0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. D.

Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« : Şubat 25, 2019, 18:46:10 »
Arkadaşlar merhaba , basından haberlerde Tümosan yerli motorlardan bahis var , Boat Show da Tümosan stand açmış motorları tanıtıyor , 75 beygirden başlaması bize biraz fazla gelecek ama zamanla 20 beygir civarı üretime de başlarlar umarım. Boat Show u gezecek olan olan korsanlarımızın Tümosan standında detaylı inceleme yaparak forumu bilgilendirmesi çok faydalı olacak .

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Fuardan haber ve görselleri bekliyoruz sayın korsanlar ...


*

    Ö. Y.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #1 : Şubat 26, 2019, 09:06:10 »
Bugun inceleme yapacağım izlenimleri paylaşırım.. Ağırlık konusuyla ilgili çekincelerim var zira traktör motorundan üretildiyse 100 hp 400 kg civarında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    B. E.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #2 : Şubat 26, 2019, 09:46:43 »
Volvo Penta 3 silindirli motorlarının gövdesi Perkins tarafından üretilmiştir.
Bu motorlar, değişik stroklarla, yıllarca  Massey Ferguson traktörlerinde kullanıldı.


*

    N. D.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #3 : Şubat 26, 2019, 09:50:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bugun inceleme yapacağım izlenimleri paylaşırım.. Ağırlık konusuyla ilgili çekincelerim var zira traktör motorundan üretildiyse 100 hp 400 kg civarında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ömer kaptan , traktör motor ağırlını bilmiyorum ama en küçüğü 75hp olduğu için ağırlık konusunu ben de düşünmüştüm . 18 beygir Yanmar 80-100 kg civarı , ucuz motorlar Çin Quanchi 27 beygiri 180 - 200 kg. civarı , acaba Tümosan 75 hp kaç kilo ? Bir de merak ettiğim acaba daha düşük güçte mesela 20 hp gibi marin motor yapacaklar mı ?
Teşekkür ederim , selam saygılarla ...


*

    H. A. T.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #4 : Şubat 26, 2019, 09:52:36 »
Yapmayacaklar.Bu motorlar hidromek tümosan gibi türk makinaları için devlet desteğiyle üretildi diye bir dedikodu var.Yatirim maliyeti çok yüksek.

*

    Ö. Y.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #5 : Şubat 26, 2019, 10:01:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hali hazırda traktörler için kullanılan motor scalası ile marin motorlar için lanse edilen çeşitler aynı. Bir tek 115 hp olanını marin olarak duyurmamışlar. Tanıtım videolarında zaten Türkiye çapında 250 bin adet kullanılan motorlar vs. diye cümle geçiyor. Bugun öğlenden sonra fuarda bilgi edinip detaylarını konuşurum. Ne olursa olsun yedek parça bolluğu ve ulaşabilirliği, düşük maliyet vb. özellikler tercih sababi olabilir. Bu arada sitede traktör motorlarının fiyatları da bulunmakta...
*

    Ü. Ö.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #6 : Şubat 26, 2019, 10:01:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bugun inceleme yapacağım izlenimleri paylaşırım.. Ağırlık konusuyla ilgili çekincelerim var zira traktör motorundan üretildiyse 100 hp 400 kg civarında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ömer kaptan , traktör motor ağırlını bilmiyorum ama en küçüğü 75hp olduğu için ağırlık konusunu ben de düşünmüştüm . 18 beygir Yanmar 80-100 kg civarı , ucuz motorlar Çin Quanchi 27 beygiri 180 - 200 kg. civarı , acaba Tümosan 75 hp kaç kilo ? Bir de merak ettiğim acaba daha düşük güçte mesela 20 hp gibi marin motor yapacaklar mı ?
Teşekkür ederim , selam saygılarla ...

Nevzat abim,
İşler kesat herhalde motorlarımızı 'marinize edip' pazar açalım demişler.
Tümosan'ın siteden bakarsan en küçük motorlar 3 silindir 48HP, 4 silindir 75 HP.
Sen bunlardan daha küçük motor bekleme. Olmadı Taka'yı büyüt biraz.

Benim amcalar tekneci, baba henüz bulaşmamış o işlere, 90'lı yıllar. Küçük bir tekne yaptırayım, balığa çıkarım diye başladı, 12-14m'ye kadar büyüdü plan. Sonra ucuz bir ikinci el motor buldu yüksek beygirli volvo, kamyon motorundan bozma, onu aldı. Dediler bu motor o tekneye büyük. Bu sefer tekne planı büyüdü, 17m olarak sonlandı.

Yani önce NAL bulup da ona uygun AT aramak da hiç olmayan birşey değil.

Bahsettiğim tekneyi en son 2017 eylülde Marmaris'te alargada çekmiş birader. Bakımsızlıktan dökülüyor görüntü.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. E.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #7 : Şubat 26, 2019, 10:02:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bugun inceleme yapacağım izlenimleri paylaşırım.. Ağırlık konusuyla ilgili çekincelerim var zira traktör motorundan üretildiyse 100 hp 400 kg civarında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ömer kaptan , traktör motor ağırlını bilmiyorum ama en küçüğü 75hp olduğu için ağırlık konusunu ben de düşünmüştüm . 18 beygir Yanmar 80-100 kg civarı , ucuz motorlar Çin Quanchi 27 beygiri 180 - 200 kg. civarı , acaba Tümosan 75 hp kaç kilo ? Bir de merak ettiğim acaba daha düşük güçte mesela 20 hp gibi marin motor yapacaklar mı ?
Teşekkür ederim , selam saygılarla ...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

55-75 arası 3 silindirlileri 300 kg.Daha marinize edilmemiş halleri ile.
*

    Ö. Y.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #8 : Şubat 26, 2019, 10:04:14 »
Traktör motoru olarak 3 silindirli 45-50 hp motorları var umarım hafifletilerek üretimi yapılır ve teknelerimizde daha çok görürüz..
*

    Z. G.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #9 : Şubat 26, 2019, 10:12:00 »
Patates soğan derdindeyiz  marin motorda neymiş .

17 yıldır 5 kişi toplayıp proje çalışması diyorlar
devletten arge desteği alıyorlar .

Hap yap para kap yüzdesini gereken yere ödediğin sürece sıfır sıkıntı .



*

    N. D.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #10 : Şubat 26, 2019, 10:26:02 »
Ümit kaptan , tekne gulet sanırım çok güzelmiş bakımsız kaldığına üzüldüm . Benim üç alternafim vardı , ilki 8 metre civarı yarış tipi yelkenliyi biraz modifiye edip , balık - gezinti , yakın karadeniz limanlarına bir kaç günlük setrüsefer , bu olmayacak gibi görünüyor tekneye yüzde otuz zam geldi ! İkincisi Neta fisher 660 a çin motoru takıp balık ve kısa gezinti , üçüncüsü bu sezonu eski "dost" taka ile balıkta pata pata pata geçirmek . Neta ya sipariş ve ödeme ver ,2 ay bekle , o İzmide ben Trabzonda biraz sıkıntılı benim açımdan ayrıca Neta alırsam yelkenli konusu tamamiyle kapanacak . Öyle görünüyor ki , Allah ömür verirse bu sezonu takamla balıkta geçireceğim . Hem o kadar uğraşıp marşlı ve şanzımanlı yaptım , hiç keyfini yaşamadım daha ... Bakalım yeterki Allah fırsat ve ömür versin hepimize ...
*

    N. D.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #11 : Şubat 26, 2019, 10:29:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bugun inceleme yapacağım izlenimleri paylaşırım.. Ağırlık konusuyla ilgili çekincelerim var zira traktör motorundan üretildiyse 100 hp 400 kg civarında Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ömer kaptan , traktör motor ağırlını bilmiyorum ama en küçüğü 75hp olduğu için ağırlık konusunu ben de düşünmüştüm . 18 beygir Yanmar 80-100 kg civarı , ucuz motorlar Çin Quanchi 27 beygiri 180 - 200 kg. civarı , acaba Tümosan 75 hp kaç kilo ? Bir de merak ettiğim acaba daha düşük güçte mesela 20 hp gibi marin motor yapacaklar mı ?
Teşekkür ederim , selam saygılarla ...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

55-75 arası 3 silindirlileri 300 kg.Daha marinize edilmemiş halleri ile.
Marinize edilmişi +şanzıman 400 kilo o zaman , benim katagoriyi aşar ! Fakat soruşturmada sakınca yok , açıklamalarında ayrıca " deniz şartları için korozyon dayanımı arttırıldı" gibi bir cümle vardı belki blokları değişip alüminyum alaşım yaptılarsa hafiflemiş de olabilir .
*

    A. A.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #12 : Şubat 26, 2019, 15:38:04 »
Alıntı yapılan: bülent elverdi link=topic=27075.msg455328#msg455328 date=1551164528

55-75 arası 3 silindirlileri 300 kg.Daha marinize edilmemiş halleri ile.
[/quote

Marinize ve marine edilme arasındaki fark nedir ?
*

    M. B. A.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #13 : Şubat 26, 2019, 19:14:04 »
Nihayetinde Yanmar da traktör motoru yapıyor... Ne var bunda anlamadım?
*

    Ü. Ö.

Ynt: Yerli Deniz Motoru Görücüye Çıktı
« Yanıtla #14 : Şubat 26, 2019, 20:09:00 »
Deniz motoru ile traktör motoru prensipte aynı olsa da motor ve yan aksesuarların konumlandırilmaları kullanilacakları yere göre dizayn edilir.

En başta traktör motoru döküm gövde tercih edilir. Zaten traktörün kafasına yüke asılirken ön tekerler yerden ayrilmasin diye ağirliklar asilır. Ağir motor, makbuldür.

Deniz motorları minnacik motor odalararına sığsın diye 'filtre vs aksesuarlari, marinize etmek dediğimiz soğutma sistemleri dahil' kompakt uretilir. Krank merkezine gore olabildiğince simetrik imal edilir, çünku bir teknede ters, digerinde düz monte edilebilir.

Daha benim bilmediğim ve ya aklima gelmeyen onlarca tecrubeye dayalı olarak, yıllar içinde oturmuş farklılıklar olduğunu düşünüyorum.