0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. G.

Ynt: Değerli dostlar Azuree 40 hakkında bilgisi olan var mı?
« Yanıtla #15 : Mayıs 19, 2020, 17:54:10 »
Nejat Bey
Bilinen markalar, seri sattıkları teknelerde dediğiniz gibi vinilester epoksiyi sadece dış katta ozmoz koruyucu tabaka olarak kullanıyorlar. Yalnız bu üreticiler artık üst segment teknelerde yapmaya başladılar son senelerde. Jeanneau Yacht 51, 54 ve 64, keza Beneteau Oceanis Yacht 62 ve yeni çıkaracağı 54 teknelerinde gövde kalitelerini daha farklı yapıyorlar, ama fiyatlarıda çok yukarılarda oluyor. Keza yine üretimi 2008 ve 2009 yıllarında biten eski Jeanneau Deck salon teknelerde;gövdenin; pruva, pupa ve salma bölgesinde mukavemeti artırmak için Aramid Kevlar kullanılıyordu. Piyasadan gelen ucuz tekne talebiyle bundan vazgeçtiler, tıpkı tik yerine iroko kullanarak veya mümkün olduğunca güverte üzerinde paslanmazdan alüminyuma dönerek, vs. yaptıkları gibi


*

    S. K.

Ynt: Değerli dostlar Azuree 40 hakkında bilgisi olan var mı?
« Yanıtla #16 : Mayıs 19, 2020, 18:59:28 »
Nejat bey cahilliğime verin; bana hepsi plastik Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tabi şunu söylerken bir de teknem ahşap olsaydı daha ileri gidip "yoğurt kabı" esprisine de girebilirdim...


Gerçekten anlamıyorum vinlyester nedir polyester nedir epoxy nedir... Yani muhakkak bir anlamı vardır tabi de sonuçta hepsi evlerdeki güneşlik perdelere benzeyen bir kumaşı (cam elyafı) istenen kalıpta esnemeyen yamulmayan ama kırılabilen bir malzemeye dönüştürüyor... Bu noktada son kullanıcı nezdinde önemli olan nedir? neyi dönüştürdüğü mü yoksa neyle dönüştürdüğü mü? yoksa her ikisinden de biraz mı..? Tamamen sözelci sallaması olarak "karbon elyafı" diye birşey uçak yapımında kullanılıyorsa ben önem sırası hakkında oyumu sıvıdan değil kumaştan yana kullanırım. Benim kurabileceğim cümlelerin sonuna gelmiş bulunuyoruz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bana o elyafa dökülen çok teknik isimli sıvılar konusunda dişe dokunabilme ihtimali olan tek fark yanmazlık olurmuş gibi geliyor - ki bildiğim kadarıyla ne şu an ne de yakın gelecekte öyle bir şey hiçbirinde söz konusu olmayacak...   


*

    N. Ö.

Ynt: Değerli dostlar Azuree 40 hakkında bilgisi olan var mı?
« Yanıtla #17 : Mayıs 19, 2020, 19:12:33 »
Estağfurullah Sedat bey, ben sadece doğrudan kendim tecrübe ettiğim için aradaki farkı belirtmek istemiştim.     Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Değerli dostlar Azuree 40 hakkında bilgisi olan var mı?
« Yanıtla #18 : Mayıs 19, 2020, 19:37:26 »
Epoksi, vinilester ve polyester değişik özellikleri olsa da tekne inşası konusunda başarı ile kullanılır. Polyesterin fiziki yapışma gücü zayıftır ama kimyasal olarak birbirini priz almadan kullanıldığı için kimyasal olarak iyi tutar. Tek sorunu ozmozdur. Su girerse yıkıma uğrayabilir. Epoksi kimysal ve fiziki olarak iyi yapışır, bu nedenle fiberglas tamirnde tercih edilmesi gereken bir malzemedir. Vinilester ise polyestere göre fiziki olarak iyi yapışır ama epoksi kadar iyi tutunmaz ve ozmoz riski yok denecek kadar azdır. 


*

    B. K.

Ynt: Değerli dostlar Azuree 40 hakkında bilgisi olan var mı?
« Yanıtla #19 : Mayıs 19, 2020, 23:37:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
işçilik olarak yabancı rakiplerinden hayli zayıf olsa da yelken performansı güzel bir tekne. Yelkeni kesinlikle kullanıcı dostu değil ve minimum 2 kişi gerekiyor. "Single handed" tabir edilen bir tekne değil yani. Fiyatı da Fransız ve Alman rakiplerine göre uygun.

Burak korsan biraz açar mısınız bunu?

Bahsettiğiniz zayıf işçilik mobilya vs uygulaması anlamında mı yoksa teknenin gövdesinde armasında montaj hataları falan mı var?

single-handed olmama hali o performance denen karbon direkli modele mi özgü yoksa hem voyager hem P modelinde mi geçerli?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sedat korsan teşekkürler, eski müdürüm Tofaş'tan ayrılıp oraya geçmişti. O yüzden Koç holdinge bağlı sanıyordum.
Bilgilendirme için teşekkürler.


Doğrudur Nedim bey; üretim personeli neredeyse tamamen Karsan; beyaz yakalar ise Tofaş - Karsan karışık geçmişe sahip...


Defalarca yelken yapma fırsatı bulduğum Azuree 40 karbon direkli değildi. Yelken performansı çok iyi ama işçilik tamamen fiyasko. Farş tahtalarını kaldırdığınızda ise tam  bir bomba. 7-8 yaşında teknenin her yerinde jelkot çatlakları var. Genoa iskotaları kasaradaki vinçlere, serpinti körüğünün altına geliyor ve çok kullanışsız. Genoa sarma sistemi sonsuz halatı ise neden bilinmez gövde içinden geçirilmiş ve inanılmaz sürtünme yapıyor. Mobilya kalitesi düşük. tüm duvar kaplamaları çatlak dolu. Görseli güzel fakat kısa zamanda veriştirmeye başlıyor. İkinci elde de fiyatın bu denli düşük olmasının sebebi bu.

*

    M. C.

Ynt: Değerli dostlar Azuree 40 hakkında bilgisi olan var mı?
« Yanıtla #20 : Mayıs 20, 2020, 01:19:59 »
Ilk cikan Azuree 40 teknelerden birini alan sevdigim bir abim 100'den fazla tamirat ve revizyon isleminden sonra sinir hastasi olmak uzereydi. Firmayi mahkemeye verdi fakat o zamanlar malum tekneler Amerikan bayrakli oldugu icin (dogal olarak sahibi Amerikali sirket). Mahkeme isi nedense olmadi bir turlu. Muhtemelen bir tekne parasi kadar daha harcadi ve dogal olarak son sahibi oldu gibi birsey.
Bildigim kadari ile Azuree artik bu tekneleri uretmiyor. Yada senede bir talep cikarsa belki yapiyordur ?
46 daha guzel bir tekneydi ancak fiyat performans orani cok dusuk. Cok iyi paralar istiyorlardi ve 46 feet tekne icin ici cok dardi.
Firma yelkenli isini tutturamayinca motoryat isine agirlik verdi. Sanirim motoryatta daha basarili gidiyorlar.