x185HP (370HP) motor kullanıldığı yazıyor.
><(((º>
*

    Çevrimdışı Serhat Akalın

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • Çanakkale
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Serin1,enez
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2020, 19:49:54 »
Öncelikle cevap yazan korsanlara çok teşekkürler
Tekne sancak yatın egean 7.2  modeli gezi teknesi    Fakat sitede  yeni olduğum için fotoğraf koyamadım
200 bg dıştan takma benzinli ve 110 bg yanmar dizel seçeneği ile satılıyor
Satış fiyatlarıda birbirine çok yakın
Ben tekneyi çanakkale ve sarozda hafta sonu kullanımı için düşünüyorum  sürat benim için önemli değil ama gün içinde 60 70  mil civarı yol yapıyorum  Daha önce hiç dizel makina kullanmadığım için benzinliye göre avantaj ve dez avantajlarını merak ediyorum   
Ustalardan yorumlarını bekliyorum şimdiden teşekkürler

Seawolf
*
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #7 : Nisan 07, 2020, 20:59:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle cevap yazan korsanlara çok teşekkürler
Tekne sancak yatın egean 7.2  modeli gezi teknesi    Fakat sitede  yeni olduğum için fotoğraf koyamadım
200 bg dıştan takma benzinli ve 110 bg yanmar dizel seçeneği ile satılıyor
Satış fiyatlarıda birbirine çok yakın
Ben tekneyi çanakkale ve sarozda hafta sonu kullanımı için düşünüyorum  sürat benim için önemli değil ama gün içinde 60 70  mil civarı yol yapıyorum  Daha önce hiç dizel makina kullanmadığım için benzinliye göre avantaj ve dez avantajlarını merak ediyorum   
Ustalardan yorumlarını bekliyorum şimdiden teşekkürler




Serhat bey, madem çok yüksek hız yapmayı düşünmüyorsunuz ve günde 60-70 mil gibi yol yapacaksınız; hiç tereddütsüz 110HP Yanmar’ı tavsiye ederim.

Benim teknemin tipi farklı olmasına rağmen, aynı motora sahip.
Dertsiz-güvenilir ve ekonomik yakıt sarfiyatı olan bir makinadır. Uzun yıllar memnuniyetle bu motoru kullanabilirsiniz.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Serhat Akalın

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • Çanakkale
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Serin1,enez
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #8 : Nisan 07, 2020, 21:27:25 »
Nejat bey birde içten takma motorlarda manevra kabiliyetinin dıştan takmaya göre çok düşük olduğuğunu duydum  bu doğrumu?
Seawolf
*
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #9 : Nisan 07, 2020, 22:37:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nejat bey birde içten takma motorlarda manevra kabiliyetinin dıştan takmaya göre çok düşük olduğuğunu duydum  bu doğrumu?


Evet kısmen doğru ama siz içten takma tek makina ile nasıl manevra yapılması gerektiğini tam olarak anladığınızda ve alıştığınızda , bu artık hiçbir şekilde sorun olmayacaktır. Çekinmenize hiç gerek yok.

Buna mukabil içten takma makina, dıştan takmaya göre teknenizin hem triminin hem de stabilitesinin daha iyi olmasına katkı sağlayacaktır.
İstemeden de olsa sert havalara yakalandığınızda faydasını hissedeceksiniz.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Efe Sarıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 529
    • Yaşadığı Şehir
  • Denizli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Ginger, Albatros Marina, Marmaris
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #10 : Nisan 08, 2020, 09:45:42 »
Mevzu bahis tekne sanırım linkteki tekne, Resimlerde oldukça alımlı görünüyor, şimdiden hayırlı olsun.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben daha önce benzer büyüklükteki teknemde hem içten takma, hem de dıştan takma motor kullanmış biri olarak manevra kabiliyeti konusunda yanıldığınızı söyleyebilirim. Dıştan takma motor ile limanda giriş çıkış manevraları çok zordu çünkü düşük devirlerde, teknenin üzerinde yol yokken tekne kesinlikle dümen dinlemiyordu. Ayrıca çok yüksek bir yakıt sarfiyatı vardı. Bu sebeplerden dolayı 90 hp 2 zamanlı yamaha benzinli motoru satıp, 36 hp içten takma dizel bir Volvo Penta taktırmıştım. Dezavantajı teknede motor kapağı yüzünden alan kaybı ve dizelin benzinliye oranla daha fazla olan titreşim ve sesi diyebilirim.
S/Y Ginger, Albatros Marina
*

    Çevrimdışı Serhat Akalın

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • Çanakkale
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Serin1,enez
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #11 : Nisan 08, 2020, 13:08:11 »
İlginize çok teşekkürler Efe bey
Sizin Ve diğer korsan arkadaşların tecrübeleri benim için çok önemli    İki motoruda kullanan biri olarak tavsiyenizi dinleyeceğim
Muhtemelen 110 hp dizel motoru tercih ediceğim
Bu tekne için Başka bir öneriniz varsa bilmek isterim
Seawolf
*

    Çevrimdışı Ismail Tas

  • * Gezgin Korsan
  • 361
    • Yaşadığı Şehir
  • aime la plagne
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • kah geti,marsilya
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #12 : Nisan 09, 2020, 00:04:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlginize çok teşekkürler Efe bey
Sizin Ve diğer korsan arkadaşların tecrübeleri benim için çok önemli    İki motoruda kullanan biri olarak tavsiyenizi dinleyeceğim
Muhtemelen 110 hp dizel motoru tercih ediceğim
Bu tekne için Başka bir öneriniz varsa bilmek isterim

merhaba serhat  korsanim.

oncelikle tekneniz hayirli olsun selametle kulanin.

aldiginiz tekne 3 ton agirliginda bir tekne ve planinge uygun aerodinamik  yapisi var.

tekneyi yapan firmalar biraz pazarlama teknigi olarak orta sekmente bir motor koyarlar....

benim size tafsiyem tabiki volvo dizel motor olucak hem cok guclu motorlardir hemde ekonomiktir.

yalniz  110 hp  volvo size rn fazla 12 knot hiz verir bunun seyir hiziysa  7 yada 8 knot olur.

eger bu hizlar benim icin  yeterli derseniz hic dusunmeyin alip takin.

eger daha iyi performans isterseniz hiz acisindan  benim size tafsiyem  200 hp tamd 41 oneririm  hem istediginiz gibi bir performans alirsiniz

hemde ekonomik  bir motora sahip olursunuz.
bu motor size en az 30 ve 40 knot aaraliginda bor performans sergiler  yakitsa 15 ile 20 litre araliginda olur.

ayrica bu motor volvo pentanin yaptigi en iyi marin motordur bence.

satis fiyati oteki motorlardan daha ucuz ayni zamanda yedek parca fiyatlarida oyle

sevgilerle iyi seyiler
*

    Çevrimdışı Serhat Akalın

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • Çanakkale
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Serin1,enez
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #13 : Nisan 11, 2020, 21:40:39 »
Faydalı bilgileriniz için çok teşekkürler ismail korsanım
Benim zaten 10 yıldır kullandığım  6 mt boyunda balık avı Yaptığım 35  40 knot yol yapan benzinli bir teknem var 
Şimdi ilk önceliğim ekonomik seyir  ve rahatlık
Anladığım kadarıyla herkes  dizelde hem fikir    Muhtemelende 110 bg yanmar taktırıcam 
Seawolf
*
Ynt: Motor seçimi
« Yanıtla #14 : Nisan 12, 2020, 00:00:51 »
1 HP 25 kg ağırlığı kayar rejime çıkartır diye bilinir , 2,5 tonu 110 hp çıkartır karina uygun olması durumunda .

110 hp 3 - 3,5 tonu da çıkartır yük iyi dağıtılırsa teknede .