0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. S.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #15 : Temmuz 10, 2020, 08:38:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elektrikli vinclerle ilgili dusuncelerinizi ogrenmek isterim...

Genoa icin bence gerek yok ama kasarada en az 1 tanesinin elektrikli olmasini istiyorum... Sarma ana yelken alacagim icin bu vinc’i muhtemelen sisme bot’u guverteye alirken kullanacagim.. ana yelkeni geri sararken belki..

Kac kere botu indirir bindiririm onu da bilmiyorum... sizce 3500 EUR fiyat farkina deger mi ?

Tek elektrikli vinc mi kasara da? Yoksa olmusken cift mi olsun ? O zaman da 7-8 bin EUR fark oluyor.. bu 7-8 baska bir yere de harcanabilir...


Daha düşük bir maliyet ile tüm vinçlerinizi elektrikliye çevirebilirsiniz. ewincher isimli ürünü incelemenizi tavsiye ederim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada fuar fiyatı çok çok daha düşüktü, liste fiyatına aldanmayın.


*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #16 : Temmuz 10, 2020, 08:49:44 »
Efe korsan gecen gun Atilla Gokova’nin youtube kanalinda izledim bu urunu...  fiyat nasil ? 2180 EUR + KDV.. Masallah!

Amerika fiyatina da baktim... 1999 USD.

Fuar fiyati kacti acaba? 1000 dolar?

Aslinda buna gerek yok... en basitinden bir elektrikli matkap a vinc kolu kesilip kaynak yapilinca benzer bir gorev gorur. Biraz buyukce olur ama benim gibi sadece botu guverteye almak icin kullanilacaksa... ya da yelkeni acarken is gorur.

Bu alete 150-200 dolardan fazla odemem.


*

    E. S.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #17 : Temmuz 10, 2020, 08:55:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Efe korsan gecen gun Atilla Gokova’nin youtube kanalinda izledim bu urunu...  fiyat nasil ? 2180 EUR + KDV.. Masallah!

Amerika fiyatina da baktim... 1999 USD.

Fuar fiyati kacti acaba? 1000 dolar?

Aslinda buna gerek yok... en basitinden bir elektrikli matkap a vinc kolu kesilip kaynak yapilinca benzer bir gorev gorur. Biraz buyukce olur ama benim gibi sadece botu guverteye almak icin kullanilacaksa... ya da yelkeni acarken is gorur.

Bu alete 150-200 dolardan fazla odemem.


Vinç kolu kesip kaynatarak olmaz o iş, balansını alamazsınız.Ben tornacıya bir ucu yıldız Vinç Kolu diğer ucu 1/2 İnç lokma tutucu şeklinde bir parça sipariş verdim. Akülü somun sıkma makinam(22 volt 5 ah) ile kullanmayı amaçlıyorum. Aslında benim kayık 32 feet, çok büyük yelken alanım yok yani zorlanmadan yelken basıyorum ama merak işte:))  Parça elime geçtikten sonra resimlerini ve kullanım videolarını paylaşacağım.


*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #18 : Temmuz 10, 2020, 09:35:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Efe korsan gecen gun Atilla Gokova’nin youtube kanalinda izledim bu urunu...  fiyat nasil ? 2180 EUR + KDV.. Masallah!

Amerika fiyatina da baktim... 1999 USD.

Fuar fiyati kacti acaba? 1000 dolar?

Aslinda buna gerek yok... en basitinden bir elektrikli matkap a vinc kolu kesilip kaynak yapilinca benzer bir gorev gorur. Biraz buyukce olur ama benim gibi sadece botu guverteye almak icin kullanilacaksa... ya da yelkeni acarken is gorur.

Bu alete 150-200 dolardan fazla odemem.


Vinç kolu kesip kaynatarak olmaz o iş, balansını alamazsınız.Ben tornacıya bir ucu yıldız Vinç Kolu diğer ucu 1/2 İnç lokma tutucu şeklinde bir parça sipariş verdim. Akülü somun sıkma makinam(22 volt 5 ah) ile kullanmayı amaçlıyorum. Aslında benim kayık 32 feet, çok büyük yelken alanım yok yani zorlanmadan yelken basıyorum ama merak işte:))  Parça elime geçtikten sonra resimlerini ve kullanım videolarını paylaşacağım.

Ben sizin siparis verdiginiz gibi birsey demek istemistim. Youtube’da bir kanalda gordum ama hangisiydi... bu sekilde vincleri elektriklendirmislerdi...gayet de iyi calisiyordu.


*

    N. Ö.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #19 : Temmuz 10, 2020, 12:20:06 »
Bu adaptör parçayı vinç kolundaki gibi sekiz köşeli yıldız yaptırmanıza gerek yok, kare uçlu parça da çok iyi çalışıyor.

Sekiz köşeli yıldız için frezede bir taraftan sınırlanmış onaltı tane yüzey işlemek gerekir, epeyce bir iştir.
Halbuki kare yaparsanız, yanlardan sınırlanmamış dört yüzey işlersiniz ve oldukça maliyeti düşük olur.

*

    H. B.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #20 : Temmuz 10, 2020, 13:58:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elektrikli vinclerle ilgili dusuncelerinizi ogrenmek isterim...

Genoa icin bence gerek yok ama kasarada en az 1 tanesinin elektrikli olmasini istiyorum... Sarma ana yelken alacagim icin bu vinc’i muhtemelen sisme bot’u guverteye alirken kullanacagim.. ana yelkeni geri sararken belki..

Kac kere botu indirir bindiririm onu da bilmiyorum... sizce 3500 EUR fiyat farkina deger mi ?

Tek elektrikli vinc mi kasara da? Yoksa olmusken cift mi olsun ? O zaman da 7-8 bin EUR fark oluyor.. bu 7-8 baska bir yere de harcanabilir...


Daha düşük bir maliyet ile tüm vinçlerinizi elektrikliye çevirebilirsiniz. ewincher isimli ürünü incelemenizi tavsiye ederim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada fuar fiyatı çok çok daha düşüktü, liste fiyatına aldanmayın.
İstanbul'da elektrik ustamız Erol Şar bu aletin tıpkısını yaptı. Bildiğim kadarı ile üçte bir fiyatına geliyor. Belki de daha az. Ben omuz problemlerim nedeniyle düşünüyordum. şimdi biraz daha iyiyim. vinç bakımını da yapınca biraz rahatladım. ama ilerde ihtiyacım olursa Erol usta dan bir tane satın alacağım.
*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #21 : Temmuz 11, 2020, 03:08:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu adaptör parçayı vinç kolundaki gibi sekiz köşeli yıldız yaptırmanıza gerek yok, kare uçlu parça da çok iyi çalışıyor.

Sekiz köşeli yıldız için frezede bir taraftan sınırlanmış onaltı tane yüzey işlemek gerekir, epeyce bir iştir.
Halbuki kare yaparsanız, yanlardan sınırlanmamış dört yüzey işlersiniz ve oldukça maliyeti düşük olur.

Haklisiniz Nejat kaptan. Zaten izledigim video’da da kare olarak yapmislardi, gayet de iyi calisiyordu.
*

    K. K.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #22 : Temmuz 11, 2020, 10:58:15 »
Son zamanlarda satilik teknelere bakarken Bilinen markalardan 3/1 fiyatina  0 tekneler goruyorum..
Viko 39 feet mesela .. 12 mt boy 3.85 en , Dusuk beygirde olsa motorda var
645bin demis 2020 model .. muadili 3-4 kati digerlerinde..
Cok mu kazik yiyoruz yoksa  ne acaba??
*

    S. K.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #23 : Temmuz 11, 2020, 23:47:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Youtube’da bir kanalda gordum ama hangisiydi... bu sekilde vincleri elektriklendirmislerdi...gayet de iyi calisiyordu.

Sailing Doodles... e-wincher kadar küçük değil belki ama gayet de iş görüyor...
*

    R. E.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #24 : Temmuz 12, 2020, 00:07:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Son zamanlarda satilik teknelere bakarken Bilinen markalardan 3/1 fiyatina  0 tekneler goruyorum..
Viko 39 feet mesela .. 12 mt boy 3.85 en , Dusuk beygirde olsa motorda var
645bin demis 2020 model .. muadili 3-4 kati digerlerinde..
Cok mu kazik yiyoruz yoksa  ne acaba??

Ben de, yıl, model, marka düşkünlüğünün sonucu böyle oluyor diye düşünüyorum.
O kadar bütçe ayırsam, klasik bir yelkenli alırım 20-30 yaşında olsa da sıfır gibi olur.

*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #25 : Temmuz 12, 2020, 01:14:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Youtube’da bir kanalda gordum ama hangisiydi... bu sekilde vincleri elektriklendirmislerdi...gayet de iyi calisiyordu.

Sailing Doodles... e-wincher kadar küçük değil belki ama gayet de iş görüyor...

Olabilir... doru ya galiba orda izledim.. ara sira izliyorum doodles i .. gerci Taylor birakti artik keyif vermez.. Bobby ehh..
*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #26 : Temmuz 12, 2020, 01:15:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Son zamanlarda satilik teknelere bakarken Bilinen markalardan 3/1 fiyatina  0 tekneler goruyorum..
Viko 39 feet mesela .. 12 mt boy 3.85 en , Dusuk beygirde olsa motorda var
645bin demis 2020 model .. muadili 3-4 kati digerlerinde..
Cok mu kazik yiyoruz yoksa  ne acaba??

O teknenin 35 feet olmasi lazim.
*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #27 : Temmuz 12, 2020, 01:26:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Son zamanlarda satilik teknelere bakarken Bilinen markalardan 3/1 fiyatina  0 tekneler goruyorum..
Viko 39 feet mesela .. 12 mt boy 3.85 en , Dusuk beygirde olsa motorda var
645bin demis 2020 model .. muadili 3-4 kati digerlerinde..
Cok mu kazik yiyoruz yoksa  ne acaba??

Ben de, yıl, model, marka düşkünlüğünün sonucu böyle oluyor diye düşünüyorum.
O kadar bütçe ayırsam, klasik bir yelkenli alırım 20-30 yaşında olsa da sıfır gibi olur.



Recep korsan bizim aile teknemiz 1972 model klasik ahsap yelkenliydi. Babam 1991 de aldi ve kaburgalarina kadar soydu tekneyi... komple bastan yapildi.. yeni tik guverte.. guverteyi genisletti ve yukseltti... 12 ton agirlik, basta cift istralya... soylenene gore Pasabahce Bilal usta yapimi.. Kendinizi tanitin bolumunde detayli anlatmistim.

Kocaman bir yeke dumen.. eski tip full salma.. pervane dumen palasinin dibinde.. tornistanda hic dumen dinlemez, motor seyrinde yeke agir.. ben o zamanlar ufagim bacagimla beraber itiyorum yekeyi.

O donemde babamin arkadaslarinda Beneteau fiber yelkenliler vardi... herhalde 90-95 civari modeller. O donem bizimde daha modern fiber yelkenlimiz olsaydi eminim denizi ve yelkeni daha cok severdik.

Bu ahsap klasik tekne ile guzel zaman gecirmemize ragmen hersey daha zordu.

Ilerki yillarda sarma genoa ve dumen dolabi / simidi eklemis olmamiza ragmen.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #28 : Temmuz 12, 2020, 02:35:57 »
Tekneleri karşılaştıralım deyince aynı markaların modellerini karşılaştırma fikri geliyor aklıma. Bemim teknem 2000 Bavaria 38. Şimdi yeni modelinde güverte yükseldi, havuzluk genişledi, kıçtaki kuruz epeyi azaldı, istralyalar dışa çıktı, genoa arabası üst güverteye gitti, iki yelken arası aralık orsada epeyi daraldı. Çok merak ediyorum seyirdeki farkı. Ama benzer ya da yakın boyda yeni bir Bavaria sahibine de gel bir bakalım diyemiyorum.
*

    A. Ç.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #29 : Temmuz 12, 2020, 10:49:19 »
Genova arabası rayının  üst güverteye çıkmasının orsa açısını daralttığı belirtilir ama açının daralması orsa performansının artmasının bir göstergesi değildir. Genova iskotasını kamara üstüne aldığınızda kenarlarda size takılmadan geçilebilecek bir alan sağlanır, çarmıhlar da bordalara alınırsa bu alan daha da rahatlar. İskota halatı genelde çarmıh içinde geçeceği için yine güvertede dolaşırken size çapariz vermez. Genova alanı ise oldukça küçülür ve geniş açılı seyirlerde büyük genova kullanılsa bile alanının tamamınından faydalanmak mümkün olmaz. Bir kıyaslama yapılacaksa, eşdeğer boyda ve aynı yaşta yelkenleri olan iki tekne ile yapılmalı, tam rüzgar üstünde bir hedef belirlenmeli, iskota arabası kamara üstünde olan tekne daha dar açıda orsaya girecektir ama diğeri geniş açı ile giderken daha hızlı gidecektir. İkisinin hedefe varışları hangisinin daha iyi olduğunu gösterecektir. Adil olsun diye bu yarış, teknelerin tüm personeli diğerine geçirilerek tekrarlanabilir, böylece kullanma farkı ortadan kısmen kalkacaktır.