0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #15 : Mart 31, 2021, 22:58:11 »
Sn. Recep hocam!
Ben size cevap vereyim umarım  süvari beyde cevaplar! 14 yaşımda yelkene başladım. İYK üyesiyim ama  şimdi bir trawlerim var sürat olmasada çok mutluyum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selametle...


*

    M. D.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #16 : Mart 31, 2021, 23:59:28 »
Recep korsanım, müsadeniz olursa araya girerek sorular sormak, yorumlarda bulunmak istiyorum. Yaşadığımız yer tekne seçiminde hangi tip teknelerin daha kullanışlı oluşunda önemli bir etkiye sahip değil midir?  Ya da her insanda farklı tip teknelerin verdiği haz başka değil midir? Bir sürat teknesi sahibi bir gün yelkenlisi olsun ister mi? Veya bir katamaran sahibi yelkenliye geçmek? Daha yolun çok başında olan, yazılarınızı ve tecrübelerinizi dikkatle okuyup ilgiyle takip eden bir amatör denizci olarak soruyorum bunları. Şimdiden ileride almak istediğim yelkenlileri araştırdığım için soruyorum, belki de bu yorumlar bir bilinç altı oluşturuyor biz yeni başlayanlar için. Bir gün herkes yelkenli sahibi olmalı mı? Çünkü ben denizde olmanın verdiği hazzın yeterli olduğu kanısındayım.


*

    H. E.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #17 : Nisan 01, 2021, 00:09:06 »
Bence de! sizce çünkü denize asla yalnız çıkılmaz! Ayrıca yelken performansınında belirli bir yaşı vardır!


*

    C. A.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #18 : Nisan 01, 2021, 01:05:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cenk kaptanım, konuyu izliyorum. Toplamı 10 saati bile muhtemelen aşmayan motoryat misafirliğim dışında motoyat deneyimim yok. O bakımdan size bir öneride bulunmam mümkün değil.

Ama sorularım var.

Sizin gibi çekirdekten denizci ve bir profesyonel kaptan niye yelkenli düşünmez?
Ciddiyetle merak ediyorum.
Ben optimistten başlayarak  30-40 metreye kadar yelkenlilere hala merakla, ilgiyle, keyifle, haz duyarak bakarım. Motoryatlarsa aynı duyguları yaşatmaz. Hatta tek başıma motoryat seyrinden ürkerim. "Ya motora bir şey olursa" diye tırsarım. Bir de aynı boy motoryat ve yelkenli deplasman karşılaştırması yapsak, yelkenli en az yüzde 30 daha ağırdır ve daha stabildir. Çok daha dengelidir. Güven vericidir. Yanılıyor muyum?

Tek kusuru hızlı gitmez...


Recep Korsan, benim için ne tür bir deniz taşıtında olduğunuzdan çok, denizde olmak önemlidir.

Ailemle geçmişte çeşitli boyutlarda katamaran ve monohull yelkenli tekneleri kiralamak suretiyle deneyimledik. Üzülerek söylüyorum ki eşim ve (ergen) kızım için seyirde geçirilen süre, eğer ki hava şartları mükemmel değilse, bir ıstıraptan ibaret. Onlarla yelkenliyle yapılacak uzun seyirler benim için bir hayal. Bu yüzden sonuç odaklı hareket ederek, daha süratli bir tekneyi merkezi ve yaşadığım İzmir'e yakın (otomobille 1 saat içinde ulaşabilmeliyim) bir marinaya bağlamak istiyorum. Çeşme olur, Kuşadası olur, Sığacık olur vs.

Büyük yavaş bir yelkenlinin marina masrafları, küçük süratli bir tekneden daha fazla olduğundan, bu da bir başka tercih nedenim. Bağlamak derken önceliğim bir marina, ama olmaz ise tekneyi müsait bir balıkçı barınağına da bırakabilmeliyim. Yelkenlilerle bu işler biraz daha zor oluyor.

İşin içinde biraz da kullanım amacı var. Bizim amacımız kalabalıklardan uzak olmak, denize kalabalık bir kumsaldan değil kısa sürede ulaşabileceğimiz sakin bir koydan girebilmek. Mobil olabilmek. Yeri geldiğinde 4 yetişkin bir kaç gün teknede konaklayabilmek. Hepsi bu.

Kafamda zaten onlarca defa yapmış olduğum dünya turu da olmadığından Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bir yelkenliyi hiç düşünmedim.

Sizdeki motora bir şey olursa korkusu bende de fazlasıyla var. Teknede yalnız ben olsam hiç sorun değil bir şekilde bir yolunu bulurum, ama ailemle olunca iş biraz daha farklı oluyor. Hakan Şarkaya Korsan sağolsun, kendi kullandığı Nacamarine üretimi teknelere de bakmamı önerdi. Nacamarine'i diğer üreticilerden ayıran farkı opsiyon olarak içten takma motorun yanında bir de kıçtan takma motor sunuyorlar. En kısa zamanda onlarla da irtibata geçeceğim.

Neyse umarım yelken sevdalısı dostlarımın kalbini kırmamışımdır. Yelkenli ya da motorlu her türlü deniz vasıtasını kullanan tüm denizci dostlara selam olsun.

Bu arada yelkenci dostların, yok birbirimizden farkımız ama biz Osmanlı Bankası'yız dediklerini duyar gibiyim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selametle...


*

    R. E.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #19 : Nisan 01, 2021, 09:20:49 »


Çok teşekkür ederim cevabınız için..
Bir profesyonelin işe hakimiyeti, denizcilik bilinci ve denizden maaile verili koşullarda nasıl yararlanabileceği konusunda ders gibi cevabınız. Yıllar önce, gençliğimde tatil yapmaya yanına gittiğim balıkçı arkadaşım bana tekne aldırtmamıştı. "İşte tekne" diyerek kendi teknesini tatillerimizde kullanmamıza izin vermişti. Yıllar sonra çabasındaki içtenliği ve gerçekçiliği anlamıştım.

Sizin seçiminiz de deneyimlerden damıtılmış bir çözüm. Gerçekçi bir çözüm. Dilerim kısa zamanda düşündüğünüz gibi bir tekneye kavuşursunuz.

İzmir çevresini bilmiyorum ancak burada tur teknelerinin trafiği ve gürültüsünden (müzik ve şamata), öyle sakin koy bulmak filan mümkün değil. Ancak onlar çekilmeye başladığında deniz, koylar huzur veriyor. Neyseki makul bir zamanda geri dönüyorlar..

Çok teşekkür ederim açıklamanız için..


*

    E. Ç.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #20 : Nisan 01, 2021, 11:50:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İşin içinde biraz da kullanım amacı var. Bizim amacımız kalabalıklardan uzak olmak, denize kalabalık bir kumsaldan değil kısa sürede ulaşabileceğimiz sakin bir koydan girebilmek. Mobil olabilmek.

9000 euro, Drago 545 FS, 190 saatte, Leros tan...İkinci el 90 HP Honda daha pahalı TR de  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dimitrios Liberidis
+30 6977801226

*

    C. A.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #21 : Nisan 01, 2021, 20:48:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Çok teşekkür ederim cevabınız için..
Bir profesyonelin işe hakimiyeti, denizcilik bilinci ve denizden maaile verili koşullarda nasıl yararlanabileceği konusunda ders gibi cevabınız. Yıllar önce, gençliğimde tatil yapmaya yanına gittiğim balıkçı arkadaşım bana tekne aldırtmamıştı. "İşte tekne" diyerek kendi teknesini tatillerimizde kullanmamıza izin vermişti. Yıllar sonra çabasındaki içtenliği ve gerçekçiliği anlamıştım.

Sizin seçiminiz de deneyimlerden damıtılmış bir çözüm. Gerçekçi bir çözüm. Dilerim kısa zamanda düşündüğünüz gibi bir tekneye kavuşursunuz.

İzmir çevresini bilmiyorum ancak burada tur teknelerinin trafiği ve gürültüsünden (müzik ve şamata), öyle sakin koy bulmak filan mümkün değil. Ancak onlar çekilmeye başladığında deniz, koylar huzur veriyor. Neyseki makul bir zamanda geri dönüyorlar..

Çok teşekkür ederim açıklamanız için..



Recep Korsan saygılar.

Selametle...
*

    C. A.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #22 : Nisan 01, 2021, 20:51:20 »
Erdem Korsan, güzel bir günübirlik tekne gibi duruyor. Ancak ben 2/3 gün ailemle konaklayabileceğim, biraz daha konforlu bir tekne arayışındayım.

Selametle...
*

    S. K.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #23 : Nisan 02, 2021, 01:26:41 »
Dönüp dönüp aynı yere geliyoruz belki ama ben yerli üreticilerin ilanlardaki çizimlere gösterdikleri özenin aynısını ürettikleri teknelere de gösteriyor(!) olmalarından korkuyorum açıkçası...


Bazılarının renderlarına göre kayığın bırakın dalgada denge koruyacak performans göstermeyi; marinada durduk yere alabora olup batması falan lazım...


2000'e kadar üretilen yelkenlilere piyasadaki sahte güvenin nasıl bir sebebi var mesela? "Bugünkü similasyonlar ve yapay zeka yardımları olmadığı için adam dayamış kat kat polyesteri; gereğinden de sağlam olmuş" denir genelde... O gereksiz sağlamlığın bedeli performansla illa ödenir ama derdi o olmayan için bu önemli değildir - ki zaten "yelkencinin hızla ne işi olur" önermesiyle her iki taraf için de win-win bir durum oluşur(du)...


Ama motoryat öyle değil; orada gereksiz her kilonun bedelini hem hız hem yakıt olarak ödüyorsunuz... Depoyu sürekli dolu tutup kullanılmayan 200 litre suyu koca bir yaz teknenin kıçında gezdirmenin maliyeti; 200 litre belki daha fazla ekstra harcanan mazot oluyor mesela...


Aynı şey karina tasarımları için de geçerli... Bugün iki elin parmaklarını geçer-geçmez sayıdaki üreticilerimizin 7-10 mt arası teknelerinin karina yapısına baktığımızda gördüğümüz şey; hepsi birbiriyle aynı ve hepsi de 1980'lerde üretilmiş USA-EU teknelerle de aynı...


Yahu tamam; fikri haklar diye birşey var da; adamlar senin ürettiğin kabuğun üzerine 35-40 senede 7. 8. jenerasyonu koymuş artık... Zaten kopyalıyorsun, bari günceli değilse de git 2008'dekileri falan kopyala!


Olmaz ama bugün bir otomobil üreticisi 2003 model Mark IV Golf'ü aynen yapıp yılda 1000-1500 tane falan üretse; VW bundan ticari bir kaygı duyup dava açmaya tenezzül dahi etmez herhalde; hele hele kendisi daha yeni Mark-VIII'i lanse etmişken...


Bu böyle uzar gider ama... hadi dalgaya biraz daha dayanıklılığı, +1kt hızı ve -1lt tüketimi umursamıyorsunuz; bari 2021 yılında 8,5 metre teknede 2 kişi daha yatırmak için kokpitteki yemek masasını dönüştürmeye ihtiyaç olmasın yahu...


Tam bu noktada yeri gelmişken; tamamen özgün (sanırım) tasarımıyla 13 küsur metrede aşağıya 3 kabin 2 wc ve 1 de mutfaklı salon sığdıran Marincraft'ın üretici-tasarımcısını saygıyla anayım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap keşke devam ediyor olsalardı...
*

    C. A.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #24 : Nisan 02, 2021, 22:02:21 »
Sedat Korsan kısaca yerli olmasın mı diyorsunuz?

Esasında ben de yerli üretimdense, yılda bilmem kaç bin adet üretimi olan kendini kanıtlamış bir markayı tercih ederim.

Ben de herkes gibi mevcut bütçemle en iyisini almaya çalışıyorum. İşte bu yüzden diğer korsanların düşünceleri önemli. Aklıma gelmeyen herhangi bir opsiyonu kaçırmak istemiyorum.

Sizce bu işi düzgün yapan, 8/9 metre bandında motorlu tekne üreten yerli bir üretici yok mu? Eğer yoksa mecburen Merry Fisher/Antares modellerine yönelmek zorunda kalacağım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim acelem yok, 2021'i zaten kaçırdık ama en azından 2022'yi yakalayalım bari.

Selametle...


*

    S. K.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #25 : Nisan 02, 2021, 23:35:54 »
Yok Cenk korsan; hiçbir marka model hakkında iyidir kötüdür gibi iddialı cümleler kuramam... Yani kurmak isterim de o kadar bilgi sahibi değilim; sektöre bu mesafeden baktıkça da sittin sene (100 demekmiş sittin) olamam herhalde... Sadece gördüğüm yerli modellerle global markaların artık retro denecek üretimden kalmış modellerini karşılaştırınca bile, insanda "yerli ve sıfır olan sanki refit edilmiş cilalanmış bir eski tekneymiş" izlenimi uyandırıyor; onu demek istedim...


Ama bu yaşa kadar yaptığım tüm alışverişlerden bildiğim birşey var ki para-çokomel eğirisi her defasında işliyor ve günün sonunda eşit işe eşit maliyet çıkıyor; bu maliyet kiminde alırken ödeniyor, kiminde kullanırken, kiminde de aslında düşülmemesi gereken ve emsal kayığın düşmeyeceği bir zor duruma düşüp 3,5 atarken...


Sonuçta siz bu işin profesyonelisiniz... 20 yılda gemi inşa sektöründe ne inovatif gelişmeler olmuştur, siz daha iyi bilirsiniz... Bunların hepsini atlayıp 30 yıl önce çizilmiş bir gemi projesini ürettirir misiniz?
*

    H. E.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #26 : Nisan 02, 2021, 23:49:23 »
Cenk kaptanım,
Sanki Benetteau yakışır size! Anteres 30 mesela Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #27 : Nisan 03, 2021, 07:20:15 »
Ben artık yerli teknelerin nasıl olduğuna, seyir fenerlerine bakarak karar  veriyorum. Kırmızı ve yeşil ışıklar omurga hattına dik baktığınızda ikisi birden görünmeli, bu hattın dışına çıktığınızda sadece biri görünmeli. Pulpit omurga hattına paralel olmadığı için uygun bir parça koyup feneri omurga hattına paralel monte etmemiş onun yerine pulpite dikey ve yatay elemanlara kaynatılmış düz bir paslanmaz çelik üzerine monte edilmiş fenerler görünce uzak duruyorum. Bu üreticinin malına ne kadar itina gösterdiğinin bir belirtisidir.
*

    A. K.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #28 : Nisan 03, 2021, 13:56:24 »
Şunu da unutmamak lazım  Tekne üreticilerimin  kaç tanesi denizcilikten gelmedir. Onun için seyir feneri karşıdan görünüyorsa tamamdır.
*

    K. N.

Ynt: Sancak Yatçılık tekne siparişi
« Yanıtla #29 : Nisan 03, 2021, 16:05:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar söz konusu firmanın teknelerini uzun süredir takip ediyorum. Bahsetmiş olduğunuz 8.20 Ayda modeli, ismini İzmir depreminde annesini kaybeden bebekten aldı. Yakından incelemedim fakat gerek dış görünüşü gerek iç hacmi ve dizaynı olarak bence gayet makul bir tekne. Burada düşünülmesi gereken Mayıs 2022 tarihine kadar bekleyebilir misiniz? bu sezonu pas geçecek misiniz? bu düşünülmeli Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ben Neta fisher siparişi verdim Aralık ayında, inşallah önümüzdeki aylarda teslim alacağım.

Şu anda hangi firmaya olursa olsun verilecek bir siparişin 5/6 aydan önce tamamlanması zor gözüküyor. 2.el teknelerde de fiyatlar aynı 2.el otomobil piyasasında olduğu gibi uçmuş durumda. 2.el bir tekneye ederinin üzerinde verip sezonu yakalamak yerine bu seneyi yazlık ile geçirmeyi tercih ediyorum.

Bu arada Neta fisher size maliyeti ne kadar oldu ? Firmanın 6,60'tan büyük kalıbı var mı ? Bilgilendirirseniz çok memnun olurum.

Selametle...

Benim size naçizane tavsiyem ki 2.el yelkenli sahibi biri olarak söylüyorum, 40 ft olmasında 38 olsun, 10 m olmasında 8 olsun ama mümkünse sıfır olsun.

Yoksa hikayenin sonrasında cinayeti çözme peşinde koşan dedektif gibi oluyorsunuz.

2.el tekne de satanların bile farkında olmadığı olamadığı bir sürü defekt olabiliyor. Misal, 2 hafta önce bir arkadaşım arkada kalan 2 salma saplamasını gözünden kaçırması nedeniyle bu ona 2 sene sonra tüm salmayı gövdeden ayırmasına neden oldu. Bazen önemsiz gibi görünen bir şey gün geliyor dert oluyor.

Sıfır alın rahat edin.