0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. T.

Sevgili korsanlar,

Aslinda ara ara baska konular acip spesifik modellerle ilgili ogrenmek istedigim konulari yazmistim. Simdi de boyle farkli modellerin ozelliklerinin beraber konusuldugu, karsilastirildigi bir konu acmak istedim.

Eger tekne model isimlerini de eksiksiz imla hatasiz yazarsak forum da arama yapildigi zaman da bu konu cikar ve bazi sorulara cevap vermis olur.

Ana hatlari ile fikir alisverisi yapmak istedigim tekne uretici markalari su sekilde:

Beneteau
Jeanneau
Dufour
Bavaria
Hanse
Elan


*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #1 : Temmuz 08, 2020, 01:27:49 »
Mesela tekne sahiplerine / kiralayan / teknede zaman gecirenlere sormak istedigim bir soru su....

Cift dumenli teknelerde kokpit masasina konumlandirilan chart plotter... bazilari saga sola donuyor. Okunmasi rahat mi? Ya da ordan genel bilgilere bakip harita icin dumen onune bir ipad mi baglamali ?

Bir diger soru...

Yuzme platformlarini yuksek buldugum tekneler... Jeanneau 379-409-439... Dufour 380-410-450

Sizde ayni fikirde misiniz? Denizden cikarken zorlaniyor musunuz ?

Jeanneau’yu anlamak zor.. bu sonu 9 la biten seriyi cikartirken yuzme platformlarini oyle ufak yapmis olmasi... Bavaria 2008’de basladi hemen en buyuk boy a gecti.

« Son Düzenleme: Temmuz 08, 2020, 01:39:28 Gönderen: Meriç Taşer »


*

    R. E.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #2 : Temmuz 08, 2020, 08:42:26 »

Bu listenize ülkemizdeki butik yapımlar bir yana iki marka ilave edilmesini beklerdim.
Niye ilginizi çekmediğini merak ediyorum.
Üretim aşamasında müdahil olmak da mümkünken...

Marka dediğiniz sanırım artık sadece tasarım. Kabuk bile fason yaptırılıyor ve bildiğimiz marka donanımlar ekleniyor..

Unutmayalım deniz işi önce sabır işi...


*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #3 : Temmuz 08, 2020, 09:25:09 »
Recep korsan ben sahsen Fransiz marka tekneleri begeniyorum ancak her tekne markasi hakkinda konusabiliriz bu konu da.

Siz Ege Yat ve Azuree den mi bahsediyorsunuz?


*

    R. E.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #4 : Temmuz 08, 2020, 09:28:59 »

Evet kaptanım..
Sanırım Algomar üretimi artık yok..
Başka marka da yok.. Motoryatlar hariç..


*

    B. E.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #5 : Temmuz 08, 2020, 10:24:04 »
Listede;
Moody
X Yacht
Swan
Hallberg-Rassy gibi kalbur üstüler yok.
*

    C. A.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #6 : Temmuz 08, 2020, 10:42:20 »
Aslina bakacak olursaniz yukarida yazili olan markalar haricinde cesit o kadar cok ki.
Son zamanlarda youtube da gormus oldugum bu trimaran gibi. Hem 80 beygir motor ile alinabildigi gibi hafifliginden dolayi dusuk ruzgarlarda monohullara gore daha hizli gidebilmekte.

Marina ucretini dusurebilmek amaciyla yanlardaki destek govdeleri kisa bir sure icerisinde ana govdeye yanasabiliyor. Hareketli salmasi sayesinde de kumsala kadar yanasabiliyorsunuz.
Yirtdisi ilan sitelerine baktigimda cok eskiden beri var olan bir marka oldugunu fark ettim.

*

    İ. E.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #7 : Temmuz 08, 2020, 11:00:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mesela tekne sahiplerine / kiralayan / teknede zaman gecirenlere sormak istedigim bir soru su....

Cift dumenli teknelerde kokpit masasina konumlandirilan chart plotter... bazilari saga sola donuyor. Okunmasi rahat mi? Ya da ordan genel bilgilere bakip harita icin dumen onune bir ipad mi baglamali ?

Bir diger soru...

Yuzme platformlarini yuksek buldugum tekneler... Jeanneau 379-409-439... Dufour 380-410-450

Sizde ayni fikirde misiniz? Denizden cikarken zorlaniyor musunuz ?

Jeanneau’yu anlamak zor.. bu sonu 9 la biten seriyi cikartirken yuzme platformlarini oyle ufak yapmis olmasi... Bavaria 2008’de basladi hemen en buyuk boy a gecti.


Meriç Korsanım son 5 senedir Jeanneau Sun Odessy 40.9 kiralayarak çıkmaktayız dediğiniz gibi kokpit masasının önüne monte edilmiş her yöne dönebilen chart plotter mevcut büyük kolaylık okuması çok rahat bizim kullandığımız teknede Navionics haritalar yüklü idi hiç bir şeye ihtiyacınız olmadan seyir yapabilirsiniz.Bence yüzme platformları o kadar yüksek değil çıkışta hiç sorun olmuyor
*

    S. D.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #8 : Temmuz 08, 2020, 11:36:58 »
Meriç korsanım,

Marka bazında, Avrupa ve Akdeniz'de popüler seri üretim markaları olarak dahi kısıtlasak, doğrudan karşılaştırma yapmak ciddi hatalı sonuçlar doğurabilir.

Her bir markanın yıllar içerisinde model, teknoloji, sahiplerinin değişmesine bağlı stratejik değişiklikler gibi unsurlarla ürünleri farklılaşıyor.

Aynı marka aynı yıl içerisinde seriler arasında ciddi farklar olabiiliyor.

Aynı marka, yıl ve seri içerisinde boy değişirken, tüketicinin ilgili boydaki tekneden beklentileri dolayısıyla üretim kalitesi, işçilik, kullanılan malzeme ve dışarıdan alınan parçaların kalitesinde değişiklikler çok ciddi fark yaratabiliyor.

Burada donanım envanterinden ve opsiyonların ne olduğundan da bahsetmiyorum. Envanterden aynı tip özelliğin aynı veya farklı tedarikçiden farklı kalitelerde kullanılması, montaj işçiliğinin farklı kalitede yapılması son derece olağan bir durum.

Aynı marka, model, seri, boy, opsiyon, donanım tekneler arasında 3-6 ay ara ile üretilmiş iki teknenin gövde numarasına bağlı olarak montaj tecrübesinin zaman içinde gelişip tüketici şikayetlerinin ortaya çıkmasına bağlı pek çok iyileştirme olabiliyor.
« Son Düzenleme: Temmuz 08, 2020, 11:38:36 Gönderen: Serkan Durusoy »
*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #9 : Temmuz 08, 2020, 12:07:08 »
Konu basligini cok genel koydum sanirim... ben aslinda spesifik bazi tekne -ozellikleri- hakkinda tecrubesi olanlarin yorumlarini ogrenmek istemistim. Ilker kaptan istedigim cevabi vermis.

Ya da bazen ayni model iki teknenin bir boy buyugu , bir boy kucugu arasinda kaldigimiz donemler oluyor..o bir boy buyugun kagit uzerindeki artisinin disinda gercek hayatta bir artisi var mi? Aradaki fiyat farkina deger mi? Degmez mi?

Mesela Jeanneau SO 409. Teknenin ilk internetteki resmini gorunce hayallerimdeki tekne oluverdi...Fuarda kendisini gorunce bu hayal pekisti. Sonra bir gun 379 ile yanyana inceleme firsati buldum ve ic hacmi hemen hemen ayniydi... 2. Wc icin fiyat farki deger mi diye dusunurken tekne hayalimin teknesi olmaktan cikti.

Esas bu seride beni en cok sasirtan ve sevmedigim olay, teknenin icine adim atarkenki esigin yuksekligi olmustu... nerden baksaniz 30 cm bir esik var. Ben dedim duserim burdan... ayaginizi ciddi yukari kaldirip bi o kadar da indiriyorsunuz.. ilk merdiven basamagi da asagida. Ve bu iceri giris acikligi ( companion way ) muhadillerine gore cok daha dar.

Bu esik beneteau ve bavarialarda gayet makul yukseklikte...

Ilk gordugumde begendigim ic mekan ahsap isini ve rengini de artik begenmiyorum.

Baska benim icin onemli bir ozellik..teknelerin on guvertesinde direk onunde ya da irgat arkasinda minderlik / guneslenmelik alan buyuklugu ve guverte yapisinin ya da hatchlerin bunu engelleyip engellememesi...

Beneteau 38/38.1 in on guverte alani 41/41.1 i aratmiyor. Bavarialarin 37/41 on guverte dizaynini begenmiyorum... bence yeterince bir alan saglamiyor.

Ana yelkendeki German System.. hic oyle bir tekne kullanmadim.. avantaji / dezavantaji ?

Self Tacking jib... tek basina seyirde buyuk yardimci ama yelken alanini ne kadar azaltiyor? Hafif havada tekneyi goturcek mi? Ya genis apaz ya da pupa seyrinde?

Bir diger konu... L mutfak mi Uzun mutfak mi yoksa yeni tip U mutfak mi... benim son kararim uzunlamasina olan mutfakti.. ama bu yeni U tipler de fena degil.. hatta simdi L de olabilir diyorum.

Mutfak L olunca oturma grubu karsilikli olarak 2 ye cikiyor. Bir tarafta masa ve U seklinde bir oturma grubu.. hatta tekne buyukse orda bir ottoman/bench tarzi bir oturma alani daha.. karsi tarafta da cift kisilik bir oturma grubu.. uzunlamasina tek kisinin yatabilecegi.

Bu bence gereksiz bi alan.. onun yerine mutfak tezgah alaninin buyuk olmasini tercih ediyorum... yani uzunlamasina mutfak.

Bir ara forumda Jeanneau 469 ya da 479’du sanirim... dumen arkasinda oturacak yerin olmadigi konusuldu. Bazi korsanlar ben dumenin arkasinda oturmak isterim o halde bu tekne bana uymaz dedi..  Yan da oturup ileri bakmak 1 saat sonra boyun tutulmasina yol acmasi vs...

Bunlar gibi kafama takilan sorularin cevaplarini almak isterim. Fuarda tekneyi 2 saatte gezsek...5 saatte incelesek, 2-3 gun denizde gezmek icinde yasamis gibi olmuyor.

Yasayanlardan tecrube edenlerden bilgi almak isterim. Herkese simdiden katkilari icin tesekkur ederim.
*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #10 : Temmuz 08, 2020, 12:12:12 »
Dar olan giris Jeanneau 379 ya da 409, digeri de Beneteau 38 di galiba... 5 sene onceki fuardan. Sizinde dikkatinizi cekti mi?



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #11 : Temmuz 08, 2020, 12:20:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Listede;
Moody
X Yacht
Swan
Hallberg-Rassy gibi kalbur üstüler yok.


Bulent kaptan, konu basligini yanlis secmisim. Amacim tekne modellerini bire bir karsilastirmaktan ziyade bazi ozelliklerin gercek hayatta nasil olduklari... goruntude iyi de acaba pratikte nasil ?

Mesela yuzme platformlari... tam olculerini bilmesem de en buyuk ebatli olanlar sanirim Bavaria’da...

Bavaria benim icin 3 Fransizdan sonra gelen bir marka... yani Fransizlardan bir kiz alamazsam Bavaria’yi dusunurum..

Ancak benim yuzme platformuna sandalye masa atip cilingir sofrasi kurma planim var. hatta 2 kisi karsilikli... buna herhalde bir tek Bavaria izin veriyor su an.

Bavaria 46 dusundugum teknelerden. Ancak su deposu ufak... 360 Litre. Bana 3-4 gun anca yeter, simdiki su kullanma aliskanligimi degistirmezsem.

Ilave depo koymak isteyecegim... En musait yer ondeki depolama alani. Ben ekstra uzun ve kalin zincir ve 1 buyuk boy da demir koyarsam... oldu bas tarafta ilave 200-300 kilo.

Gecen gun forumda gezerken bu eskiden batmis 2 birbirine yakin model teknelerin tartisildigi konuya denk geldim. Sert havada onden su alarak battigi dusunulen.

Herhalde hatch acik kaldi ordan su girdi tekne sert havada batip cikarken daha da su aldi diye genel bir kani olusmustu. E yelken performansi ve teknenin dumen dinlemesi icin de bas tarafin cok agir olmamasi lazim...

Ya benim su deposuna kic taraflarda bir yer bulacagiz ya da Bavaria’dan simdilik vazgececegim...

Bu tarz konularla ilgili ilk agizdan tecrubeleri ogrenmek isterim. Ya da sizlerin benzer ozelliklerle ilgili sorulariniz varsa hep beraber bilenlerden yasayanlarin dusuncelerini ogrenelim.
*

    A. Ç.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #12 : Temmuz 08, 2020, 12:21:08 »
U mutfak ile düz mutfak tamamen bir seçimdir ama U mutfak daha çok açık denizde tercih edilir, düz mutfak ise limanda kullanım için daha uygundur. U mutfakta bir yere dayanarak iki eliniz de boş olacak şekilde iş yaparsınız, yerinizden fazla ayrılmadan mutfakta kolaylıkla her yere ulaşırsınız, düz mutfak ise teknenin sallanmadığı bir ortamda ferah ferah çalışabileceğiniz bir alan sağlar. Yataklar veya salonda yatak olabilen oturma yerleri için de aynı şey geçerlidir, uzun süre seyir yapacak ve özellikle vardiyalı ve gece seyirli yolculuklarda, yatanın düşmeyeceği ve yuvarlanmayacağı her iki tarafı da kapalı dar yataklar tercih edilirken, sadece limanda uyumak için geniş yataklar seçilir. Aynı seçim tuvalet tercihinde bile geçerlidir. tekne baş kıç istikametinde yerleştirilmiş ve iki tarafı da kişinin dayanabileceği kadar yakın bir tuvalet taşı açık deniz içindir, ferah ferah oturabileceğiniz geniş bir tuvalet ise limanda tercih edilir. Seçilen markalar için bu seçimler benzer olabilir çünkü bu firmalar daha çok kiralamaya yönelik yani kısa süreli seyirler için tekneler yapıyorlar. 
*

    M. T.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #13 : Temmuz 10, 2020, 03:01:17 »
Elektrikli vinclerle ilgili dusuncelerinizi ogrenmek isterim...

Genoa icin bence gerek yok ama kasarada en az 1 tanesinin elektrikli olmasini istiyorum... Sarma ana yelken alacagim icin bu vinc’i muhtemelen sisme bot’u guverteye alirken kullanacagim.. ana yelkeni geri sararken belki..

Kac kere botu indirir bindiririm onu da bilmiyorum... sizce 3500 EUR fiyat farkina deger mi ?

Tek elektrikli vinc mi kasara da? Yoksa olmusken cift mi olsun ? O zaman da 7-8 bin EUR fark oluyor.. bu 7-8 baska bir yere de harcanabilir...
« Son Düzenleme: Temmuz 10, 2020, 03:02:50 Gönderen: Meriç Taşer »
*

    A. Ç.

Ynt: Tekne Marka ve Modelleri Genel Sohbet - Karsilastirma -
« Yanıtla #14 : Temmuz 10, 2020, 08:00:40 »
Bir kaç değişik teknede elektrikli vinç kullandım, bana göre çok kuvvetli değil, sadece kolaylık sağlıyor, uzun süre vinç kolu çevirmek yerine bir düğmeye basıyorsunuz. Bana göre şimdilik gereksiz bir yatırım. Benden biraz daha yaşlı bir ağabeyim, vinç çevirmek artık zor geldiği için yelkenli teknesini satıp motor yata geçmişti, o zaman elektrikli vinç yoktu.