0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #15 : Ocak 21, 2020, 10:32:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne sizin de belirttiğiniz gibi terk edilmiş ve bu yüzden çok bakımsız kalmış. Motora kadar su giren çatlaklar  hiç iyi bir görüntü değil. Bu bölgenin çatlamayacak kadar sağlam olması gerekirdi. Basit bir fiberglas onarımından daha çok bir bilene gösterilip ne yapılması gerektiğine karar verilmesi gerekir.

Tentenin görüş için açıklığı veya şeffafı olmaması sadece koruma amaçlı düşünüldüğünü, tekne kullanılırken kullanılmasının öngörülmediğini gösteriyor. Güneyde belki de İstanbul'da olmaz.

Denizden gelmeden motora baktırmış olmanız gerekirdi. Sanırım motor size ciddi masraf açacak.

Elektrik fişini taktığınızda sigorta atması basit bir kablo kısa devresi olabileceği gibi teknede bağlı cihazlardan birinde ciddi bir soruna da işaret edebilir.

Karar aşamasında yeterli teknik destek almadığınız için iyi durumda olmayan bir tekne sahibi olmuşsunuz. Önceliği fiberglas ve motor işine vermenizi öneririm. Aküleri sökerek evde veya bir elektrikçide sezona kadar gerekirse şarj cihazına bağlı olarak tutabilirsiniz. Tente işini sezona bırakmanız daha doğru olur gibi görünüyor.   

Bana göre alırken yapmadığınız kontrolları, tekneyi şimdi alıyormuş gibi yaptırmanız doğru olacaktır.

Tekne bakımsız kalmış doğru, görerek bilerek razı olarak aldım. Şimdilik sadece üzüldüğümü belirtiyorum. üzüldüğüm konu da tekenin mahzun hali, ben kararımdan şikayetçi değilim. Ben biraz abarttım mı acaba? Motora kadar su giren çatlaklar vb yok. Sadece motor kapağının olduğu bölgede giderin etrafından su damlıyor! orda bir sızdırma problemi var gibi.Bu damlalar malesef motorun üzerine düşmüş ve paslanmış iskele motorun üzeri. ama şimdi tamirat ve boya ve benzeri işlemler yapıldıktan sonra sorun kalmayacak. Haa bu arada 17 yaşında bir tekne aldığımın farkındayım. Dediğim gibi ben karalar bağlamış falan değilim. Severek aldığım tekne ile ilgili notlar düşüyor yardımlar almaya çalışıyorum. Bu işlerde oldukça yeniyim, bu nedenle bazen usta vb konularda yanlış kararlar verebilirim diye özellikle tanıdığım bildiğim Gezgin korsan camiasından insanlarla ve/veya bu camiadan tanıdığım kıymetli insanların yönlendirmesi ile bir şeyler yapmaya çalışıyorum.

Motora bakıldı, 3 ayrı volvo penta servisi gördü. Motorun ciddi masraf açacak bir durumu yok değerli üstadım. Siz hangi şehirde ve neredesiniz bilmiyorum ama cep telefonunuzu iletirseniz ayrıca görüşebiliriz, fikir alışverişinde bulunabiliriz. Biliyorsunuz teknem west istanbul marinada, beylikdüzünde.

Elektrik konusunda bir ağabeyimiz ile sözleştik kısa zamanda bakacak çözeceğiz. Şimdi motor bakımı yapıldığı için elektrik bağlantımız yok birkaç güne hallolacak.

Tente konusunda haklısınız güney düşünülerek yapılmış, açıkçası sezon başlarken yaptırmayı planlıyorum. Değerli bir iki dostumuzun önerdiği yerler var bakıp karar vereceğim.

Uzaktan, sadece benim anlatımlarıma( Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) bakarak sizde iyi bir tekne olmadığı yargısına vardınız. Bakıma ihtiyacı olması iyi bir tekne olmadığı anlamına gelmez. Bakınız Hakan Tiryaki korsanın Yengeç'i hepimizi imrendiren özendiren muhteşem bir tekne ama ne bakımlar tamiratlar gerekiyor değil mi? Konu tamamen fayda maliyet dengesi. 100 tl lik bir ürünü 30 tl ye alıp, uzerine 30 tl harcayıp tadını çıkarıyor iseniz karalar bağlayıp ağlamaya gerek yok diye düşünüyorum. Üstelik bu tamda istediğiniz şey iken.

Ne zaman uygunsanız teknede ve/veya  marinada ağırlamaya hazırım.
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2020, 10:34:10 Gönderen: Rıdvan Balıkçı »


*

    R. B.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #16 : Ocak 21, 2020, 10:58:30 »
Bu arada teknenin tasarımcısı imalatçısı Doğan Yalaz beye ulaştım. Kendisi her türlü bilgi paylaşımı, yardım ve destek için hazır olduğunu söyledi. Hulki Erdem bey, teknenin eni boyu vb ilgili yorum yapmıştı. Bu nedenle tekne denizci mi değil mi teknik olarak yorum yapabilecek kadar donanımlı değilim. Görünen o ki, bu firma ve ortakları uzunca bir süre üretim yapmışlar, başarılı bir final ile şirketlerini bir yabancı yatırımcıya satmışlar.Ayrıca 1500 tekne denize indirmiş olduğunu söyleyen bir iş insanı, teknik adam ve halen sektörde (eski bir haber forumda da bahsedilmişti) elektrik motorlu tekne imalatı vb. çalışmaları olan ve tekne imalatı bir firma ile faaliyet devam ediyor. Dolayısı ile benim için bu teknik donanımla üretilmiş bir tekne için denizci mi değil mi vb. yargısı kolay değil, en azından şimdilik.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


İsim fotoshop ile yazılmıştı. El yazısı olmayacak. bilgi vermiş olayım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2020, 11:01:17 Gönderen: Rıdvan Balıkçı »


*

    A. Ç.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #17 : Ocak 21, 2020, 11:43:08 »
Motor kapağından su girmesini önleme konusunda neredeyse tüm üreticiler maalesef biraz cimri davranıyorlar. Tekne nasıl durursa dursun (başı aşağıda, başı yukarıda, iskeleye yatık, sancağa yatık) kapak altında toplanan suyun denize gitmesi gerekir. Genelde sadece bir veya iki giderle halletmeye çalışıyorlar. Çözüm kapağın oturduğu yerin dört köşesine de gider koymaktır. Böylece tekne durduğu yerde veya yolda serpinti ile su geldiğinde bu suyu tahliye eder.


Telefonum: 543 494 71 71
 
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2020, 11:44:19 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »


*

    H. E.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #18 : Ocak 21, 2020, 20:02:24 »
Rıdvan Bey,
Tekneniz keyifli bir tekne,burada konuşma imkanı ve benimde edebiyatım kısıtlı olduğu için
pek fazla yazamadım. Güzel tarafı 39-40 knot hız(yakıt gözetilmeden Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) Kötüsü kuyruklu motor ve
lokasyon İstanbul. Naçizane önerim asgari masraf yaparak teknenizden keyif almanızdır.
Evet Doğan bey ve ortağı Derya bey tekne imalatı konusu içinden gelenlerdir...
Selamlar,


*

    Ö. Ö.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #19 : Ocak 21, 2020, 20:45:05 »
Hulki beyin 39-40 knot sürat vermesine itiraz gelmeden  ben yazayım.  Normal kuyruklu MarinCraftlar o sürate çıkamaz ama az sayıda üretilmiş olan Arneson şaftlılar çıkar.  Arneson şaft Sahil güvenlik teknelerinde de kullanılan şaft ve pervane sistemdir. Ancak bu tekneler (Arneson sistemli olanlar) gerçek bir yakıt canavardır.
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2020, 20:50:02 Gönderen: Ömer Öge »

*

    H. E.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #20 : Ocak 21, 2020, 21:09:10 »
Ömer Hocam,
Bilgim yanlış değilse , bu teknelerin bir kısmı pilot tekneler için üretilmişti
Sevgiler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #21 : Ocak 21, 2020, 21:40:41 »
Şöyle de bir bilgi vereyim,
Yapan üstatlar doğrulasın lütfen ben tek motorla 42 knot'ı gördüm...
*

    S. K.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #22 : Ocak 21, 2020, 22:44:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hulki beyin 39-40 knot sürat vermesine itiraz gelmeden  ben yazayım.  Normal kuyruklu MarinCraftlar o sürate çıkamaz ama az sayıda üretilmiş olan Arneson şaftlılar çıkar.  Arneson şaft Sahil güvenlik teknelerinde de kullanılan şaft ve pervane sistemdir. Ancak bu tekneler (Arneson sistemli olanlar) gerçek bir yakıt canavardır.

O tam öyle olmayabilir Ömer korsan... Standart motorlular dediğiniz doğrudur da aynı boyda neredeyse 2x güç farklı motorlar bile kullanmış Marincraft... 2x370bhp motorlu Voyager45'ler de var, 2x240bhp olanlar da...

Lafı geçince aklıma geldi... 3-4 yıl evvel SG' nin botlarından biri (tabi radar, iletişm ve silah sistemleri sökülüp) satılmıştı ihaleyle... Botu zaten ihalede çıkan fiyatın epey fazlasına hurda demir olarak satabiliyordunuz; üzerindeki 1150bhp mi 1250bhp mi ne arneson drive'lı motorlar ve kumanda sistemleriyle thrusterlar ırgatlar falan da yanına kâr kalıyordu...
*

    Ö. Ö.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #23 : Ocak 21, 2020, 23:08:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hulki beyin 39-40 knot sürat vermesine itiraz gelmeden  ben yazayım.  Normal kuyruklu MarinCraftlar o sürate çıkamaz ama az sayıda üretilmiş olan Arneson şaftlılar çıkar.  Arneson şaft Sahil güvenlik teknelerinde de kullanılan şaft ve pervane sistemdir. Ancak bu tekneler (Arneson sistemli olanlar) gerçek bir yakıt canavardır.

O tam öyle olmayabilir Ömer korsan... Standart motorlular dediğiniz doğrudur da aynı boyda neredeyse 2x güç farklı motorlar bile kullanmış Marincraft... 2x370bhp motorlu Voyager45'ler de var, 2x240bhp olanlar da...

Lafı geçince aklıma geldi... 3-4 yıl evvel SG' nin botlarından biri (tabi radar, iletişm ve silah sistemleri sökülüp) satılmıştı ihaleyle... Botu zaten ihalede çıkan fiyatın epey fazlasına hurda demir olarak satabiliyordunuz; üzerindeki 1150bhp mi 1250bhp mi ne arneson drive'lı motorlar ve kumanda sistemleriyle thrusterlar ırgatlar falan da yanına kâr kalıyordu...

Bana yazdığınız için cevaplıyorum : Hiçbir şey anlamadım yazdığınızdan.
*

    Ü. Ö.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #24 : Ocak 21, 2020, 23:10:15 »
Ben Marin Kraft'ın 27ft teknesinden kullandım 4 sene.

Teknede bir cidar kalınlığı vardı, şimdiki 40ft teknemden çok daha kalın. Hani o zamanlar bu fiber gövde işinin tam mühendisliği çözülmemiş de, hiçbir masraftan kaçınmadan kalın kalın sağlam olsun, dayanıklı olsun diye düşünülmüş gibiydi.

Hal böyle olunca tartılmış ağırlığı 4500kg olan tekneme karşılık aynı boy Bayliner 2500-2800kg geliyordu.

45ft için de durumun farklı olduğunu sanmıyorum. O anlamda motor gücüne oranla hız olarak 'hava atabilecek' bir tekneden çok, ağırlığı sayesinde aynı hava şartlarında 'belki' daha güvenli bir his verebileceğini düşünüyorum.

En azından benimki öyleydi.
*

    S. K.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #25 : Ocak 22, 2020, 16:25:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hulki beyin 39-40 knot sürat vermesine itiraz gelmeden  ben yazayım.  Normal kuyruklu MarinCraftlar o sürate çıkamaz ama az sayıda üretilmiş olan Arneson şaftlılar çıkar.  Arneson şaft Sahil güvenlik teknelerinde de kullanılan şaft ve pervane sistemdir. Ancak bu tekneler (Arneson sistemli olanlar) gerçek bir yakıt canavardır.

O tam öyle olmayabilir Ömer korsan... Standart motorlular dediğiniz doğrudur da aynı boyda neredeyse 2x güç farklı motorlar bile kullanmış Marincraft... 2x370bhp motorlu Voyager45'ler de var, 2x240bhp olanlar da...

Lafı geçince aklıma geldi... 3-4 yıl evvel SG' nin botlarından biri (tabi radar, iletişm ve silah sistemleri sökülüp) satılmıştı ihaleyle... Botu zaten ihalede çıkan fiyatın epey fazlasına hurda demir olarak satabiliyordunuz; üzerindeki 1150bhp mi 1250bhp mi ne arneson drive'lı motorlar ve kumanda sistemleriyle thrusterlar ırgatlar falan da yanına kâr kalıyordu...

Bana yazdığınız için cevaplıyorum : Hiçbir şey anlamadım yazdığınızdan.

Demek istediğim, yine klasik kuyruklu motorlu ama çok güçlü modeller de yapmışlar... Standart motordan %60 daha güçlü motorla donatılmış Marincraaftlar 40kt süratleri rahat görür herhalde...     
*

    Ö. Ö.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #26 : Ocak 22, 2020, 18:51:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hulki beyin 39-40 knot sürat vermesine itiraz gelmeden  ben yazayım.  Normal kuyruklu MarinCraftlar o sürate çıkamaz ama az sayıda üretilmiş olan Arneson şaftlılar çıkar.  Arneson şaft Sahil güvenlik teknelerinde de kullanılan şaft ve pervane sistemdir. Ancak bu tekneler (Arneson sistemli olanlar) gerçek bir yakıt canavardır.

O tam öyle olmayabilir Ömer korsan... Standart motorlular dediğiniz doğrudur da aynı boyda neredeyse 2x güç farklı motorlar bile kullanmış Marincraft... 2x370bhp motorlu Voyager45'ler de var, 2x240bhp olanlar da...

Lafı geçince aklıma geldi... 3-4 yıl evvel SG' nin botlarından biri (tabi radar, iletişm ve silah sistemleri sökülüp) satılmıştı ihaleyle... Botu zaten ihalede çıkan fiyatın epey fazlasına hurda demir olarak satabiliyordunuz; üzerindeki 1150bhp mi 1250bhp mi ne arneson drive'lı motorlar ve kumanda sistemleriyle thrusterlar ırgatlar falan da yanına kâr kalıyordu...

Bana yazdığınız için cevaplıyorum : Hiçbir şey anlamadım yazdığınızdan.

Demek istediğim, yine klasik kuyruklu motorlu ama çok güçlü modeller de yapmışlar... Standart motordan %60 daha güçlü motorla donatılmış Marincraaftlar 40kt süratleri rahat görür herhalde...   

Yok görmez öyle rahatlıkla falan. Bunlar bizim mahallenin teknesi olduğu için iyi biliyoruz bunları.  Bence şu anda bahsettiğiniz komik derecedeki düşük  fiyatları  hak edecek tekneler değil ama bu marka teknelerin kaderi herhalde bakım yapmayan sahiplerin eline düşmesi; sonuç ortada gezen bakımsız tekneler ve düşük kalite ve fiyat algısı.

Motor ve sürat konusuna dönersek;  Marin Craft motor gücü konusunda cimri davranmış ama o yıllarda diğer markaların tekneleri de yeni modellere göre daha zayıf motorlarla donatılmış ki sebebini bilmiyorum.  Aynı durum SUV araçlar için de geçerli

42'lerin standardı 2x250 , 45'lerin 2x 300 hp dir. Ve bu güç ile bu tekneler max 24-25 knotlari görür en verimli ve bakımlı hallerinde.  Ümit'in dediği gibi nispeten emsallerine ve yeni teknelere göre ağır teknelerdir.  Altları kirli iken tabiri caizse kıçını kaldıramazlar.
Ağırlığın etkisini şöyle açıklayayım : Bavaria softop  olanına 2x 250 koyduğu modelin hardtopuna  2x 300 motor koyar ki sonuç aynı performans.

Bağlarsak sonuca : standart kuyruklu motorların gücünü 100 -150 hp arttirmalar ile surati 40 knotlara çıkarmayacağın gibi daha güçlü motorları zaten o teknelerin makine dairesine sokamazsin, yakıt tankları da büyür,  onlara da yer bulman lazım. Motorlar daha güçlü ama daha ağır. Daha büyük tankları doldurdun fazladan 1 ton ile daha çok beygir gücüne ihtiyacın var taşıtmak
için o bir tonu.   Daha da uzar liste.

Motor gücündeki artışa rağmen 40 knot hayal olur.  İşte o zaman şanzıman ve pervane sistemlerinin değişik olması gerekiyor.  Denizde 40 mil iddialı bir sürattir. Deyip bu konuda Nazi Almanyasına şapka çıkarıyorum :

S-Boat , 48 mil hız,  ağır silah donanımı ve utanmadan torpido atıyor bir de.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    H. E.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #27 : Ocak 22, 2020, 20:12:43 »
Değerli Ömer Hocam,
Sizin mahalle neresi bilemem ama Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap,
Benim kullandığım Voyager 30'da 325 hp volvo penta kuyruklu makina vardı
o hızları gördüm Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İyi Akşamlar
*

    Ö. Ö.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #28 : Ocak 22, 2020, 20:26:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Değerli Ömer Hocam,
Sizin mahalle neresi bilemem ama Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap,
Benim kullandığım Voyager 30'da 325 hp volvo penta kuyruklu makina vardı
o hızları gördüm Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İyi Akşamlar
Voyager 30 Ümit'in mahallenin teknesi ve görmez diyen o.  Ben bilmem o segmenti. 42 ve 45 için yazdım ben.  Mesela aynı markanın küçük ama avcı teknesi olan Marlinler var roket misali. Kötü olan Ümit , ben sizin tarafınızdayim.  Sevgiler.
*

    H. E.

Ynt: MarinCraft
« Yanıtla #29 : Ocak 22, 2020, 20:29:01 »
Elektronik beyinli bir motordu, Arıza kokpitte çakarlarla belli oluyordu,
kötüsü arızayı gidermeden marş asla basmıyordu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bir gün Kızkulesi önlerinde
kinistine poşet girdi. sap gibi kaldım gemi yolunda Allahtan hızır gibi SG yetişti