0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #45 : Şubat 11, 2020, 11:36:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ridvan Bey;
Sizin teknenizde 2 adet tuvalet olmamasi gerekiyor. Yazim yanlisligi olmasin?

Insanlarin kaderinin oldugu gibi bence esyalarin da bir kaderi var. Kimi titiz insanlarin eline gecince guzellesiyor kimisi ise kötü insanlarin elinde kisa surede yok olup gidiyor.

Haklısınız tek tuvalet var, sanırım gözden kaçmış. Rapordan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap aynen alıntı yaptım.
Keyifle aldım tekneyi, elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum.


*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #46 : Şubat 11, 2020, 11:41:29 »
Elektronik olarak yeni bir chartplotter, telsiz ve oto pilot almayı planlıyorum. teklifleri vb aldım. birde aşağıda resmi olan ve özelliklerini yazdığım uzaktan kontrol ünitesini de almayı düşünüyorum. Kullanan bilen yorum yapmak isteyen var mıdır?

Raymarine SmartController
Take full, onboard control of your Raymarine SeaTalk autopilot with the wireless SmartController.

Wireless operation means freedom to monitor vital information when you're on deck or out of site of your instruments.

Lightweight and compact for easy handling, the SmartController is a breeze to use thanks to its intuitive interface.

Key Features

User-definable pages - 1, 2 or 4 text lines and graphics
Keylock security
Backlit buttons
Display local and system alarms
Wireless instrument repeater
Wireless full-function autopilot controller (cannot calibrate autopilot)

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. K.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #47 : Şubat 11, 2020, 11:46:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ridvan Bey;
Sizin teknenizde 2 adet tuvalet olmamasi gerekiyor. Yazim yanlisligi olmasin?

Önceden de yazmıştım bir ara Maricraft'ların etrafında dönüp durdum; o sırada ben de fark etmiştim bazı 42'ler tıpkı 45'ler gibi çift, bazı 42'ler ise tek wc... Şu an ilanda yok ama fenerbahçe marinada böyle bir 42 vardı... Muhtemelen biraz dar ama ensuit mastercabin yapmışlardır USA müşterili teknelere...

Bu arada Rıdvan korsanın aldığı tekne aklıma forumun güncel tartışma konularından birini getirdi (vasat tekne - iyi kaptan mevzuu)...

Konuyu ikinci el tekneye adapte edip soruyu şu şekilde sorsak mesela;

Aynı marka iki tekneden hangisini alırsınız:

Oldukça bakımlı ve donanımlı ama görece pahalı bir ikinci el tekne mi? yoksa örneğimizdeki "Sakin" teknesi gibi pek çok kusuru olan, bakımsız ama oldukça hesaplı bir ikinci el tekne mi?


*

    C. A.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #48 : Şubat 11, 2020, 12:19:57 »
Tek tekne tecrubeme gore ilk şıkkı tercih edersim. Bakimsiz ve pek cok kusuru olan tekneyi tamir edinceye kadar zaten diger tekne ile.neredeyse ayni hesaba gelecektir.


*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #49 : Şubat 11, 2020, 13:11:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ridvan Bey;
Sizin teknenizde 2 adet tuvalet olmamasi gerekiyor. Yazim yanlisligi olmasin?

Önceden de yazmıştım bir ara Maricraft'ların etrafında dönüp durdum; o sırada ben de fark etmiştim bazı 42'ler tıpkı 45'ler gibi çift, bazı 42'ler ise tek wc... Şu an ilanda yok ama fenerbahçe marinada böyle bir 42 vardı... Muhtemelen biraz dar ama ensuit mastercabin yapmışlardır USA müşterili teknelere...

Bu arada Rıdvan korsanın aldığı tekne aklıma forumun güncel tartışma konularından birini getirdi (vasat tekne - iyi kaptan mevzuu)...

Konuyu ikinci el tekneye adapte edip soruyu şu şekilde sorsak mesela;

Aynı marka iki tekneden hangisini alırsınız:

Oldukça bakımlı ve donanımlı ama görece pahalı bir ikinci el tekne mi? yoksa örneğimizdeki "Sakin" teknesi gibi pek çok kusuru olan, bakımsız ama oldukça hesaplı bir ikinci el tekne mi?

Sedat Korsan,
Muhtemelen herkesin cevabı aynı olacaktır. Görece pahalı iyi tekne. Benimde cevabım öyle olurdu.  Hatta istanbul'da muhtemelen aynı tekne için konuştum fakat sonra izini kaybettim. Sonra bu tekne ile karşılaştım ve hızlıca aldım. Alınma sebebi ucuzluğu vb olmadı kaldı ki olsa da o da bir tercih olurdu. Bu arada teknede eksiklikler, ihmalin getirdiği bazı problemler var fakat bunlar giderilemeyecek eksiklikler, hızla çözülemeyecek şeyler değil ve zaten planlandı ve yapılıyor, yapılacak. Şüphesiz bir maliyeti olacak. Yola çıktık bir kere.... 

*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #50 : Şubat 11, 2020, 15:09:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ridvan Bey;
Sizin teknenizde 2 adet tuvalet olmamasi gerekiyor. Yazim yanlisligi olmasin?

Önceden de yazmıştım bir ara Maricraft'ların etrafında dönüp durdum; o sırada ben de fark etmiştim bazı 42'ler tıpkı 45'ler gibi çift, bazı 42'ler ise tek wc... Şu an ilanda yok ama fenerbahçe marinada böyle bir 42 vardı... Muhtemelen biraz dar ama ensuit mastercabin yapmışlardır USA müşterili teknelere...

Bu arada Rıdvan korsanın aldığı tekne aklıma forumun güncel tartışma konularından birini getirdi (vasat tekne - iyi kaptan mevzuu)...

Konuyu ikinci el tekneye adapte edip soruyu şu şekilde sorsak mesela;

Aynı marka iki tekneden hangisini alırsınız:

Oldukça bakımlı ve donanımlı ama görece pahalı bir ikinci el tekne mi? yoksa örneğimizdeki "Sakin" teknesi gibi pek çok kusuru olan, bakımsız ama oldukça hesaplı bir ikinci el tekne mi?

Bu arada sedat korsan bildiğiniz pek çok kusur nedir acaba? Bakımsız bırakılmış ilgilenilmemiş bir kız var bu doğru ama pek çok kusur nedir? Merak ediyorum. Ben teknemi çok mu kötüledim? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yada siz tekneye gizlice survey mi yaptınız benim haberim olmadan?

"Tekne yaşına göre iyi durumdadır. Uzun zaman bakımları ihmal edilmiş gibi görünmektedir. Motor bakımı, gövdede fiberglas işleri, kıç dinlencede tik işleri, camlar, lumboz ve heçlerde su kaçaklarının engellenmesi ve elektrik tesisatının elden geçirilmesi sonrasında yenilenmiş olacaktır." denilmektedir TEKNE UZMANI tarafından. Bunların hangileri bir teknede karşılaşılmayacak şeyler? su kaçakları mı? Forumda aratmayı dener misiniz? Elektrik tesisatında ben titizlikle aksaklık eksiklik olamsın bir problemle karşılaşmayayım diye abartılı isteklerde bulunuyorum. Şu anda aksayan hiçbir şey yok. Tik tamiratı mı anormal?

Yapılan işleri buraya koyacağım zamanı geldiğinde ve bir gün istanbulda iseniz sizi Si Je Vis te ağırlamak isterim.Çünkü o artık "SAKİN" değil  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Şubat 11, 2020, 15:16:03 Gönderen: Rıdvan Balıkçı »
*

    S. K.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #51 : Şubat 11, 2020, 16:27:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sedat Korsan,
Muhtemelen herkesin cevabı aynı olacaktır. Görece pahalı iyi tekne. Benimde cevabım öyle olurdu.  Hatta istanbul'da muhtemelen aynı tekne için konuştum fakat sonra izini kaybettim. Sonra bu tekne ile karşılaştım ve hızlıca aldım. Alınma sebebi ucuzluğu vb olmadı kaldı ki olsa da o da bir tercih olurdu. Bu arada teknede eksiklikler, ihmalin getirdiği bazı problemler var fakat bunlar giderilemeyecek eksiklikler, hızla çözülemeyecek şeyler değil ve zaten planlandı ve yapılıyor, yapılacak. Şüphesiz bir maliyeti olacak. Yola çıktık bir kere.... 

Valla herkesi bilmem ama benim cevabım öyle olmazdı; ben tam olarak sizin yaptığınızı yapıp kusurları / eksikleri olan ama altyapısında güzel bir tekneyi makyaj ve tamirat ihtiyacı durumundan yararlanarak alabileceğim kadar ucuza almaya çalışırdım... Sizinkinde görmedim ama mesela Vpyager 45'de aynı zaman diliminde 495'e de 775'e de ilan vardı.. Bir tekne emsalinden +300 bin liralık bakımlı veya ekstralı o-la-maz... ne kadar eksik olursa olsun 495'liği alıp 100 lira falan harcayarak 775'likle aynı hale getirirsiniz.. 

Neticede fiber denen şeyin ömrü 500 bin yıl falan... Yani durum ne olursa olsun elimizdeki yapının %50'si hepsinde eşit durumda... Motor şanzuman deseniz; rektefiye diye birşey var, kuyruk denen şey altyapısı elinizdeyse ne durumda olursa olsun çok büyük masraf çıkarmadan tamir ediliyor... Etti %80... Geriye kalanlar zaten kozmetik ıvır zıvır...

Geçen gördüm, birbirinin aynısı iki tekne 3 kabin 2 tuvalet... Birinde elektrikli taharet musluklu wc'ler var, diğerinde manuel tuvaletler... Birine sahibi  2017 yılında Raymarine touchscreen CP takmış; diğerinde eski tip düğmeli raymarine var... Birinde havuzluktan kontrollü ırgat, diğerinde normal baştan kontrollü ırgat var... Geri kalan her şey aynı... Aralarında 40 bin lira fark var... Yahu 40 bin liraya ben o farkların hepsini yoktan sıfır alır takarım zaten - ki diğerinde de o aksesuarlar hiç yok değil yani, az var veya alt modeli var...

Ayrıca her aksesuar da herkes için değer ifade etmiyor... Bu bağlamda atıyorum adam tekneye uydu anten koymuş, 32" TV koymuş; fiyatına da 25 bin eklemiş.. Benim ne o TV ile ne de uydu anteniyle işim yok; buna niye para vereyim ki... Onun yerine 2 bin liralık bir buz yapıcı ve maximum buzdolabı kapasitesi benim için önemli mesela...

O yüzden dolu - temiz vs tekne sizin değil başkasının dolusu, illa ihtiyaç veya zevk bağlamında örtüşmeyen ama fiyata itelenmiş bir şeyler oluyor... Onun yerine bomboş ve/veya leş gibi bir kayığı piyasasının %20 altına alıp bir günlük Mr.Muscle eforuyla o %20 farkın %15'ini ortadan kaldırmayı tercih ederim...
*

    S. K.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #52 : Şubat 11, 2020, 16:41:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada sedat korsan bildiğiniz pek çok kusur nedir acaba? Bakımsız bırakılmış ilgilenilmemiş bir kız var bu doğru ama pek çok kusur nedir? Merak ediyorum. Ben teknemi çok mu kötüledim?

Yada siz tekneye gizlice survey mi yaptınız benim haberim olmadan?

Yapılan işleri buraya koyacağım zamanı geldiğinde ve bir gün istanbulda iseniz sizi Si Je Vis te ağırlamak isterim.Çünkü o artık "SAKİN" değil  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yok yahu; özür dilerim transferde yaşadıklarınızla falan söylerken abarttım belki; söylemek istediğim ben tam tersine sizin tekneyi "someone's trash is another man's treasure" sınıfında görüyorum... some man ile another man arasındaki fark da "uzaktan bakanla içine girip bakan" farkı.... Ben benim Sincap'ı tam olarak yarı fiyatına aldım... Eksikleri neydi: bir atma-çekme operasyonu, altı için 1 galon zehirli, güneş çatlakları için 1 kuyu epoksi ve ahşaplar için küçük 1 kutu da vernik; elektronik anlamda da 3 tane LED ampül... Bu kadar... Şunları sahibi yapıp satışa çıkartsa çok ciddi kâr ederdi... Kendi aptallığımdan aküleri öldürmemiş olsam neredeyse kelime anlamıyla sıfır masrafı olan bir tekneydi; tek bir basınçlı yıkama yetti aslında altta yatanı ortaya çıkarmak için...
*

    i. t.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #53 : Şubat 11, 2020, 22:54:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sedat Korsan,
Muhtemelen herkesin cevabı aynı olacaktır. Görece pahalı iyi tekne. Benimde cevabım öyle olurdu.  Hatta istanbul'da muhtemelen aynı tekne için konuştum fakat sonra izini kaybettim. Sonra bu tekne ile karşılaştım ve hızlıca aldım. Alınma sebebi ucuzluğu vb olmadı kaldı ki olsa da o da bir tercih olurdu. Bu arada teknede eksiklikler, ihmalin getirdiği bazı problemler var fakat bunlar giderilemeyecek eksiklikler, hızla çözülemeyecek şeyler değil ve zaten planlandı ve yapılıyor, yapılacak. Şüphesiz bir maliyeti olacak. Yola çıktık bir kere.... 
bu dediginizde kismen hakli olabilirsiniz.
eger daha once boyle bir tekne alip adam etiyseniz eyvallah dediklerinize.
en azindan bir tecrubenizvar.
lakin oyle bir tecrubeniz yoksa evdeki hesap carsiya uymaz misali  astari yuzu gecer.
bu olay tamamiyle sizin becerinize bakiyor yani.
her kes ayni beceride olmaya bilir.
eger tecrubesiz ve el becerileri yoksa birinin bence iyi  donanimli masrafsiz bir tekne almasi daha faydali olur bence.

Valla herkesi bilmem ama benim cevabım öyle olmazdı; ben tam olarak sizin yaptığınızı yapıp kusurları / eksikleri olan ama altyapısında güzel bir tekneyi makyaj ve tamirat ihtiyacı durumundan yararlanarak alabileceğim kadar ucuza almaya çalışırdım... Sizinkinde görmedim ama mesela Vpyager 45'de aynı zaman diliminde 495'e de 775'e de ilan vardı.. Bir tekne emsalinden +300 bin liralık bakımlı veya ekstralı o-la-maz... ne kadar eksik olursa olsun 495'liği alıp 100 lira falan harcayarak 775'likle aynı hale getirirsiniz.. 

Neticede fiber denen şeyin ömrü 500 bin yıl falan... Yani durum ne olursa olsun elimizdeki yapının %50'si hepsinde eşit durumda... Motor şanzuman deseniz; rektefiye diye birşey var, kuyruk denen şey altyapısı elinizdeyse ne durumda olursa olsun çok büyük masraf çıkarmadan tamir ediliyor... Etti %80... Geriye kalanlar zaten kozmetik ıvır zıvır...

Geçen gördüm, birbirinin aynısı iki tekne 3 kabin 2 tuvalet... Birinde elektrikli taharet musluklu wc'ler var, diğerinde manuel tuvaletler... Birine sahibi  2017 yılında Raymarine touchscreen CP takmış; diğerinde eski tip düğmeli raymarine var... Birinde havuzluktan kontrollü ırgat, diğerinde normal baştan kontrollü ırgat var... Geri kalan her şey aynı... Aralarında 40 bin lira fark var... Yahu 40 bin liraya ben o farkların hepsini yoktan sıfır alır takarım zaten - ki diğerinde de o aksesuarlar hiç yok değil yani, az var veya alt modeli var...

Ayrıca her aksesuar da herkes için değer ifade etmiyor... Bu bağlamda atıyorum adam tekneye uydu anten koymuş, 32" TV koymuş; fiyatına da 25 bin eklemiş.. Benim ne o TV ile ne de uydu anteniyle işim yok; buna niye para vereyim ki... Onun yerine 2 bin liralık bir buz yapıcı ve maximum buzdolabı kapasitesi benim için önemli mesela...

O yüzden dolu - temiz vs tekne sizin değil başkasının dolusu, illa ihtiyaç veya zevk bağlamında örtüşmeyen ama fiyata itelenmiş bir şeyler oluyor... Onun yerine bomboş ve/veya leş gibi bir kayığı piyasasının %20 altına alıp bir günlük Mr.Muscle eforuyla o %20 farkın %15'ini ortadan kaldırmayı tercih ederim...